۱۳۸۸ مهر ۲۲, چهارشنبه

تحلیل جالب روزنامه "هشت صبح" چاپ افغانستان از "پدیده‌ی احمدی‌نژاد

حمدی‌نژاد پدیده‌ی غریب و همهنگام آشنایی است. رفتار او در چشم بسیار کسان یادآور برخورد خشن و توهین‌آمیز یک جوانک بسیجی تفنگ به دست در برابر شهروندان محترمی است که چنان تحقیر می‌شوند که دیگر جهان را نمی‌فهمند. شان اجتماعی‌شان، ارج فرهنگی‌شان و منش و سلیقه‌ی‌شان لگدکوب می‌شود، به زندگی خصوصی‌شان تجاوز می‌شود، و دستگاه تبلیغاتی مدام از در و دیوار جار می‌زند که باید شکرگزار باشند که در کشورشان این «معجزه‌ی هزاره‌ی سوم» رخ داده است. احمدی‌نژاد حاشیه را بسیج می‌کند تا مرکز قدرت را تقویت کند، مردم مستمند را به دنبال ماشین خود می‌دواند و آنان می‌دوند، در حالی که به عابران دیگر تنه می‌زنند و هیاهو و گرد و خاک می‌کنند. محمود احمدی‌نژاد از تبار آن سلاطینی است که مدام در حال جهاد بوده‌اند. او خزانه‌ی مرکز را تهی می‌کند، تا سرحدات را نه آباد، بلکه از نو تصرف کند و به حلقه‌ی ارادت درآورد. او مهندس نظام است، اما نه از آن مهندسانی که در ابتدای حکومت اسلامی در خدمت ملاها درآمدند تا سازندگی کنند و معجزه‌ی پیوند ایمان و تکنیک را به نمایش بگذارند. در ابتدا تکنیک در خدمت ایمان بود. در مورد احمدی‌نژاد، ایمان خود امری تکنیکی است. او رمالی است که داکتر-مهندس شده است. در ذهن او جن و اتوم، معجزه و سانتریفوژ، معراج و موشک در کنار هم ردیف شده‌اند. احمدی‌نژاد به همه درس می‌دهد. او ختم روزگار است. در مجلس آخوندی هم درس دین می‌دهد. پیش لوطی هم عنتربازی می‌کند. احمدی‌نژاد ترکیبی از رذالت و ساده‌لوحی است. او مجموعه‌ای از بدترین خصلت‌های فرهنگی ما را در خود جمع کرده، به این جهت بسی خودمانی جلوه می‌کند: دروغ می‌گوید و ای بسا صادقانه. غلو می‌کند، زرنگ است و تصور می‌کند هر جا کم آوردی، می‌توانی از زرنگی‌ات مایه بگذاری و جبران کنی. در وجود همه‌ی ما قدری احمدی‌نژاد وجود دارد و درست این آن بخشی است که وقتی با آزردگی از عقب‌ماند‌گی‌مان حرف می‌زنیم، از آن ابراز نفرت می‌کنیم. اما آن هنگام نیز که لاف می‌زنیم و خودشیفته‌ایم، باز این وجه احمدی‌نژادی وجود ماست که نمود می‌یابد. احمدی‌نژاد تحقیر شد‌ه‌ای است که خود تحقیر می‌کند. سرشار از نفرت است، اما کرامت دارد. به موضوع نفرت اش که می‌نگرد، می‌پندارد مبعوث شده است تا او را از ضلالت نجات دهد. احمدی‌نژاد نماینده‌ی سنتی است جهش‌کرده به مدرنیت.

برخیز ایرانی ...برخیز تا بار دیگر نماد سبز وطن پرستی را بر فراز آسمان تاریک این مرز و بوم برافرازیم .آنها به انتقام خون سیاهشان تشنه ی خون سرخ فرزندانمان شده و آنها را به نیستی و نابودی می کشند . ۱۳ آبان ماه نزدیک است. حماسه ای دیگری در راه است. برخیز تا صدایی بلندتر از بلندای دماوند سر دهیم.برخیزید تا نشان دهیم که نسل ما وارثان حقیقی این خاکند. ۱۳ آبان ماه منتظرت هستیم .

http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs209.snc1/7630_1264493654772_1302678957_30760000_4315254_n.jpg

رهبر در کما است یا فقط مسموم شده

دیروز بعد از ظهر ساعت 2.15 به وقت تهران (آیت الله) خامنه ای از حال رفته و به یک کلینیک مخصوص منتقل شده و هیچ کس بجز پسر و دکترش نتوانسته اند به او نزدیک شوند. مقامات رسمی و سری می گویند که شرایط او دست خداوند است. بنابر گزارشات، از حال رفتن برای (آیت الله) خامنه ای طبیعی است و آن به دلیل مسمومیت یا عوامل خارجی بوده و افراد بیت ایشان فکر میکنند که این کار حساب شده است و احتمالا از داخل و خودی است . شرایط (آیت الله) خامنه ای طی چند ماه گذشته به شدت بد شده و شرایط عصبی و روحی بدی را پیدا کرده است و آن به دو دلیل است: 1- عدم توانایی او برای حل مشکلات پس از انتخابات و رد نظریات یک بخش مهم از مردم که به نحو دیگری فکر می کردند. 2- از دست دادن موقعیت مذهبی با توجه به تقبیح روحانیون عالی مقام کشور از وضعیت پیش آمده در انتخابات. گزارشات رسیده نشان می دهد که تلاش (آیت الله) خامنه ای در چند هفته گذشته که به ماه هم نمی رسد برای بدست آوردن 1- یک اعتبار مثبت برای مشروعیت خود 2- نجات دادن جان فامیل خود و سرمایه های آنها خصوصا در سوریه و ترکیه. ـ حمل 8.5محموله میلیارد دلار بصورت شمش طلا و پول نقد که بوسیله ترکها توقیف گردید ـ شرایط اکنون نامشخص است اما آنچه مشخص است این است که در 24 ساعت گذشته او در "کما" بسر برده که نشان می دهد بزودی از کما خارج نخواهد شد و می میرد. اگر او فوت کند یک نبرد خونین بین رفسنجانی که دارای قدرت مذهبی است از یک طرف و احمدی نژاد که دارای قدرت سیاسی و دولتی است از طرف دیگر در کشور ایران به وقوع خواهد پیوست

سرلشگری برای تمام فصول کودتائی!


افکار و اندیشه‌های دکتر احمدی نژاد، جنبه‌های راهبردی حائز اهمیتی دارد و لذا وظیفه علما و اندیشمندان و اساتید دانشگاه‌ها و بویژه دانشگاه عالی دفاع ملی است که این افکار را مدون کنند و به غنای علمی کشور بیفزایند! جناح‌های‌ سیاسی ‌باید تکلیف شان‌ روشن ‌شود. ‌باید ‌مراجع ‌اصلی ‌کشور که ‌قانون ‌اساسی ‌تعیین‌کرده‌، وزارت‌کشور، شورای‌عالی‌امنیت‌ ملی‌ و مجلس‌، دست‌ به ‌کار شوند و مسیر سیاسی ‌درست ‌را به‌ شکل ‌قانونی‌اعلام‌ کنند. برابر قانون‌، اگر قانون ‌نداریم ‌قانون‌آن ‌را تدوین‌ کنند و بفرستند مجلس ‌شورای اسلامی‌ و مجلس‌ سریع ‌تصویب‌ کند. اول‌«الله اکبر» را آوردند، «یا حسین‌» را آوردند و بعد شعارهایی ‌از این‌قبیل، ‌امروز هم‌ وحدت کلمه‌ را مطرح‌کردند. راه حل قضیه این است که همه به تابعیت قانون دربیایند. ولایت فقیه در راس است بحمدالله، سفارش امام زمان(ع)است. فرمودند به او مراجعه کنید.


سردار طلائی هم میداند اسکناس ها رسانه ملی شده اند!



خانواده های زندانیان سیاسی آخرین وضعیت عزیزان در بند خود را تشریح کردند

جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی به دیدار اعضای کمیسیون حقوق بشر اسلامی و برخی از حقوقدانان و وکلا رفتند تا بار دیگر بر لزوم آزادی زندانیان خود تاکید و آنچه در این مدت بر آنان رفته است را بیان کنند. خانواده های زندانیان از عملکردهای غیرقانونی و فشارهای شدید بر خود و بازداشت شدگان از سوی مراجع امنیتی شکایت داشتند.

فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاجزاده به تغییرات در قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: حضور فردی مانند آقای مرتضوی در قوه قضاییه ایران یک ننگ بود. دوره سختی است و اکنون شاهد هیچ اقدام خاصی از سوی دادستانی جدید تهران نبوده ایم. فرق عمده آقای جعفری با دادستان قدیم تهران این است که مرتضوی از ملاقات با خانواده ها و درخواستهای آنان استقبال می کرد اما عجیب است که چرا دادستان جدید نمی پذیرد با خانواده ها ملاقات کند و وکلا را ببنید.

محتشمی‌پور در ادامه سخنانش درخصوص وضعیت همسرش، مصطفی تاجزاده توضیحاتی داد: همسرم تا چند روز پیش در انفرادی بود اما در آخرین تماسی که با من داشت گفت که با آقای امین زاده در یک سلول هستند. اما دوستان جوان ما که از روز قدس در بازداشت به سر می برند، هنوز در انفرادی هستند.

محتشمی‌پور ادامه داد: به نظر می رسد که باید دور جدیدی از فعالیت ها را جهت اطلاع رسانی و پیگیری آغاز کرد. دست بازداشت شدگان از همه جا کوتاه است و هنوز امکان ملاقات وکلا با موکلانشان فراهم نشده و عده ای هم وکیل ندارند و امکان گرفتن وکیل از آنان سلب شده است. از سوی دیگر گرفتن وکلای تسخیری برای افرادی که وکیل تعیینی داشتند مساله عجیبی بود. باید برای خلاصی از این وضعیت فکری کرد.

در ادامه مریم باقی، همسر محمد قوچانی سردبیر نشریات توقیف شده شرق، هم میهن، شهروند امروز و اعتماد ملی در خصوص آخرین وضعیت همسرش گفت: اکنون بعد از گذشت 4 ماه از زمان بازداشت، آقای قوچانی همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند و هنوز هیچ پاسخ روشنی از سوی دستگاه قضایی به ما داده نشده و قرار بازداشت هم تمدید شده است. از سوی دیگر برای ایشان وثیقه صادر شد اما دادستان سابق تهران مانع آزادی وی شد.

باقی در ادامه به اعتراض قوچانی نسبت به قرار بازداشت خود اشاره کرد و توضیح داد: وقتی به قاضی شعبه 28 مراجعه کردیم ایشان اصلا به پرونده نگاه نکرد و گفت که شما آشوب طلب هستید و قوچانی ایدئولوگ کروبی است پس باید در زندان باشد. قاضی که باید بی طرف باشد با پیش داوری عمل می کند و معتقد است که چون با همفکر او نیستیم، قوچانی باید در زندان باقی بماند.

وی از اتمام دور دوم بازجویی های قوچانی خبر داد و افزود: به نظر می رسد که آقایان از قرار بازداشت به عنوان مجازات استفاده می کنند. عدم استقلال قوه قضاییه به وضوح قابل مشاهده است. سوال این است آیا در زمانی که دستگاه قضایی جوابگوی ما نیست، می توانیم به مراجع بین المللی شکایت کنیم؟

فرزند کیوان صمیمی، روزنامه نگار، عضو شورای صلح و فعال سیاسی نیز در این جلسه از ضرب و شتم پدر خود در بند 209 اوین خبر داد و گفت: در این چند وقت اتفاقات عجیبی برای پدر من رخ داد که اصلاح اجباری سر و صورت، ضرب و شتم، حبس در سرویس بهداشتی گرفته تا درخواست هایی نامعقول مانند کنار گذاشتن فعالیت سیاسی، عدم امکان ملاقات با وکیل، گم شدن پرونده و فشار و تهدید برای نوشتن مطالب دروغ از جمله آنها است.

وی ادامه داد: مدت ها است که بازجویی ها تمام شده اما از صدور وثیقه خودداری کرده اند. اگر این بلاتکلیفی و اعمال غیرقانونی ادامه پیدا کند، پدر من اعتصاب غذا می کند.

برادر عبدالله رمضان زاده، قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت و سخنگوی دولت اصلاحات فرد بعدی بود. وی در خصوص وضعیت برادر خود گفت: روز دوم دستگیری، مرتضوی به دیدار ایشان می رود و وقتی برادرم نسبت به نحوه بازداشت خود و ضرب و شتم از سوی مامورین اعتراض می کند، به او می گوید: این زخم ها که برای قبل از بازداشت است! طی مدت بازداشت برادر من دچار بیماری هایی شده است که ناراحتی ریه، گوارش و ناراحتی های پوستی از جمله آن ها است.

وی ادامه داد: ایشان دو دوره بازجویی داشتند. یک دوره با فشار سنگین همراه بوده و دوره دوم فشار فوق العاده سنگین بوده، که حتی بنا به گفته برادرم تغذیه ایشان به قدری نامناسب بوده که با فشار اندکی ناخن ایشان می شکست. این در حالی است که هرگاه تلفن می زد می گفت اینجا همه چیز خوب است. اکنون نیز گویا آخرین دفاعیات از ایشان گرفته شده و پرونده برای دادستانی فرستاده شده است.

وی افزود: این پرونده یک پروژه سیاسی است نه یک پرونده حقوقی و اتفاقات سیاسی بیش از حد بر این پرونده تاثیر می گذارد. همچنین برادرم گفت که هیچ کدام از اتهامات مانند «اقدام علیه امنیت ملی و تشویق به تظاهرات غیرقانونی» را نپذیرفته من سوال دارم که چگونه می توان قرار بازداشت را به قرار وثیقه تبدیل کرد؟

همسر حسین نورانی نژاد از اعضای جوان جبهه مشارکت نیز در این جلسه، نسبت به بلاتکلیفی پرونده همسرش اعتراض کرد و گفت: حسین دو روز قبل از روز قدس بازداشت شد و ما به هر نهادی مراجعه می کنیم نمی گویند پرونده او در دست کیست؟

پرستو سرمدی ادامه داد: هفته گذشته بازپرس شعبه 2 گفت پرونده همسرم به دادستانی فرستاده شده و دادستان مانع آزادی او است. در حالی که دادستانی می گوید پرونده همسرم به آنجا ارسال نشده است و بازپرس می گوید دادستان دروغ می گوید. در این یکماه همسر من در انفرادی بوده و هر بار که ایشان را می بینیم رنگ پریده تر و ضعیف تر از دفعه قبل است. از نظر روحي نیز شرایط نامناسبی دارد. او گفت بازجویی هایش تمام شده است و برای او قرار وثیقه 100 میلیون تومانی صادر کرده اند اما دادستانی مانع آزادی ایشان است. آیا دادستان می تواند این گونه عمل کند؟

داماد حمزه کرمی، مدیرمسئول سایت جمهوریت نیز از وضعیت نامناسب کرمی خبر داد و گفت: در ملاقاتی که با ایشان داشتیم وضعیت وی را بسیار نامناسب دیدیم. نه تنها فشارها کم نشده بلکه فشارها افزایش یافته است.
وی از تهدیدهای نیروهای امنیتی گلایه کرد و گفت: در تماس هایی که می گیرند مدام نسبت به سلامت همسر و نه خود ابراز نگرانی می کند. متاسفانه بازجوهای بدی برای این تیم گذاشته اند تا علیه آقای هاشمی اعتراف کنند و ما فکر می کنیم دیگر سکوت جایز نیست.

همسر فیض الله عرب سرخی، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز در این جلسه گفت: اخباری مبنی بر ضرب و شتم همسرم بود تا حدی که ایشان به بیمارستان سپاه منتقل شد.اکنون نیز از انفرادی خارج شده اند و پس از 100 روز اجازه داده اند که چند روز آینده دخترهایش را ببیند. وی در ادامه سوال کرد: الان چه کسی می تواند کاری برای ما انجام دهد؟ تا حداقل صدایمان به گوش بقیه برسد و در مقابل ظلم سکوت نکرده باشیم؟

صالح نیکبخت، وکیل پایه یک دادگستری در مورد وضعیت بهزاد نبوی، موکل خود توضیحاتی داد و گفت: دادستان تهران دستور داده است که بازپرس و پزشکان بررسی کنند که آیا با بازگرداندن وی به زندان مشکلی برایش پیشمی آید یا خیر که متاسفانه پاسخ دادند ایشان یا باید در زندان باشد یا در بیمارستان ما. وضعیت آقایان میردامادی و رمضان زاده هم مشخص نیست.

وی افزود: وقتی گفته می شود که برای فردی کیفرخواست صادر شده به این معنا است که تحقیقات پایان یافته پس چرا اجازه نمی دهند وکلا پرونده ها را ببینند یا با موکلان خود دیدار داشته باشند؟ من سه پیشنهاد دارم. اول اینکه وکلا بتوانند با موکلان خود دیدار کنند، دوم اینکه قرار بازداشت به قرار وثیقه تبدیل شود و همچنین پزشکی قانونی پیگیر آسیب دیدگان باشد.

هیأت ویژه قوه قضائیه: مدارک کروبی ساختگی است

مهدی کروبی

هیأت سه نفره ای که از سوی رئیس قوه قضائیه مأمور رسیدگی به گفته های مهدی کروبی در مورد تجاوز به بازداشت شدگان حوادث اخیر شده بود، مدارک ارائه شده از سوی او را "ساختگی" خوانده است.

اعضای هیأت سه نفره قوه قضائیه روز شنبه ۲۱ شهریور (۱۲ سپتامبر) در گزارشی به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نوشته اند: "هیأت به این جمع بندی رسید که نه تنها هیچ گونه مدرکی دال بر تجاوز جنسی به افراد مورد ادعای آقای کروبی وجود نداشته و ادعاهای مطرح شده بدون مستند (بدون سند) و عاری از حقیقت می باشد، بلکه ادعاها و مدارک ارائه شده کاملا ساختگی است و برای انحراف افکار عمومی تنظیم شده است".

ابراهیم رئیسی (معاون اول رئیس قوه قضائیه)، غلامحسین محسنی اژه ای (دادستان کل کشور) و علی خلفی (رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه) اعضای هیأت ویژه بررسی این موضوع بوده اند.

این هیأت در گزارش خود به رئیس قوه قضائیه پیشنهاد کرده است که ضمن انتشار عمومی نتایج بررسی های هیأت، با کسانی که با "نشر اکاذیب و ایراد تهمت و افترا" به "حیثیت و اعتبار نظام و بعضی از نهادهای نظام" خدشه وارد کرده اند، برخورد "قاطع" قضایی صورت گیرد.

روابط عمومی قوه قضائیه که گزارش هیأت سه نفره را منتشر کرده، از موافقت رئیس قوه قضائیه با پیشنهادهای این هیأت خبر داده است.

آقای کروبی روز ۷ مرداد در نامه ای به آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهان رسیدگی به موضوع تجاوز در بازداشتگاه ها شد و از او خواست موضوع را به اطلاع آیت الله خامنه ای برساند.

او ۱۲ روز بعد نامه خود به آقای هاشمی را منتشر کرد و گفت از آنجا که با گذشت بیش از ده روز پاسخی به او داده نشده، موضوع را علنی کرده است.

مدتی بعد صادق لاریجانی، رئیس جدید قوه قضائیه ایران، هیأت ویژه سه نفره را مأمور تماس با آقای کروبی و دریافت شواهد و مستندات از او کرد.

آقای کروبی گفته است که در دیدار با این هیأت بخشی از مستندات را ارائه کرده، اما روز پس از دومین دیدار با اعضای هیأت، مأموران دادستانی دفتر او و دفتر حزب اعتماد ملی که آقای کروبی دبیرکل آن است را مهر و موم و اسناد و مدارک آن را توقیف کردند.

مأموران دادستانی همچنین دفتر کمیته پیگیری آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات را مهر و موم و مدارک آن را توقیف و علیرضا بهشتی و مرتضی الویری (نمایندگان آقای موسوی و آقای کروبی در کمیته مذکور) را بازداشت کردند.

محمد داوری، سردبیر وبسایت رسمی حزب اعتماد ملی هم در جریان این حوادث بازداشت شد.

اکنون هیأت ویژه قوه قضائیه آقای داوری را به دست داشتن در تهیه مدارکی که به گفته این هیأت "ساختگی" است متهم کرده و گفته است او شخصی را که در یکی از سی دی های ارائه شده توسط آقای کروبی ادعا می کرده به او تجاوز شده، "راهنمایی" کرده است.

قوه قضائیه ایران: پیگیر اتهامات کروبی هستیم

مهدی کروبی

معاون اول رئیس قوه قضائیه ایران می گوید که دستگاه قضایی این کشور "به طور جدی پیگیر اتهامات مهدی کروبی" است.

ابراهیم رئیسی سه شنبه شب (۲۲ مهر – ۱۴ اکتبر) در ارومیه به خبرگزاری رسمی دولت ایران گفت: "رسیدگی به اتهامات کروبی مربوط به دادگاه ویژه روحانیت است و هیأت سه نفره نیز پیش تر نظر خود را در این خصوص اعلام کرده است".

آقای رئیسی عضو هیأت سه نفره ای بود که توسط صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، مأمور رسیدگی به نامه های مهدی کروبی در مورد بدرفتاری و تجاوز جنسی به عده ای از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات ایران شد.

این هیأت با آقای کروبی ملاقات کرد، اما پس این ملاقات مأموران دادستانی تهران مدارک و اسناد موجود در دفتر آقای کروبی، دفتر حزب اعتماد ملی و کمیته ای که از سوی آقای کروبی و میرحسین موسوی برای رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات تشکیل شده بود را توقیف و این دفاتر را مهر و موم کردند.

چهار روز پس از این اقدام، هیأت سه نفره قوه قضائیه اعلام کرد: "نه تنها هیچ مدرکی دال بر تجاوز جنسی به افراد مورد ادعای آقای کروبی وجود نداشته و ادعاهای ارائه شده بدون مستند (بدون سند) و عاری از حقیقت می باشد، بلکه ادعاها و مدارک ارائه شده کاملا ساختگی است و برای انحراف افکار عمومی تنظیم شده است".

این هیأت خواهان برخورد قاطع مراجع قضایی با کسانی شده بود که از طریق انتشار ادعاهای مربوط به وقوع تجاوز و بدرفتاری در بازداشتگاه ها، موجب "هتک حیثیت و اعتبار نظام" شده بودند.

اما آقای کروبی گزارش هیأت سه نفره را رد کرد و با تأکید بر سخنان پیشین خود گفت: "وقاحت به آنجا رسیده که به جای مجرمان و مباشران و مسببان این مظالم، می خواهند مهدی کروبی را محاکمه کنند".

در هیأت سه نفره قوه قضائیه علاوه بر آقای رئیسی، علی خلفی (رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه) و غلامحسین محسنی اژه ای (دادستان کل کشور) هم عضویت داشتند.

آقای محسنی اژه ای هم اخیرا به روزنامه کیهان گفته بود که رسیدگی به "اتهامات" آقای کروبی کار دادگاه ویژه روحانیت است.

او تأکید کرده بود: "مطمئن باشید که اقدام می شود