۱۳۸۸ تیر ۳۰, سه‌شنبه



A Shot Heard Round the World


A Shot Heard Round the World (گلوله ای که در سرتاسر جهان شنیده شد)

Most media coverage of the protests that greeted Iran’s widely disparaged presidential election results were already being captured and transmitted by cameraphone and text message, so it’s perhaps only fitting that the last moments of 26-year-old Neda Agha-Soltan’s life were captured on a grainy cellphone video. The 40-second clip, which has become an internet sensation, is a graphic testament to the protests’ brutal suppression: Neda, searching the camera with helpless eyes, struggles for life after being shot in the chest during a Tehran street demonstration, as bystanders crowd around desperately trying to help. Her name, which is Farsi for “voice” or “calling” has become a rallying cry for the growing opposition movement and a symbol of their resistance

خامنه ای بنام ملت ایران دیروز چک بی محل کشید!



دوشنبه(29 تیر)، علی خامنه ای به بهانه مبعث پیامبر اسلام، برای مقامات و کارگزاران نظام که آشکارا از شمار آنها دیدار به دیدار کمتر می‌شود، بار دیگر کودتای 22 خرداد را تائید کرد. علی خامنه ای یکبار دیگر چشم به دوربین سیمای جمهوری اسلامی و از این طریق، چشم در چشم ملت ایران دوخته و بنام "ملت" اعتراضات مردم به کودتای انتخاباتی را اغتشاش خواند. او یکبار دیگر رسانه های خارجی را عامل تحریک مردم معترض معرفی کرد!

منظور او از رسانه های خارجی دو تلویزیون بی بی سی و امریکا و دو رادیو فارسی زبان در آلمان و فرانسه باید باشد که با احتیاط کامل برخی اخبار مربوط به جنبش مردم را منتشر می کنند. او انتظار دارد این رسانه‌ها نیز لااقل اگر با سیمای جمهوری اسلامی همسو نشده و به بلندگوی "دروغگوئی" تبدیل نمی شوند، "خفه" شوند، تا تا کودتاچی ها هر کار می خواهند با مردم بکنند.

خامنه ای مردم ایران و سیاستمداران ایران را نادان خطاب کرد و گفت:"دشمنان ملت ایران از رسانه های خود، علنا برای گروه های غافل و نادان اغتشاشگر دستورالعمل چگونگی ایجاد نا امنی، تخریب و در گیری پخش می کنند و از طرف دیگر، مدعی می شوند که در امور داخلی ایران دخالت نمی کنند در حالیکه آشکارترین دخالت ها را انجام می‌دهند."

علی خامنه ای که معلوم نیست از این سخنرانی تا آن سخنرانی در سلول انفرادی زندگی می کند و از خیابان های ایران خبر ندارد و یا دقیقا همه چیز را می داند و نعل وارونه می زند، در ادامه گفت:

"البته رسانه های استکباری بمنظور حمایت از اغتشاشگران، آنان را مردم می نامند در حالیکه مردم، آن جمعیت میلیونی است که به محض دیدن این اغتشاشگران و مفسدان، خود را کنار می کشند و آنها را با دیده نفرت و انزجار نظاره می کنند."

میلیون های ایرانی اگر به صفحه تلویزیون های خود پس از شنیدن دروغ رهبر در روز مبعث پیامیر اسلام "تف" نکرده باشند و بر گوینده این دروغ "لعنت" نفرستاده باشند، ملاحظه جد گوینده را کرده اند.

خامنه ای اضافه کرد که اعتراضات نسبت به نتیجه انتخابات ناشی از توطئه "دشمن" و این حوادث این تجربه و درس را به همراه خود داشت که حتی در زمانی که حرکتی بزرگ در کمال آرامش و ثبات انجام می‌گیرد، نباید از نقشه و کید دشمن غافل ماند."

به این ترتیب و با این سخن، تظاهرات مسالمت آمیز مردم نیز نباید برگزار شود زیرا دشمن آن را تحریک می کند!

تکلیف احمدی نژاد که روشن است، اما علی لاریجانی و آیت الله شاهرودی که بعنوان بازماندگان سران نظام درکنار دست علی خامنه ای نشسته بودند نیز، لابد جرات نکردند پس از این سخنان به "آقا" بگویند: پس آن همه تظاهرات مسالمت آمیز مردم در سال 57 که منجر به سقوط شاه شد، ناشی از نفوذ و نقشه انگلیس بود؟ و اگر مردم اینچنین تبلیغ شوند، پیش خود تصور نمی کنند که شما را هم انگلیس ها آوردند؟

در بخش دیگری از این سخنرانی تهدید آمیز، او خبرگان و مراجع را "نخبگان" معرفی کرد و نسبت به ادامه عدم تائید کودتا و مخالفت با سرکوب مردم هشدار داد. هشداری که ظاهرا علی اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی، کروبی، موسوی را نیز شامل می شود.

عدم تمرکز علی خامنه ای در سخنان روز گذشته اش، تکرار چندباره برخی کلمات و فاصله میان جملات و سرانجام تهدیدی که نخبگان را کرد، همگی نشان داد که او بشدت نسبت به موقعیت خود احساس خطر کرده است و سرنوشت خود را به سرنوشت احمدی نژاد پیوند زده است. امری که اگر تاکنون نیز اینچنین نبوده، اکنون دیگر چنین شده است.

او گفت "هر فردی، با هر موقعیتی، اگر بخواهد جامعه را به سمت ناامنی سوق دهد، از نظر عموم ملت ایران، انسان منفوری است."

او از بیان این جمله هدف خود را دنبال کرد، اما مصداق واقعی چنین جمله ای خود او می تواند باشد، زیرا با کودتای انتخاباتی و فرمان سرکوب خونین مردم بیشترین نقش را در ناامنی ملی بوجود آورده و اگر نداند که می رود تا در جایگاه منفورترین روحانی و چهره حکومتی قرار گرفته و احمدی نژاد را پشت سر بگذارد.

خامنه ای در ادامه این تهدید گفت: "نخبگان مراقب باشند، زیرا در امتحان عظیمی قرار گرفته اند و موفق نشدن در این امتحان، تنها مردود شدن نیست، بلکه موجب سقوط آنان خواهد شد. تنها راه رهایی از سقوط نخبگان ملاک قرار دادن خرد و عقلانیت است و البته عقلانیت، این سیاسی کاری های متعارف نیست زیرا سیاسی بازی ها، خلاف عقل است و کسانی که سیاسی کاری را اقدام عقلائی می دانند، اشتباه می کنند."

او که آشکارا از گسترش پایگاه مردمی هاشمی رفسنجانی وحشت زده شده، پیشنهادی های هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران "بازی سیاسی" نامید و نشانه بی عقلی!

خامنه ای در ادامه همین بخش، مراجع مذهبی را که تاکنون کودتای انتخاباتی را تائید نکرده و او را در بن بست قرار داده اند گفت: "همه باید مراقب گفتار و مواضع خود و حتی نگفتن های خود باشند، زیرا نگفتن مسائلی که باید گفت، عمل نکردن به وظیفه است و گفتن مسائلی که نباید گفت، عمل کردن بر خلاف وظیفه است. آیا سخنان و موضع گیری های ما برای رضای خدا و با نیت اخلاص است یا اینکه برای جلب توجه برخی افراد(بخوانید ملت ایران) نباید خود را فریب دهیم

عکسی که بعد از دیدنش غش کردم از خنده



گزارش CNN از تظاهرات امروز و ‍‍‍‍پخش ویدیو شلیک مستقیم به مردم


نامه فرزندان بهزاد نبوی به مهندس موسوی:در پیگیری مطالبات مردم تردید به خود راه ندهید

مدتیست در پی فرصتی بودیم تا در فضایی آرام تر و عقلانی تر عرض ادبی‌ داشته باشیم و پیروزی قاطع شما را چه در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، چه در عرصه دفاع از حقوق مردم و چه در عرصه افشای ماهیت زشت استبداد موجود بر کشور تبریک بگوییم. ما فرزندان آقای بهزاد نبوی مفتخریم که پدرمان توسط دولت کودتا و به جرم دفاع از رأی مردم بیش از یک ماه است در زندان انفرادی بسر می‌‌برد. در حقیقت جریان کودتاچی مدتها به دنبال انتقام گیری از جریانی بود که پس از دوم خرداد و به ویژه در مجلس ششم سعی‌ در افشای برنامه اقتدار گرایان جهت هدم جمهوریت نظام و تبدیل جمهوری اسلامی به حکومت به اصطلاح اسلامی داشت. استعفای نمایندگان مجلس ششم و تحصن افتخار آمیز آنان در خانه ملت تنها گوشه‌ای از تلاش ایشان در جهت تنویر افکار عمومی‌ در مورد انحرافی بود که در خط اصیل امام و انقلاب در حال شکل گیری بود. ولی‌ متاسفانه باید اعتراف کنیم که ما در میزان عطش اقتدارگرایان به قدرت و عدم پایبندی آنها به ابتدایی‌ترین اصول انسانی‌، اخلاقی‌ و اسلامی فهم درستی‌ نداشتیم. باور نداشتیم که در روز روشن مردم را به گلوله ببندند و بی‌ شرمانه ادعا کنند که مردم با سلاح‌های اهدایی آمریکا و اسرائیل کشته می‌‌شوند. باور نداشتیم که این گوبلز‌های وطنی، در لباس نظامی و روحانی و رئیس دولت و امام جمعه، هیچ حد و مرزی برای دروغ گفتن جهت حفظ قدرت نا مشروع خود قائل نباشند. از شما می‌‌خواهند که در چارچوب قانون و از طریق شورای نگهبان مطالبات خود را پیگیری کنید. سوال ما این است که چرا هنگام تصویب قانون مطبوعات در مجلس ششم نگذاشتند که روند قانونی‌ طی‌ شود؟ مگر شورای نگهبان نمی‌‌توانست آن طرح را هم مانند تمامی طرح‌های سیاسی مجلس ششم رد کند؟ ما می‌‌پرسیم مگر نمی‌‌شد مطبوعات اصلاح طلب توسط شاکیان همیشگی‌ و طی‌ روند قانونی‌ بسته شوند؟ چه شد که ۱۲روزنامه در یک روز بطور فله‌ای توقیف شد؟ نتیجه پرونده قتل‌های زنجیره‌ای و کوی دانشگاه در چارچوب قانونی‌ چه بود؟ بالاخره آن ریش تراش کذایی پیدا شد؟ چرا در حکومت عدل علی‌ پس از ۱۰ سال از شکایت آقای تاج‌زاده از آقای جنتی هیچ اقدامی صورت نگرفت، جز اینکه شاکی‌ یک ماه است در انفرادی بسر می‌‌برد و متهم کماکان بی‌ هیچ واهمه‌ای مشغول اتهام زنی‌ست. آیا اینکه پدر ما و فرزندان خدوم این ملت بیش از یک ماه است که در سلول انفر...

اگر 25 میلیون نفرید، چرا از رفراندوم می‌ترسید؟

بعد از پیشنهاد سیدمحمد خاتمی و مجمع روحانیون مبارز مبنی بر همه‌پرسی از مردم در مورد دولت، برخی حامیان دولت نهم بار دیگر بهانه‌ای یافته‌اند تا آنچه در ذهن نه چندان سالم آن‌ها می‌گذرد را بار دیگر به خاتمی و اصلاح‌طلبان نسبت دهند. پیشنهادی که مبتنی بر قانون اساسی بود آنچنان برخی از حامیان دولت را برآشفته کرده است که بار دیگر بحث‌ نخ‌نما شده عدم مشروعیت، اینکه احمدی‌نژاد 25میلیون حامی و طرفدار دارد و انتخابات 22 خرداد خود رفرداندومی برای دولت بود را پیش کشیده‌اند. بحث‌های مفصل و طولانی می‌شود در این رابطه کرد اما این آقایان گویی از یاد برده‌اند که میلیون‌ها ایرانی به هیچ‌وجه از نتیجه اعلام شده انتخابات اعلام شده قانع نشده‌اند، البته اگر این آقایان صرفا پای اخبار صدا و سیما بنشینند و زحمت بیرون رفتن از منزل و دفتر کار را به خود ندهند مبنای تمامی تحلیل‌هایشان کاملا صحیح است. اما آقایان بد نیست نه در قامت یک مدیر و چهره سیاسی با تشریفات خاص خود که در قالب یک شهروندی معمولی زحمت بکشند و مسیر منزل تا محل کار را با مترو، تاکسی یا اتوبوس طی کنند، یا نه اگر می‌گویند ناراضی‌ها فقط در تهران هستند به دیگر شهرها بروند. آیا این آقایان چهره مردم را خندان می‌بینند؟ آیا جامعه ایران بعد از انتخابات با نشاط شد یا نتیجه‌ای که اعلام شد نتیجه‌ای جز افسردگی، ناراحتی و بی‌اعتمادی مردم به بار آورد؟ آقایانی که معتقدند مردم در این کشور هیچ‌کاره هستند و مشروعیت صرفا از آسمان و از طرف خداوند به آنها اعطا می‌شود که همین زحمت را هم نیز لازم نیست بکشند و همان‌گونه‌ای که در حال گذران ایام هستند زندگی را بگذرانند و «نتیجه شوم» چنین تصوری را در آینده نزدیک مشاهده کنند. خلاصه کلام آنکه اگر آقایان سینه چاک اسلام و انقلاب و مردم هستند، اگر معتقدند احمدی‌نژاد 25میلیون رای آورد، اگر معتقدند معترضان هم به نیت شوم اصلاح‌طلبانی چون موسوی و خاتمی پی‌برده‌اند و متوجه شده‌اند این عاملان استکبار و صهیونیست به دنبال انقلاب مخملین بودند پس بسم الله، همه‌پرسی را برگزار کنید و به این خواست قانونی تن در دهید و بگذارید مردم از طریق یک نهاد بی‌طرف نظر خود را بار دیگر اعلام کنند. اگر ملاکتان عمل و حرف احمدی‌نژاد است که او می‌گوید دروغگو که نمی‌ترسد،اگر حق با شماست و شما راست می‌گوئید پس...

دختری که جلوی ماشین اسکورت احمدی نژاد به اون فاک داد!



درخشش "یارا شهیدی" نوستاره‌ی ایرانی در هالیوود


یارا شهیدی ۹ ساله، نوستاره جدید و هم بازی ادی مورفی در فیلم تازه ای به نام «ایمجین دت» یا «فکرش را بکن» است. این فیلم که محصول مشترک پارامونت پیکچرز و شبکه تلویزیونی نیکولودین است نخستین فیلم سینمایی یارا شهیدی محسوب می‌شود که در نقش « اولیویا» دختر شخصیت ادی مورفی در فیلم ظاهر شده است. در این فیلم کمدی، اولیویا پدر پرمشغله و خسته از کار زیاد خود را به یک جهان خیالی دعوت می‌کند و در یک سفر دور و دراز به عالم وهم و فانتزی، به او درس هایی ارزشمند از زندگی واقعی می‌آموزد.یارا شهیدی، در ایالت مینه سوتا به دنیا آمده و تا چهار سالگی و پیش از آن که پدر و مادر او به دنبال یک شغل تازه به کالیفرنیا نقل مکان کنند در این ایالت زندگی کرده است. یارا که پدر او یک ایرانی/آمریکایی است، به ایرانی تبار بودن خود افتخار می‌کند و در هر فرصتی که به دست می‌آورد، زمینه های فرهنگی خود را برای دیگران توصیف می‌کند. این دختربچه با استعداد، هم چنین علاقه خاصی به فراگرفتن زبان فارسی دارد و اوقات فراغت خود را به پختن غذاهای ایرانی با پدر، مسافرت با اعضای خانواده و انجام آزمایش های علمی‌می‌گذراند. او در نظر دارد تا روزی در گاراژ خانه، یک لابراتوار مجهز برای خود ترتیب بدهد، اما موضوع مورد علاقه یارا شهیدی در مدرسه، تاریخ است و او هرگز از خواندن و آموختن موارد مربوط به دوران رنسانس خسته نمی‌شود. یارا شهیدی، کارهای هنری و حرفه ای را از ۶ ماهگی به همراه مادر خود که مدل عکس‌های تبلیغاتی است آغاز کرده است. عکس‌های یارا به عنوان مدل لباس در تبلیغات طراحان معروفی چون رالف لورن، گپ کیدز، گس کیدز و دیسنی بارها و بارها در نشریات مختلف به چاپ رسیده است. یارا که هم اکنون به اتفاق پدر، مادر و دو برادر کوچکتر خود ساکن لس آنجلس است، بارها با مادرو برادرکوچک تر خود «سعید» در فیلم‌های تبلیغاتی تلویزیونی شرکت داشته است.

پروژه حذف هاشمی کلید خورد