۱۳۸۸ آبان ۲۲, جمعه

فراخوان کنفدراسیون بین المللی روزنامه نگاران به دفاع از روزنامه نگاران ایرانی برخیزید

کنفدراسیون بین المللی روزنامه نگاران (IFJ)، روز 25 آبان ( 16 نوامبر ) دوتجمع در شهرهای لندن و بروکسل در مقابل سفارت جمهوری اسلامی، در اعتراض به پایمالی حقوق صنفی و زندانی شدن اهالی رسانه و قلم و توقیف پی در پی مطبوعات و اعمال سانسوردرایران برگزار خواهد کرد.

این کنفدراسیون که یک نهاد بین المللی مدافع حقوق روزنامه نگاران و امنیت شغلی و حرفه ای آنان در جهان است و بیش از 600 هزار عضو در بیش از 123 کشور جهان دارد، همچنین در این برنامه اعتراض خود رانسبت به پلمپ دفتر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران اعلام خواهد کرد. انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران تنها نماینده این نهاد بین المللی در ایران است و بسیاری از اعضای آن، عضو این نهاد نیز محسوب می شوند.

براساس اطلاعیه ای که در سایت رسمی این کنفدراسیون منتشر شده، این مرجع بین المللی در فراخوان خود از تمامی انجمن ها و سندیکاهای روزنامه نگاری عضو درخواست کرده است با حمایت از این حرکت اعتراضی به یاری همکاران خود در ایران بشتابند.گفتنی است که در سایت این کنفدراسیون بین المللی، فهرستی از روزنامه نگاران ایرانی که در ایام پس از انتخابات در 22 خرداد بازداشت و به زندان افتاده و همچنین روزنامه هایی که در این مدت توقیف شده اند انتشار یافته است.

در حوادث پس از کودتای انتخاباتی در ایران تعداد زیادی از روزنامه نگاران و فعالین رسانه ای بازداشت شدندو تعداد زیادی روزنامه نیز به محاق توقیف و تعطیلی رفتند. تعداد دستگیرشدگان مطبوعاتی به اندازه ای است که به گفته بسیاری از کارشناسان رسانه ای، این تعداد بازداشت و احضار با دوران پس از کودتای 28 مرداد سال 1332 قابل مقایسه است. آمار روزنامه نگاران زندانی در این دوران به مرز 40 نفر رسیده که از این نظر یکی از رکوردهای برخورد سربکوبگرانه در جهان بشمار می رود.

در کنار همه این دستگیری ها و توقیف پی در پی روزنامه ها، خانه روزنامه نگاران ایران نیز به فاصله دو ماه پس از انتخابات، توسط دادستان وقت تهران قاضی سعید مرتضوی، ملقب به قاتل مطبوعات پلمپ شد. دفتر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران که تنها نهاد صنفی غیردولتی و مستقل حامی روزنامه نگاران در ایران است، با هزینه و توسط خود روزنامه نگاران اداره می شد.

فیروزآبادی: چرا روسیه موشکهای اس 300 را تحویل نمی دهد

حسن فیروزآبادی

آقای فیروزآبادی می گوید که ایران از مبادله سوخت زیان نخواهد کرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با انتقاد از روسیه به خاطر تاخیر شش ماهه در ارسال موشکهای اس 300، از پیشنهاد غرب برای تبادل سوخت حمایت کرده است.

سرلشگر بسیجی حسن فیروزآبادی در سخنانی از روسیه پرسیده که چرا "اهمیت ژئوپولتیک ایران را در امنیت روسیه" در نظر نمی گیرد و "موشکی های دفاعی اس 300 که با تفاهم دو دولت برای اقدامات دفاع از ایران مورد توافق قرار گرفته است، مجوز ارسال دریافت نمی کند."

به گفته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران بیشتر از شش ماه از موعد تحویل این موشکها به ایران گذشته ولی "امیدواریم این یادآوری، دوستان روسی را به تسریع در تحویل مورد قرارداد تشویق کند."

طبق گزارش ها، قرارداد فروش موشک های اس 300 در سال 2005 میان ایران و روسیه امضا شده است اما به دلیل مخالفت های برخی کشورها نظیر آمریکا، روسیه از تحویل این موشک ها به ایران خودداری کرده است.

موشکهای اس-300 یکی از پیشرفته ترین موشک های ضدهوایی در جهان است. این موشک می تواند 100 هدف را در آسمان ردیابی کند.

جدیدترين نوع این موشکها بین 300 تا 195 کیلومتر برد دارند و می توانند هواپیما و موشکهای بالستیک را از فاصله 10 متر تا 27 کیلومتری از زمین هدف قرار دهند.

گزارش ها خاطرنشان می کنند که ایران قصد دارد با خرید اين موشکها، سپری دفاعی برای تاسیسات هسته ای اش ایجاد کند.

گفته می شود لغو طرح استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا در شرق اروپا باعث نزدیک تر شدن آمریکا و روسیه شده و تردید هایی درباره اراده روسیه در حمایت از ایران به هر قیمت، ایجاد کرده است.

روسیه به همراه چین از اعضای دایم و دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل هستند و گفته می شود که از مهمترین عوامل ممانعت از صدور قطعنامه جدید و وضع تحریم های بیشتر علیه ایران بوده اند.

اس 300

موشکهای اس-300 یکی از پیشرفته ترین موشک های ضدهوایی در جهان است

با این حال هفته گذشته دمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه، در گفتگو با مجله آلمانی اشپیگل گفته بود که اگر ایران در قبال گفتگوهای بین المللی درباره برنامه هسته ای این کشور موضعی سازنده اتخاذ نکند، دولت روسیه احتمالا از تصمیم تحریم ایران حمایت خواهد کرد.

آقای مدودف با تاکید بر این که اگر از تحریم اجتناب شود بهتر است گفت "اگر پیشرفتی در گفتگوها حاصل نشود هیچکس چنین سناریویی را رد نخواهد کرد."

روابط روسیه با ایران در سالهای اخیر رو به گسترش بوده ولی در هفته های اخیر انتقاداتی از سوی مقامات ایرانی علیه آن کشور مطرح شده است.

پنج روز پیش علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی ایران، روسیه را به دلیل تحویل ندادن سیستم موشکی اس 300 به ایران "بد قول" خوانده و گفته بود: "بحث هایی که در رابطه با اس 300 مطرح می شود اگر موضع رسمی روسیه باشد نشاندهنده فصل جدیدی از بدقولی آنهاست."

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، این موضوع را "ماجرای کهنه ای" توصیف کرده و گفته بود: "اگر (روسها) به پیمانشان عمل نکنند و مذاکرات به نتیجه نرسد این مسئله نقطه ای منفی در روابط دو کشور خواهد بود."

در حال حاضر پرونده هسته ای ایران در مرحله حساسی قرار گرفته و روسیه به همراه کشورهای غربی از طرح ارسال اورانیوم تولیدی ایران با غلظت پائین به خارج برای دریافت اورانیوم با غلظت بالاتر به عنوان سوخت راکتور تحقیقاتی تهران حمایت می کند.

ایران هنوز پاسخ رسمی به پیشنهاد مبادله سوخت نداده است اما آقای فیروزآبادی از این پیشنهاد دفاع کرده و گفته است: از تبادل سوخت زیان نخواهیم کرد.

به گفته آقای فیروزآبادی، ایران با به دست آوردن سوخت با غلظت 20 درصد مورد نیاز راکتور تحقیقاتی، هم "حقانیت خو درا در فعالیت هسته ای صلح آمیز" به کرسی می نشاند و هم یک میلیون نفر از مردم از امکانات ناشی از آن استفاده خواهند کرد.

به ایران پیشنهاد شده که حدود 1200 کیلوگرم از ذخیره 1500 کیلوگرمی اورانیوم با خلوص پایین این کشور به روسیه جهت غنی سازی بیشتر و سپس فرانسه جهت تبدیل به میله سوخت برای استفاده در رآکتور تهران انتقال داده شود.

در ایران انتقاداتی نسبت به مبادله سوخت مطرح شده ولی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران می گوید که "شبهه افکنان" از "روی بی اطلاعی و یا وابستگی" حرفهایی می زنند و "نباید "به این حرفها" گوش فرار داد چرا که ذخیره سوخت نیروگاهی آسیبی نمی بیند و خللی در امر ادامه غنی سازی وارد نمی کند.

http://i37.tinypic.com/aemg47.jpg

پاک کردن شعار، شغل جدید بسیجیان

http://i33.tinypic.com/104j5ft.jpg

مغایرت اظهارات احمدی نژاد با قانون اساسی

بنیاد علوی وابسته به جمهوری اسلامی در امریکا توقیف شد / رییس بنیاد علوی در نیویورک بازداشت شد

پليس فدرال آمريکا روز جمعه فرشيد جاهدی را به ظن نابود کردن اسنادی در ارتباط با روابط بنیاد علوی با بانک ملی ایران و مالکیت یک مجتمع اداری در منطقه منهتن نیویورک بازداشت کرده است. به گزارش آسوشيتدپرس، پليس فدرال آمريکا پیش‌تر به آقای جاهدی هشدار داده بود که مدارکی را در اختيار هيأت منصفه‌ای که پرونده شرکت آسا را بررسی می‌کند قرار می‌دهد و آنها را از بين نبرد. به گفته مقام‌های قضایی آمريکا، رييس بنياد علوی از اين دستور پليس فدرال آمريکا سرپيچی کرده و روز پنج‌شنبه به خانه خود در آردسلی در نيويورک رفته و مدارک را در سطل زباله‌ای در شهر انداخته است. وزارت خزانه داری آمريکا روز پنج شنبه (۱۷ دسامبر) شرکت آسا ، مستقر در نيويورک، را متهم کرد که به نمايندگی از سوی بانک ملی ايران به اقدامات غيرمجاز در آمريکا دست زده است. به گفته وزارت خزانه‌داری آمريکا، بانک ملی ايران شرکت آسا واقع در نيويورک را برای انتقال پول از آمريکا به ايران تأسيس کرده است. مقامات آمريکايی می‌گويند که بخشی از هزينه‌های ساخت بنای شرکت آسا در نيويورک با وام بانک ملی ايران تأمين شده و به طريقه شراکتی، توسط بنياد علوی در نيويورک تأسيس شده است. طی سال‌های اخير آمريکا بانک‌های دولتی ايران را متهم کرده است که از روش‌های «خدعه‌آميز بانکی» برای سرپوش نهادن بر عمليات بانکی خود در «حمايت از تروريسم و برنامه توليد سلاح‌های کشتار جمعی» استفاده می‌کنند. وزارت خزانه‌داری آمريکا در تازه‌ترين اقدام خود اعلام کرده است هرگونه دارايی شرکت آسا که در ايالات متحده پيدا شود، توقيف خواهد شد. مقامات قضایی آمريکا می‌گويند که بنياد علوی مالک ۶۰ درصد سهام يک ساختمان ۳۶ طبقه در خيابان پنجم در شهر نيويورک است. مقامات قضایی آمريکا همچنين اعلام کرده‌اند که ۴۰ درصد سهام اين ساختمان به طور غيرمستقيم از دارايی‌های بانک ملی ايران است و در صدد مصادره آن برآمده است. «بنياد علوی»، که پيش از انقلاب سال ۱۳۵۷ «بنياد پهلوی» ناميده می‌شد يکی از زير مجموعه‌های بنياد مستضعفان بوده است. در صورت اثبات جرم آقای جاهدی، وی به مجازات حداکثر ده سال زندان محکوم خواهد شد.

تجاوز ۶ مرد به یک زن در روز ۱۳ آبان و نقش مشکوک نيروي انتظامي

ماجرای تجاوز ۶ مرد به یک زن در روز ۱۳ آبان ابهام و تردید در باره‌ی کارکرد دستگاه‌های انتظامی و امنیتی را تشدید کرده است. شاکی پرونده که زنی ۳۲ ساله و خانه‌دار است به قاضی تحقیق گفته است: ساعت ۷ شب در حال رفتن به سمت خانه بودم که در حوالی خیابان خاوران، راننده‌ی یک خودروی پراید برایم ایجاد مزاحمت کرد. به او توجه نکردم اما در یک لحظه راننده از خودرو پیاده شد و با تهدید چاقو مرا سوار کرد. پس از طی مسیری، یک جوان دیگر نیز سوار خودرو شد و مرا به نقطه‌ای متروکه در حوالی قیامدشت بردند. در آن‌جا نیز دو نفر دیگر به آنها ملحق شدند و در کنار جاده خاکی در داخل ماشین اقدام به تجاوز کردند. در همین حین رانندگان دو ماشین نیز که در حال عبور از جاده بودند متوقف شدند و با معرفی خود به عنوان مامور قصد داشتند از چهار جوان اخاذی کنند که بعد از چند دقیقه آنان نیز به چهار نفر دیگر پیوستند و مرا مورد تجاوز قرار دادند.آنچه که ماجرای دهشتناک قیامدشت را حائز اهمیت کرده و حساسیت مجلس را به دنبال آورده، وقوع آن در روز ۱۳ آبان است. عصر همان‌روزی که نیروهای انتظامی در این روز بخش اصلی نیرو و فعالیت خود را برای مقابله با تظاهرات مسالمت‌آمیز معترضان به انتخابات ریاست جمهوری به کار گرفته بودند و حضور چشمگیری در سطح خیابان‌ها و معابر عمومی داشتند، در روز روشن در یکی از خیابان‌‌های نسبتاَ پررفت و آمد تهران زنی ربوده می‌شود و مورد تجاوز قرار می‌گیرد. یک جنبه‌ی مبهم خبر نیز، به هویت واقعی چهار نفری برمی‌گردد که بعداَ به عنوان مأمور در محل تجاوز حاضر می‌شوند و خود نیز به جمع تجاوزگران به زن می‌پیوندند. این خبر بار دیگر یادآور تردید و بدبینی‌‌هایی است که پس از افشای رابطه‌ی سردار زارعی، فرمانده نیروی انتظامی استان تهران با چند زن در مورد سلامت اخلاقی اعضای نیروی انتظامی بر ذهن و زبان‌ها نشست