۱۳۸۸ تیر ۲۵, پنجشنبه

دکلمهٔ شطرنج تقدیم به همهٔ شهیدان راه آزادی. باشدکه این راه و هدف به سرمنزل برسد و در سایه آزادی و امنیت و دست در دست ایرانی‌ بسازیم آباد و سر بلند


دکلمهٔ شطرنج تقدیم به همهٔ شهیدان راه آزادی باشد. که این راه و هدف به سرمنزل برسد و در سایه آزادی و امنیت و دست در دست ایرانی‌ بسازیم آباد و سر بلند. جاوید ایران

آقازاده از ریاست سازمان انرژی اتمی ایران استعفا کرد

غلامرضا آقازاده، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از مقام خود استعفا کرده است.

او از سال 1376 این سمت را در اختیار داشت و در هر دو دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی و دوره اول ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ریاست این سازمان را عهده دار بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای آقازاده حدود 20 روز پیش استعفایش را به رئیس جمهوری داده بود.

سازمان انرژی اتمی ایران مسئولیت راه اندازی و نگهداری نیروگاه های اتمی در ایران و تهیه سوخت هسته ای و نظارت بر تولید این نیروگاه ها را برعهده دارد.

فعالیت این سازمان و تلاش ایران برای دستیابی به انرزی هسته ای، پرونده اتمی ایران را به مهمترین موضوع این کشور در عرصه بین المللی در سالهای اخیر بدل کرده است.

کشورهای غربی به ویژه آمریکا ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم کرده اند و خواهان توقف غنی سازی اورانیوم از سوی ایران هستند.

ایران با رد درخواستهای بین المللی برای تعلیق غنی سازی اورانیوم، قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را در این زمینه نادیده گرفته و تاکید کرده است که برنامه های اتمی اش اهدافی صرفا صلح آمیز را دنبال می کند.

مخالفان و موافقان دولت برای نمازجمعه تهران آماده می‌شوند

اکبر هاشمی رفسنجانی

میرحسین موسوی و مهدی کروبی اعلام کرده اند که در نماز جمعه این هفته تهران که آقای هاشمی رفسنجانی آن را اقامه می کند، شرکت خواهند کرد.

در حالی که هم معترضان به نتیجه انتخابات و هم هواداران دولت ایران خود را برای حضور در نمازجمعه این هفته تهران آماده می کنند، وزیر اطلاعات این کشور در مورد احتمال بروز "صحنه های نامطلوب" در جریان نماز جمعه هشدار داده است.

غلامحسین محسنی اژه ای به خبرگزاری فارس گفته است: "مردم فهیم ایران باید هوشیار باشند تا نماز جمعه، به عرصه بروز صحنه های نامطلوب تبدیل نشود".

آقای اژه ای در عین حال پیش بینی کرده است که شهر تهران در روزهای آینده با "هیچ مشکل امنیتی" روبرو نخواهد بود.

قرار است که اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان رهبری پس از چند هفته غیبت، خطبه های نمازجمعه این هفته تهران را بخواند.

آقای هاشمی رفسنجانی یکی از سرشناس ترین مخالفان محمود احمدی نژاد و دولت او است، اما سخنرانی او در نماز جمعه این هفته تهران از آن جهت اهمیت بیشتری یافته است که میرحسین موسوی، مهدی کروبی و هواداران آنها هم اعلام کرده اند که در این نماز شرکت خواهند کرد.