۱۳۸۸ مهر ۲۷, دوشنبه

اجرای حکم اعدام سهیلا به در خواست مدعی العموم در همین هقته

حکم سهیلا قدیری که به اتهام قتل فرزند 5 روزه اش به اعدام محکوم شده است، با درخواست مدعی‌العموم این هفته به اجرا در خواهد آمد. مینا جعفری حقوق که وکالت پرونده را بر عهد دارد در خصوص موکلش چنین می‌گوید: سهيلا قديري كه هيچ كس اسم واقعي، محل سكونت‌، سن و سال و در واقع گذشته وي را نمی‌داند در سن 16 سالگي براي جلوگيري از ازدواج اجباري از خانه پدري كه معلوم نيست كجاست فرار می‌كند. براي امرار معاش مجبور به تن فروشي در شهرهاي مختلف مي شود. بارها مورد تجاوز قرار مي گيرد (حتي گروهي) در نهايت دراسفند ماه سال 83 در يك پارك درتهران با مردي كه همسر صيغه اي وي و پدر طفلي است كه او را كشته آشنا شده و در حال گريستن بوده كه شوهرش متاثر شده و چون بي جا و بي پناه بوده ، او را به منزلش برده و در عوض سهيلا براي او در منزل كار مي كند. تمامي افراد محل گمان مي‌كردند كه اين دو زن و شوهر هستند. يك بار تصميم به ازدواج مي گيرند كه با توجه به اينكه سهيلا به گفته خودش در هنگام فرار از خانه ،‌شناسنامه اش را آتش می‌زند تا نشاني از گذشته‌اش نداشته باشد اين امر غير ممكن مي شود. حدود 1 سال و نه ماه با هم زندگي مي كنند. با توجه به اعتياد شوهر و براي اينكه بچه سالم به دنيا بيايد سهيلا خانه را ترك كرده و در 7 ماهگي به بهزيستي پناه مي برد(كه نه پناهگاه كه قربانگاهش بوده!)در آنجا به او توهين هاي زيادي از سوي مددجويان و نيز كادر پرسنل مي شود و اورا كه زن حامله اي بوده به شدت به كار وا ميدارند و روسپي اش مي خوانند. درنهايت 5 روز پس از وضع حمل ، طفل خود را با چاقو(كارد ميوه خوري) به قتل مي رساند.


عکسهای مادران شهدای وقایع اخیر

http://rahekargar.files.wordpress.com/2009/07/2510.jpg

هدف وزارت نفت اعلام شده است انفجار در خیابان طالقانی پس از زلزله مشکوک در شرق تهران


انفجار- شب گذشته و درحالیکه سیمای جمهوری اسلامی مشغول به هم بافتن تفسیرهای تهدید آمیز علیه عاملین انفجار بلوچستان بود، انفجاری در داخل و یا اطراف ساختمان مرکزی وزارت نفت در خیابان طالقانی روی داد. گفته می شود در جریان این انفجار چند تن کشته و مجروح شده اند. پس از وقوع انفجار، منطقه ای که وزارت نفت در آن قرار دارد توسط نیروی امنیتی محاصره شد و از هرگونه نزدیک شدن مردم به محل حادثه جلوگیری شد.

زلزله مشکوک- 48 ساعت پیش از انفجار در بلوچستان و انفجار در اطراف و یا داخل وزارت نفت در تهران، خبرگزاری "فارس" وابسته به دولت و سپاه از وقوع زلزله ای در شرق تهران و شمال پاکدشت خبر دادند که اکنون مشخص شده زمین لرزه ای که زلزله اعلام شده بود، حاصل یک انفجار زیر زمینی بوده است و نه زلزله! هیچ سازمان زلزله نگاری در منطقه وقوع زلزله ادعائی خبرگزاری های ایران را تائید نکرده اند.

ریشه های انفجار بلوچستان اختلاف و رقابت میان ارگان های سپاهی- امنیتی


در دو انفجار که خبرگزاری های دولتی یکی از آنها را انتحاری اعلام داشته اند، شماری از فرماندهان سپاه و همچنین سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران کشته شدند. تعدادی غیر نظامی نیز در این انفجارها کشته شدند که رقم کل آنها تاکنون 29 تن اعلام شده است. شمار بسیاری نیز مجروح شده اند که هنوز آمار دقیق آن اعلام نشده است. حادثه صبح دیروز(یکشنبه) در در جنوب بلوچستان ایران و در حوالی چابهار روی داد.

هر دو انفجار در همایشی روی داد که به ادعای خبرگزاری های وابسته به دولت با هدف آشتی میان قابل شیعه و سنی منطقه و به ابتکار سپاه قدس ترتیب یافته بود.

انفجار اول در داخل محل همایش روی داد و انفجار دوم در جمع فرماندهان سپاه. از جمله فرماندهان سپاه که دراین انفجارها کشته شدند سرتیپ پاسدار "نورعلی شوشتری"، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و فرمانده قرارگاه سپاه قدس در بلوچستان بود که اخیرا به این سمت برگزیده شده بود. همچنین سرتیپ "رجب علی محمدزاده" فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان نیز به همراه وی دراین انفجار کشته شد. فرمانده سپاه ایرانشهر، فرمانده سپاه سرباز و فرمانده تیپ امیرالمومنین منطقه نیز جزو کشته شدگان انفجار اعلام شده اند.

گروه "جندالله" مسئولیت این انفجارها را پذیرفته است؛ که اگر این قبول مسئولیت واقعیت داشته باشد، باید پذیرفت که این گروه ازنفوذ بسیار بالا در منطقه برخوردار است. تا حد آگاهی از همایشی که فرماندهان ارشد سپاه در آن شرکت می کنند و حتی آگاهی از محل استقرار آنها در همایش و ایجاد تله انفجاری در همان محل! و این درحالی است که تاکنون مقامات سپاه و مقامات امنیتی جمهوری اسلامی پیوسته بر بی اهمیت بودن گروه جندالله تاکید داشته و اعدام شماری از وابستگان به این گروه در بلوچستان را پایان کار آن اعلام کرده بودند.

در 4 سال گذشته که دولت نظامی در جمهوری اسلامی تشکیل شده، برای مسائل پیچیده ای مانند مسائل قومی و مذهبی در مناطق شرقی و غربی ایران راه حل نظامی به کار گرفته شده است. یعنی سیاستی عکس سیاستی که دولت خاتمی با مذاکره و تفاهم دراین مناطق دنبال می کرد. هر اندازه که دولت خاتمی و بویژه وزیر اطلاعات او "علی یونسی" بر سیاست مدارای مذهبی با اهل تسنن در منطقه پافشاری می کردند و با همین سیاست توانسته بودند از حوادث خشونت آمیز جلوگیری کنند، دولت نظامی احمدی نژاد بر سیاست سرکوب نظامی پافشاری کرد. بدین ترتیب سیکل خشونت هم در کردستان و هم در بلوچستان ایران از دو طرف تقویت شد. از اینطرف اعدام و از آن طرف انفجار و ترور. کافی است به بیانیه هائی که دولت در باره ترور روحانی ارشد کردستان و عضو مجلس خبرگان صادر کرد و در آن از گرفتن انتقام خون سخن گفت. شبیه همین بیان روز گذشته نیز در باره انفجار بلوچستان بکار گرفته شد. یعنی تشدید جنگ در هر دو منطقه.

گروهی که مسئولیت انفجارهای دیروز را برعهده گرفته، یعنی گروه جندالله متهم است به وابستگی به القاعده مستقر در پاکستان و بهره گیری از امکانات وسیع این شبکه در منطقه. سازمانی که مادر طالبان پاکستان و طالبان افغانستان نیز محسوب می شود و اکنون بعنوان وزنه ای بزرگ در عرصه سیاسی، مذهبی و نظامی در پاکستان مطرح است و در افغانستان نیز در یک چشم بهم زدن می تواند کابل را تصرف کرده و دولت جدید را اعلام کند. نقشه ای که حداقل برای بخش مهمی از پاکستان و تبدیل این بخش به سکوی پرش برای کسب تمام قدرت در پاکستان در سر دارد. فاجعه ای که وقوع آن را در یک نقشه استراتزیک قدرت های بزرگ برای غرق کردن ایران در یک جنگ قومی و مذهبی نباید دور از ذهن تصور کرد.

میرحسین موسوی: برای خاتمه بحران به خواسته های مردم تن بدهید


میر حسین موسوی به همراه دکتر زهرا رهنورد، در منزل دکتر محسن امین زاده معاون وزارت خارجه در دولت خاتمی و همچنین عضو ارشد دو تشکیلات مجاهدین انقلاب و جبهه مشارکت حضور یافت. موسوی در دیدار با خانواده امین زاده از سابقۀ آشنایی خود با وی سخن گفته و توضیح داد:

آشنایی ما از اوایل انقلاب است. ایشان در آن زمان تقریباً در تمام سفر های خارجی مهمی که رفتم همراه ما بود و از نظراتش استفاده می کردیم. امین زاده را فردی اهل مطالعه و فکر، قوی و پر کار می دانم و بازداشت و نگه داشتن افرادی نظیر او برای کشور و نظام خسارت بزرگی است.

موسوی با اشاره به در پیش بودن سیزدهم آبان، (سالروز اشغال سفارت امریکا) که بعدها روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شد، گفت:

چگونه می توان ادعای مبارزه با امریکا کرد و در عین حال سران دانشجویان مسلمان پیرو خط امام نظیر میردامادی و امین زاده را در زندان نگهداشت. پیام این کار چیست؟ تحول مهمی در کشور اتفاق افتاده و مردم بدنبال حقوقشان هستند. نباید بیخود آنها را متهم و با آنها برخورد کرد. مردم اغتشاش گر نیستند. خواسته هایی دارند. طبیعی است اگر به این خواسته های آنها تن داده نشود این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت. انحرافاتی درعرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیش آمده است که باید اصلاح شود.

آیت الله صانعی: چگونه می شود با اینها صحبت کرد؟

آیت الله صانعی: چگونه می شود با کسانی که به خانواده شهدا توهین می کنند صحبت کرد؟

آیت الله یوسف صانعی، از مراجع تقلید شیعیان، با دفاع از حسن خمینی نوه آیت الله خمینی بنیاد گذار جمهوری اسلامی، گفته که چگونه می شود با کسی که مردم را عامل بیگانه می داند، صحبت کرد؟

آقای صانعی گفته "همه وظیفه داریم از بیت امام و انقلاب و جمهوری اسلامی پشتیبانی کنیم."

به گفته آقای صانعی "اقدامات سید حسن آقا حساب شده است و غیر از این هم از ایشان توقع نیست اگر چه باید توجه داشت که مخالفان امام (آیت الله خمینی) دست بردار نیستند."

حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی در پی انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری در ایران ، از حضور در مراسم تنفیذ و تحلیف محمود محمود احمدی نژاد خودداری کرد و با رهبران جناح اصلاح طلب همدلی نشان داد.

برخی رسانه ها و چهره های نزدیک به دولت محمود احمدی نژاد در هفته های اخیر از عملکرد حسن خمینی، نوه آیت الله خمینی انتقاد کرده و هشدارهای کم سابقه ای به او دادند.

او اخیرا به دیدار خانواده چهره های اصلاح طلبی رفت که بعد از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر و اکنون در بازداشت به سر می برند.

آقای صانعی بدون اشاره صریح به انتخابات و وضعیت کشور بعد از انتخابات گفته "عده ای امروز تمام تلاش خود را به کار گرفته اند که بین روحانیت اختلاف بیاندازند ولی نمی توانند چرا که جامعه این اختلاف را نمی پذیرد، جامعه مسیر خودش را فهمیده و به حرکت خود ادامه می دهد."

این مرجع تقلید "مظلومیت را بیچاره کننده ظالم" دانسته و گفته است: "با آنکه ظالم همه چیز اعم از پول و اسلحه و ابزار تبلیغاتی در اختیار دارد اما مظلوم جز ابراز مظلومیت، سلاح دیگری ندارد و همین مظلومیت ظالم را بیچاره می کند."

آقای صانعی با ابراز نگرانی از این که اختلاف سلیقه نباید به تفرقه منجر شود، گفت: "اختلاف را با صحبت و مذاکره باید حل کرد، قاعده دموکراسی همین است البته با کسی باید صحبت و مذاکره شود که اهلیت داشته باشد. کسی که مردم را عوامل منافقین و وابسته به بیگانگان می داند با این فرد چگونه می شود صحبت کرد."

این مرجع می گوید کسانی که به خانواده شهدا توهین می کنند "چگونه می شود با اینها صحبت کرد؟"

آیت الله صانعی و آیت الله منتظری از بلندپایه ترین روحانیون ایرانی منتقد دولت هستند که در ماه های اخیر شدیدا از وقایع پس از انتخابات، برخورد با معترضان، بازداشت و محاکمه آنان انتقاد کرده و حتی اعترافات متهمان در دادگاه ها را فاقد مشروعیت دانسته اند.