۱۳۸۸ آبان ۲, شنبه

عباس توانگرسردبیر فارس از حمله کنندگان به کروبی بود

خیلی جالب است که خود دجال نیوز با گزارش های تصویری که فرستاد دست خود را رو کرد و نشان داد کسی که لنگه کفش به سمت کروبی پرتاب کرده و از سردمداران حمله به کروبی بود عباس توانگر سردبیر خبرگزاری فارس است حالابریم سر اصل مطلب دردو عکس زیر این آقا باپیراهنی منحصر به فرد که معمولا زیاد هم نیست مشغول پذیرایی از مهمانان غرفه فارس است

عباس توانگردرحال پذیرایی از مهمانان غرفه فارس

عباس توانگردرحال پذیرایی از مهمانان غرفه فارس

خوب این مزدور و پیراهنش را ببینید حالا به آستین این شخص حمله کننده به کروبی و پیراهنش دقت کنید

عباس توانگردرحال حمله به کروبی

عباس توانگردرحال حمله به کروبی

عباس توانگردرحال حمله به کروبی

عباس توانگردرحال حمله به کروبی

عباس توانگردرحال حمله به کروبی

http://i.imgur.com/VdO5L.jpg

گزارش وضعیت بد جسمی سه زندانی سیاسی

سه زندانی سیاسی در زندان اوین با بیماری های عدیده و در عین حال عدم رسیدگی پزشکی روبه رو هستند. به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جعفر ابراهیمی فعال صنفی دربند به دلیل مشکل دیسک کمر و آسیب دیدگی مهره های 3 و 4 گردن، نیازمند رسیدگی پزشکی خاص است، در همین رابطه و طی مکاتبه وی با دستگاه قضایی، قاضی مربوطه طی دو نامه این موضوع را از زندان استعلام نموده است. در نامه اول قاضی خواستار پاسخگویی پزشک زندان در مورد وضعیت جسمی این زندانی شده است و در نامه دوم دلیل عدم پاسخگویی زندان و اهمال در این مورد را جویا شده است، علیرغم وضعیت بد جسمی آقای ابراهیمی و در شرایطی که امکان مرخصی استعلاجی برای نامبرده وجود دارد به دلیل عدم توجه مسئولان زندان نامبرده کماکان در شرایط بد در زندان اوین به سر می برد. حامد روحی نژاد، زندانی سیاسی بعنوان متهم وقایع پس از انتخابات که در طی روزهای اخیر به اتهام ارتباط با یک سازمان سیاسی به اعدام محکوم شده است، در حالیکه به دلیل ابتلا به بیماری ام.اس، ضعف بینایی چشم راست و همینطور آسیب دیدگی سمت راست بدن ناشی از فشار عصبی و بیماری ام. اس خود، در زندان به سر می برد، نیازمند رسیدگی پزشکی خاص است. در خصوص این زندانی نیز تاکنون دادگاه به دو ارسال نامه اقدام کرده است که به علت عدم اقدام پزشک معالج و پاسخ به استعلام دادگاه نامه ای اعتراضی نیز ارسال داشته است. تداوم عدم توجه پزشکی به وضعیت آقای روحی نژاد باعث وخامت بیماری ام.اس و فلج شدن قسمتهایی از بدن نامبرده خواهد شد. دیگر زندانی سیاسی بیمار در زندان اوین، عباس خرسندی با محکومیت 8 سال زندان است که نیازمند رسیدگی پزشکی است، این زندانی که سابقه چند سکته قلبی را نیز دارد، روز جاری به دلیل بروز مشکلات شدید داخلی منجمله بیماری گوارشی به بهداری مرکزی زندان اوین انتقال داده شد، نامبرده پیش تر موفق شده بود از دو مرخصی کوتاه مدت استعلاجی برای ناراحتی قلبی خود استفاده کند که به علت عدم تمدید این مرخصی ها و همچنین فراهم نبودن شرایط خدمات پزشکی در زندان، بهبودی برای ایشان حاصل نشده است و کماکان در معرض خطر جدی ناشی از عدم رسیدگی پزشکی قرار دارد.

محمد جواد اردشیر لاریجانی: اصلاح طلبان در برابر امام عادل قرار گرفته اند

محمد جواد لاریجانی که برادرش اینک بر صندلی قاضی القضات تکیه زده و این روزها هر بار که دهان باز می کند سخنان مشعشعی را روانه رسانه ها می کند در آخرین اظهار نظر خود بار دیگر اصلاح طلبان متهم کرد. محمد جواد لاریجانی که برادرش اینک بر صندلی قاضی القضات تکیه زده و این روزها هر بار که دهان باز می کند سخنان مشعشعی را روانه رسانه ها می کند در آخرین اظهار نظر خود بار دیگر اصلاح طلبان متهم کرد. وی چندی پیش نیز در سخنان مشابهی ادبیاتی را به کار گرفته بود که مورد اعتراض افراد بسیاری از جمله علی لاریجانی قرار گرفت. به گزارش جرس وی با تشبیه اصلاح طلبان به منافقین گفت: همان سیری که منافقین در قبل از انقلاب در پذیرش مارکسیسم مرتکب شدند دوم خردادیها در پذیرش لیبرالیسم مرتکب شدند،این پذیرش آنها را به وادی نفاق انداخت و این نفاق هم منجر به خروج بر حاکمیت شد." لاريجاني در نشست سراسری دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی اظهارداشت:کاری که رهبر معظم انقلاب در حفظ مردمسالاری دینی در این انتخابات کردند، در دفاع از شرف و حیثیت مردم بود و در تاریخ ایران بی نظیر است و باید این حادثه مهم با همه ابعاد آن ثبت شود. حتی کسانی که بی‌دین هستند اما طرفدار دموکراسی می‌باشند باید دست رهبری انقلاب را ببوسند که فداکارانه از جمهوریت نظام دفاع کردند.. وی تاكيد كرد: اگر کسی نخواهد تولی و تبری را رعایت کند نوعی کاهلی در امر ولایت را مرتکب شده است و این از کاهلی در نماز و روزه مهلک‌تر است. ممکن است این کاهلی منجر به خروج بر امام عادل شود، خروج همیشه با شمشیر نیست، خروج یعنی به هر دلیل در برابر امام عادل قرار گیریم. معاون حقوق بشر قوه قضاییه افزود: اینکه میرحسین موسوی بر خلاف همه مقررات و قوانین مربوط به انتخابات و بر خلاف رای شورای نگهبان و تنفیذ مقام معظم رهبری خود را پیروز انتخابات اعلام کرد این نوعی خروج بر امام عادل است. لاریجانی با اشاره به مداخله قدرت‌های بزرگ در امر انتخابات ریاست جمهوری و حمایت آنها از یک ضلع رقابت اظهار داشت: آنچه که رخ داد یک کودتای تمام عیار با همکاری دول غربی بود، موسوی چه بداند و چه نداند وارد این بازی ابلهانه شد و تمام دنیا هم از او حمایت کردند. وي اضافه کرد: اخیراَ خاتمی حرفی زده است که قابل تأمل است، وی گفته اگر اجازه ندهند مردم تجمع داشته باشند آنها می رو...

سینماگران ممنوع الخروج: هیچ دولتی نمی تواند هویت ما را بگیرد

فاطمه معتمد آریا

سه سینماگر ایرانی در نامه ای نسبت به ممنوع الخروج شدنشان واکنش نشان داده اند

فاطمه معتمد آریا، جعفر پناهی و مجتبی میر تهماسب سه سینماگر ایرانی در نامه ای نسبت به ممنوع الخروج شدنشان واکنش نشان داده اند.

این سه سینما گر ایرانی در این نامه که روز جمعه 23 اکتبر در برخی از روزنامه های ایران منتشر شد، تاکید کرده اند که می خواهند سینماگران مستقل ایرانی باقی بمانند.

در بخشی از این نامه با اشاره به اینکه پاسپورت این افراد در فرودگاه از آنها گرفته شده، آمده است"هیچ دولتی هویت ما را به ما نبخشیده که بتواند آن را از ما پس بگیرد".

در بخش دیگری از این نامه آمده است:" ما همواره به فرهنگ کشورمان بالیده ایم و آن را در معرض تماشای مردم جهان قرار داده ایم ولی اکنون حق عبور از مرزها را از ما گرفته اند."

این سینماگران در پایان نامه خود نوشته اند که می توانستند پاسپورت کشور دیگری را داشته باشند اما خودشان خواسته اند همواره ایرانی باقی بمانند.

خانم معتمد آریا و آقایان پناهی و میر تهماسب تاکید کرده اند که حتی بدون پاسپورت هم ایرانی هستند.

جعفر پناهی، کارگردان فاطمه معتمدآریا بازیگر و مجتبی میر تهماسب، مستند ساز چندی پیش به دلایلی که هنوز مشخص نیست از سفر به خارج از ایران برای حضور در برنامه های فرهنگی بازماندند.

تا کنون تعداد زیادی از معترضان به نتیجه انتخابات در ایران ممنوع‌الخروج شده اند.

جعفر پناهی در جشنواره فیلم مونترآل که به تازگی برگزار شد با شال سبز میان مردم حاضر شد.

فاطمه معتمد آریا نیز بارها به شیوه های مختلف، از جمله حضور در دومین فیلم تبلیغاتی میرحسین موسوی از وی حمایت کرده بود.

قتل یک قاضی حل اختلاف در تهران

رئیس شعبه ۶۰۸ ناحیه ۱۲ شورای حل اختلاف تهران در جریان یک اختلاف خانوادگی بر سر ارثیه به ضرب گلوله کشته شد.

قاضی محمد منصوری که روز پنجشنبه ۳۰ مهر (۲۲ اکتبر) برای میانجیگری و حل اختلاف میان اعضای یک خانواده به خانه یکی از آنها رفته بود، به همراه چهار تن از اعضای این خانواده هدف گلوله قرار گرفت.

دست کم سه تن از اعضای این خانواده هم در اثر اصابت گلوله جان باختند.

ضارب که یکی از اعضای همین خانواده است روز بعد توسط پلیس دستگیر شده است.

گفته می شود که او در میانه بحث، احساس کرده که سایر اعضای خانواده قصد دارند سهم او را از ارثیه کلان خانوادگی تصاحب کنند و در حالی که خشمگین بوده، با سلاح کمری خود شروع به تیراندازی به حاضران کرده است.

پیشنهاد برادعی برای کاهش تنش بر سر برنامه هسته‌ای ایران

محمد برادعی

آقای برادعی به زودی جای خود را به دبیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد داد

محمد برادعی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید پیش نویس توافقی را در اختیار ایران، آمریکا، روسیه و فرانسه گذاشته است که هدف آن کاستن از نگرانی ها در مورد برنامه اتمی ایران است.

آقای برادعی روز چهارشنبه ۲۹ مهر (۲۱ اکتبر) در وین به خبرنگاران گفت: "پیش نویس توافقی که ارائه کرده ام به عقیده من نشان دهنده رویکردی متعادل برای پیشرفت است".

دیپلمات ها به خبرگزاری های بین المللی گفته اند که در صورت توافق بر سر این پیش نویس، ایران تا پایان سال جاری میلادی (قبل از ۱۱ دی ماه) ۷۵ درصد ذخیره اورانیوم غنی شده خود را به خارج می فرستد تا بر غنای آن افزوده شود و به عنوان سوخت برای رآکتور تحقیقاتی تهران به این کشور باز گردد.

آقای برادعی اظهار امیدواری کرد که طرف های گفت و گو تا روز جمعه اول آبان (۲۳ اکتبر) پاسخ مثبت خود را به این پیشنهاد اعلام کنند.


مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش نویس مذکور را در پی دو روز و نیم گفت و گوی نمایندگان ایران، آمریکا، روسیه و فرانسه در مقر این آژانس در وین ارائه کرده است.

در صورت موافقت ایران با این پیشنهاد، نگرانی غرب از احتمال به کار رفتن ذخیره اورانیوم غنی شده ایران در یک برنامه تولید سلاح اتمی کاهش خواهد یافت.

آقای برادعی گفته است: "همه می دانند که این توافق، گامی مهم در اعتمادسازی است و می تواند بحرانی را که چند سال ادامه داشته کاهش دهد و فضایی برای مذاکرات باز کند."

مذاکرات میان نمایندگان ایران و سه قدرت جهانی (آمریکا، روسیه و فرانسه) از روز دوشنبه در وین آغاز شده بود، اما روز سه شنبه که ایران با حضور فرانسه در مذاکرات مخالفت کرد، برای چند ساعت متوقف شد.

امیر پایور، خبرنگار اعزامی بی بی سی فارسی به وین می گوید که ظاهرا راه حل میانه ای برای حضور فرانسه در توافق پیدا شده است.

به گفته او علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی به خبرنگاران گفته است که بر اساس پیشنهاد آقای برادعی، ایران فقط با روسیه طرف خواهد بود.

اما آقای برادعی گفته است که فرانسه هم در فرآیند پیشنهادی دخالت خواهد داشت.

منابع روس می گویند که بر اساس پیش نویس آقای برادعی، ایران اورانیوم خود را به آژانس تحویل می دهد و آژانس آن را به روسیه می فرستد.

ظاهرا روسیه خواهد توانست در صورت لزوم، اورانیوم ایران را برای غنی سازی بیشتر در اختیار فرانسه قرار دهند.

خبرنگار بی بی سی فارسی می گوید که میزان اورانیوم غنی شده ای که ایران در صورت پذیرش پیشنهاد آقای برادعی به خارج می فرستد حدود ۱۲۰۰ کیلوگرم خواهد بود و به این ترتیب ذخیره باقی مانده در ایران کمتر از مقداری می شود که برای ساخت بمب اتمی لازم است.

ایران همواره تأکید کرده است که برنامه اتمی اش صلح آمیز است و قصد تولید سلاح اتمی ندارد.

سران کشورهای آمریکا، بریتانیا و فرانسه اوایل مهر ماه در جریان اجلاس سران گروه ۲۰ در پیتزبورگ، ایران را به پنهانکاری در برنامه هسته ای اش متهم کردند و هشدار دادند که اگر این کشور تا ماه دسامبر به قطعنامه های شورای امنیت عمل نکند، با تحریم های سخت تر مواجه خواهد شد.

علی لاریجانی پیشنهاد برادعی را فریب خواند

علی لاریجانی

رئیس مجلس ایران ضمن مخالفت با خروج ذخیره اورانیوم غنی شده از این کشور، طرف های غربی مذاکره با ایران را به تلاش برای فریب این کشور متهم کرد.

علی لاریجانی که خود در زمانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بود مسئولیت مذاکرات هسته ای این کشور را به عهده داشت، روز شنبه ۲ آبان (۲۴ اکتبر) به خبرگزاری ایسنا گفته است: "احساس می کنم و در سفر اخیر به ژنو هم بر اساس مذاکراتی که داشتیم این تلقی برای من بیشتر شد که غربی ها اصرار دارند به سمت نوعی فریبکاری بروند و مسائلی را به ما تحمیل کنند؛ به این معنا که مطرح کرده اند ما زمانی سوخت ۲۰ درصد را به ایران می دهیم که شما مواد غنی شده خود را به ما بدهید".

رئیس مجلس ایران گفته است که "هیچ ارتباطی بین این دو مسئله" نمی بیند.

اشاره آقای لاریجانی به پیشنهادی است که محمد برادعی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۲۹ مهر (۲۱ اکتبر) در وین به نمایندگان ایران، روسیه و فرانسه ارائه کرد و گفت که انتظار دارد این سه کشور تا روز جمعه به آن پاسخ دهند.

این طرح ظاهرا بر اساس توافق روز ۹ مهر میان سعید جلیلی (مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران) و نمایندگان گروه ۱+۵ تدوین شده است و پیشنهاد می کند که ایران ۷۰ درصد ذخیره اورانیوم غنی شده خود را برای غنی سازی بیشتر و تبدیل به سوخت قابل استفاده در رآکتور تحقیقاتی تهران به روسیه و از آنجا به فرانسه بفرستد.

آمادگی داریم که مواد ۳.۵ درصد را بدهیم و آنها آن را تا ۱۹.۷۵ یا ۲۰ درصد غنی کنند و به ما تحویل دهند

محمود احمدی نژاد - ۹ مهر ۱۳۸۸

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه اول آبان گفت که کشورش سخنان آقای برادعی را به معنای تعیین ضرب الاجل نمی داند و پاسخ خود را به پیشنهاد او هفته آینده ارائه خواهد کرد.

اکنون آقای لاریجانی می گوید: "حدس من این است که آمریکایی ها در پشت صحنه با برخی از کشورها زد و بندهایی دارند تا به بهانه تأمین سوخت نیروگاه اتمی، مواد غنی شده در ایران به میزان ۴ ونیم درصد را از ما بگیرند و توسط کشورهایی مثل فرانسه و روسیه آن را تبدیل به میوه سوخت کنند. شاید تصور آنها این است که به این طریق این مواد غنی شده را از دست ما در آورند که امیدواریم ایرانی ها به این مسئله توجه لازم را داشته باشند".

این تردید در حالی توسط آقای لاریجانی مطرح می شود که پیشنهاد ارسال اورانیوم غنی شده به خارج از ایران برای تبدیل به سوخت، ابتدا توسط رئیس جمهوری این کشور مطرح شده بود.

محمود احمدی نژاد روز ۸ مهر، یک روز پیش از ملاقات نمایندگان ایران و گروه ۱+۵ در ژنو، در جمع خبرنگاران گفته بود که یکی از موضوعاتی که در این ملاقات مطرح خواهد شد، خرید سوخت هسته ای برای رآکتور تهران است و "ما حتی آمادگی داریم که مواد ۳.۵ درصد را بدهیم و آنها آن را تا ۱۹.۷۵ یا ۲۰ درصد غنی کنند و به ما تحویل دهند".

به نظر می رسد که اهمیت این پیشنهاد و علت موافقت کشورهای غربی با طرح آقای برادعی در این است که با خروج ۷۰ درصد ذخیره اورانیوم غنی شده در ایران، اورانیوم باقی مانده به اندازه ای نیست که قابل استفاده در یک برنامه نظامی احتمالی باشند.