۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

تعدادی از لباس شخصی ها در روز عاشورا



سه روحانی اهل سنت بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا : سه تن از فعالین فرهنگی و علمای اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان بازداشت شدند.

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه تن از علمای مذهبی استان سیستان و بلوچستان به نامهای مولوی سعید کردی ، مولوی عبدالجلیل میربلوچ زهی و مولوی جابر یار محمد زهی از یک هفته گذشته در شهر خاش بازداشت شده اند.

خانواده و بستگان بازداشت شدگان با مراجعه به دادگاه عمومی و انقلاب ، وزارت اطلاعات تا کنون موفق به ملاقات با این افراد نشده اند، به گفته بستگان بازداشت شدگان سه روحانی اهل سنت به اتهام فعالیت های فرهنگی و تبلیغ سیاسی بازداشت شده اند.

مسابقه دروغگویی : چند آمار بدون شرح از جمعیت حاضر در اجتماع عاشورائیان در روز چهارشنبه

پارلمان‌نیوز: اصولگرایان و برخی مسئولان دولتی در روزهای اخیر آمار جالبی از شرکت‌کنندگان در تجمع روز چهارشنبه تهران در اعتراض به هتک حرمت روز عاشورا ارائه دادند که بدون هیچ توضیحی عینا منتشر می‌شود.

حسین شریعتمداری؛ مدیر مسئول روزنامه کیهان: عدد شركت كنندگان در تظاهرات 13 محرم - و به تعبیر بهتر نهضت عاشورائیان - قطعا در كل كشور از مرز 40 میلیون نفر و در تهران از مرز سه میلیون نفر فراتر رفته و مطلعین و خبرگان منصف عدد آن را در تهران حدود 4 میلیون نفر ذكر كرده اند بعضی هم كه خواسته اند حداكثر احتیاط را لحاظ كنند گفته اند در تهران سه میلیون نفر آمده‌اند.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد: آقای موسوی! شما فرموديد بنده از بلندگوی دولتي صحبت كردم يقينا حدود دوميليون و 500 هزار مخاطب بنده هم در آن روز به نظر شما جمعيت دولتی بودند وحبذا به دولتی كه اين همه جمعيت دارد.

سردار مصطفی محمدنجار، وزیر کشور: در روز چهارشنبه شاهد راهپیمایی سه و نیم میلیون نفری مردم در تهران و همزمان راهپیمایی عاشورایی مردم در سراسر کشور بودیم.

پلمب دفتر انجمن اسلامی و بازداشت ۱۰ دانشجوی دانشگاه سجاد مشهد

در پی تجمع روز پنجشنبه دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی سجاد مشهد در اعتراض به حمله خونین اوباش حامی دولت کودتا به دانشگاه آزاد مشهد که منجر به زخمی شدن دهها دانشجو، بازداشت ۲۱۰ تن از دانشجویان این دانشگاه و احتمال شهادت دو دانشجو این دانشگاه، نیروهای امنیتی و انتظامی با حضور در صحن دانشگاه سجاد، ابتدا دفتر انجمن اسلامی را تعطیل و سپس ۱۰ تن از دانشجویان را بازداشت کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر هم اکنون ۳۰ دانشجو دانشگاه آزاد، ۱۰ دانشجو دانشگاه سجاد و ۴ دانشجو دانشگاه فردوسی مشهد در بازداشتگاه اطلاعات این شهر زندانی می باشند.