۱۳۸۸ مرداد ۲۳, جمعه

امام جمعه مشهد:کروبی عامل و عنصر استكبار است و نبايد در دل ممكلت آزاد باشد!

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)_ منطقه خراسان، آيت الله سيد احمد علم الهدي در خطبه‌هاي عبادي سياسي نماز جمعه امروز مشهد در رواق امام خميني (ره) حرم مطهر رضوي با بيان اين مطلب تصريح كرد: كسي كه با نامه‌اش خوراك يورش بي رحمانه دشمن به نظام را آماده مي‌كند و نوشته‌ او ابزار محكمي براي بردن آبروي نظام توسط دشمن مي‌شود، عامل و عنصر استكبار است و نبايد در دل ممكلت آزاد باشد. به گفته وي، دستگاه قضايي بايستي فرد مدعي اين ادعاها را كه موجب جري شدن دشمن،‌ بردن آبروي اسلام و مملكت امام زمان(عج) ونيز سراسيمه كردن مردم در داخل كشور شده است را مواخذه كند و از او اثبات حرفش را بخواهد. علم الهدي ادامه داد: از آنجا كه اين ادعاها باعث ترور شخصيت تمام مسوولان قضايي و امنيتي كشور شده است مطرح كننده اين ادعاها در صورت عدم اثبات حرفش يك تروريست است و بايد جرم خود را بپذيرد.





سازمان ملل: ۳۰۰ مورد شکنجه بازداشت‌شدگان گزارش شده است

مانفرد نواک گزارشگر ويژه سازمان ملل درباره شکنجه اعلام کرد که شکايت‌های زيادی از معترضان بازداشت شده پس از انتخابات ايران در مورد آزار و اذيت‌شان در زندان دريافت کرده است و دست کم ۳۰۰ پرونده در مورد شکنجه بازداشت‌شدگان ايرانی در اختيار دارد.


به گزارش «جرس» نواک که گزارشگر شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو است و پيشتر در مورد آزار و اذيت بازداشت‌شدگان در زندان امريکايی گوانتانامو تحقيق کرده روز پنج شنبه گفت که شکايت بازداشت‌شدگان پس از انتخابات ايران را از برخی از بازداشت‌شدگانی که آزاد شده‌اند، وکلا و خانواده‌های بازداشت‌شدگان دريافت کرده و به مقام جمهوری اسلامی نيز اطلاع داده که بيش از ۳۰۰ پرونده اتهامی در خصوص شکنجه و بدرفتاری با دستگيرشدگان اعتراضات اخير، به س

به گفته مانفرد نواک اغلب شکايت‌ها از سوی بازداشت‌شدگان اخير در ايران به ضرب و شتم،شوک الکتريکی و فشار جسمی و روانی با هدف گرفتن اعترافات از بازداشت‌شدگان مربوط است.

گزارشگر ويژه شکنجه شورای حقوق بشر سازمان ملل همچنين خبر داد که در نامه‌ای از مقام‌های ايرانی خواسته برای تحقيق در مورد اين شکايت‌ها به ايران سفر کند اما حکومت به او اجازه نداده است تا از اين کشور بازديد کند و پاسخ قانع‌کننده‌ای به اين نامه نداده است.

وی همچنين تاکيد کرد که غير از فعالان سياسی و معترضان به نتايج انتخابات شماری از روزنامه‌نگار، وکيل، فعالان حقوق بشر نيز بازداشت شده‌اند.

مانفرد نواک، گزارشگر شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره شکنجه همچنين برگزاری دادگاه بازداشت شدگان اخير از سوی دادگاه انقلاب تهران را براساس«اعترافات اجباری» دانست، آن را «دادگاه نمايشی» ناميد و تاکيد کرد که دستگاه قضايی هيچ کشوری نبايد «به اعترافات اجباری ناشی از شکنجه» استناد کند.

ازمان ملل ارايه شده است.