۱۳۸۸ مرداد ۱۰, شنبه

سگی‌ که قشنگ‌ترین واژه‌های دنیا را به به زبان میراند.


عنتر نژاد یاد بگیر این یه سگ ولی‌ تو یه انسانی‌

دیروز را بنگرید و حال را.....



قربون برم خدا رو... تو این عکس چی‌ می‌بینید؟



پیام دانشمندان و نخبگان بسیجی‌ به انگلیسی



کیفرخواست یا سند درماندگی کودتاچی ها


روز شنبه و 50 روز پس از کودتای 22 خرداد، دادگاه کودتا در تهران محاکمه کسانی را آغاز کرد که اغلب آنان ساعتی پس از رای گیری و زمانی که هنوز اعتراضی شروع نشده بود دستگیر شده‌اند. یکی از اسفناک ترین بخشهای این نمایشی که بعنوان دادگاه به راه انداخته شده به اصطلاح "کیفرخواست" دادستان است که بیش از آنکه سند جرم بازداشت شدگان باشد، سند واماندگی کودتاچیان در برابر اراده مردم است. می دانیم که کیفرخواست یک سند حقوقی و قضایی است که چارچوب مشخصی دارد. جرمی باید در آن تعریف شود که در قانون بطور مشخص آمده باشد و سپس اعمال متهمان با این جرم تطبیق داده شود و اثبات شود که متهم مرتکب جرم معین شده است. اما در این به اصطلاح کیفرخواست دادستان نه جرمی وجود دارد و نه عمل مجرمانه ای و نه اثبات رابطه ای میان متهم و جرم.

بیش از یک سوم کیفرخواست در مورد نظریه ای موسوم به "کودتای مخملی" است. فراموش نکنیم که در ابتدا اتهام "انقلاب مخملی" بود و خبرگزاری فارس، دفتر سیاسی سپاه و رهبر جمهوری اسلامی مدام از انقلاب مخملی سخن می‌گفتند اما وسط راه و در کیفرخواست دادستان این انقلاب مخملی به کودتای مخملی تغییر کرد. دلیلش هم ساده است. ما در قانون جرمی بنام "انقلاب مخملی" نداریم و اصولا به راه انداختن انقلاب چه مخملی و چه غیرمخملی حق است و نه جرم. در همه جای دنیا حق انقلاب برای بیرون کردن حاکمان چپاولگر و جبار و متجاسر برای مردم به رسمیت شناخته شده است و هیچکس را نمی توان بابت تلاش برای انقلاب دستگیر یا مجازات کرد.

اما "کودتا" هم عملی است که تعریف مشخصی دارد و نظامیان و کسانی که با نظامیان مرتبط هستند می توانند مرتکب شوند. یعنی امثال سرلشگر فیروزابادی و نمایندگان رهبر در سپاه و بسیج و غیره که کودتای 22 خرداد را بوجود آوردند. در حالیکه حتی یک نظامی یا مرتبط با نظامیان در میان متهمان نیست. یک عده غیرنظامی که در خانه نشسته‌اند و حتی قدرت دفاع از خود را هم ندارند چگونه می خواسته اند یا می تواسته اند کودتا کنند؟

البته این کیفرخواست چون یک بیانیه سیاسی است که قبلا مشابه آن در روزنامه کیهان و از طریق خبرگزاری فارس منتشر شده طبعا به اینگونه مسایل کاری ندارد.

خاتمی در خانه شماری از قربانیان صدها هزار نفر قصد شرکت در اربعین شهدای جنبش سبز را داشتند


محمد خاتمی عصر روز پنجشنبه چهلم اولین قربانیان خیابانی راهپیمائی علیه کودتای انتخاباتی به دیدار خانواده‌های سهراب اعرابی، اشکان سهرابی، کیانوش آسا و مسعود هاشم زاده رفت.

در این دیدار بستگان این قربانیان خواهان رسیدگی به قتل فرزندان خود و شناخت عوامل اصلی جنایات و برخورد قضائی با آنان شدند.

در این دیدار خاتمی گفت: اگر اولین حادثه‌ای که منجر به کشته شدن عده‌ای شد روز 25 خرداد باشد، امروز چهلم آنان است؛ گرچه در این مدت بر عدد کشته‌شدگان و دستگیر شدگان افزوده شده است و چه خوب بود که سنت اربعین (چهلم) این عزیزان را در اجتماعی بزرگتر که مطمئنا صدها هزار نفر در آن شرکت می‌کردند اجراء می‌کردیم که متاسفانه از این امر جلوگیری کردند.

حالا هم این عده که در اینجا جمع شده‌ایم در واقع به نمایندگی از همه ملت به ارواح پاک همه شهیدان انقلاب و آزادی درود می فرستیم و به خانواده‌های داغداری که عزیزان خود را از دست داده‌اند تسلیت می گوییم. اینکه همه می گویند باید نسبت به جفایی که به مردم شده و خون هایی که ریخته شده و رفتارهای نادرست و جنایت آمیزی که صورت گرفته برخورد شود. بخصوص خانواده کسانی که سالم دستگیر شده اند و بعد پیکر بی جانشان تحویل داده شده، پیش از همه حق دارند که دادخواهی کنند و انتظار داریم که مسئولان داد آنها را بستانند.