۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

به این میگم مرده متحرک .



ا ن کودتاچی مردم فریب



واکنش به اظهارات فرمانده سپاه ادامه دارد

محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران

واکنش اصلاح‌طلبان به اظهارات محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، ادامه دارد. در تازه‌ترین واکنش، "مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم" اظهارات جفعری را "خلاف قانون و خلاف وصیت‌نامه" آیت‌الله خمینی خوانده است.

مجمع مدرسین بدون نام‌بردن از فرمانده سپاه، خطاب به وی نوشت: «بعضی از مسئولین نظامی صراحتا از جنایات انجام گرفته حمایت و با اتهام‌زنی به شخصیت‌های سیاسی و انقلابی و خدمتگزار پا را از نظامی‌گری فراتر گذارده و مانند رئیس یک حزب سیاسی خاص سخنرانی می‌کنند.»

مجمع مدرسین نوشت: «حفظ نظام با لشکرکشی و دندان نشان دادن و دستگیری‌ها و خشونت‌های ناروا و غیراسلامی و غیرانسانی حاصل نمی‌شود» و پیشنهاد داد: «برای حفظ نظام هرچه سریعتر همه زندانیان سیاسی که غیرقانونی دستگیر شده‌اند، آزاد گردند.»

ادعاهای سردار جعفری

محمد على جعفرى، فرمانده سپاه پاسداران، روز سه‌شنبه دهم شهریور، در جمع گروهى موسوم به "پيشكسوتان جهاد و شهادت" با نام بردن از محمد خاتمی، میرحسین موسوی، محمد موسوى خوئينى‌ها، بهزاد نبوی و دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب، آنها را متهم کرد که قصد به‌زیر کشیدن آیت‌الله خامنه‌ای را داشته‌اند.

جعفری ادعا کرد: «خاتمى در بهمن ۸۷ گفته است كه اگر در اين انتخابات احمدى نژاد سقوط كند، عملا رهبرى حذف مى‌شود و اگر اصلاحات به هر شكل و قيمتى دوباره بر حوزه سياست و اجرايى كشور باز گردد، ديگر رهبرى اقتدارى در جامعه نخواهد داشت.»

فرمانده سپاه از قول موسوی خوئینی‌ها ادعا کرد: «ما باید بیاییم و توان بگذاریم تا به هر قیمتی رهبری را از تخت پایین بكشیم. او باید بفهمد كه این مملكت آنطور نیست كه ایشان هر جور بخواهد به هر سمت بكشد.»

جعفری از قول بهزاد نبوی نیز مدعی شد: «باید سعی كنیم احمدی‌نژاد را كاندیدای رهبری معرفی كنیم كه اگر شكست خورد، رهبری شكست خورده باشد.»

نقش سپاه در بازداشت‌ها و بازجویی‌ها

ضرب و شتم مردم توسط پلیس در تهران در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ضرب و شتم مردم توسط پلیس در تهران در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات فرمانده سپاه این اظهارات را به "اعترافات" بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات نسبت داد. از نگاه ناظران، اظهارات سردار جعفری اعتراف آشکار وی به شرکت مستقیم سپاه در بازداشت‌ها و بازجویی از فعالان سیاسی، روزنامه‌نگاران و دانشجویان بود. پیش از آن یک‌بار حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، از نقش سپاه در اعتراف‌گیری‌ها، به‌ویژه اعتراف‌گیری از سعید حجاریان تشکر کرده بود.

سخنان فرمانده سپاه در عین حال با واکنش تند شخصیت‌ها و گروه‌های اصلا‌ح‌طلب مواجه شد. نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس، حسن روحانی، محمد خاتمی، مهدی کروبی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در اظهارنظر یا بیانیه‌هایی به وی پاسخ دادند.

مجمع روحانیون مبارز متشکل از روحانیون هوادار اصلاح‌طلبان، تصميم گرفت از جعفرى «به دليل ايراد اتهام و اهانت به چند تن از شخصيت‌هاى مجمع، نشر اكاذيب و نقض آشكار وصيت‌نامه حضرت امام خمينى» به دادسراى عمومى و انقلاب تهران شكايت كند.

«تحلیل‌های سخیف و سبک»

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران اظهارات جعفری را "تحلیل‌های سخیف و سبک" توصیف کرد و نوشت «این اظهارات طی ماه‌های اخیر مبنای تصمیمات، اقدامات نابخردانه و فجایعی شده است که آبرو و حیثیت نظام جمهوری اسلامی را بر باد داده و مصالح ملی کشور را در سطوح داخلی و خارجی با تهدیدهای جدی مواجه ساخته است.»

سازمان مجاهدین انقلاب افزود:«ورود افراد اسلحه به دست که بخش وسیعی از فعالیت‌های اقتصادی کشور را در انحصار خود دارند به عرصه سیاست، برای کشور نتیجه‌ای بهتر و درخشان‌تر از این در پی نخواهد داشت.»

جبهه مشارکت نیز در بیانیه‌ای اظهارات سردار جعفری را "تایید اخبار مربوط به نقش سپاه در حوادث اخیر" و ادعای اصلاح‌طلبان مبنی بر وقوع "کودتای مخملی" دانست.

جبهه مشارکت نوشت: «ممکن است این اظهارات مقدمه برنامه‌های دیگر کودتاگران در برخورد فیزیکی با رهبران اصلاحات باشد. ممکن است آقایان بتوانند برای مدتی از طریق زور و ارعاب برجای بمانند، اما تجربه بشری نشان می‌دهد که تداوم یک حکومت جز از طریق اقناع عمومی، قانون‌مندی، انصاف، مروت و حاکمیت عدالت امکان پذیر نخواهد بود.

يورش نيروهای امنيتی به دفتر پيگيری بازداشت شدگان ستاد مير حسين موسوی

ساعاتی پيش از نيروهای امنيتی بدون ارائه هرگونه حکمی به دفتر پيگيری ستاد ميرحسين موسوی هجوم برده و تمام اموال و اسناد آن را بدون هيچگونه صورتجلسه ای با خود بردند
به گزارش خبرنگار نوروز، ساعت ۴:۳۰ امروز، نيروهای امنيتی وارد دفتر کميته پيگيری بازداشت شدگان ستاد ميرحسين موسوی شده و بدون ارائه هر حکم قانونی اموال و اسناد موجود در آن را توقيف و با خود به محل نامعلومی انتقال داده اند.





اين گزارش می افزايد نيروهای امنيتی در پاسخ به اينکه بايد طبق قانون برای اموال و اسناد توقيفی صورتجلسه نوشته شود گفته اند اصلا قرار نيست اين اموال بازگردانده شود که لازم باشد صورتجلسه کنيم.

اين کميته بعد از وقوع فجايع پس از انتخابات به رياست دکتر علی بهشتی، فرزند شهيد بهشتی فعاليت خود را زير نظر ستاد مير حسين موسوی انجام می داد.

گفتنی با توجه به بی اعتمادی شهروندان به نهادهای قانونی اين دفتر از معدود محلهايی بود که آسيب ديدگان و بازداشت شدگان حوادث پس از کودتای ۲۲ خرداد برای احقاق حق تضعيع شده خود به آن مراجعه می کردند. که با حمله عوامل کودتا به اين دفتر و اعمال فشار به اعضای آن ادعای دروغين و نمايشی روزهای اخير مبنی بر جبران خسارات وارده به بازداشت شدگان بيش از بيش عيان شده است.

دیدار محرمانه وزیر احمدی نژاد با همتای اسراییلی

انتشار عکس هایی ازجلسه دیدار محرمانه محمد مهدی زاهدی وزیرعلوم دولت نهم با یکی از وزرای کابینه اسراییل در سایت های مختلف اینترنتی، بار میزان صداقت این دولت را در شعارهای ضد اسراییلی خود به موضوع بحث رسانه ها تبدیل کرد.

عکس هایی که در سایت "جهان" منتشر شده و دیگر سایت های محافظه کارنیز آن را انعکاس داده اند، زاهدی را در اتاقی همراه با وزیر اسراییلی نشان می دهد. این درحالی است که مقامات جمهوری اسلامی همواره از حضور در جلساتی که مقامات اسراییلی نیز در آنها حضور دارند خودداری می کنند. طی سالهای بعد از انقلاب بسیاری از ورزشکاران ایرانی که براساس قرعه دربرابر ورزشکاران اسراییلی قرار گرفته اند از رقابت با آنها خودداری کرده و از دور مسابقات حذف شده اند.

به گزارش "جهان"، زاهدی که هنگام تصدی وزارت علوم در کنفرانس سزامی ۲۰۰۸ کشوراردن شرکت کرده بود با وزیر علوم کشور اسراییل رالب (راغب) مجادله گفت وگو کرده است. جهان با تاکید بر این که زاهدی "به دور از چشم دوربين‌ها و اصحاب رسانه و در پشت درهاي بسته به مذاکره با وزير علوم وقت اسراییل پرداخته"، تاکید کرده: " هر چند تلاش‌هاي بسياري براي رسانه‌اي نشدن اين اتفاق انجام شد، اما زمزمه سفارت زاهدي، سايت جهان را بر آن داشت تا با انتشار عکس‌هايي از اين ديدار، مسئولان عالي دولت و مقامات ديپلماسي کشور را در انتخاب افراد آگاه به شئونات انقلاب اسلامي ياري کند."

گفت وگوی زاهدی و وزیر اسراییلی مشخصا به صورت تصادفی نبوده است. چرا که در عکس ها نشان داده می شود که وی به همراه چند نفر دیگر در یک اتاق با وزیر اسراییلی حضور دارند.

این اولین بار نیست که یکی از نزدیکان احمدی نژاد عرف دیپلماتیک جمهوری اسلامی را در ارتباط با اسراییل نادیده می گیرند. جنجال برانگیزترین مورد از این دست هنگامی رخ داد که اسفندیاررحیم مشائی معاون احمدی نژاد ورییس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری در اظهاراتی گفت: "ما با همه مردم دنیا دوست هستیم حتی مردم آمریكا و اسرائیل". این اظهارات واکنش شدید برخی از مراجع تقلید، حدود 200 تن از 290 نماینده مجلس، و 50 نفر از 88 نماینده خبرگان را برانگیخت به نحوی که رهبر ناچار شد در خطبه های نماز جمعه تهران اظهارات مشائی را اشتباه بخواند.

زاهدی که خود را" نابغه ریاضی" خوانده بود طی چهارسال وزارت خود بر دستگاه آموزش وعالی کشور ستاره کردن و برخورد با دانشجویان معترض را به عنوان یک سیاست داپمی در دستور کار قرار داد.

آمادگی برای تحریم سنگین‌تر ایران

بنا بر نظرسنجی فایننشیال تایمز، طرح‌ اعمال تحریم‌های جدید سنگین علیه ایران برای متوقف ساختن برنامه هسته‌ای آن کشور با حمایت قوی در اتحادیه اروپا و آمریکا روبرو شده است.

در میان نگرانی‌های فزاینده پایتخت‌های غربی در مورد قابلیت هسته‌ای رو به پیشرفت ایران، نظرسنجی هریس که برای فایننشیال تایمز انجام گرفته نشان می‌دهد، بسیاری از مردم انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و آمریکا معتقد هستند که بهتر است به جای کاری انجام ندادن و «زندگی با احتمال اینکه ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد» علیه ایران «تحریم‌های جدید سخت» اعمال کنیم.

در سال‌ها اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به شدت از تحریم‌های علیه ایران پشتیبانی کرده‌اند در حالیکه بقیه کشورهای اتحادیه اروپا در این مورد تردید کرده‌اند. در حالیکه سیاستمداران بسیاری از کشورها معتقد هستند ایران باید متوقف شود، دیگران استدلال می‌کنند که این غیرممکن است و بهترین سیاست غرب «محدود نگاه داشتن» جاه‌طلبی‌های استراتژیک آن کشور است.

معذالک، این نظرسنجی نشان می‌دهد که حمایت از تحریم‌ها در کشورهای پیشرو اتحادیه اروپا قوی است. برای مثال در اسپانیا 55 درصد مردم از تحریم‌های سخت جدید حمایت کرده‌اند و 11 درصد گفته‌اند که غرب باید قبول کند که کاری نمی‌تواند بکند. در آلمان 44 درصد از تحریم‌ها حمایت کرده‌اند و 16 درصد عدم اقدام را ترجیح داده‌اند.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که اکثریت مردم در تقریبا تمام کشورهای نظرسنجی شده معتقد هستند که ایران قصد بدست آوردن سلاح هسته‌ای را دارد. ایران ادعا می‌کند که هدف غنی‌سازی اورانیوم آن کشورایجاد قابلیت هسته‌ای غیرنظامی است.

تنها در انگلیس تردیدهایی وجود دارد، 48 درصد مردم می‌گویند ایران بمب می‌خواهد و 44 درصد از این موضوع اطمینان ندارند.

اما حتی در آلمان – کشوری که در مورد تحریم‌ها نسبت به باقی کشورهای اتحادیه اروپا جدیت کمتری داشته است – بیش از 70 درصد مردم متقاعد شده‌اند که ایران قصد ساختن بمب اتمی را دارد. نظرسنجی هریس ماه گذشته بین 6000 نفر در حالی انجام گرفت که جامعه بین‌المللی برای مقابله‌ای جدید با ایران بر سر برنامه هسته‌ای آن کشور آماده می‌شوند.

شش قدرتی که با ایران بر سر مسئله هسته‌ای مذاکره می‌کنند – آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان – به ایران هشدار داده‌اند که باید مذاکرات در مورد آینده برنامه خود را به سرعت آغاز کند، در غیر این صورت تحریم‌های جدیدی اواخر امسال اجرا خواهد شد.

همچنین نظرسنجی هریس نظرات را در مورد روند صلح خاورمیانه نیز بررسی کرده است. اینجا و آنجا حمایت‌ شدیدی از این ایده که دولت‌های غربی باید با رهبری حماس در غزه گفتگو کنند صورت گرفته است اما اصرار قدرت‌های پیشرو غربی بر این است که این کار را تا زمانی که حماس اسرائیل را به رسمیت نشناخته است انجام ندهند.

در آلمان 53 درصد مردم با این پیشنهاد که «غرب باید با حماس مذاکره کند» موافق هستند و 14 درصد مخالف. در ایتالیا همین میزان با 48 درصد موافق و 18 درصد مخالف وجود داشت. در آمریکا تمایلات ضعیف‌تر بوده است. 29 درصد از گفتگو با حماس حمایت و 23 درصد با آن مخالفت کرده‌اند.