۱۳۸۸ آذر ۳۰, دوشنبه

تشدید فشارهای وزارت ارشاد بر رسانه های اصلاح طلب

با ادامه نارضایتی ها در ایران و همزمان با درگذشت آیت الله منتظری هیات نظارت بر مطبوعات روزنامه اندیشه نو را توقیف کرده و نمایندگان وزارت ارشاد در برخی چاپخانه ها مستقر شده اند.

به گزارش پارلمان نیوز، پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس هیات نظارت بر مطبوعات صبح دوشنبه خبر توقیف روزنامه اندیشه نو را به مسئولین این روزنامه داده است.

این روزنامه ارگان رسمی حزب اسلامی کار و از رسانه های اصلاح طلب بشمار می رود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه به چند روزنامه از جمله اندیشه نو به دلیل "سانسور" راهپیمایی روز جمعه ۲۷ آذر در محکومیت "اهانت" به عکس آیت الله خمینی تذکر قانونی داده بود.

در اطلاعیه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران آمده بود این معاونت به روزنامه های "اندیشه نو" و "جهان اقتصاد" به دلیل "سانسور کامل" این راهپیمایی در شماره روز شنبه ۲۸ آذر و به روزنامه های "اعتماد" و "مردم سالاری" به دلیل "تحریف تصویری حرکت مردم" تذکر داده است.

در همین حال پارلمان نیوز گزارش کرده است معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرگزاری کار ایران، ایلنا نسبت به نحوه پوشش اخبار جنبش معترضین تذکر داده است.

به نوشته پارلمان نیوز "بعد از پیگیری چند پرونده با موضوع آسیب شناسی جنبش سبز و همچنین توجه این خبرگزاری به اخبار مربوط به این جنبش این علمکرد موجب نارضایتی وزارت ارشاد شده است."

این پایگاه خبری می افزاید وزارت ارشاد هفته گذشته در تذکری به ایلنا از این خبرگزاری خواسته است تا در راستای جلوگیری از تفرقه و مواردی از این دست از تولید و پوشش اخباری که مشخصا مربوط به جنبش سبز است خودداری کند.

سایت کلمه نیز گزارش داده است تنها ساعاتی پس از پیام تسلیت آیت الله خامنه ای بمناسبت درگذشت آیت الله منتظری "محدودیت های شدید و کم سابقه ای" علیه روزنامه ها اعمال کرده است.

به گزارش این سایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با استقرار نمایندگانش در چاپخانه‌ برخی روزنامه‌ها اعلام کرده حق ندارند در صفحه اول خود عکسی از آیت‌الله منتظری منتشر کنند و پیام‌های تسلیت به شرطی که تحریک‌کننده نباشد به استثنای پیام رهبر انقلاب باید در صفحات داخلی منتشر شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر