۱۳۸۹ فروردین ۱۳, جمعه

خامنه ای : عقب ماندگی یادگار استبداد است! / ما خیلی پیشرفت کرده ایم! ( این سخنان دروغ سیزده نیست و بواقع ادعا شده است)

دو هفته آغازسال نو برای رهبر جمهوری اسلامی روزهای پرکاری بود. از شمال شرقی تا جنوب غربی، از حرم رضوی تا جبهه های نور و اینک در نمایشگاه صنعت خودروسازی. رهبری با شعار سال نو که همت مضاعف و تلاش مضاعف خوانده بود، تلاش نمود تا از این فرصت برای کسب اعتباری که طی ماههای اخیر از دست رفته است، استفاده نماید.

بر اساس سخنرانی های منتشر شده در وب سایت رسمی رهبر جمهوری اسلامی، وی بیشترین دیدارها و سخنان را طی ده ماه گذشته با موضوع خاص " نخبگان"؛ "جنگ روانی" داشته است و اینک به فراخور سالی که نامیده و اقتصادی که فریاد وفغان از همگان بلند کرده در دیدارها و سخنان سال نوی خود اقتصاد و پیشرفت را هم یکی از محورهای اصلی قرار داده و تلاش دارد تا ایران را بعنوان نمونه ای از کشورهای پیشرفته که با تمسک به " اخلاق " و معنویت" توانسته، گردنه های خطیر تکنولوژی و صنعت را پشت سر نهد به جهانیان معرفی کند.

رهبر ایران در دیدار غیر منتظره ای که از شهر شوش داشت در سخنانی در جمع راهیان نور باز هم مثل همیشه به " توطئه دشمنان" اشاره کرده و تاکید نمود که امروز نیز توطئه‌های دشمنان زیاد است اما ملت ایران با ایستادگی خود، به این توطئه‌ها پوزخند می‌زند!

این سخنان در حالی گفته می شود که کشورهای گروه هشت با اجماع بر سر اقدامات ایران می روند تا دور تازه ای از تحریم ها علیه این کشور را اعمال کنند.

آقای خامنه‌ای با تکرار چندین باره در خصوص جنگ فکری وسیاسی علیه ایران، آن را سخت‌تر از جنگ نظامی خواند و تأكید كرد: ملت ایران نشان داد كه در جنگ در میدان‌های سیاسی و امنیتی، بصیرت و ایستادگی‌اش كمتر از بصیرت و ایستادگی دوران جنگ نظامی نیست!

اشاره وی به رویدادهای پس از انتخابات است که براساس تحلیل رهبری و مردان نزدیکش توطئه آشکار استعمار و استکبار و کشورهای خارجی بود. اعتراضی که در پی تقلب گسترده انتخاباتی بطور گسترده و هماهنگ از سوی مردم انجام شد و با خشن ترین شیو ه های ممکن در صدد سرکوب آن برآمدند.

کوی دانشگاه، جنایات کهریزک، دهها شهید، صدها مجروح و هزارها زندانی نتیجه این اعتراض بحق بود. اینک رهبری جمهوری اسلامی که بارها حضور مهندسی شده هوادارانش در نه دی و بیست و دو بهمن 88 نشانه وفاداری به نظام و بصیرت خوانده ، این بار نیز در خطه جنوب که یادگار مبارزات و اعتراضات مردمی است بار دیگر تکرار می کند.

عقب ماندگی یادگار استبداد

وی با تأكید بر لزوم همت مضاعف و كار مضاعف در همه عرصه‌ها، خاطرنشان كرد: ملت ایران باید عقب‌افتادگی دوران طولانی استبداد و دخالت خارجی را جبران كند.

رهبر جمهوری اسلامی توضیح نداد پس از 31 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، چگونه سایه عقب افتادگی دوران طولانی استبداد هنوز از این کشور رخت نبسته است. وی نگفت که ویژگی های یک نظام استبدادی چگونه است که اجازه بالندگی و رشد را حتی از عرصه صنعت و تکنولوژی هم سلب می کند.

رهبر ایران در عین حالی که در دیدار با بازدیدکنندگان جبهه های نور، از آثار عقب ماندگی گلایه مند است و آن را از بازمانده استبداد می داند؛ در سخنان دیگری با فاصله ای بسیار نزدیک از توهم تضاد پیشرفت و توسعه یافتگی و معنویت انتقاد می کند و بر این باور است که جمهورى اسلامى و حاكميت دين و اسلام اين توهم را ابطال كرده. ما مي خواهيم و مي توانيم هم عقلانى و منطقى و علمى و پيشرفته زندگى كنيم، هم در عين حال متمسك به ارزشهاى اخلاقى خودمان و پايبند به ايمان دينى خودمان و عامل به فرائض و لوازم زندگى مذهبى خودمان باقى بمانيم؛ بلكه در اين جهت هم پيشتر برويم!!

وی نمی گوید که چگونه می توان هنوز آثار و بقایای یک نظام استبدادی را به همراه داشت و در عین حال مدل و نمونه ای برای ابطال نظریه تضاد پیشرفت و معنویت بود.

ما خیلی پیشرفت کرده ایم!

در همین حال رهبر جمهوری اسلامی در اولین سخنرانی سال نو خود در جمع زایران امام رضا ( ع) می گوید: كشور آمادگى‌هاى زيادى دارد. عزيزان من! در اين سى سال، ملت و كشور در همه‌ى زمينه‌ها پيشرفت كرده است!! زمينه براى يك حركت عظيم و بنيانى، يك حركت محسوس كه اثر آن را در زندگى مردم بشود ملاحظه كرد، فراهم است. ما هم در زمينه‌ى زيرساختهاى اقتصادى پيشرفتهاى زيادى كرده‌ايم. در زمينه‌ى زيرساختهاى ارتباطى و مواصلاتى كارهاى بزرگى انجام گرفته است. در زمينه‌ى پيشرفت علمى و فناورى، يك روند پرشتابى از چندى قبل تاكنون آغاز شده است. ملاحظه مي كنيد؛ در زمينه‌هاى علمى، جوانان ما، دانشگاهيان ما، برجستگان و نخبگان ما به يك مراحلى دست پيدا ميكنند كه براى يك كشورى كه از مرحله‌ى دانش و تحقيق و فناورى و ابتكار علمى بسيار دور بوده است و فاصله داشته است، بسيار چيزهاى عجيبى است.

وی در ادامه با اول خواندن جایگاه ایران در جهان و منطقه افزود: جوانان عزيز! امروز در كشور شما چيزهائى كه ايران را در رديف ده كشور اول دنيا قرار مي دهد، يا در رديف هشت كشور اول دنيا قرار ميدهد، كم نيست. در بخشهاى مختلف، در بخشهاى علوم زيستى، علوم نانو، علوم فضائى، علوم گوناگون، شما مى‌بينيد دانشمندان كشور - كه عمدتاً هم همين جوانان پرشور و پرشوق و پرنشاط هستند - توانسته‌اند كشور را به اينجا برسانند كه بگويند در اين مقوله، ايران جزو هشت كشور دنياست؛ در اين مقوله، ايران جزو ده كشور اول دنياست؛ يعنى اين پيشرفت عظيمى است، اين يك جايگاه مهمى است براى كشور.

گفتنی است گروه هشت با 13.4% جمعيت 62.2% توليدات غيرخالص جهان را دراختياردارند. به اين ترتيب ، 182 کشورديگرجهان که تقريباً 86% جمعيت جهان را تشکيل مي دهند به کمتراز 38% توليدات ناخالص جهان دسترسي دارند. بر اساس آمار بانک جهانی سرانه تولید ناخالص ملی در کشورهای گروه هشت معادل چهل هزار دلار امریکاست که در خوشبینانه ترین حالت پیش بینی شده است که این رقم برای ایران در سال آتی به پنچ هزار دلار خواهد رسید.

رهبر ی در خاتمه این دیدار جوانان کشور را در سطح دنیا کم نظیر خواند و تأکید کرد: وجود چنین جوانانی، نوید بخش آینده درخشان کشور است .

گفتنی است در جریان اعتراضات انتخاباتی تعداد زیادی از این جوانان کم نظیر و نخبگان علمی کشور به جرم پرسش از رای خود بازداشت و تحت شکنجه های قرون وسطایی قرار گرفتند. سهراب اعرابی، کامرانی، رامین رمضانی، آیت اللهی، ندا آقا سلطان و ..... نیز قربانیان خشونت عریان، سربازان ولایی بودند. در همین حال تعداد بی شماری از جوانان کم نظیر برای یافتن مکانی امن و حفظ جان خود ناچار به ترک کشور و اقامت در کشورهای دیگر شده اند.

در حال حاضر علاوه بر ادامه بازداشت جمعی از همین جوانان، تعدادی از جانبازان جنگ تحمیلی و مجاهدان هشت سال دفاع مقدس و خانواده شهدای جنگ تحمیلی در زندانهای حاکمان اسلامی ایام خود را سپری می کنند.

البرادعی : گزارش ها در مورد ایران را در برابر سوءاستفاده مصون می کردیم

محمد البرادعی مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه ای با روزنامه گاردین گفته است که در دوره او گزارش های آژانس در مورد ایران طوری تنظیم می شد که کسی از آن سوءاستفاده نکند.
آقای برادعی که چهار ماه قبل هدایت آژانس را به یوکیا آمانو سپرد، برای مدت 12 سال مدیریت آژانسی را به عهده داشت که وظیفه اش نظارت بر برنامه اتمی کشورهای عضو پیمان منع اشاعه اتمی است.
او حدود هفت سال از این 12 سال را صرف نظارت بر برنامه اتمی ایران کرد. سازمان او در سال 2002 وجود یک برنامه اتمی در ایران را تایید کرد و از آن زمان پرونده ایران یکی از موضوعات اصلی تحقیقات آژانس بوده است.
مدیر مصری آژانس نظارت اتمی سازمان ملل همواره علیه حمله به ایران برای دفع آنچه غربی ها "خطر" ناشی از برنامه اتمی ایران می دانستند، هشدار داده بود.
او بارها با این انتقاد روبرو شد که عمدا گزارش های آژانس درباره "تهدید ناشی از" فعالیت های اتمی ایران را کمرنگ جلوه می دهد.
به علاوه اظهار نظرهای مکرر آقای برادعی درباره لزوم پرهیز از جنگ این انتقاد را به دنبال داشت که او پا را از محدوده وظایف فنی خود به عنوان مدیر آژانس فراتر گذاشته است.
آقای برادعی اکنون در مصاحبه ای با روزنامه گاردین چاپ لندن که روز اول آوریل منتشر شد در مورد وظایف آژانس اتمی گفته است: "ما یک سازمان فنی هستیم که به طور کامل در محیطی سیاسی قرار دارد.... و ما باید به زمینه و پیامدهای سیاسی کارمان توجه داشته باشیم."
او در واکنش به این اتهام که در گزارش های مربوط به ایران پنهانکاری می کرده است گفت: "وقتی من در آژانس بودم ما عملا پیش نویس هر گزارش را پیش از انتشار 30 بار یا همین حدود مرور می کردیم، زیرا من می دانستم که هر کلمه آن می تواند مورد بهره برداری سیاسی قرار گیرد و آن هم به شکل خیلی سلیقه ای. هر کلمه را سبک سنگین می کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که در برابر سوءاستفاده مصون است، و من همیشه می خواستم مطمئن شوم که ما واقعیت ها را بزرگ یا کوچک نمی کنیم، بلکه فقط آنها را بیان کنیم."
آقای برادعی بارها در گزارش های آژانس نوشت که از جمله به دلیل عدم همکاری کامل و شفاف ایران نمی داند که آیا این کشور به دنبال سلاح هسته ای هست یا نه.
اما او قبلا نیز گفته بود که وظیفه خود می دانسته پس از جنگ عراق از جنگی تازه این بار در ایران جلوگیری کند.
وی در ژوئن 2007 در مصاحبه با بی بی سی گفت به عنوان مدیر آژانس نمی خواهد "استدلال دیوانه های تازه ای را که می گویند برویم ایران را بمباران کنیم" تقویت کند.
هرچند او از این افراد نام نبرد اما تحلیلگران تقریبا شکی نداشتند که اشاره او به محافظه کارانی در دولت آمریکاست که از حمله نظامی به ایران برای نابود کردن تاسیسات اتمی آن کشور حمایت می کردند.
او همچنین در بهار آن سال - 2007 - تلویحا توصیه کرد که به ایران اجازه داده شود برخی بخش های غنی سازی اورانیوم را حفظ کند.
او گفته بود که شاید جلوگیری کامل از برنامه ایران دیگر ممکن نباشد و باید بر جلوگیری از غنی سازی در مقیاس صنعتی توسط این کشور تمرکز کرد.
آن سخنان خشم کشورهای غربی و متحدان آنها را به دنبال داشت به طوری که دیپلمات های آمریکا، بریتانیا، فرانسه و ژاپن رسما به اظهارات آقای برادعی اعتراض کردند.
آنها گفتند آقای برادعی از سیاست شورای امنیت منحرف شده است.

ضور گسترده ماموران انتظامی به همراه سه بالگرد در سیزده بدر در تهران

فرمانده انتظامي تهران بزرگ، معاون عمليات و رييس‌پليس راهور پايتخت از طريق سه بالگرد، در روز سيزده‌به‌در اقدام به گشت هوايي در تهران كردند.
سرهنگ رضا غني‌لو، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، گفت: سردار حسين ساجدي‌نيا رييس‌پليس پايتخت، معاون عمليات انتظامي و رييس‌پليس راهور تهران بزرگ به‌منظور اشراف هوشمندانه و روان‌سازي ترافيك و نظارت بر حضور آشكار عوامل انتظامي در راستاي "ارتقاي امنيت شهروندان"، با سه بالگرد در آسمان اين شهر اقدام به گشت هوايي كردند.
وي گشت هوايي و مديريت عيني و همزمان در كلانشهرها از طر يق آسمان را يك تجربه موفق جهاني عنوان كرد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اينكه گشت‌زني همزمان سه بالگرد با حضور فرمانده پليس پايتخت براي اولين بار صورت مي‌گيرد، افزود: استقرار نيروهاي پليس در راستاي ايجاد امنيت و روان‌سازي ترافيك پررنگ است.
غني‌لو خاطرنشان كرد: به‌جز ازدحام مراجعه‌كننده در پارك چيتگر و سرخه‌حصار كه ظرفيتش تكميل شده است، مورد خاصي گزارش نشده و ترافيك در مسيرهاي داخلي شهر تهران نيز بسيار روان است.