۱۳۸۸ مهر ۱۰, جمعه

تبانی تبانی تبانی فوتبال با سیاست نمیخواهیم نقطه سر خط مرگ بر حاکمان نامرد

شهرآورد پايتخت تيم‌هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس باز هم امتيازها را تقسيم كردند. از ساعت 14:30 امروز دو تيم استقلال و پرسپوليس به قضاوت محسن تركي در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند كه اين ديدار در پايان با تساوي يك بر يك به پايان رسيد. در دقيقه 50 پرسپوليس صاحب ضربه پنالتي شد كه مهدي شيري ضربه پنالتي را زد كه با واكنش طالب‌لو توپ دفع شد و در بازگشت عادل كلاه‌كج توپ را وارد دروازه استقلال كرد. حسين كاظمي نيز در دقيقه 55 براي استقلال گلزني كرد. محسن تركي به آقازماني، برزيليا از پرسپوليس و حيدري، مجيدي و صادقي از استقلال كارت زرد داد. تماشاگراني كه از تساوي اين ديدار ناراضي به نظر مي‌رسيدند در پايان با شعارهاي "تباني تباني" و فوتبال با سياست نمي‌خوايم نمي‌خوايم" اعتراض خود را نشان دادند. از شصت و يكمين داربي تمام ديدارهاي اين دو تيم با تساوي به پايان رسيده است. اين سي و سومين ديدار دو تيم بود كه با نتيجه تساوي به پايان رسيد.

اولین حاشیه جالب دربی رقم خورد

در اقدامي جالب توجه حدود 50 پليس زن در بيرون ورزشگاه آزادي مستقر شده‌اند.

بنابراین گزارش در اقدامي جالب توجه و بي سابقه در سمت درب غربي و جنب استخر مجموعه ورزشي آزادي حدود 50 پليس زن در ماشين هاي مخصوص پليس حضور دارند.

* از دقايقي قبل فروش بليت هاي طبقه اول ورزشگاه متوقف شد. اين توقف به دليل پر شدن طبقه اول ورزشگاه صورت گرفت.

* برخلاف بازي هاي گذشته اين دو تيم تا كنون از ايجاد بازار سياه بليت خبري نبوده است. اين به دليل حضور پرشمار ماموران با لباس هاي شخصي در بيرون ورزشگاه است.

* براي كنترل هواداران دو تيم جهت ورود به ورزشگاه آزادي درحالي كه دفعات گذشته يكبار هواداران مورد بازرسي قرار مي گرفتند، اين بار هر هوادار سه بار مورد بازرسي قرار مي گرد و تعداد ماموران بازرسي نيز سه برابر دفعات گذشته است.

تقدیم به سه آموزگار انسانیت: مصطفی تاج زاده، بهزاد نبوی و فیض‏الله عرب‏سرخی

طاقتم طاق شده وطاق های خانه ام پر شده از قاب عکس های تو، هر لحظه دل ام را سوی تو می کنم. نیت می کنم، قربـة الی الاوین، این روزها دیگر دلتنگت نیستم عاشقت هستم، عاشق مرامت، عاشق ایثارت، عاشق مقاومتت و چه زیباست وقتی کلام پروردگارت را می خوانی «واصبروماصبرک الا باالله ولا تحزن علیهم ولاتک فی ضیق مما یمکرون».

«ان الله مع الصابرین»

هر لحظه با تو مرور می کنم آیه های وحی را و به خود می بالم که یاد گرفتم از تو خواندن، فهمیدن و عشق ورزیدن را معلم صبر و پایداری . از تو یاد گرفتم که نه زمان، بلکه عشق مرهم همه ی زخم هاست. از تو یاد گرفتم که انسان بودن، مهم تر از حق بودن است و چه بدبخت کسی که به نام حق تو را در بند کرده. دیگر دلتنگت نیستم، دیگر شکوه نمی کنم، اسیر بودنت هم خار چشمشان شده، برادر.

معنای لا اله الا لله، را از تو و همرزمانت یاد گرفتم. آن جا که آموختید سرمان را در پیشگاه هیچ بشری خم نکنیم و تنها، قادر متعال شایسته ستایش است، آن زمان که یاد دادید زبانمان را خرج تملق و چاپلوسی حاکمان دو روزه دنیای فانی نکنیم. لا اله الا لله را از تو آموختم که خدای جز خدای یکتا نیست و یادم دادی این رمز مبارزه با مستبدان عالم است. خار چشمشان و آغاز مبارزه با هر مستبدی.

قضاوت خدا نزدیک است برادر، میان تو و آنها که حضورت را سخت دیده اند. خدا چقدر نزدیک است به ما حتی از رگ گردن نزدیک تر و تو او را حس کردی و قدم در راه مجاهدت او برداشتی ،قسم به کلام خودش که اجر تو نزد او جاودانی خواهد بود و جزای ظالم نیز نزدیک، برادر.

برادر خطابت می کنم چون آئین برادری و انسانیت را از تو آموختم، آموختم که مظلومان عالم همه برادرند و راهشان ریشه کن کردن ظلم وظالم است. نصرت الهی برای تو و من چقدر نزدیک است، برادر.

اینک بعد از سه، سی روز آغاز می کنم فصل جدید دلتنگی هایم را با عشق به مقاومتت. شکوه هایم را پایان می بخشم به درگاه قادر متعال؛ به کلامش رجوع می کنم که از تو آموختم در روزهای سیاه زندگی دست به دامان او شوم و خدا این گونه پاسخ می دهد:
«و لا تحسبن الله غفلا عما یعمل الظلمون انما یوخر هم لیوم تشخص فیه الایصر » (گمان مبر خدا از کارهای که ظالمان می کنند بی خبر است. آنان را به روزی حواله می کند که چشمها در آن بازمیماند)

پس می آموزم هرچه آموختم از تو به برادرانم، که میراثت نیز خار چشمشان است، برادر. از حالت خبر دارم برادر، می دانم از آن چه به تو نسبت می دهند ناراحتی اما برادر غمگین نباش، این ظالم پروری ها رسم تاریخ است و آزمایش خدا که آزادگان و شجاعان جهان در بند ظالمان و سفاکان شوند و چه آموختنی خدای بی همتا پیامبرش را صبر می دهد.

«ولقد نعلم انک یضیق صدرک بما یقولون»(و ما می دانیم که سینه ات از آنچه می گویند تنگ می شود)
«فسبح بحمد ربک و کن من السجدین»پس به حمد وثنای پروردگارت بگشای و از زمره سجده کنندگان باش)

برادر ، اما پایان کار من و تو این نیست. همیشه اندر پس تاریکی، روشنایی شیرینی است، این را به شهادت تاریخ می گویم.

چراغ ظلم ظالم تا سحر هرگز نمی سوزد / اگر سوزد شبی سوزد، شب دیگر نمی سوزد

برادر می بینم روزهایی را که آزادِ آزاد در پناه قادر متعال باز در کلاس درس انسانیت و معرفتِ تو نشسته ام.

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند / چنان نماند چنین نیزهم نخواهد ماند

و این بار با تجربه های بیشتر، به ما می آموزی که چگونه در راه به سامان رساندن مملکتمان و آئین مان قدم برداریم و باز در دام امپراطورهایِ مستبدِ دروغ ، تزویر و ریا نیافتیم.

دستگيري حجاريان زیان جبران‌ناپذیری به حکومت وارد کرده است

در ابتداي اين ديدار سعيد حجاريان به بیان خلاصه ای از وضعیت خود در طول دوره بازداشت پرداخت.
عبدالله نوری نیز ضمن ابراز خوشحالی از آزادی سعید حجاریان و تجلیل از اوضاع روحی مناسب او، رفتار پس از انتخابات حکومت را اشتباهی فاحش دانست و گفت: حکومت از این دستگیری ها چه نتیجه ای به دست آورد؟ به نظر من همه دستگیری‌های پس از انتخابات به ویژه دستگیری آقای حجاریان با جسمی معلول و ناتوان زیان جبران ‌ناپذیری برای حکومت دربر داشته است.

اولین وزیر کشور دولت سیدمحمد خاتمی، با بيان اينكه پس از اعلام نتایج انتخابات مردم به دو گروه تقسیم شدند، اظهار داشت: گروهی معتقد به صحت انتخابات و البته آراء 25 ملیونی! برای رییس جمهورشان بودند و گروه دیگری چنین اعتقادی نداشتند، حال سئوال این است که آیا با مجموعه رفتاری که در طول این صد و چند روز از سوی حکومت انجام پذیرفت از دستگیری‌های گسترده تا دادگاه‌های کذایی، از برخوردها و خشونت‌های خیابانی تا اتفاقات ناهنجار بازداشتگاه‌ها و از اعترافات متهمان تا مصاحبه‌های به اصطلاح در محیط آزاد، آیا حتی یک نفر از افرادی که جزو گروه دوم - و البته بیرون از زندان بوده‌اند- به گروه اول پیوسته است؟

عبدالله نوری خاطر نشان كرد: اگر چنین اتفاقی نیافتاده باشد، قطعا حکومت در راستای اهداف خود شکست خورده است، اگر هم هدفش ارعاب ملت بوده باز هم سئوال این است که آیا با رصد راهپیمایی روز قدس به نتیجه مطلوب خود رسیده است؟ تنها در یک حالت حکومت ممکن است به نتیجه دلخواه خود رسیده باشد و آن هم توجیه گروه اول و جلوگیری از ریزش هر چه بیشتر حامیان خود.

نوری در پایان ضمن دعا برای سلامتی دکتر سعید حجاریان آزادی همه زندانیان بی گناه را از خداوند منان خواستار شد.

گفتني است سعید حجاريان پيش از ظهر چهارشنبه بعد از تحمل بيش از صد روز زندان، با قيد وثيقه و به صورت موقت آزاد شد.