۱۳۸۸ آذر ۶, جمعه

ادامه شعار نویسی و پخش اعلامیه در دانشگاه رازی




گزارش چهارمین روز تحصن دانشجویان پلی تکنیک

این تحصن از روز شنبه 30 آبان ماه دراعتراض به ضرب و شتم یکی از اعضای مرکزی شورای صنفی این واحد دانشگاهی در مقابل درب دانشگاه آغاز شد. به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان خواستار پاسخگویی مسئولین دانشگاه در مورد عدم تامین امنیت جانی خود و تضمین عدم تکرار این حوادث هستند. اما مسئولین دانشگاه از پاسخگویی به دانشجویان و کمک برای شناسایی ضاربان خودداری می کنند. دانشجویان پس از عدم پاسخگویی مسئولین واحد خواستار دیدار با رهایی رییس دانشگاه پلی تکنیک تهران شدند. اما رییس انتصابی پلی تکنیک نیز طبق معمول از تماس با دانشجویان و شنیدن خواسته های آنان خودداری کرده است. از جمله شعارهای دانشجویان متحصن “دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد” و “تا دیدار رهایی تحصن تحصن” است و دانشجویان اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواسته های خود به تحصن ادامه خواهند داد.

سومین تهدید برای من و خانواده ام طی 6 روز گذشته-طبرزدی

طی 6 روز گذشته سومین تهدید را از نیرو های امنیتی رژیم ادم کش،متجاوز،ضدبشری و قرون وسطایی اسلامی حاکم بر ایران دریافت کردم. در تهدید اول،دامادم را به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات واقع در خیابان صبا احضار کردند.به زودی دریافتند که این تهدید کارساز نبود.

نوبت دوم احضاریه ای مجعول از اجرای احکام زندان اوین پشت در خانه ام انداختند که به من بفهمانند که بدون دادگاه نیز می شود حکم صادر کرد و سپس به دنبال اجرای ان بر امد.اما نیک می دانند که زندان برای مبارز همچون اب است برای ماهی. پس با این ترفند نیز نمی توان طبرزدی را از میدان به در کرد.

امروز اما تهدید ضد انسانی و متناسب با شان رژیم سراسر جهل و تجاوز اسلامی را به نمایش گذاشتند. ان ها که مرتب تلفن خانه ی ما را کنترل می کنند می دانستند که دختر من که دوره ی پیش دانشگاهی را سپری می کند امروز ادینه باید بدون سرویس به مدرسه برود.در مسیر برگشت فردی رنو سوار با ریش و پشم و قیافه ی ادم های متجاوز و ادمکش، راه را بر فرزند من می بندد. او کارتی نشان داده و می گوید که نگران نباش از دادگستری هستم.رشته ی ریاضی می خوانی؟شنیده ام که درست هم خوب است. بیا بالا نترس چند تا سوال ازت دارم؟

او مدعی می شود که اموزشگاه دارد و می تواند به او کمک کند که رتبه اش زیر صد باشد(!؟)این نیروی تحت امر ولایت اصرار می کند که فرزند من را سوار اتومبیل کند که موفق نمی شود. چون دختر طبرزدی مثل خودش شیر است و نه شیره ای قاتل و ادم کش.او هراسان به خانه امد و ماجرا را برای ما بازگو کرد.

امروز دریافته ام که نیرو های ولایت فقیه خانه به خانه به دنبال مبارزین و مخالفین افتاده اند تا ان ها را به وحشت بیندازند و یا از ان ها انتقام بگیرند. چند روز پیش از خانم ستوده شنیدم که با خانواده ی شیرین عبادی نیز چنین کرده اند.

بسیار خوب! ولی اجازه دهید تا من به خامنه ای و نیرو های تحت امر او بسیار شفاف سخن بگویم.پیش از این هم گفته ام و یک باردیگر نیز تکرار می کنم. زن و بچه ی من ،ابروی من ،جان من و هر انچه دارم فدای ایران و مردم ایران.دیشب یکی از زنان شیردل ایرانی از ترکیه با من صحبت می کرد. او اینک یک پناه جو است. از کسانی است که در زندان خامنه ای و توسط نیرو های تحت امر او از 30 خرداد به مدت چندین روز مورد تجاوز قرار گرفته است.وقتی با من سخن می گفت گریه به او امان نمی داد. به او گفتم :عزیزم،خواهرم

،شرافتم،افتخارم، تو را مورد تجاوز قرار داده اند. اما تو گریه نکن. مثل کوه باش و افتخار کن که ان ها به زعم خودشان بهترین سرمایه ات که همانا ناموس و عصمت و پاکی ات بوده است را با تجاوز از تو گرفته اند. تو افتخار ایران هستی و با تجاوز هیچ چیز از دست نداده ای. بلکه ان ها با این عمل ددمنشانه ماهیت خود را بر ملا کرده اند. پس قوی باش و گریه نکن. می گفت دو فرزندم را ایران جا گذاشته ام و شوهرم را که حتا نمی داند چه بلایی برسر من اورده اند.

من در عین حالی که از درد این زن با شرافت ایرانی به خود می پیچیدم اما به افتخار و شرافت او رشک می بردم. شرافتی که با چنین هزینه ی سنگینی به دست اورده است.او با صدای امریکا نیز صحبت کرده که در شرایطی که خودش لازم بداند ان مصاحبه پخش خواهد شد تا خامنه ای به حکومت خود و نیرو های تحت امرش ببالد!

اما من سخنی با نیرو های تحت امر ولایت دارم. البته حساب ،اکثریت بسیجی ها و سپاهی ها و امنیتی ها را که می دانم ادم های ایرانی و با شرافتی هستند را از ان اقلیت مزدور و ادم کش و متجاوز جدا می کنم.به ان ها می گویم اگر فرزندان و همسر و بستگانم را یکی یکی در پیش چشمانم سر ببرید یا به ان ها تجاوز کنید،به شرافت انسانیت و ایران دست از مبارزه بر نخواهم داشت.پس خود را برای هر جنایتی اماده کنید و اماده هستم.سر راه یک دختر بچه که می دانید همه ی فکر و ذهن او درس است و شاگرد ممتاز مدرسه اشان است را بیهوده نگیرید. این بار ناگهانی بر سر او بریزید او را با خود ببرید و ان چه در شان خودتان است و با زنان و دختران ایرانی انجام دادید با او هم انجام دهید و جسم نیمه جان او را در خیابان رها کنید تا من بیایم و با افتخار او را جمع کنم.

سخنی نیز با مردم عزیز میهنم دارم. عزیزان با شرافت. فرزندان کوروش بزرگ.انسان های با شرافت. من روز 16 آذر ماه ساعت 5 پس از ظهر به همراه هزاران جوان و دانشجوی شما در دانشگاه تهران خواهم بود.من دست و پای شما زنان و مردان با شرافت ایرانی را می بوسم. شما را به شرافت و انسانیتی که دارید سوگند می دهم که 16 آذر فرزندان و پدران و مادران خود را تنها نگذارید. من اگر تا ان روز بودم و در زندان نبودم همچون روز قدس و 13 آبان در خیابان خواهم بود.

می دانید که این ادم خواران برای پول نفت و برای ثروت هایی که گرد اورده اند و برای حفظ باند های قدرت و جنایت ،دست به هر اقدامی می زنند تا شما مردم در روز 16 آذر از خانه بیرون نیایید.بیایید و یک بار دیگر تصمیم گرفته و سواره و پیاده به سوی دانشگاه تهران و در شهرستان ها به سوی مکان هایی که مبارزین مشخص می کنند،هجوم ببریم و ادم کش ها را مایوس کنیم. باید ایران از دست این ادم خواران رها شود.

سخنی نیز با اصلاح طلبان و روحانیان دارم.این بلا را شما ها بر سر ایران اوردید و اینک خود نیز گرفتار شدید.

از زندان و کتک خوردن و ابرو دادن نهراسید. از کروبی و منتظری و صانعی و موسوی و خاتمی و دستغیب ها بیاموزید. بیایید و یک صدا مردم را به تظاهرات مسالمت امیز دعوت کنید و خود نیز در ان شرکت کنید.با این کار خود ،ابروی از دست رفته ی اسلام و شیعه را ممکن است تا حدودی جبران نمایید.کاری کنید که در فردای پیروزی ملت ایران ،در این مملکت اخوند کشی و مسلمان کشی به راه نیفتد.امروز و پیش از این تهدید جدید،با همسرم که فردی عمیقا مذهبی،غیر سیاسی و مسالمت جو است صحبت می کردیم. من به او می گفتم با این کار خامنه ای و دار و دسته اش تا ابد اسلام از ایران رخت بر خواهد بست.او به من می گفت که ادم از این ها وحشت دارد. از مامور ساده ی دادگاه تا بازجو و بالاتر هایشان. خدا کند ادم به دست این ها نیفتد.دیدم خودش با خودش می گفت باید همه ی این ها را کشت!او ادمی است که دل کشتن یک مورچه را نیز ندارد.

اما مراجع تقلید شیعه و برخی علمای غیر حکومتی و انسان های متدین باید به هوش باشند که تا کنون نیز زمان گذشته است. پیروان ولایت فقیه ،قمه به دست به جان مردم افتاده اند. در روز 13 آبان در جلوی چشم ملیون ها ایرانی و ملیون ها غیر ایرانی،دختران و زنان و پسران ایرانی را انگونه اماج توهین و باتوم و مشت ولگد قرار دادند. ولی سردار نقدی غیر ایرانی ادمکش که اخیرا حضرت ولایت او را به سرداری بسیج مفتخر کرده اند، می گوید که ما هنوز سرکوب نکرده ایم.فقط لباس یکی دونفر پاره شده است!؟ ای اف بر ما ایرانیان که یک غیر ایرانی این گونه تحقیرمان کند!

به شرافت ایرانی و به حقیقت انسانی ،بنای تحریک و تهدید و پرگویی ندارم.من ادم به شدت مسالمت جویی هستم. اما نیک می دانم که اگر در شرایط کنونی که این اژدهای هفت سر و این ضحاک زمان را زخمی کرده ایم،کوتاه بیاییم به بلای بزرگ و جبران ناپذیر گرفتار خواهیم شد.

زنده باد ازادی-برقرار باد دموکراسی-گسسته باد زنجیر استبداد.

IAEA votes to censure Iran over nuclear cover-up

VIENNA (Reuters) - The U.N. nuclear watchdog voted on Friday to rebuke Iran for building a uranium enrichment plant in secret but Tehran rejected the move as "intimidation" which would poison its negotiations with world powers.

The resolution was the first by the 35-nation board of the International Atomic Energy Agency (IAEA) against Iran in almost four years, and a sign of spreading alarm over Tehran's failure to dispel fears it has clandestine plans to build nuclear bombs.

It passed by a 25-3 margin with six abstentions, smoothed by rare backing from Russia and China, which have blocked global attempts to isolate Iran, a trade partner for both, in the past.

But it was far from clear whether the West could now coax Moscow and Beijing to join in biting sanctions against Iran, something they have long prevented at the U.N. Security Council.

Russia's Foreign Ministry said Iran should "react with full seriousness to the signal contained in the resolution ... and to ensure full cooperation with the agency."

Moscow and Beijing's support is seen as vital to the success of external pressure on Iran to rein in its nuclear activity and open it up to unfettered IAEA inspections and investigations.

The vote reflected exasperation with Iran's retreat from an IAEA-brokered draft deal to provide it with fuel for a medical nuclear reactor if it agreed to part with its enriched uranium, which could be turned into bomb material if further refined.

British Prime Minister Gordon Brown said major powers would pursue harsher sanctions against Iran if it ignored the vote.

The resolution urged Iran to clarify the original purpose of the Fordow enrichment site, hidden inside a mountain bunker, stop construction and confirm there are no more hidden sites.

Iran said those demands were beyond its legal obligations.

The United States said the IAEA vote showed an urgent need for Iran to address the growing "deficit of confidence" over its nuclear intentions. Time is running out, the White House said, and Iran would be responsible for the consequences.

The measure won blanket Western backing. Cuba, Malaysia and Venezuela, prominent in a developing nation bloc that includes Iran, voted "no," while Afghanistan, Brazil, Egypt, Pakistan, South Africa and Turkey abstained. Azerbaijan missed the ballot.

Diplomats said the large number of abstentions indicated important developing states were souring on Iran over its nuclear defiance, particularly its hold-up of the fuel deal.

But, they said, the IAEA resolution could lead Iranian hardliners to seize on it as excuse to restrict inspections further and re-freeze talks, killing off the reactor fuel plan.

کناره‌گیری آیت‌الله جوادی آملی از امامت جمعه قم

آیت‌الله جوادی آملی که چند روز پیش گفته بود«در شرایط فعلی فضا خیلی طیب و طاهر نیست» امروز آخرین خطبه نماز جمعه اش را خواند. آیت الله جوادی آملی در پایان خطبه‌ی دوم نماز جمعه قم ضمن تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری نماز جمعه و عذرخواهی از مردم از سمت خود به عنوان خطیب موقت جمعه‌ قم کناره‌گیری کرد. خطیب موقت جمعه قم خطیب موقت جمعه قم با بیان اینکه بدون مودت، قرآن وعترت، نگهداری جامعه آسان نخواهد بود گفت: مودت، محبت، دوستی، قرآن و عترت عناصر محوری دین هستند که اگر از جامعه رخ بربندند نگهداری جامعه آسان نخواهد بود. به گزارش ایسنا، آیت الله جوادی آملی در نماز جمعه این هفته قم با اشاره به برگزاری مراسم حج گفت: پیام رهبر انقلاب اسلامی در فضای مکه خوانده شد و در این پیام مقام معظم رهبری مسلمانان را به محبت، وحدت و مودت دعوت کردند. آیت‌الله جوادی آملی در ادامه با اشاره به روز عرفه گفت: روز عرفه در بین روزها خصیصه‌ی استجابت دعا را دارد و بهترین روز برای دعا است. وی با بیان این که دعای امام سجاد (ع) در روز عرفه مردم را به امام شناسی دعوت می‌کند افزود: شاخص‌ترین عنصر در دعای امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) در روز عرفه پس از توحید، وحی و نبوت، دعا برای رهبر و نظام و ملت است. خطیب موقت جمعه قم، با اشاره به در پیش بودن عید قربان، ضمن دعوت از مردم برای شرکت در نماز این عید گفت: نباید فریضه‌ی قربانی فراموش شود و باید شهرها به رایحه‌ی قربانی معطر گردد. وی در ادامه ضمن تبریک هفته‌ی بسیج گفت: بسیج نیرویی است که در دفاع مقدس و حفظ نظام تلاش و کوشش فراوان داشته و باید مواظب باشد که پیوسته غربال شود تا مبادا کسانی بتوانند در این نهاد راه یابند.

کروبی: در زمان شاه هم مردم را به این راحتی نمی زدند

مهدی کروبی، رهبر مخالفان دولت در ایران در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه دو تلویزیون هلند درباره حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت"در زمان شاه هم مردم را به این راحتی نمی زدند".

آقای کروبی در این مصاحبه که در منزلش و برای برنامه تلویزیونی "نوفا" انجام شده است گفت فکر نمی کرده با معترضان چنین برخوردی صورت بگیرد. او برخورد دولت با معترضان را "وسیع"، "وحشیانه" و "خشونت بار" خواند.

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران اعتراضات خیابانی پس از انتخابات را با اعتراضات علیه محمد رضا پهلوی، شاه سابق ایران مقایسه کرد و گفت:" ما در تظاهرات زمان شاه خشونت دیده ایم مبارزه کرده ایم اما ندیده بودیم با این سادگی، روانی و بی باکی کودک و پیر و خانم ها را بزنند".

آقای کروبی درباره حمله مخالفانش در نمایشگاه مطبوعات گفت که از فحاشی و حمله ای که به او شد، تعجب کرده اما سعی کرده بود خونسرد باشد.

وی گفت:"طبیعی است که حرکت مردم و خواسته هایشان که مشروع و قانونی است به نتیجه مطلوب برسد".

مهدی کروبی در بخش دیگری از مصاحبه خود از محمود احمدی نژاد انتقاد کرده و گفت" اشکال جدی او دشمن تراشی ها و بسیج کردن کشورها علیه ماست".

گروهی از هواداران دولت ایران در نمایشگاه مطبوعات تهران در روز اول آبان ماه امسال به سوی مهدی کروبی حمله کردند به طوری که او ناچار به ترک محل نمایشگاه شد. برخی گزارش‌ها از تیراندازی هوایی توسط یکی از محافظان آقای کروبی حکایت داشت.

ایران: به قطعنامه شورای حکام عمل نخواهیم کرد

علی اصغر سلطانیه

آقای سلطانیه می گوید که ایران حتی به یک کلمه از قطعنامه شورای حکام عمل نخواهد کرد

ایران درخواست های مطرح شده در قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را رد کرده است و می گوید فعالیت های غنی سازی خود را متوقف نخواهد کرد.

علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس روز جمعه ۶ آذر (۲۷ نوامبر)، پس از تصویب قطعنامه شورای حکام در جمع خبرنگاران گفت: "ما حتی به یک کلمه از این قطعنامه عمل نخواهیم کرد، زیرا صدور این قطعنامه بر اساس انگیزه سیاسی علیه ملت ایران بوده است".

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، ساعتی پیش از اظهارات آقای سلطانیه با تصویب قطعنامه ای فعالیت "مخفیانه" ایران در ساخت یک مرکز جدید غنی سازی در نزدیکی قم را محکوم کرده و خواهان توقف فوری فعالیت آن شده بود.

آقای سلطانیه هشدار داد که صدور این قطعنامه به "فضای موجود مثبت همکاری" میان ایران و آژانس آسیب خواهد زد.

او گفت: "حد اقل واکنش فوری ما این است که دیگر به طور داوطلبانه اقدامی فراتر از تعهدات قانونی خود انجام نخواهیم داد".

نمایده ایران در آژانس همچنین گفت که "سیاسی کردن" آژانس بین المللی انرژی اتمی برای آینده این آژانس خطرناک است.

آقای سلطانیه افزود: "قطعنامه شورای حکام یا شورای امنیت یا تحریم ها ایران را حتی برای یک ثانیه از فعالیت های غنی سازی خود باز نخواهد داشت".

او با تأکید بر اینکه "دانش میراث بشر است" و هیچ کس حق ندارد مردم ایران را از آن محروم کند، گفت: "بنابراین پاسخ ما به این قطعنامه، همانطور که در جلسه شورای حکام هم گفتم، منفی است".