۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

افشاگری عجیب عسگراولادی که در لابه لای اخبار گم شد: ادعای ظهور امام زمان بعد از احمدی نژاد!

درحالی که محمود احمدی نژاد و رییس دفترفعلی او اسفندیار رحیم مشایی در چهارسال گذشته بارها ادعاهای خبرسازی را درباره اتصال به امام زمان و اطلاع از زمان حضور او مطرح کرده اند، دامنه انتقاد از این ادعاها به حامیان دولت نیز رسیده است.

در همین باره سایت محافظه کار جهان خبرداد که حبیب الله عسگراولادی مسلمان از اعضای برجسته حزب موتلفه اسلامی در تازه ترین دیدارش با محمود احمدی نژاد از این گونه اظهارات اسفندیار رحیم مشایی انتقاد کرده است.

وی در این دیدار در رابطه با ادعاهای نزدیکان احمدی نژاد درباره ظهور امام زمان و ربط آن با محمود احمدی نژاد گفته است: " بعضی از همکاران و دوستان شما می‌گویند بعد از شما امام زمان (عج) می‌آید، که باید در این زمینه تذکر جدی به آنها داده شود."

عسگراولادی همچنین یادآوری کرده: "رئیس دفتر شما گفته خدا نمی‌تواند عامل وحدت انسانها باشد. گفته به تعداد انسانها خدا هست. خوب اینها دردسر ایجاد می‌کند."

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، بزرگ ترین ائتلاف احزاب محافظه کار، افزوده: "وی با چه اعتباری در خصوص خداشناسی و اسلام‌شناسی سخن می‌گوید. چرا مشایی باید سخنانی را به زبان بیاورد و جنجال ایجاد کند و بعد شما مدتها سرگم پاسخ دادن به مردم باشید."

این انتقادات حبیب الله عسگراولادی که از حامیان سرسخت محمود احمدی نژاد به شمار می رود، در شرایطی مطرح می شود که به گفته برخی تحلیلگران در حقیقت روی سخن او با خود احمدی نژاد بوده است، چرا که اظهارات اسفندیار رحیم مشایی به ماه های گذشته برمی گردد، اما در تازه ترین این موارد این خود احمدی نژاد بوده که در این باره اظهار نظر کرده است.

محمود احمدی نژاد در تازه ترین ادعاهای خود در این باره روز 12 آذرماه در اصفهان با اشاره به حضور نیروهای آمریکایی در عراق گفته بود: "درست است که این مستکبران، به دنبال نفت و ثروت این کشور هستند، اما در زیر همه اینها یک استدلال برای خود دارند و بر اساس آن عمل می‌کنند. البته آن را در خبرها افشا نمی‌کنند. ما اسناد آن را به دست آوردیم که آنها معتقدند یکی از خاندان پیامبر اکرم در این نقطه ظهور کرده و ریشه همه ظالمان عالم را خواهد خشکاند. آنها همه این نقشه‌ها را کشیده‌اند که جلوی ظهور حضرت را بگیرند و می‌دانند ملت ایران زمینه‌ساز این حادثه بوده و یاران این حکومت خواهد بود."

ادعاهای احمدی نژاد، نشانه های مشایی

انتقاد حبیب الله عسگراولادی، اولین انتقاد و واکنش به محمود احمدی نژاد و نزدیکانش در این باره نیست، چرا که آنها پیش از این نیز بارها ادعاهای مختلف این چنین را مطرح کرده اند که اعتراض بسیاری را در پی داشته است.

یکی از موارد این چنین ادعای ایجاد "هاله نور" به دور احمدی نژاد بود که توسط خود او در دیدار با آیت الله جوادی آملی روایت شده بود.

احمدی نژاد که تحت تاثیر گفته های اطرافیانش خود را یک موجود فرا زمینی فرض می کند، در این دیدار به آیت الله جوادی آملی درباره سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود: "خودشون آنقدر علیه ما تبلیغ کرده بودند که همه گوش‌ها و چشم‌ها به سمت ما بود، که این احمدی‌نژاد کی هست... و عجیب بود که تو خیابون راه می‌رفتیم...توی هر ساختمون که می‌رفتیم همه توجه‌ها به سمت هیأت ایرانی بود... اصلا دیگران کانه وجود نداشتند... من روز آخری که صحبت می‌کردم یک نفر از این همین هیأت به من گفت... گفت وقتی که شروع کردی بسم الله و اللهم گفتی...من دیدم یه نوری اومد این‌جوری تو رو احاطه کرد[احمدی‌نژاد با دست اندازه هاله نور را نشان می‌دهد] و تو رفتی توی حصنی و حصاری... تا آخر...خودم هم اینو حس کردم... و جالب بود که در اون 7-8 دقیقه اون‌هایی که پایین نشسته بودن تا آخر مژه نمی‌زدند."

اظهاراتی از این دست در گفته های محمود احمدی نژاد و اطرافیانش فراوان است، که همواره انتقادات و واکنش های متفاوتی را در پی داشته است. با این همه اما خود محمود احمدی نژاد هم بارها بر این مسایل دامن زده و به دفعات تکرار کرده است که زمینه های ظهور درحال مهیا شدن است، او در 17 مهرماه سال گذشته در این باره گفته بود "وعده الهی حق بوده و نشانه های آن اكنون آشكار شده است."

او درادامه این اظهاراتش نشانه های ظهور - که طبق دیدگاه او بی شباهت با وضعیت کنونی ایران نیز نبود – را برشمرده و گفته بود: "امروز به لحاظ اجتماعی فاصله های طبقاتی و تبعیض در جهان موج می زند و از حدود هفت میلیارد جمعیت جهان همه از بی عدالتی، تبعیض و خفقان حاكم از ناحیه ظالمان و مستكبران ناراضی هستند. نابسامانی های اخلاقی و فرهنگی موج می زند و بنیان های خانواده و كرامت و شخصیت انسان آماج تهاجم بی امان است."

درهمین حال اما اسفندیار رحیم مشایی پدر عروس احمدی نژاد و کسی که گفته می شود تاثیر بسیار زیادی بر او دارد نیز همزمان در اظهاراتی جداگانه اعلام کرد: "با توجه به علائم دوران ظهور مانند تکرار نام حضرت در مجامع و منابر، معتقدیم که در دوران ظهور هستیم."

ادعاهای احمدی نژاد و رحیم مشایی درحالی مدام در طول چند سال اخیر تکرار شده که بسیاری از سیاسیون و همچنین چهره های مذهبی خواهان برخورد جدی با مطرح کنندگان چنین ادعاهایی شده اند و بارها اعلام کرده اند که احمدی نژاد و اطرافیانش با این ترفند، سعی در پوشاندن ضعف های خود در مدیریت کشور دارند.

احمدی نژاد: نماینده خدا!

تابستان سال گذشته محمدباقرقالیباف در اظهارات انتقاد آمیزی از رفتار و گفتار محمود احمدی نژاد و اطرفیانش که تصاویر آن نیز در فضای رسانه ها انعکاس گسترده ای یافت گفته بود "من احمدی نژاد را نه انقلابی می‌دانم، نه حزب‌اللهی می‌دانم، نه تابع ولایت می‌دانم، نه مدیر می‌دانم، نه صادق می‌دانم. آقای احمدی‌نژاد با تمام وجود، خودش خودش را گول می‌زند و بقیه را هم گول می‌زند."

انتقاد شهردارفعلی تهران و سردار سابق سپاه پاسداران درشرایطی بود که پس از کودتای انتخاباتی و تنفیذ حکم ریاست جمهوری احمدی نژاد توسط آیت الله خامنه ای، حامیان احمدی نژاد حتی پا را از برخی ادعاهای گذشته خود فراتر نهاده و او را نماینده خدا معرفی کردند.

درهمین باره آیت الله مصباح یزدی رهبر فکری تندروهای شیعی بی توجه به انتقادهای سیاسیون و چهره های مذهبی گفت: "وقتی ریاست جمهوری حکم ولی فقیه را دریافت کرد اطاعت از او نیز چون اطاعت از خداست."

مصباح یزدی که در طول دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی بارها با اظهارنظرهای مختلف از دولت اصلاحات و چهره های اصلاح طلب انتقادات شدیدی کرد و درمواردی حتی حکم به ارتداد برخی از اندیشمندان و نوگرایان دینی اصلاح طلب مانند هاشم آغاجری نیز داده بود، در ادامه این اظهاراتش افزوده بود: "وقتی رییس جمهوری از جانب رهبری نصب و تایید می‌شود به عامل او تبدیل شده و از این پرتو نور بر او نیز تابیده می‌شود."

کفن پوشان کجا هستند؟

یک هفته پیش از انتقادات حبیب الله عسگر اولادی درباره ادعاهای نزدیکان احمدی نژاد مبنی بر ظهور قریب الوقوع امام دوازدهم و در واکنش به اظهارات احمدی نژاد مبنی بر تلاش آمریکایی ها برای جلوگیری از ظهور امام زمان، مهدی کروبی اظهارات را "موجب وهن" دانسته بود.

دبیر کل حزب اعتماد ملی هفته گذشته با بازخوانی سخنان محمود احمدی نژاد که "آمریکایی ها به دنبال مقابله با امام زمان و ظهور ایشان هستند" گفته بود: همیشه علمای اعلام اسلام گفته اند؛ امر ظهور جدی است اما کیفیت آن مشخص نیست. بزرگان دیانت همواره تاکید کرده اند؛ تعیین کننندگان وقت ظهور از کاذبین و دروغ گویانند. آخر این چه حرفی است؛ آمریکایی ها چگونه می خواهند جلوی حضرت حجت را بگیرند! می خواهند بازداشتش کنند؟ یا می خواهند ترورش کنند؟ این حرف های سخیف در باره وجود مقدس حضرت حجت چه معنایی دارد؟ چه هدفی پشت این سخنان است؟

مهدی کروبی با بیان این که اگر کوچکترین این مسائل توسط اصلاح طلبان بیان شده بود کفن پوشان و برخی طلاب منسوب به جریان های شناخته شده و افراطی چه ها که نمی کردند گفت: "این آقا امر بزرگ و مقدس مهدویت را با عباراتی سخیف بیان می کند و کسی هم جلودارش نیست. این اهانت ها بسیار زشت و نارواست. بیان این امر بزرگ با بیانی سخیف جفا به دیانت و مهدویت است. اگر زدن این گونه حرف ها برای ایشان عادت شده است، بزرگان از انتشار این سخنان موهن جلوگیری کنند. عاقلان تذکر دهند."









پیشنهاد راهپیمایی ‌سبزها علیه توهین‌به‌امام

سایت آرمان ایران نزدیک به محسن رضایی، با ارائه یک پیشنهاد، یکی از بهترین راه حلها را دادن مجوز به جریان سبز برای شرکت در یک راهپیمایی برای محکوم نمودن چنین حادثه ای دانست، راهپیمایی که می تواند تنها با حمل عکسهایی از حضرت امام و بدون شعارهایی انحرافی برنامه ریزی شود.

این سایت با اشاره به مواضع مختلف درباره اهانت به امام و پخش آن از سیما نوشت:

آنچه که در جمع بندی حوادث می توان ذکر نمود آنکه علی رغم انکارهای موجود در صف معترضین به دولت در وقوع چنین حادثه ای و همچنین همراه شدن موسسه تنظیم و نشر آثار امام درانتقاد به اقدام صدا و سیما، همچنان طرفداران احمدی نژاد اصرار دارند وجود چنین حادثه ای را اثبات نموده و با استفاده از موج آن احتمالا دست به افشاگری‌هایی بر علیه برخی شخصیت ها بزنند.

البته در این بین هنوز عزت الله ضرغامی شخصا عکس العملی به انکارهای موجود نشان نداده و بیان نمی کند چگونه افرادی حاضر شده اند جلو دوربین فیلمبرداری رسمی صدا و سیما دست به چنین اقدام احمقانه ای بزنند، بی آنکه نگران تشخیص هویت خود بوده و از عواقب آن بترسند، و همچنین بیان نمی کند چگونه تنها فیلمبردار صدا و سیما موفق شده از این صحنه فیمبرداری نموده و آن هم در این بین تنها از انگشت دستهای آشوبگران فیلم بردارد، بدون آنکه بخواهد کمی لنز دوربین خود را بر محیط یزرگتر و جمعیت اطراف آن بازتر نماید!

در مجموع وقوع حادثه بشدت مورد شبهه اهل نظر بوده و روز به روز بر احتمال وجود نقشه و انگیزه های برنامه ریزی شده ای در تهیه و پخش این فبلم افزوده می شود.

برخی صاحبنظران با توجه به احترامی که همه مردم بویژه جریان های معترض به انتخابات، برای شخصیت حضرت امام قائلند،یکی از بهترین راه حلها را دادن مجوز به جریان سبز برای شرکت در یک راهپیمایی برای محکوم نمودن چنین حادثه ای می دانند، راهپیمایی که می تواند تنها با حمل عکسهایی از حضرت امام و بدون شعارهایی انحرافی برنامه ریزی شود.

مسلما با چنین برنامه ای شیطنت و نقشه پدید آوردندگان این حادثه ( چه واقع شده باشد و چه صحنه سازی) به نتیجه عکس خواست آنها خواهد انجامید.

آیت‌الله خامنه‌ای: آرام باشید، مخالفان نابود خواهند شد

رهبر جمهوری اسلامی ایران ضمن انتقاد شدید از 'اهانت' به عکس آیت‌الله خمینی، از هوادارانش خواست که آرامش خود را حفظ کنند و گفت که تشنج در سطح جامعه به مصلحت نیست.

آیت الله علی خامنه ای روز یکشنبه ۲۲ آذر (۱۳ دسامبر) در یک سخنرانی در تهران گفت که "مردم" و "دانشجویان" حق دارند که از اهانت به تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی خشمگین شوند، اما باید آرامش خود را حفظ کنند.

او خطاب به کسانی که در روزهای اخیر به پاره شدن تصویر آیت الله خمینی واکنش نشان داده اند گفت: "کسانی که در مقابل شما قرار دارند، کسانی نیستند که ریشه داشته باشند و بتوانند در مقابل عظمت انقلاب مقاومت کنند".



آقای خامنه ای بر "الهی" بودن نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد و با اشاره به یکی از آیات قرآن گفت: "خواهید دید که مخالفان در مقابل چشم شما نابود خواهند شد".

در جریان تجمع های اعتراضی روز دانشجو و روزهای پس از آن تصاویری در اینترنت پخش شد که پاره شدن یا به آتش کشیده شدن پوسترهای آیت الله خمینی را نشان می داد.

اعتقاد من به جذب حد اکثری و دفع حد اقلی است، اما مثل این که بعضی، خودشان اصرار دارند که از نظام فاصله بگیرند. یک اختلاف درون خانوادگی را، مربوط به درون نظام را که یک مبارزه انتخاباتی بود، تبدیل کردند به مبارزه با نظام. البته اینها اقلیتند، کوچکند، در مقابل عظمت ملت ایران صفرند.

آیت‌الله خامنه‌ای

تلویزیون حکومتی ایران هم در یکی از بخش های خبری خود تصاویری از یک عکس پاره شده بنیانگذار جمهوری اسلامی را روی زمین نشان داد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالفان دولت ایران، ضمن ابراز تردید در مورد اصالت تصاویر و همچنین با رد انتصاب اهانت به آیت الله خمینی به دانشجویان هوادار "جنبش سبز"، پخش بخشی این تصاویر از تلویزیون ایران را محکوم کردند.

اما اینک رهبر ایران، اهانت به تصویر نخستین رهبر جمهوری اسلامی را "گناه بزرگ" توصیف می کند و آن را مستقیما به طرفداران رهبران مخالفان دولت نسبت می دهد.

آیت الله خامنه ای گفته است که مسئولان و حافظان قانون در صورت لزوم با کسانی که این اقدام را کرده اند برخورد خواهند کرد، اما "دانشجویان" باید با پرهیز از درگیری، به شناسایی "منشاء فساد"، کسب اطلاع از ارتباطات مخالفان و مطلع کردن مسئولان اکتفا کنند.

رهبر ایران گفته است که به وجود آمدن اغتشاش و درگیری در سطح جامعه "خواست دشمن" است و محیط دانشگاه باید امن باشد.

آیت الله خامنه ای با اشاره به مواردی از "فاصله گرفتن" یاران آیت الله خمینی از "انقلاب" و طرد آنها در گذشته، گفت که او تمایلی به دفع مخالفان ندارد، اما از نظر او گویا خود آنها اصرار دارند که از نظام فاصله بگیرند.

لیلاز به ۹ سال حبس محکوم شد و تاجزاده سکوت کرد

دادگاه انقلاب سعید لیلاز اقتصاددان و روزنامه نگار ایرانی را به تحمل ۹سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده و مصطفی تاجزاده معاون وزارت کشور در دولت خاتمی در دادگاه از خود دفاع نکرده است.

محمود علیزاده طباطبائی، وکیل مدافع آقای لیلاز، به خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا گفته که دادگاه انقلاب موکل او را به ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

به گفته آقای علیزاده طباطبائی، آقای لیلاز به عنوان یک اقتصاددان و روزنامه نگار با کارشناسان سفارتخانه های مختلف جلساتی داشته که این کار مبنای اتهام اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت قرار گرفته و از این بابت به پنج سال زندان محکوم شده است.

دادگاه همچنین مقاله های اقتصادی آقای لیلاز در دهه ۱۳۸۰ را مبنای اتهام دیگری قرار داده و از این بابت وی را به یک سال زندان محکوم کرده است. وی به خاطر شرکت در راهپیمایی ۲۵ خرداد نیز به یک سال حبس محکوم شده است.

به گفته آقای علیزاده طباطبایی، دادگاه سخنان آقای لیلاز را به عنوان توهین به مسئولان تلقی کرده و بر مبنای این اتهام، وی را به دو سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده است.

آقای علیزاده گفته است که در مهلت قانونی به حکم صادر شده اعتراض خواهد کرد.

آقای لیلاز، که از منتقدان سیاست اقتصادی دولت محمود احمدی نژاد بود، روز ۲۷ خرداد، در جریان موج بازداشت های پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، در خانه مسکونی خود در تهران بازداشت و زندانی شد.

روز ۳ شهریور، تلویزیون دولتی ایران آقای لیلاز را در کنار چند تن دیگر از شخصیت های اصلاح طلب در چهارمین جلسه دادگاه متهمان وقایع بعد از انتخابات نشان داد و روز ۲۶ آبان نیز گزارش شد که جلسه محاکمه آقای لیلاز برگزار شده و وی به اتهاماتی از قبیل اقدام علیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی و نگهداری اسناد طبقه بندی دولتی پاسخ داده است.

سکوت تاجزاده در دادگاه

همزمان با ابلاغ حکم آقای لیلاز، جلسه دادگاه مصطفی تاجزاده عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و معاون وزارت کشور دولت محمد خاتمی نیز برگزار شده، ولی آقای تاجزاده در دادگاه از خود دفاع نکرده است.

به گزارش نوروز، سایت نزدیک به جبهه مشارکت، امیر حسین آبادی وکیل آقای تاجزاده گفته است که آقای تاجزاده بنابر به دلایلی از خود دفاع نکرده و برای همین رئیس دادگاه وقت رسیدگی را تجدید کرده است.

وکیل آقای تاجزاده توضیحی در باره علت سکوت موکلش نداده ولی نوروز نوشته که وی پیشتر نسبت به برگزاری دادگاه خود به صورت غیرعلنی اعتراض داشته و خواستار دفاع از اتهاماتی بوده که در کیفرخواست دسته جمعی به او و اصلاح طلبان وارد شده بود.

آقای تاجزاده که از حامیان میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری بود یک روز بعد از انتخابات و در جریان اعتراضات پس از آن دستگیر شد.

ادامه التهاب در محیط های دانشگاهی ایران

همزمان با اوج گرفتن مناقشه بر سر 'اهانت' به تصاویر آیت الله خمینی در روز دانشجو در ایران، برخی گزارش ها از بروز تشنج در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف آن حکایت دارد.

خبرگزاری های ایران روز یکشنبه ۲۲ آذر (۱۳ دسامبر) گزارش داده اند که تحصنی سه روزه در اعتراض به اهانت به عکس آیت الله خمینی در مسجد دانشگاه تهران آغاز شده و قرار است که جمعی از پرشورترین منتقدان جنبش اعتراضی ایران، از جمله مهدی کوچک زاده (نماینده مجلس)، علیرضا زاکانی (نماینده مجلس)، مسعود ده نمکی (عضو سابق انصار حزب الله) و یحیی رحیم صفوی (فرمانده سابق سپاه پاسداران) در آن سخنرانی کنند.

همزمان خبرگزاری فارس از تجمع دانشجویان مخالف دولت در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران خبر داده است.

شاهدان عینی به بی بی سی گفته اند که درگیری های پراکنده که از درون دانشگاه آغاز شده بود، در مواردی به خیابان های اطراف کشیده شده است.

همچنین برخی تصاویر ویدیویی که روز یکشنبه در وبسایت یوتیوب منتشر شده، گروهی از دانشجویان را نشان می دهد که با شعار "مرگ بر دیکتاتور" در محوطه دانشگاه تهران راهپیمایی می کنند.

ویدیوی دیگری که تاریخ همین روز را دارد، دو گروه از دانشجویان موافق و مخالف دولت را در دانشگاه الزهرا نشان می دهد که در محوطه این دانشگاه به سر دادن شعار مشغولند.



در این ویدیو، شعار هواداران دولت شنیده می شود که فریاد می زنند "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و در طرف مقابل دانشجویان مخالف دولت دیده می شوند که عکسی از آیت الله خمینی در دست دارند و شعار می دهند: "درود بر خمینی، سلام بر موسوی".

سایت کلمه، منبع خبری نزدیک به میرحسین موسوی نیز عکس هایی از تجمع دانشجویان معترض در دانشگاه کاشان را منتشر کرده است که تصاویری از آیت الله خمینی در زمینه سبز به دست دارند.

همچنین ویدیوهایی از تجمع روز یکشنبه در دانشگاه قزوین در یوتیوب انتشار یافته که دانشجویان را در حال تجمع، راهپیمایی و شعار دادن نشان می دهد.

این گروه از دانشجویان شعار می دهند "اونی که تقلب کرده، عکس ها رو پاره کرده" و "خمینی کجایی؟ موسوی تنها شده".

تلویزیون ایران روز ۱۶ آذر در بخش خبری ۲۰:۳۰ تصاویری پخش کرد که عکس های پاره شده آیت الله خمینی را در میان تصاویر مربوط به اعتراضات دانشجویی روز دانشجو نشان می داد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش اعتراضی مخالفان دولت در ایران بلافاصله به پخش این تصاویر اعتراض کردند.

موسسه تنظیم و نشر آثار آیت الله خمینی هم در نامه ای به رئیس صدا و سیما این اقدام را نکوهش کرد.

آقای موسوی، آقای کروبی و مسئول موسسه نشر آثار آیت الله خمینی، هر سه در مورد اصالت این تصاویر ابراز تردید کردند و گفتند که دانشجویان به آیت الله خمینی اهانت نمی کنند.

اما آیت الله خامنه ای صبح روز یکشنبه ۲۲ آذر در یک سخنرانی در تهران گفت که اهانت به آیت الله خمینی نتیجه مخالفت های رهبران جنبش اعتراضی ایران است و هواداران آنها این کار را کرده اند.

این در حالی است که آقای موسوی و آقای کروبی خود را از نزدیک ترین یاران آیت الله خمینی می دانند و می گویند که برای جلوگیری از انحراف جمهوری اسلامی از مسیری که او برای آن در نظر گرفته بود مبارزه می کنند.

واکنش خاتمی و رفسنجانی به 'اهانت' به آیت‌الله خمینی

محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی، دو رئیس جمهوری پیشین ایران ماجرای 'اهانت' به عکس آیت الله خمینی را محکوم کرده اند.

آقای هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه ۲۲ آذر (۱۳ دسامبر) با انتشار اطلاعیه ای، اهانت به تصاویر آیت الله خمینی و آیت الله خامنه ای را محکوم کرده و نوشته است که این کار "از سوی هر کس و با هر هدفی که انجام یافته" سزاوار "تقبیح" است.

او به نمایندگی از نمایندگان مجلس خبرگان و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام از "هوشیاری مردم" در واکنش به این ماجرا تشکر کرده است.

محمد خاتمی نیز گفته است: "امام و انقلاب را وجه المصالحه نکنیم. نگوییم به نام انقلاب می زنیم و می کوبیم. نیاییم حرمت شکنی کنیم، امام را هم وجه المصالحه قرار دهیم برای اینکه بتوانیم با کسانی که آنها را نمی پسندیم برخورد تندتری انجام دهیم".

آقای خاتمی روز یکشنبه ۲۲ آذر گفت که اکثریت جامعه "امام و انقلاب" را قبول دارند و خواهان اجرای کامل قانون اساسی هستند.

به این ترتیب به نظر می رسد که او تلویحا هواداران دولت را به "حرمت شکنی" علیه بنیانگذار جمهوری اسلامی، به قصد متهم کردن مخالفان دولت و بهانه تراشی برای برخورد شدیدتر با آنها متهم کرده است.

آقای خاتمی با انتقاد از برخوردهای امنیتی و قضایی با مخالفان گفت: "اعتراض کردن به ستم، وظیفه انقلابی، دینی و ملی ما است. معیارهای ما روشن است و حرف های ما اساسی است. اگر منظور این است که ملت ما از این معیارها و اصول دست بردارند، به نظرم دست بر نخواهند داشت و بهتر است کسانی که از این معیارها و اصول انحراف پیدا کرده اند، به راه راست بازگردند و به آزادی گروه ها، آزادی بیان و هزینه نداشتن انتقاد در جامعه تن دهند".

'اتفاق مهمی در پیش است'

همزمان اظهارنگرانی ها در مورد احتمال دست زدن جناح تندروی حکومت علیه مخالفان یا رهبران آنها ادامه دارد.

به عنوان نمونه، حسین هاشمیان، نماینده رفسنجان و عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی به "افراطیون" حاکم بر ایران هشدار داده است که به عواقب اقدامات و رفتارهای خود بیندیشند.

او به سایت پارلمان نیوز گفته است: "به نظر می رسد با حرکتی که این جریان افراطی شروع کرده، نقشه ای در ذهن دارند و ممکن است اتفاق مهمی رخ دهد".

روز شنبه هم وبسایت کلمه، پایگاه خبری نزدیک به میرحسین موسوی از هوادارن جنبش اعتراضی موسوم به "جنبش سبز" خواسته بود که هوشیار باشند زیرا "اتفاقی در پیش است".

برخی سایت های نزدیک به مخالفان دولت با اشاره به این هشدار، از احتمال دستگیری میرحسین موسوی خبر داده بودند.

در همین حال حمیدرضا کاتوزیان، از نمایندگان اصولگرای منتقد دولت در مجلس گفته است که ممکن است 'اهانت' به آیت الله خمینی کار "حامیان افراطی دولت" باشد.

او از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی خواست که اهانت کنندگان را شناسایی کنند.

این واکنش ها در حالی صورت می گیرد که آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران صبح روز یکشنبه در یک سخنرانی در تهران گفت که اهانت به آیت الله خمینی نتیجه اقدامات رهبران مخالفان دولت و کار هواداران آنها بوده است.