۱۳۸۸ آبان ۲۳, شنبه

عبدالله مؤمنی به ۸ سال زندان محکوم شد

همسر عبدالله مؤمنی می گوید که او به دلیل فعالیت های گذشته و همچنین شرکت در تجمعات پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، به تحمل ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

فاطمه آدینه وند در گفت و گو با بی بی سی فارسی گفت که همسرش صبح روز شنبه ۲۳ آبان (۱۴ نوامبر) در تماسی تلفنی از زندان، خبر داده است که دادگاه او را به دلیل فعالیت های گذشته اش به ۲ سال و به دلیل شرکت در تجمعات پس از انتخابات به ۶ سال حبس محکوم کرده است.

عبدالله مؤمنی، فعال دانشجویی و سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار دفتر تحکیم) حدود ۱۰ روز پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران بازداشت شد و از آن زمان در زندان به سر می برد.

او روز ۲۳ شهریور به همراه تعداد دیگری از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات، در دادگاهی علنی ظاهر شد و علیه اقدامات گذشته خود سخن گفت.

خانم آدینه وند با اشاره به اینکه آقای مومنی در جریان محاکمه وکیل نداشته و گفته است که نیازی به وکیل ندارد، گفت: "فکر می کنم که او تحت فشار است که وکیل نداشته باشد".

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی اخیرا اعلام کرد که مشکلات کلیوی و قلبی آقای مومنی در زندان تشدید شده و وضع "روحی و جسمی" او "وخیم" است.

همسر آقای مومنی گفت که در تماس روز شنبه با او فرصت گفت و گو در مورد وضعیت سلامتی اش پیدا نشد و ارتباط تلفنی پس از حدود یک دقیقه قطع شد.