۱۳۸۹ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

http://i46.tinypic.com/sfb5ty.png

کنفرانس خبری مهدی کروبی و میرحسین موسوی

امروز صبح مهدی کروبی و میرحسین موسوی در کنفرانسی خبری به سوالات خبرنگاران مختلف از سراسر جهان پاسخ دادند. به گزارش خبرنگار سحام نیوز«سایت رسمی حزب اعتماد ملی» این کنفرانس خبری باهدف بررسی یکساله حوادث اخیر و در آستانه سالگرد ۲۲خرداد برگزار شد.
در این کنفرانس خبری میرحسین موسوی و مهدی کروبی به صورت مشترک به سوالات خبرنگاران در حوزه های مختلف پاسخ دادند.
مشروح کامل این کنفرانس خبری و فیلم آن به زودی منتشر میشود.

پوتین: در مورد تحریم‌های جدید علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد

ولادیمیر پوتین‌‌‌، نخست‌وزیر روسیه‌‌‌‌‌‌‌، روز سه‌شنبه در حاشیه اجلاس امنیت منطقه‌ای آسیا [سیکا]، در استانبول اعلام کرد که در مورد اتخاذ دور جدید تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، به صورت عملی توافق به دست آمده است.

به گزارش خبرگزاری روسیه، ایتارتاس، آقای پوتین در یک کنفرانس خبری در حاشیه این اجلاس گفت که پس از کار بسیار بر روی پیش‌نویس این قطعنامه بر این باوریم که برای تصویب آن اجماع وجود دارد.

نخست‌وزیر روسیه در عین حال با تأکید بر اینکه تحریم‌ها نباید بسیار شدید باشد، گفت که این تحریم‌ها نباید به گونه‌ای باشد که مردم ایران را در شرایط پیچیده قرار داده و به صورت مانعی در جهت روند صلح‌آمیز برنامه‌های اتمی این کشور عمل کند.

در همین حال خبرگزاری فرانسه از قول یکی از مقامات ارشد روسیه گزارش داد که اجماع کامل بر روی تحریم‌های تازه علیه ایران حاصل شده و هیچ گونه مشکلی در تصویب آن وجود ندارد.

تأیید اجماع بر سر اتخاذ تحریم‌های جدید از سوی مقام‌های روس در حالی است محمود احمدی‌نژاد در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه خود در استانبول، بار دیگر از رهبران روسیه خواسته بود که «در کنار دشمنان ایران قرار نگیرند» و با یادآوری روابط دوستانه دو کشور، تصریح کرده بود که در این زمینه انتخاب نهایی با دولتمردان روسیه است.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز روز سه‌شنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، هشدار داد که رویکرد روس‌ها می‌تواند تأثیری منفی در روابط دوجانبه تهران و مسکو بر جای گذارد و افزود که «حرکت به سمت منافع زودگذر به نفع مردم و کشورهای منطقه نخواهد بود و باید روابط بر اساس رویکردهای راهبردی تنظیم شد».

دیدار با رئیس جمهور ایران

نخست‌وزیر روسیه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره احتمال دیدار وی با احمدی‌نژاد گفت که اگر «لازم باشد و فرصتی پیش آید» درباره مسئله هسته‌ای ایران با آقای احمدی‌نژاد گفت‌وگو خواهد کرد.

آقای پوتین این سخنان را در حالی بیان کرد که همزمان احمدی‌نژاد که وی نیز در اجلاس سیکا حضور دارد به خبرنگاران گفت که درصورت اتخاذ دور جدید تحریم‌ها علیه ایران این کشور دیگر بر سر برنامه اتمی‌اش مذاکره نخواهد کرد.

آقای احمدی نژاد ضمن هشدار به کشورهای غربی گفت اگر غرب فکر می‌کند که پس از اتخاذ تحریم‌های تازه می‌تواند دوباره با ما بر سر میز مذاکره بنشیند، اشتباه کرده‌است.

راهپیمایی سکوت و بدون قطعنامه از میدان امام حسین تا میدان آزادی

پیرو نامه قبلی مبنی بر درخواست صدور مجوز راهپیمایی در نخستین سالگرد انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و با عنایت به مذاکره تلفنی جناب آقای سلیمانی _ رئیس اداره احزاب و تشکل های سیاسی وزارت کشور با تعدادی از نمایندگان گروه های امضاکننده در خواست مزبور، بدینوسیله پاسخ موارد در خواستی اعلام می گردد:

1) تاریخ و مسیر برگزاری راهپیمایی : همانطور که قبلاً اعلام شده است از ساعت 16 الی 20 روز شنبه 22 خرداد و مسیر نیز از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی می باشد.

2) راهپیمایی در تمام مسیر با سکوت همراه خواهد بود.

3) این راهپیمایی سخنران یا قطعنامه نخواهد داشت.

4) انتظامات راهپیمایی بر عهده احزاب برگزار کننده خواهد بود . بدیهی است حفظ امنیت راهپیمایی بر عهده دستگاه های ذیربط می باشد.

5) این راهپیمایی کاملاً مسالمت آمیز ، بدون حمل سلاح و با رعایت موازین امنیت ملی خواهد بود.

6) ممانعت از هر گونه اخلال در برنامه راهپیمایی از سوی افراد فرصت طلب و قانون شکن که قصدشان برهم زدن امنیت است بر عهده دستگاه های انتظامی و امنیتی است و برگزار کنندگان آماده همه گونه هماهنگی با دستگاه های مزبور می باشند.

7) راهپیمایان از رنگ سبز به عنوان نماد استفاده خواهند کرد.

8) راهپیمایان از پلاکاردهایی با مضمون در خواست اجرای بدون تنازل قانون اساسی و انتخابات آزاد استفاده خواهند کرد.

9) چنانچه هر یک از بندهای بالا نیاز به اصلاح یا حذف داشته باشد نمایندگان معرفی شده اختیار تصمیم گیری را با هماهنگی آن وزارت خواهند داشت.

در خاتمه تقاضا دارد نسبت به صدور مجوز در خواستی تسریع گردد تا فرصت تدار ک و هماهنگی شایسته وجود داشته باشد. یادآوری می شود حمل هرگونه سلاح توسط هرکس در این راهپیمایی ، به منزله اخلال در آن می باشد و ماموران انتظامی و امنیتی به حسب وظیفه می بایست با مرتکبین برخورد قانونی و بایسته بعمل آورند.
آقایان ابوالفضل قدیانی و علی شکوری راد به عنوان نماینده تشکل های برگزار کننده راهپیمایی برای هر گونه هماهنگی بعدی معرفی می گردند و به ترتیب مسئولیت اجرایی و انتظامی مراسم را بر عهده خواهند داشت .

** مجمع نمایندگان ادوار

** انجمن اسلامی جامعه پزشکی

** مجمع نیروهای خط امام

** مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی

** انجمن روزنامه نگاران زن

** حزب اراده ملت ایران

** حزب همبستگی ایران اسلامی

** سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران

** جبهه مشارکت ایران اسلامی

** انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها




دوستان باید کاملا هوشیار بود امکان دادن مجوز بسیار زیاد است تا کنون کودتا گران برنامه ها و حقه های زیادی را انجام دادند و در بسیاری از انها بی نتیجه مانده اند و اینبار شیوه نو پیاده می کند
و اما ایندفعه 6 حزب اصطلاح طلب به همراه دو حزب دیگر که وزارت کشور به رسمیت شناخته نمی شوند وارد گود می شوند
1-جمعیت به خیال انها اندک باشد و جو سازی انها در جهت نشان دادن منزوی شدن جریان اصلاحات
2- نکته ای که بارها در حوادث دیگر از ان استفاده کرده است یعنی یکسری عوامل و اجیر شدگان انها مراسم را به سمت انحراف خشونت و اشوب و حتی دادن شعارهای دیگر ببرد
3- اگر جمعیتی همانند 25 خرداد بیاید حتما کنترل ان سخت خواهد بود و کوچکترین اشتباه از سمت هر فردی باعث فرصت طلبی انها خواهد شد که مراسم را به جولانگاه موتورسیکلت ها ببرند
4- اتمام حجت انها در خیال خود دنبال یک اتمام حجت با سران فتنه هستند تاکنون یکی از اتهامات به انها ندادن مجوز به ما بوده است اینبار مجوز داده می شود اما نتیجه فاجعه باری که دوست دارند به بار بیاید اتمام حجتی است بر پروند معترضان
5- و اما ممکن است انها مجوز ندهند و تنها در پی فرصت طلبی برای جو سازی های حاشیه ای باشد
و اما در امدن تردید نکنید با مجوز یا بی مجوز
و سکوت بر صدای طبل چکمه پوشان رسا تر است