۱۳۸۸ مهر ۳, جمعه

مهر 88 آخرین مصاحبه معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت پیش از بازداشت : تا دیر نشده صدای اعتراض مردم را بشنوید


در پی بازداشت فرزند دبیرکل جبهه مشارکت، اعضای جوان و دو نفر از فرزندان اعضای ارشد این حزب اصلاح طلب که در هفته گذشته صورت گرفت، گفتگویی را با آذر منصوری معاون سیاسی دبیرکل حزب انجام دادیم. متاسفانه این عضو شورای مرکزی حزب مشارکت کمی پس از این گفت و گو بازداشت شد. او در این گفتگو اقدامات اخیر اقتدارگرایان را ادامه پروژه آنها برای حذف کامل منتقدان سیاسی و برقراری حکومت تک صدایی می داند و تک صدايي را سم مهلک برای یک نظام. منصوری می گوید هر نظامي که مدعي است در مسير خواست و اراده مردم حرکت مي کند تک صدايي را يک تهديد مي داند. او امیدوار است کسانی که قدرت را در دست دارند تا دیر نشده صدای مردم را بشنوند و تنها برای مدیحه گویان گوش شنوا نداشته باشند.
معاون سیاسی دبیرکل حزب مشارکت، درباره ادامه فعالیت این حزب نیز میگوید: جبهه مشارکت يک حزب قانوني است و بر اساس قانون هيچ منعي براي ادامه فعاليت خود ندارد، ما به فعاليت خود در همين چارچوب ادامه خواهیم داد و از پاي نخواهيم نشست.
گفتگوی "نوروز" با معاون سیاسی دبیرکل حزب مشارکت ایران اسلامی را بخوانید:

خانم منصوری برخی از جوانان و رئيس کميته اطلاع رساني حزب در روزهاي اخير بازداشت شده اند این دستگیری ها نشان میدهد که ظاهرا روند بازداشت اعضای جبهه مشارکت ادامه دارد. به نظر شما هدف از این بگیر و ببندها چیست؟
بيش از سه ماه است که از دستگيري دبيرکل و تعدادی از اعضاي شوراي مرکزي و ديگر اعضا حزب مي گذرد ظاهرا اين دستگيري ها مشکلي از مشکلات رو به تزايد آقايان کم نکرده و بنا بر شواهد موجود تا همه اعضاي جبهه مشارکت و خانواده هاي آنان را به اسارت نگيرند اين گروگان گيري ادامه دارد! چه اصراري است به اين دستگيري ها نمي دانم. مشخص نیست هدف آقایان از اين همه دستگيري و اصرار به تداوم رفتارهاي فراقانوني چیست و واقعا در پی چه هستند، ولي همان طور که قبلا هم بارها گفته ام اين کار بر شاخه نشستن و بن بريدن است.
معلوم نيست چه کسی يا کساني اين اقدامات را مديريت مي کنند و نمي خواهم هم کسي را مستقيما خطاب قرار دهم، اما يک نکته براي من مانند روز روشن است که هر شخص يا گروهي که اين اقدامات را مديريت مي کند، کاري را مي کند که جز هزینه برای اين ملک و ملت نتیجه در پی ندارد!

آيا به تغييرات انجام شده در قوه قضاييه می توان امیدوار بود؟
اين انتظارهمیشه بوده و همچنان از رييس جديد قوه قصاييه وجود دارد که به قول هايي که پس از روي کار آمدن دادند عمل کنند و ما اميدواريم به اين وعده ها عمل شود، اما به نظر من مسئله فراتر از اين است. آقاي شاهرودي هم مي خواستند که به قول خودشان اين ويرانه را آباد کنند، اما به اعتقاد من ويراني عدالتخانه ايران خيلي به رئيس آن ارتباطي ندارد. مرکز فرماندهي جاي ديگري است و بسیاری از اقداماتی که در اين روزها شاهد آن بوديم گواهی می دهند که مرکز فرماندهي قوه قضاييه جاي ديگري است و خودشان هم مي دانند که اگر بخواهند هم نمي توانند کاری از پیش ببرند.

با شرايط و محدودیتهایی که براي حزب مشارکت پيش آمده فعاليت حزب در آينده چگونه امکان پذير خواهد بود؟
ببينيد جبهه مشارکت يک حزب قانوني است و بر اساس قانون هيچ منعي براي ادامه فعاليت خود ندارد. هدف جبهه مشارکت از ابتداي تاسيس روشن و تمامي فعاليت هاي حزب علني و در چارجوب قانون اساسي بوده است. ما به فعاليت خود در همين چارچوب ادامه خواهیم داد و از پاي نخواهيم نشست.
اما اراده اي به دنبال تک صدايي در کشور است. يعني بقای خود را- البته به اشتباه- در تک صدايي مي بيند. از سال ها قبل هم در پي حذف احزابي مانند مشارکت در فضاي سياسي کشور بودند. در 4سال گذشته هم براي اين تشکل محدوديت هاي متعددي ايجاد کردند، دستگيري و بازداشت آقاي قابل يک نمونه از اين اقدامات بود. ما حتي براي برگزاري کنگره هم مشکل داشتيم روزنامه ياس نو که مستقیما ارگان حزب نبود را ديديد که چگونه در قدم هاي آغازين انتشار توقيف کردند.
اين ها تماما نشانه هايي بود که ثابت مي کرد اقتدارگرايان به شدت در پي حذف اين حزب هستند، اما انتخابات و اعتراضات مردم به نتيجه آن بهترين بهانه را به دست آنان داده تا عقده هاي ديرين خود را بگشايند و به اين نحو اعضاي شاخص اين حزب را که هر کدام در جاي خود سرمايه اي براي کشور محسوب مي شوند را به گروگان گرفته اند.

برگزاري دادگاهها و پروژه اعتراف گيري از اعضاي حزب را در چه راستایی ارزیابی می کنید؟
دادگاه ها و اعتراف گیری از فعالان سیاسی و اعضای جبهه مشارکت ادامه اجراي اراده اقتدارگرايان براي حدف کامل اين تشکل از عرصه سياسي کشور است. آنها فکر مي کنند با تداوم اين رفتارها می توانند جلوي اعتراض مردم را بگیرند، اما همان طور که شاهد بوديم اين اقدامات نخ نما نه تنها تاريخ مصرف خود را از دست داده، بلکه به التهابات موجود نيز دامن زده است. ديديم که حتي اعتراف گرفتن از آقای حجاريان هم عليرغم تصور آنها دامنه اعتراضات را کم نکرد بلکه هم بر دامنه و هم برعمق آن افزوده است.
اين مردم به نتيجه انتخابات اعتراض دارند؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم و چه سعيد حجاريان يا ديگران به زور اعتراف کنند که همه چيز همان طور است که آقايان مي گويند، به هرحال این مردم معترض هستند. مردم اعتراض و حرف اولشان فقط رايشان بود، اما اکنون همانطور که از شعارها بر مي آيد اين مطالبات به سرعت در حال تغييراست. مگر مي شود تا اين حد چشم و گوش خود را بست و مردم را ندید و صدای اعتراضشان را نشنيد؟

و در پایان؟
تک صدايي سم مهلک برای یک نظام است و هر نظامي که مدعي است در مسير خواست و اراده مردم حرکت مي کند تک صدايي را يک تهديد مي داند. اميدوارم تا دير نشده کساني که قدرت را در دست دارند صداي همه مردم ايران را بشنوند و فقط شنونده صدای عد ه اي مديحه گوي قدرت نباشند.
http://www.img98.com/images/m53vgkc6vc9gzhsyl3w8.jpg

انتقاد تند آيت الله محمود امجد از خامنه ای : ما خداپرستيم علي پرست نيستيم

بحق اخلاق شیعی که بنده چندین جلسه در کلاس های اخلاق این عالم بزرگ حضور داشته ام در شب بیست و سوم رمضان و بعد از نماز جمعه تاریخی امام علی خامنه ای (ع) از این امام معصوم شیعی که به تازگی کشف شده است به شدت انتقاد کرد . ایشان آورده اند : ما خداپرستيم علي پرست نيستيم، علي آينه خداست و کسي که علي را دوست دارد ظلم و خيانت نمي کند. (پس شما خودتو جای علی جا نزن ) تو علی نیستی . علي(ع) محور حق است، چرا که علي(ع) با حق است و حق با علي(ع) است، خيال نکنيد اهل سنت علي(ع) را دوست ندارند. (پس تو حتی از اعل سنت هم پست تری و حق نیستی و حکومت شما علی گونه هم نیست . حق ملت را خوردی به راحتی ) مسلماني که کلک مي زند مسلمان نيست، مسلماني که آبرو مي برد مسلمان نيست. تمام مشکلاتي که براي انسان پيش مي آيد ناشي از گناه و بي تقوايي است، ولي خداپرستي همه بدي ها را از بين مي برد، خدا روشن گر است و اگر ميخواهيد رفيق خدا باشيد رفيق بد نگيريد.(تیکه به آدم های پست فطرت اطراف مقام عظما که دسته کمی از خود شخص ایشان ندارند) .
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj8e6_swkoPVeaRJ2P86jxPmkiy85wCU7ix0-lXRQ0C4CNslNCr1AEIgusnMkvA071np9o6Jhj7wNtn7JmyB8FUyTZgkOTuLDgfKbikRnEZwTqJ514TfIppo9nNIjpZYoP7Wgtn_DrVq5my/s400/car_2009_23sep.jpg
090924boklores

سازمان مجاهدین خلق: دو مرکز مخفی اتمی دیگر در ایران را شناسایی کرده ایم

مهدی ابریشم چی

آقای ابریشم چی گفت یک مرکز تحقیقی و دیگری تولیدی است

سازمان مجاهدین خلق، از گروه های مخالف جمهوری اسلامی در خارج از کشور روز پنجشنبه گفت که از وجود دو مرکز اتمی دیگر در ایران که تاکنون مخفی بوده، آگاه شده است.

این سازمان با انتشار عکس ها و آدرس هایی گفت که این دو مرکز در تحقیق و تولید مواد مربوط به سلاح های اتمی کاربرد دارد.

ایران قبلا اتهامات متعدد درباره نظامی بودن برنامه اتمی اش را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مهدی ابریشم چی عضو "شورای ملی مقاومت"، شاخه سیاسی مجاهدین خلق در پاریس به خبرنگاران گفت: "منابع 'مقاومت' موفق به کشف دو مرکزی شده اند که مستقیما روی تسلیحات اتمی کار می کنند و تا حالا مخفی نگاه داشته شده بودند."

او افزود: "اینها مکان هایی برای تحقیق و تولید سیستم های انفجاری (detonation) است."

وی گفت که سازمان او این اطلاعات را در اختیار سازمان بین المللی انرژی اتمی وابسته به سازمان ملل قرار داده است.

آقای ابریشم چی گفت که این تاسیسات مخفی به واحدی مرتبط با وزارت دفاع ایران موسوم به "مرکز تحقیقات برای فناوری انفجار" تعلق دارد.

او گفت که این مرکز دارای یک واحد تحقیقی، یک واحد تولیدی و یک واحد آزمایشی است و مرکز کنترل آن در ساختمانی در شرق تهران قرار دارد.

مهدی ابریشم چی گفت که مرکز دیگر که با دیوارهای بلند بتونی احاطه شده در نزدیکی روستای سنجریان در شرق پایتخت قرار دارد.

آقای ابریشم چی عکس هایی ماهواره ای از این دو مرکز را نشان داد و آدرس آنها را نیز اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس آژانس اتمی سازمان ملل گفته است که درحال تحقیق درباره ادعا است، اما سفارت ایران در فرانسه اظهار نظری در این باره نکرده است.

برنامه اتمی ایران ابتدا در سال 2002 توسط سازمان مجاهدین خلق فاش شد. این برنامه که به مدت حدود دو دهه ادامه داشت تا آن زمان مخفی مانده بود.

دولت های ایران و آمریکا سازمان مجاهدین خلق را یک گروه تروریستی می دانند.

ادامه واکنش‌ها به انتشار خبر وجود یک مرکز غنی‌سازی جدید در ایران

قم

باراک اوباما گفته است که تأسیسات در حال ساخت ایران در نزدیکی قم واقع است

در پی انتشار گزارش های مربوط به وجود یک مرکز در حال ساخت برای غنی سازی اورانیوم در مرکز ایران، روسیه و اتحادیه اروپا خواهان همکاری کامل مقامات ایران برای حل مسئله هسته ای این کشور شدند.

روسیه از ایران خواسته است که در جریان جلسه روز اول اکتبر (پنجشنبه ۹ مهر)، دلایلی ارائه دهد که ثابت کند به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود پایبند است.

دفتر رئیس جمهوری روسیه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده است که اقدام ایران در ساخت تأسیسات جدید غنی سازی اورانیوم را "نقض تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل" می داند.

روسیه از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته است که فورا تحقیق در مورد این تأسیسات جدید را آغاز کند.

خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته است که از ایران انتظار دارد با استفاده از فرصت مذاکرات روز اول اکتبر، به طور کامل در جهت حل مسئله هسته ای خود حرکت کند.

آقای سولانا گفته است: "با توجه به آنچه امروز (جمعه ۳ مهر - ۲۵ سپتامبر) در مورد برنامه هسته ای ایران اعلام شد، ملاقات روز اول اکتبر مهم تر و ضروری تر از همیشه به نظر می رسد".

ایران روز جمعه ۳ مهر (۲۵ سپتامبر) رسما اعلام کرد که در حال ساخت کارخانه ای جدید برای غنی سازی اورانیوم است.

گزارش های خبری حکایت از آن دارد که دولت ایران این مسئله را چند روز پیش تر در نامه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده است.

اما باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در نخستین جلسه اجلاس سران گروه ۲۰ در پیتسبورگ آمریکا گفت: "ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه دیروز (پنجشنبه ۲ مهر – ۲۴ سپتامبر) در وین شواهدی دقیق به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کرده اند که نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران سال ها است که در حال ساخت تأسیسات پنهانی غنی سازی اورانیوم در نزدیکی قم است".

او به همراه سران بریتانیا و فرانسه، مقامات ایران را به پنهانکاری و فریبکاری متهم کردند و از این کشور خواستند که فورا قطعنامه های شورای امنیت را اجرا کند.

شورای امنیت بارها خواهان توقف غنی سازی اورانیوم توسط ایران شده اند.

آقای سارکوزی گفت که اگر ایران تا ماه دسابر (۱۰ آبان) به تصمیمات شورای امنیت عمل نکند، با تحریم های بیشتری روبرو خواهد شد.

هشدار تند اوباما، سارکوزی و براون به ایران

اوباما براون سارکوزی

سران کشورهای آمریکا، بریتانیا و فرانسه با ابراز خشم از پنهانکاری هسته ای ایران، به این کشور هشدار دادندکه اگر تا دو ماه دیگر به قطعنامه های شورای امنیت عمل نکند با تحریم های شدیدتری مواجه خواهد شد.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا روز جمعه ۳ مهر (۲۵ سپتامبر) در دقایق آغازین جلسه افتتاحیه اجلاس گروه ۲۰ در پیتسبورگ (آمریکا) در حالی که در کنار نیکلا سارکوزی (رئیس جمهوری فرانسه) و گوردون براون (نخست وزیر بریتانیا) ایستاده بود گفت: "اینجا هستیم که اعلام کنیم که ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه دیروز در وین شواهدی دقیق به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کرده اند که نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران سال ها است که در حال ساخت تأسیسات پنهانی غنی سازی اورانیوم در نزدیکی قم بوده است".

او گفت که دولت ایران تازه در روزهای اخیر، سال ها پس از آغاز عملیات ساخت این تأسیسات، در نامه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی به وجود آن اشاره کرده است.

آقای اوباما برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای را حق ایران دانست اما گفت که اندازه و مشخصات تاسیساتی که تا کنون از آژانس بین المللی انرژی اتمی پنهان شده، با یک برنامه صلح آمیز جور در نمی آید.


رییس جمهور آمریکا گفت که این نخستین باری نیست که ایران در برنامه هسته ای خود پنهانکاری می کند.

او ایران را به زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی متهم کرد و برنامه هسته ای این کشور را یک "رویارویی مستقیم" خواند.

آقای اوباما گفت که نتیجه اقدامات دولت ایران، محروم شدن مردم این کشور از فرصت هایی است که استحقاق آن را دارند و این اقدامات ثبات و امنیت منطقه و جهان را به خطر می اندازد.

او افزود: "اکنون زمان آن رسیده که ایران فورا با عمل کردن به الزامات بین المللی در جهت بازگرداندن اعتماد جامعه جهانی اقدام کند".

رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرد که همچنان به تعامل "جدی و معنی دار" با ایران از طریق گفت و گوهای گروه ۱+۵ با این کشور پایبند است و تأکید کرد که این گروه قصد دارد در این مذاکرات نشان دهد که قوانین بین المللی "وعده های توخالی" نیستند.

او با اشاره به دیدار روز اول اکتبر (پنجشنبه ۹ مهر) میان ایران و گروه ۱+۵ گفت: "ایران باید در این ملاقات آماده همکاری کامل و جامع با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای برداشتن گام های محکم در جهت ایجاد اعتماد و شفافیت در مورد برنامه اتمی اش باشد".

آقای اوباما در عین حال تأکید کرد که پیشنهادات تشویقی که گروه ۱+۵ به ایران ارائه کرده بود، در صورت التزام ایران به تعهدات بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل، همچنان معتبر خواهد بود.

سخنان سارکوزی و براون

نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه هم که بلافاصله پس از آقای اوباما سخن گفت، بار دیگر هشدار داد که "ایران جامعه جهانی را به ورطه ای خطرناک می کشاند".

او آشکار شدن وجود تأسیسات غنی سازی اعلام نشده در ایران را "نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی" خواند و گفت که از آژانس انتظار دارد تحقیقاتی کامل، سختگیرانه و دقیق را در مورد این تأسیسات آغاز کند.

آقای سارکوزی گفت: "در مذاکرات ژنو باید همه چیز در نظر گرفته شود. نمی توانیم به رهبران ایران اجازه دهیم در حالی که تأسیسات هسته ای این کشور در حال کار است، زمان بخرند".

او گفت ایران تا ماه دسامبر فرصت دارد که فعالیت های هسته ایش را متوقف کند و در غیر این صورت با تحریم های بیشتری رو به رو خواهد شد.

گوردون براون، نخست وزیر بریتانیا هم در این جلسه گفت: "سطح فریبکاری دولت ایران و گستردگی آنچه ما گمان می کنیم نقض تعهدات بین المللی باشد به حدی است که تمام جهان را در بهت و خشم فرو برده است".

نخست وزیر بریتانیا دولت ایران را به"فریبکاری های زنجیره ای" متهم کرد و گفت جهان آماده اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران است.

احمدی نژاد: چیزی برای پنهان کردن نداریم

محمود احمدی نژاد که تنها چند دقیقه قبل از آغاز این گفتگوها به سوالات هفته نامه تایمز پاسخ می داد، در جواب به این سوال که اگر ایران به پنهان کاری متهم شود چه پاسخی دارد، تاکید کرد که ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد و از همتای آمریکایی خود خواست مرتکب" اشتباهات بزرگ" نشود.

در همین حال علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران با انتشار بیانیه ای از ایجاد "تاسيسات کارخانه نيمه صنعتی غنی سازی سوخت هسته ای" به عنوان یک" گام موفق جدید" خبر داد و گفت در ایجاد این تاسیسات که در چارچوب مقررات آژانس فعالیت خواهد کرد تمام جوانب لازم رعایت شده است.

آقای صالحی، روز سه شنبه گذشته نیز خبر داده بود که نسل جدیدی از سانتریفوژها در ایران در دست ساخت است که به گفته وی، قدرت جداکنندگی به مراتب بالاتری نسبت به سانتریفوژهای قبلی دارد.