۱۳۸۸ مرداد ۳, شنبه

برگزاری "روز همبستگی جهانی با مردم ایران"

حمایت از اعتراضات ایرانیان در 110 شهر

روز گذشته همزمان با روز جهانی همبستگی با مردم ایران، مردم جهان به همراه ایرانیان در 110 شهر جهان در مکان های عمومی یا در مقابل دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی تجمع کرده و خواستار آزادی زندانیان، به رسمیت نشناختن دولت برآمده از کودتا و پایان برخوردهای غیر قانونی با معترضان شدند.

شیرین عبادی به همراه گروههای سرشناس حقوق بشر با انتشار فراخوانی، سوم مرداد را روز اقدام برای حقوق بشر در ایران نامگذاری کرده و از مردم سراسر جهان خواسته بودند در این روز در مقابل سفارت خانه های ایران تجمع کنند. فدراسیون بین‌المللی جوامع حقوق بشر، عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر، گزارشگران بدون مرز و کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران از جمله صادر‌کنندگان این فراخوان هستند.

سیمین بهبهانی، بانوی شعر ایران که از حامیان این همبستگی است با بیان اینکه در ایران حقوق بشر از هر سو پایمال می شود به روز گفت: برای همین باید حقوق بشر را پاس داشت و کمک کرد مردم بیشتر با حقوق خود آشنا شوند

وی تاکید کرد: هر چقدر اقداماتی چون سوم مرداد بیشتر صورت بگیرد و هر قدر به مردم آگاهیهای لازم داده شود و روشنگری شود مردم بهتر می توانند نسبت به تعیین سرنوشت خود اقدام کنند.

خانم بهبهانی اقدامات صورت گرفته در روز همبستگی با مردم ایران را تاثیرگذار دانست و در عین حال گفت: متاسفانه حاکمیت ایران هر جایی که به نفعش باشد ترتیب اثر می دهد اما اگر به نفعش نباشد توجهی نمی کند.


عکس : تجمع روز شنبه، 3 مرداد تهران






ساخت روسیه



آقای احمدی نژاد، تفاوت دروغ و حقیقت اینجاست که در استقبال از شما همه با اتوبوس آماده بودند، ولی‌ در این گرد همایی همه با پای پیاده



tazahorat2

«

اعتراض جهانی به سرکوب معترضان در ایران


معترضان در لندن

معترضان به نحوه برخورد حکومت ایران با مخالفان دولت این کشور، روز شنبه ۳ مرداد (۲۵ ژوئیه) در سراسر جهان در تجمع هایی خواستار پایان یافتن این برخوردها و آزادی زندانیان سیاسی در ایران شدند.

بعضی از سرشناس ترین گروه های بین المللی مدافع حقوق بشر مانند عفو بین الملل و سازمان دیده بان حقوق بشر از مراسم "روز جهانی اتحاد برای ایرانیان" که در بیش از هشتاد شهر جهان برنامه ریزی شده بود، حمایت کردند.

مجموعه گزارشهای مرتبط


در لندن هزاران تظاهرکننده در مقابل ساختمان سفارت ایران تجمع کردند. تجمع های مشابهی در بروکسل، آمستردام، برلین، مسکو، اسلام آباد، ژنو، سیدنی، ملبورن، آدلاید، کانبرا، توکیو، پراگ، سائو پائولو، اسلام آباد، سئول و چند شهر دیگر برگزار شده است.

تظاهرکنندگان می گویند که صدها و حتی هزاران تن از مردم ایران در جریان اعتراض به نحوه برگزاری و نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری این کشور بازداشت شده اند و باید آزاد شوند.

تظاهرکنندگان در لندن علیه دولت محمود احمدی نژاد شعار دادند و پارچه نوشته هایی حمل کردند که بر آنها نوشته شده بود: "آزادی برای ایران"، "رأی من کجا است؟" و "نه! نمی توانید".

در آمستردام، شیرین عبادی، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل برای صدها تظاهرکننده سخنرانی کرد و از جامعه بین المللی خواست که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران را نپذیرند و خواستار برگزاری مجدد انتخابات با نظارت سازمان ملل شوند.

او در مورد تبدیل شدن ایران به یک زیمبابوه دیگر هشدار داد.

همزمان با گردهمایی های اعتراض آمیز در سراسر جهان، صدها تن از معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در میدان ونک و خیابان میرداماد تهران تجمع کردند که به وسیله نیروی انتظامی متفرق شدند.

معترضان شعارهایی مانند "مرگ بر دیکتاتور" و "رای ما را پس بده" سر داده بودند.

راهپیمایی در واشنگتن

کامبیز فتاحی، خبرنگار بی بی سی فارسی در واشنگتن، تجمع سه مرداد واشنگتن را یکی از بزرگ ترین تجمعات اعتراض آمیز به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران در این شهر عنوان کرده است.

راهپیمایی در واشنگتن

راهپیمایی همبستگی با ایرانیان در واشنگتن

به گفته او بیشتر از هزار نفر در حالی که پیراهن یا مچ بند سبز بر تن داشتند، با پرچم و پلاکارد از دفتر سازمان ملل متحد در واشنگتن به سمت کنگره آمریکا راهپیمایی کردند.

در پلاکاردهای آنها شعارهایی در حمایت از زندانی های سیاسی و دموکراسی در ایران نوشته شده بود. عده ای هم علیه نظام جمهوری اسلامی شعار می دادند.

با این همه، محور تظاهرات روز شنبه واشنگتن موضوع حقوق بشر بود.

تعدادی از فعالان شناخته شده حقوق بشر در محوطه چمن مقابل کنگره در واشنگتن حاضر و برای حاضران سخنرانی کردند.
یکی از این افراد، جودی ویلیامز برنده جایزه نوبل سال 1997 میلادی بود.

خانم ویلیامز در سخنان خود با مردم معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران ابراز همبستگی کرد و این اتهام که چنین کاری دخالت در امور داخلی ایران است را رد کرد.

سخنران دیگر هادی قائمی از کمپین بین المللی برای حقوق بشر در ایران بود.

او خواهان اعزام نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل به ایران شد و این اقدام را وظیفه قانونی و اخلاقی این نهاد دانست.

مهر انگیز کار، فعال حقوق بشر و زنان هم در تجمع واشنگتن حضور داشت.

داریوش خواننده ایرانی هم در جمع صدها ایرانی و غیرایرانی در مقابل کنگره حاضر شد و برای مردمی که در محوطه جمع شده بودند چند ترانه اجرا کرد.

در نیویورک هم تجمع مشابهی با حضور صدها ایرانی برگزار شد. این تجمع همزمان با سومین و آخرین روز از اعتصاب غذای اکبر گنجی و جمعی از ایرانی ها در برابر سازمان ملل متحد برگزار شد.

سپاه پاسداران: حمله‌ی اسرائیل بی‌جواب نمی‌ماند

عاتی با فرمانده‌ی کل سپاه پاسداران به قصد تأکید دوباره بر پیروی کامل سپاه از رهبری جمهوری اسلامی و قاطعیت آن در سرکوب جنبش اصلاحات و مبارزه با مخالفان نظام بود. اما این نشست در عین حال فرصتی بود برای ارسال پیام به "دشمنان خارجی نظام" که اسرائیل در رأس آنها قرار دارد.

سردار محمد علی جعفری فرمانده‌ی کل سپاه پاسداران در نشست مطبوعاتی شنبه درباره‌ی واکنش جمهوری اسلامی در برابر حمله نظامی احتمالی اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران توضیح داد. او گفت که «اگر "رژيم صهيونيستی" دست به حمله عليه ايران بزند، تأسيسات هسته‌ای اسرائيل با حجم عظيم و تعداد زيادی از موشک‌ها کوبيده خواهد شد.»

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران

سردار جعفری گزارش‌های مبنی بر آماده شدن ایران برای آزمایش هسته‌ای را تکذیب کرد. در نیمه ژوئن نشریه آلمانی اشترن نقل از سازمان اطلاعاتی آلمان گزارش داده بود که تلاش ایران برای ساختن بمب هسته‌ای تا حدود شش ماه دیگر به ثمر می‌رسد و این کشور خود را برای انجام آزمایش هسته‌ای آماده می‌کند. سردار جعفری این گزارش را بخشی از جنگ روانی علیه ایران دانست و گفت جمهوری اسلامی «به دنبال اين آزمایش ها نيست».

در رابطه با اخبار مبنی بر آمادگی اسرائیل برای حمله به تأسیسات اتمی ایران، سردار جعفری گفت: «دوران تهدید نظامی علیه ایران گذشته است». و تأکید کرد: «پاسخ همه اقدامات دشمن را می‌توانیم هم از طریق نظامی و هم از طرق دیگر بدهیم».

فرمانده کل سپاه درپاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تهدیدات نظامی اسرائیل و احتمال حمله موشکی به ایران گفت: «تمام خاک اسرائیل در تیررس توان موشکی ایران قرار دارد و پاسخ ما به آنان قطعی است». او افزود: «موشک‌های ما می‌توانند تا شعاع قابل توجهی از کشورهای حامی و دشمن در منطقه را پوشش دهند».

کارشناسان گفته‌اند که ارتش جمهوری اسلامی با موشک‌های خود که حدود ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارند، می‌تواند خاک اسرائیل را مورد حمله قرار دهد.

تلاش‌های کاخ سفید

دولت ایالات متحد چهار کارمند برجسته وزارت خارجه را به اسرائیل فرستاده تا زمامداران این کشور را از دو اقدام مهم باز دارند. دولت اوباما با ادامۀ بنای شهرک‌های یهودی‌نشین از جانب دولت اسرائیل مخالف است و آن را مانعی در راه دستیابی به صلح در خاورمیانه می‌داند. رئیس جمهور و وزیر خارجه ایالات متحده تأکید کرده‌اند که اصرار اسرائیل بر ادامه‌ی شهرک‌سازی در مناطق اشغالی، احیای روند صلح را با مشکل روبرو می‌کند.

در شیوه‌ی برخورد با ایران نیز آمریکا و اسرائیل دیدگاه‌های متفاوتی دارند. دولتمردان اسرائیل حمله نظامی را یکی از گزینه‌ها در حل مناقشه هسته‌ای می‌دانند. درحالی‌که باراک اوباما از ابتکارهای اتحادیه اروپا در باز گذاشتن در مذاکره با ایران پشتیبانی می‌کند. به عقیده آقای اوباما کاخ سفید در مناقشۀ هسته‌ای ایران، بر استفاده‌ی کامل از راه گفتگو تأکید دارد.

در همین راستا دولت آمریکا به اسرائیل توصیه می‌کند که از حملۀ نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران خودداری کند، زیرا چنین حمله‌ای تلاش‌های کنونی کشورهای غربی برای رسیدن به توافقی با جمهوری اسلامی را خنثی خواهد کرد. به نظر زمامداران کاخ سفید، حمله‌ی نظامی مشکل را حل نمی‌کند، بلکه وضع را پیچیده‌تر می‌کند.

به نظر کارشناسان تسلیحات، ارتش ایران با کمک کره شمالی به موشک‌هایی مجهز شده است که می‌تواند خاک اسرائیل را نشانه بگیرد. از طرف دیگر ایران می‌تواند با اقدامات نظامی تنگه هرمز را که برای غرب حیاتی است، ناامن یا مسدود کند. تحریک جنبش‌ها و گروه‌های افراطی اسلامی در منطقه نیز از امکانات دیگر جمهوری اسلامی در راستای ایجاد مزاحمت برای غرب است.

آمادگی سوریه برای میانجیگری

دولت سوریه گفته است که می‌تواند در جهت رفع اختلافات غرب با ایران نقش سازنده‌ای ایفا کند. مهم‌ترین مورد نزاع با ایران، فعالیت هسته‌ای این کشور است. غرب معتقد است که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است، درحالی‌که جمهوری اسلامی تأکید می‌کند قصد دارد از انرژی هسته‌ای به طور مسالمت‌آمیز استفاده کند.

ولید معلم وزیر خارجه سوریه پس از گفتگو با دیوید میلی‌بند در لندن اظهار داشت که کشورش به حل مسالمت‌آمیز مناقشه‌ی ایران علاقه‌مند است. آقای معلم گفت: «ما فکر می‌کنیم که در این زمینه می‌توانیم نقشی ایفا کنیم، اما تصمیم در این امور با خود ایرانیان است، که طبق منافع خود تصمیم بگیرند».

وزيرخارجه بريتانيا دراين نشست خبری تائید کرد که سوريه به خاطر روابط نزدیک با جمهوری اسلامی «موقعيتی ويژه» دارد که می‌تواند ايران را به دست برداشتن از برنامه‌های هسته‌ای قانع کند.

احمدی‌نژاد در اتاق امن زلزله‌ی دیگران

اتاق امن زلزله، سازه‌اي است كه با نصب آن در يكي از اتاق‌هاي منازل مسكوني، آن اتاق در برابر زلزله‌هاي شديد مقاوم مي‌شود. سال 83 شهرداري پس از انجام آزمايش‌هايي روي اين سازه، با تبليغات وسيعي روي بيلبورد‌هاي شهري اعلام كرد كه با طراحي و ساخت اتاق امن زلزله، به راهكاري عملي و مؤثر براي مقاوم كردن منازل مسكوني و كاهش تلفات در برابر زلزله دست يافته است. به گزارش خبرنگار آینده ، در سال 1385 كتابي تحت عنوان "نگاهی تازه به مقابله با زلزله: اتاق امن" توسط انتشارات دانشگاه علم و صنعت چاپ شده است كه علاوه بر اسامي دونفر محكوم ، اسم محمود احمدي نژاد نيز به عنوان مولف ديده مي شود.

خامنه‌ای امام زمان را شکست داد!…




آقای حسین شریعتمداری نماینده رهبر در کیهان و مدافع قوی آقای احمدی نژاد در انتخابات ، در ۳ مرداد قانونگرایی و ولایت پذیری احمدی نژاد را مخدوش دانست و او را شخصی دارای بینش اسلام ضعیف و کم دان معرفی کرد! اخیرا امام زمان درگیر و دار حکومتداری ایران دچار چالشها شده است… از یکی از نزدیکترین افراد به احمدی نژاد روایتی بر زبانهای مردم ایران است که ایشان روزی از مجلسی پر از اوامر و نصائح مقام معظم رهبری بیرون آمده پوزخندی زده گفتند: این یارو فکر می‌کند من رئیس جمهور اونم. من رئیس جمهور امام زمانم! احمدی نژاد خود را نائب مستقیم امام زمان، و دولتش را دولت او قلمداد می‌کند. و برای همین هرگز بدون اجازه او اقدام بهیچ کاری نمی‌کند. او بود که با دستور امام زمان علی کردان را بعنوان وزیر کشور دولت نهم ـ اولین دولت تحت نظارت مستقیم امام زمان ـ انتخاب کرد. چندی بعد پرده از تقلبی بودن مدارک دکتری و فوق لیسانس و لیسانس آقای کردان کنار رفت. احمدی نژاد از انتخاب بحق امام زمان دفاع کرد و گفت که آقای کردان با یک تکه کاغذ انتخاب نشده و با تأیید و حمایت ولی فقیه و درایت و علم و عدالت او به کرسی وزارت نشسته و “داده‌ی حق را قابلیت شرط نیست”!.. با وجود این برخی از نمایندگان مجلس با وجود تهدیدها و رشوتهای ۵ ملیون تومانی آنقدر دولت را ناخنک زدند تا در ۴/آبان/۱۳۷۸ مجلس به او رأی عدم اعتماد داد و حمایت امام زمان دود شد و هوا رفت!! پس از انتخابات دوره دهم که باز هم امام زمان با تمام قدرت سر صندوقهای رأی حضور مسلم داشتند و هر طور شده بود ـ بکوری چشم خیلیها ـ رئیس جمهور شجاع و پارسا و با تقوایی که جز به کرسی بفکر هیچ نیست را بعنوان رئیس جمهور خود انتخاب نمودند و به ولی فقیه هم امر کردند به کوری چشم ملت بر مقام والای او مهر تأیید بزند.. تقریبا همه ایران فهمیده‌اند که با وجود لبخندهای ساختگی و نیاز مبرم احمدی نژاد و مقام معظم به همدیگر نوعی رقابت بین رهبر و امام زمان بر سر رئیس جمهور وجود دارد. آقای رئیس جمهور که در “داد حق قابلیت را شرط نمی‌داند” بنا به دستور امام زمان آقای اسفندیار رحیم مشایی پدر خانم فرزندشان را بعنوان معاون اول رئیس جمهوری انتخاب کردند تا بنا به دلایلی اگر روزی از منصب خود برای مدتی کنار رفتند باز هم توپ ـ طبق قانون اساسی کشور ـ در میدان خودش باشد

تمام شهيدان جنبش سبز تا به امروز

شهيدان جنبش سبز

محمد كامراني در 18تير دستگير و پس از وعده آزاد نمودن او روز 25 تير پيكر بي جان و به زنجير كشيده او
را به خانواده نشان دادن
حسين طهماسبي 25 ساله روز دوشنبه 25 خرداد ماه دركرمانشاه مورد حمله‌ي مأموران مسلح وابسته
به دولت قرار گرفته و در اثر ضربات وارده توسط باتوم به شهادت رسيد
ناصر امير نژاد دانشجوي سال آخر هوا فضا دانشگاه آزاد تهران واحد علوم و تحقيقات اهل ياسوج۲۵ خرداد
در ميدان آزادي به شهادت رسيد
اشكان سهرابي نوجوان 18 ساله اي بود كه در آخرين شنبه خرداد ماه بر اثر اصابت گلوله اي كه از سوي
نيروهاي امنيتي و بسيج شليك شد، به شهادت رسيد
كيانوش آسا، دانشجوي كارشناسي ارشد رشته شيمي دانشگاه علم و صنعت كه در روز ۲۵ خرداد ماه در
مسير ميدان انقلاب به آزادي توسط لباس شخصي ها به شهادت رسيد وي اهل كرمانشاه بود
مهدي كرمي ٢۵ ساله كه در ٢۵ خرداد در تقاطع جنت آباد وخيابان كاشاني در اثر اصابت گلوله به گلو به
شهادت رسيد
احمد نعيم آبادي، او توسط قاتلان گردان ١١٧ عاشورا در ميدان آزادي به ضرب گلوله به شهادت رسيد
مصطفي غنيان دانشجوي مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه تهران در حمله نيروهاي امنيتي و نظامي به
كوي دانشگاه تهران به شهادت رسيد
--------------------------
ندا آقا سلطان
سهراب اعرابي، جوان 19 ساله اي كه در تظاهرات پس از اعلام نتايج انتخابات با شليك گلوله به قلبش به
شهادت رسيد
بهمن جنابي ٢٠ ساله، شاغل در مغازه نصب و تعميرات شوفاژ. وي به گواه شاهدان توسط نيروهاي لباس
شخصي در حين تظاهرات به ضرب گلوله به شهادت رسيد
مسعود هاشم زاده، در ٣٠ خرداد ماه در تهران توسط شليك مستقيم نيروهاي نظامي جان باخت به
شهادت رسيد، اما به علت اينكه به خانواده اجازه دفن در تهران را ندادند, خانواده مجبور به انتقال ايشان به
روستاي مادريشان در گيلان (روستاي ولي آباد خشكبيجار ) شدند
يعقوب بروايه، دانشجوي كارشناسي ارشد رشته نمايش در دانشكده هنر ومعماري دانشگاه تهران، روز
چهارم تير ماه توسط نيروهاي بسيج از بام مسجد لولاگر مورد اصابت گلوله قرار گرفت گرفت و روز ۴ تير در
بيمارستان لقمان به شهادت رسيد
گمنام


پريسا كلي 25 ساله فارغ التحصيل رشته ادبيات نيز به دليل اصابت گلوله به گردن در يكشنبه 31 خرداد در
بلوار كشاورز به شهادت رسيد

فهيمه سلحشور 25 ساله ديپلم يكشنبه 24 خرداد به دليل اصابت باتوم به سر و خونريزي داخلي در ميدان
ولي عصر بعد از انتقال به بيمارستان در تاريخ 25 خرداد به شهادت رسيد

فاطمه براتي – كسري شرفي - كامبيز شعاعي - محسن ايماني – مبينا احترامي
در پي حمله نيروهاي لباس شخصي به تجمع دانشجويان ساكن كوي دانشگاه تهران، با اصابت گلوله
كشته شدند

شلر خضري،دانشجوي دختر و از اهالي پيرانشهر كه گفته مي شود روز سه شنبه توسط لباس شخصيها
كشته شده است

امير طوفانپور
روز دوشنبه ۲۵ خرداد از ناحيه دست مورد اصابت گلوله قرار گرفت و ظاهرا توسط آمبولانس به سمت
بيمارستان فرستاده شد. پنجشنبه ۲۸ خرداد با دو تير در سينه و يك تير در دست در پزشكي قانوني به
خوانواده تحويل داده شد

حميد مداح شورچه، همراه با گروهي در صحن مسجد گوهرشاد دست به تحصن زد كه توسط نيروهاي
امنيتي دستگير شد. او در مدت بازداشت تحت شكنجه قرار گرفت به شهادت رسيد

جعفر بروايه، استاد دانشگاه چمران اهواز و دانشجوي مقطع دكتراي دانشگاه تهران كه براي شركت در
امتحانات به تهران رفته بود در تظاهرات ميدان بهارستان شركت ميكند واز ناحيه سرمورد اصابت يك گلوله
قرار ميگيرد .پزشكي قانوني علت مرگ وي را خونريزي مغزي اعلام كرده است. به شهادت رسيد

محمد حسين برزگر ٢۵ ساله ديپلم شغل آزاد به دليل اصابت گلوله به سر در تاريخ چهارشنبه ٢٧ خرداد به
شهادت رسيد

سيد رضا طباطبايي ٣٠ ساله ليسانس حسابداري ، كارمند به دليل اصابت گلوله به سر در ٣٠ خرداد
به
شهادت رسيد

ايمان هاشمي ٢٧ ساله شغل آزاد به دليل اصابت گلوله به چشم شنبه ٣٠ خرداد در خيابان آزادي
به
شهادت رسيد

محسن حدادي ٢۴ ساله طراح برنامه هاي كامپيوتري شنبه ٣٠ خرداد به دليل اصابت گلوله بر پيشاني
به
شهادت رسيد

محمد نيكزادي ٢٢ ساله فارغ التحصيل عمران در سه شنبه ٢۶ خرداد به دليل اصابت گلوله به سينه در
ميدان ونك به شهادت رسيد

واحد اكبري ٣۴ ساله شغل ازاد و متاهل داراي يك دختر ٣ ساله در شنبه ٣٠ خرداد به دليل اصابت گلوله
به پهلو به شهادت رسيد

ابوالفضل عبدالهي ٢١ ساله فوق ديپلم برق ٣٠ خرداد در مقابل دانشگاه صنعتي شريف به دليل اصابت
گلوله به شهادت رسيد

فاطمه رجب پور ٣٨ ساله كه به اتفاق مادرش سرور برومند در جريان تيراندازي نيروهاي نظامي به مردم
در تاريخ ٢۵ خردادماه به شهادت رسيد

داوود صدري - كاوه عليپور - فرزاد هشتي - امير كويري - محسن ايماني - سعيد عباسي-بهزاد قهرماني و ...

نامه مادر زهرا رهنورد به خامنه ای: زندانیان بی گناه و فرزندانم را آزاد کنید

‌ متن نامه احترام السادات نواب صفوی به این شرح است: بسمه تعالی محضر حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با سلام خاطر شریف هست که در تیرماه 1360 آنگاه که به تیغ جفای نفاق مجروح شده و در بیمارستان بستری بودید، دختر نوعروسم را برای جاری کردن خطبه عقد خدمت شما فرستادم و این نهایت ایمان وا عتقاد مرا به شما ثابت می‌کند هر چند در میانه راه پیک اجل سرآمد و فرزندم در اثر سانحه تصادف رانندگی در روز ازدواج خود پیراهن ابدیت پوشیده واز دنیا فانی رخت بربست. من نیز چون دیگر مادران نسل انقلاب در همه فراز و فرودهای پیش و پس از انقلاب در کنار شما بوده و با فرزندان مبارزم تلخ وشیرینی روزگار را چشیده و از زندان و شکنجه و تبعید پیش ازانقلاب تا جنگ و توطئه نفاق و خطراتی که خود بیشتر مستحضرید را در کنار ایشان و پس از انقلاب تا امروز لمس کرده‌ام. از آن زمان که همسنگر مادران وهمسران شهید در پشت جبهه خدمت می‌کرده‌ام تا امروز که با قلبی داغدار و تنی بیمار 86 سال سن دارم بر عهد خود با خدا و پیمانم با امام و شهدا ثابت قدم بوده و از حضرتش می‌خواهم که باعاقبت بخیری و سلامت دین به میثاق خود پایدار بمانم. نبود شب وروزی که سکانداران کشتی انقلاب را دعا نکنم تا در امتحانات سخت الهی پیروز شده و از این شجره طیبه‌ای که با خون‌های پاک راست قامتان جاودانه تاریخ آبیاری شده به رسم امانت صیانت کنند و از گزند آفت‌ها و عوارض مصون نگه دارند. پسر ارشدم که 62 سال سن دارد مهندس شاپور کاظمی که خدمتگزار علمی‌کشور است اکنون ، پس از انتخابات در زندان به سر می‌برد و یک ماه است که نگران او هستم او دارای همسری بیمار ، سه فرزند، عروس، داماد و نوه می باشد و دارای زندگی معمولی و آبرومندانه است، فرزند من شخصی زبده با بیش از 40 سال سابقه خدمت در عرصه مخابرات کشور است و اکنون حداقل به واسطه او، روزی 300 نفر درکارخانه به طور مستقیم و بیش از میلیونها نفر به طورغیر مستقیم از خدمات علمی او بهره‌مند می‌شوند ، ناگهان امروز مطلع شدم ، که او مورد تهمت قرارگرفته که وابسته به بیگانگان یا از سردامداران اغتشاشات است. این تهمت یا از سراشتباه است یا کذب محض، چنین رفتاری از روحیه وطن‌خواه و ملی او و سابقه خانوادگی ما به‌دور است و من مفتریان را به خدا واگذار می‌کنم که بی‌شک او دادرس‌ترین وکیل است

حمایت جهانی از مردم ایران، در ۱۱۰ شهر، شش قاره جهان

مطهری :برخی را دستگیر کرده‌اند و بعد جنازه آن‌ها را تحویل داده‌اند

اگر قرار است اعترافاتی از بازداشت شدگان پخش شود به موازات آن باید به تخلفاتی که در بازجویی‌ها صورت گرفته و احیانا به مرگ برخی از بازداشتی‌ها منجر شده رسیدگی و دلایل آن نیز منتشر شود.» علی مطهری در پاسخ به سئوالی در مورد درخواست هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی از وزیر اطلاعات برای پخش اعترافات از بازداشت شدگان پس از انتخابات و اظهارات آیت الله بیات مبنی بر گناه کبیره بودن پخش اعترافات، اظهار داشت:«اگر این اعترافات در شرایط عادی گرفته شده باشد حجیت دارد و می تواند به آگاهی مردم کمک کند اما اگر در شرایط غیر عادی گرفته شده باشد نمی‌تواند کمکی کند.» وی تاکید کرد:«به اعتقاد من همانطور که اعترافات پخش می‌شود به تخلفاتی که در بازجویی‌ها انجام شده و احیانا به مرگ برخی بازداشتی‌ها مثلا فرزند دکتر روح الامینی منجر شده باید رسیدگی شود.» مطهری گفت:«بر اساس اخبار رسیده برخی افراد بازداشت شده بعد از مدتی که از دستگیری آنها گذشته جنازه آنها را تحویل داده‌اند که دلایل آن و اینکه آیا تخلفی صورت گرفته یا نه باید روشن شود.»

همین حالا ونک وجدان ایران است

فقط یک سر برگشتم پای سیستم تا چند خط راجع به موقعیت فعلی میدان ونک و خیابان های اطراف گزارش بدهم و سریع برگردم به قلب آزادی خواهی امروز ایران. از ساعت حدود ۵:٣٠ از پارک وی به سمت جنوب حرکت کردم ،ازهمون اول ترافیک شدید ماشینها نوید حضور مردم را می داد.ماشینها خیلی کند حرکت می کردند،دیگه طاقت نداشتم و از ماشین ونی که به رنگ جنبشم بود پیاده شدم تا با شتاب بیشتری به وعده گاه برم.وعده ای که تنها از یک روز قبل و به صورت خیلی محدود گذاشته شده بود.چندصد متری به اسکان مونده بود که بوی خوشی به مشامم خورد.بوی حضور مردمی،پیاده روها شلوغ بود و از دورتر صدای بوق ماشینها به گوش می رسید بوقی که یک زمانی یکی اش برای قاطی کردن مردم کافی بود اما این روزها مثل یک سمفونی گوشنواز می مونه که بسیاری از شنیدنش خوشحال میشن،خصوصا اگه ممتد هم باشه. تقریبا ١٠٠ متر بالاتر از تقاطع میرداماد و ولیعصر جمعیتی حدودا ٢٠٠ نفری در حال شعار دادن بودن ؛مرگ بر دیکتاتور،برادر شهیدم رای تو پس میگیرم و ... پائین چهارراه موتورهای مامورهای کلانتری پر بود و چند دقیقه یکبار حمله می کردند و همه کسانی که تو پیاده رو ها بودند رو نوازش می کردند .ظاهرا امروز تمرین بود و مسابقه شون روزهای بعده .یکیشون با حرکتی معروف به "یه تا پرنده" از پشت به کمر مردم می زد و با چنان قدرتی این کار رو انجام می داد که تعادل خودش هم به هم می خورد چه برسه به اون بدبختی که از پشتش خبر نداشت.به محض اینکه جمعیت به سر چهارراه رسیدن و صدای شعارها بالا رفت مامورها تیراندازی هوایی کردند اما تاثیری رو جمعیت نداشت. راهمو به سمت ونک ادامه دادم هرچی جلو می رفتی هم به تعداد مردم اضافه می شد و هم به تعداد مامورها.البته با این فرق که مدام به تنوع مامورها اضافه می شد تا خود میدون که نمایشگاه نیروهای نظامی و شبه نظامی و غیر نظامیشون بود که با انواع و اقسام لوازم و تجهیزات ضد مردمی شون قدرتنمایی می کردند.دور تا دور میدون پر جمعیتی بود که مدام حرکت می کردند و هر چند لحظه یکبار با حمله ذوب شدگان در حماقت به سمت دیگه ای می رفتند.از خیابونهای هر چهار سمت میدون مردم لحظه به لحظه به جمعیت داخل میدون اضافه می شد.البته درسته که به نسبت خیلی از روزهای قبل جمعیت چشمگیر نبود اما با توجه به تبلیغ بسیار اندک و زمان کمتر از یک روز قابل قبول بود .شاید بشه ...