۱۳۸۹ فروردین ۲۵, چهارشنبه

هشدار نیروی انتظامی درباره چت و ایمیل


احمدی نژاد: ایران تنها شانس اوباما است

محمود احمدی نژاد ایران را تنها گزینه برای موفقیت باراک اوباما دانسته است.

آقای احمدی همچنین از انتشار جزئیات نامه جدید خود به باراک اوباما خبر داد.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، در مصاحبه با شبکه اول تلویزیون این کشور گفت: "آقای اوباما یک شانس بیشتر ندارد. آن هم ایران است. این حرف احساسی نیست، علمی است. آقای اوباما که در فلسطین نمی تواند کاری کند، نمی گذارند کاری بکند. شانسی هم ندارد."

به گفته آقای احمدی نژاد، باراک اوباما در عراق نیز بخت موفقیت ندارد و اوضاع افغانستان نیز پیچیده است.

بر این اساس در صورتی که باراک اوباما به ایران احترام بگذارد و با این کشور همکاری کند، فرصت های زیادی برای او ایجاد خواهد شد.

آقای احمدی نژاد در حالی این سخنان را بیان کرده است که آمریکا در هفته های گذشته برای فعالیت خود برای تشدید تحریم های ایران به خاطر عدم توقف غنی سازی اورانیوم افزوده است.

بحث فعالیت های اتمی ایران یکی از موضوع های مطرح در دیدارهای آقای اوباما با بعضی از رهبران کشورهای شرکت کننده در اجلاس بین المللی امنیت هسته ای در واشنگتن بوده است.

همزمان، نمایندگان پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان در حاشیه این اجلاس برای بررسی وضع ایران و اقدام احتمالی علیه این کشور یک دیدار غیررسمی داشته اند.

دیپلمات ها در واشنگتن می گویند آمریکا که در پی حمایت حداکثری اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از تحریم های جدید است، بیشتر نگران مخالفت ترکیه و برزیل با قطعنامه پیشنهادی است.

به گفته این افراد، چین دیگر نگرانی اصلی آمریکا نیست.

روسای جمهوری آمریکا و چین دوشنبه در واشنگتن درباره ایران گفتگو کردند. وزارت خارجه چین گفته است این کشور تحریم را بهترین گزینه در برابر ایران نمی داند ولی این کشور مانند گذشته از مذاکره در این باره خودداری نمی کند.

تاکید آمریکا و فرانسه بر تحریم فوری ایران

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، ابراز امیدواری کرده است تحریم های آتی علیه ایران به اندازه ای شدید باشد که 'محاسبات' این کشور درباره برنامه اتمی اش را تغییر دهد.

اوباما سه شنبه (۱۳ آوریل) در کنفرانس "امنیت هسته ای" واشنگتن گفت: "تحریم ها مثل عصای جادو نیست، اما امیدوارم دستاورد آن تغییر محاسبات کشوری مثل ایران باشد تا این که متوجه شود هزینه دنبال کردن برنامه اتمی نظامی زیاد است."

ایران برنامه اتمی خود را صلح آمیز می داند و می گوید تحریم و تهدید خط مشی هسته ای اش را تغییر نخواهد داد.

نیکولا ساکوزی، رئیس جمهوری فرانسه، نیز سه شنبه در واشنگتن خواهان این شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد حداکثر تا ماه مه امسال قطعنامه تحریمی ایران را تصویب کند.

پیش نویس این قطعنامه هنوز تدوین نشده است.

دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه نیز در پاتیخت آمریکا از تحریم ایران حمایت کرد، اما گفت این تحریم ها باید "هوشمند" باشد، بطوری که مردم ایران را تحت فشار قرار ندهد.

رئیس جمهوری آمریکا گفته است چین در مذاکرات گروه ۱+۵ برای تشدید تحریم ها علیه ایران شرکت دارد.

جیان یو، یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر در پکن گفته بود کشورش همواره معتقد بوده است، افزایش فشارها و وضع تحریم های بیشتر علیه ایران بهترین راه برای مهار برنامه هسته ای این کشور به حساب نمی آید.

باراک اوباما دوشنبه با هو جینتائو، رهبر چین درباره برنامه اتمی ایران گفتگو کرد که در پی آن کاخ سفید اعلام کرد چین آماده است برای تحریم ایران با آمریکا همکاری کند.

اوباما همچنین سه شنبه با رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه و سلسو آموریم، وزیر امور خارجه برزیل درباره تحریم ایران گفتگو کرد.

این سه نفر سه شنبه در حاشیه کنفرانس امنیت هسته ای دیدار کردند. ترکیه و برزیل در حال حاضر عضو غیر دائم شورای امنیت هستند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از وزیر امور خارجه برزیل نوشته است که او گفتگوهایش با اوباما را "صادقانه" توصیف کرد و یادآور شد که رئیس جمهوری برزیل به اوباما گفته است فرصت دیگری برای مذاکره به ایران بدهد.

برزیل و ترکیه بارها با تشدید تحریم ها علیه ایران مخالفت کرده اند، هرچند از آنجایی که حق وتو ندارند نمی توانند مانع از تصویب قطعنامه تحریمی احتمالی علیه ایران شوند.

رهبر چین در نطق روز خود در کنفرانس امنیت هسته ای به موضوع ایران اشاره نکرد.

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، سه شنبه گفت ایران حداقل تا یک سال دیگر به ظرفیت تولید بمب اتمی دست پیدا نخواهد کرد.

ایران چنین اتهام هایی را بی اساس می داند.