۱۳۸۸ آذر ۱۱, چهارشنبه

آیین تازه‌ای نبود مرگ ، ما زنده‌ایم .


یاران، هم‌گامان، زنان و مردان آزاده !
یازده سال پیش، در خزان ۱۳۷۷، در پی قتل تبهكارانه‌ی پروانه اسكندری و داریوش فروهر، فعالان سیاسی و اجتماعی، دو تن از یاران دلیر و آزاده‌ی ما، محمد مختاری و محمدجعفر پوینده، را در خیابان‌های تهران ربودند و به جرم نوشتن و گفتن و سرودن، شكستن سكوت گورستانی، گردن نگذاشتن به یوغ بردگيِ قدرتِ حاكم، كوشیدن در راه آزادی بیان و قلم و اندیشه و پیكار بی‌امان با سانسور به طرز هولناكی به قتل رساندند.

در آن هنگام، حاكمیت كه از سركوب‌های خونین و گسترده‌ی دهه‌ی ۱۳۶۰ فارغ شده بود گمان داشت كه با قتل و تك‌زنيِ مختاری و پوینده، غفار حسینی، حمید حاجی‌زاده و احمد میرعلایی و نیز مجید شریف و پیروز دوانی و ده‌ها تن دیگر می‌توان فریاد آزادی‌خواهيِ روشنفكريِ متعهد ایران را برای همیشه خاموش كرد. اما هنگامی كه قتل‌ها از پرده بیرون افتاد و حاكمیت چاره‌ای جز پذیرش قتل‌ها ندید، كوشید با محدود كردن این كشتارها به چهار قتل، بر ژرفای این جنایت‌های ضدبشری سرپوش بگذارد و این تبهكاری‌ها را حاصل انحراف مشتی «خودسر» جلوه‌گر سازد؛ دادگاهی سر هم كرد و در پشت درهای بسته، در تاریكی و خاموشی، بدون حضور خانواده‌ها و وكیلان جان‌باختگان، سر و ته قضیه را هم آورد و سرانجام ناصر زرافشان، وكیل شجاع قربانیان و عضو كانون نویسندگان ایران را به جرم حق‌جویی و پافشاری بر محاكمه‌ی آمران و عاملان جنایت‌ها روانه‌ی زندان كرد. چندی نگذشت كه آمران و قاتلان را در بافت و ساختی دیگرگونه و گسترده، و در سلیحِ كامل، روانه‌ی خیابان‌ها كردند تا این بار در رویدادهای خونینِ پس از خرداد ۱۳۸۸ به جان مردم و جوانان حق‌طلبی بیافتند كه به مسالمت‌آمیزترین شكلِ ممكن خواهان اعاده‌ی آزادی‌های از دست‌رفته‌ی خود بودند. و چنین شد كه خون كشتگانِ خیابان‌ها، شكنجه‌شدگان و قربانیان كهریزك‌ها، نداها و ترانه‌ها، سهراب‌ها و محسن‌ها و... با خون سلطان‌پورها و پوینده‌ها و مختاری‌ها و هزاران جان‌باخته‌ی دهه‌ی ۶۰ به هم پیوست و آزادی را فریاد كرد.

مردم آزاده!
كانون نویسندگان ایران در یازدهمین سالِ جان باختن محمد مختاری و محمدجعفر پوینده، بار دیگر اعلام می‌كند كه با آرمان‌های پاك و آزادی‌خواهانه‌ی یاران از دست‌ رفته‌ی خود بر سر همان پیمان است كه بود، و اگر هزار سال بر این بگذرد حتی یك دَم از دادخواهی خود نمی‌گذرد و تا محاكمه و مجازات آمران و عاملان جنایت‌های سه دهه‌ی اخیر و برچیدن كامل تمامی بساط شكنجه و پیگرد و آزار و آزادی‌كُشی دَمی از پای نمی‌نشیند.

دیدگان خفته در گورِ یاران عزیز ما و همه‌ی ستم‌كُشتگانِ این سال‌ها چشم به راه روز دادرسی است.

كانون نویسندگان ایران
۱۰ آذر ۱۳۸۸



اطلاعیه‌ی كانون نویسندگان ایران به مناسبت روز ۱۳ آذر

یاران! هم‌گامان! مردم آزاده!
در یازدهمین سالگرد قتل محمد مختاری و محمدجعفر پوینده، جان‌باختگان راه آزادی و ستم‌ستیزی، روز جمعه ۱۳/۹/۱۳۸۸ از ساعت ۲ تا ۴ عصر بر مزارشان در امامزاده‌ طاهر مهرشهر كرج گرد می‌آییم و همراه خانواده و یاران‌شان یاد جاویدشان را گرامی می‌داریم.

كانون نویسندگان ایران
۱۰ آذر ۱۳۸۸





در نشست خبري فراكسيون خط امام مطرح شد؛انتخابات از نظر ملت تمام شده نیست و ما تابع ملت هستیم

نشست خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس ظهر امروز با حضور حسین هاشمیان-رئیس شورای مرکزی فراکسیون خط امام(ره)مجلس-، محمدرضاتابش-دبیرکل فراکسیون-، داریوش قنبری-سخنگوی فراکسیون- و نصرالله ترابی و محسن نریمان از اعضای فراکسیون برگزار شد: خبرنگار فارس نیز در این نشست مطبوعاتی از اعضای فراکسیون درباره انتخابات پرسید و گفت آیا به نظر شما انتخابات تمام شده است و باید به مسائل دیگر پرداخت؟ حسین هاشمیان-رئیس شورای مرکزی فراکسیون خط امام(ره)مجلس در پاسخ به این سئوال گفت:«ما تابع ملت است؛ آیا ملت انتخابات را تمام شده می‌داند یا نه؟» وی تاکید کرد:«هر از چندگاهی ملت همچنان می‌گوید انتخابات تقلبی بوده است و ما هم تابع ملت هستیم؛ دستگیری‌ها، محاکمات غیراصولی و اعترافاتی که گرفته شد اثبات می‌کنند که خودشان هم اعتقادی به این مسائل ندارند.» وی با اشاره به حدیثی از امام علی گفت چهار نوع اقرار اعتبار ندارداز جمله اقراری که از روی تهدید، ترس و یا در شرایط زندان صورت گرفته باشد.» رئیس شورای مرکزی فراکسیون خط امامى(ه)مجلس تصریح کرد:«انتخابات از نظر ملت تمام شده نیست و ما هم تابع ملت هستیم.»نماینده اصلاح‌طلب مردم رفسنجان تاکید کرد:«مجلسی که تصمیم‌گیر نباشد و اسیر دست برخی جناح‌ها باشد، نمی‌تواند نظارت کند و بودجه عادلانه‌ای را تقسیم کند؛ ماباید از تاریخ درس بگیریم تا آسیب نبینیم و این در گرو داشتن مجلسی مستقل است.» محمدرضا تابش نیز درباره استقلال مجلس گفت:«ما از مجلس در راس امور، علی رغم آنکه لوازم آن در قانون پیش‌بینی شده، فاصله گرفته‌ایم و به همان میزان که مجلس در راس امور نیست، مردم هم در راس امور نیستند.» نماینده اصلاح‌طلب اردکان افزود:«وقتی مجلس نمی‌خواهد از همه ظرفیت‌های قانونی خود در استیفای حقوق مردم استفاده کند نمی‌توان گفت مجلس در راس امور است.»

احمدی نژاد: کاهش همکاری با آژانس اتمی بررسی می شود

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران گفته است که کشورش درحال بررسی گزینه های خود برای کاهش میزان همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی در پی صدور قطعنامه ای از سوی این آژانس علیه ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارس آقای احمدی نژاد سه شنبه شب در یک مصاحبه تلویزیونی در مورد روابط با آژانس اتمی سازمان ملل گفت: "اين حرف را همه در ايران قبول دارند كه ما يكسری تكاليف و حقوقی داريم و ما همين موضوع را ا‌ز آژانس مطالبه می‌كنيم اما همكاری دو نوع است یک موقع شما با ميل و اشتياق همراهی می‌كنيد و يک موقع بر روی مرّ قانون حركت می‌كنيد و اين از همديگر متفاوت است و آنها نيز اين موضوع را می‌دانند."

او افزود: "ما فراتر از قانون عمل كرده‌ايم و صادقانه اطلاعات داده‌ايم و صحبت كرده‌ايم و تمايل در ايران اين است كه ما اين سطح را پايين بياوريم و ما اين موضوع را بررسی می‌كنيم، حداقل آن اين است كه از اين به بعد ما بر طبق قانون عمل كنيم و با كسی شوخی نداريم."

علی لاریجانی رئیس مجلس ایران نیز در پی صدور قعطنامه اخیر علیه ایران کشورهای غربی را متهم به "کلاهبرداری سیاسی" کرده و گفته بود این کشورها "کاری نکنند که مجلس و ملت ایران راه دیگری را در پیش بگیرند و همکاری با آژانس را به طور جد تغییر دهند."

همزمان مقام های دولت ایران روز سه شنبه در سطوح مختلف در ارتباط با قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که با حمایت روسیه و چین علیه ایران تصویب شد، به انتقاد از روسیه پرداختند.

محمود احمدی نژاد در انتقادی نادر از دولت روسیه، کشوری که در زمینه های اتمی و دفاعی با ایران همکاری می کند، حرکت اخیر این کشور را اشتباه خواند.

او در مصاحبه تلویزیونی اش گفت: ".... روسیه اشتباه کرد، روسیه تحلیل درستی از شرایط امروز دنیا ندارد و شاید براساس اطلاعاتی که درست نیست به آن طرف رفت."

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته بود که تهران به خاطر حمایت روسیه و چین از قطعنامه شورای حکام به آنها اعتراض خواهد کرد با این حال گفت که این به معنی تغییری در روابط با این دو کشور نیست.

رامین مهمانپرست در یک کنفرانس خبری گفت: "تغییری در روابط استراتژیک با این کشور به وجود نخواهد آمد، اما نارضاتی خود را به آنها اعلام خواهیم کرد."

اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه روز جمعه گذشته، قطعنامه پیشنهادی محکومیت ایران به خاطر فعالیت مخفیانه در ساخت یک مرکز غنی سازی اورانیوم را با اکثریت آرا تصویب کردند و از این کشور خواستند تا ساخت و ساز در این طرح را فورا متوقف کند.

آن قطعنامه با 25 رای مثبت، سه رای منفی - مالزی، کوبا و ونزوئلا - و هفت رای ممتنع تصویب شد.

اينها يک عده کسانی بودند که در اوج فشارهای هسته ای از اين طرف به ما فشار می آوردند و می گفتند کوتاه بياييد اما حالا سوپرانقلابی شده اند. حالا که گذشت، هم اينها و هم آنها خطا کردند و ما گفتيم حالا که اين طور شد ما نمی دهيم

محمود احمدی نژاد

آقای احمدی نژاد در مصاحبه تلویزیونی خود تاکید کرد که کشورهای غربی نمی توانند ایران را منزوی کنند. او گفت که ایران به دلیل حضور پررنگ در منطقه خاور میانه منزوی نخواهد شد چرا که این منطقه به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و تاریخی "مهمترین منطقه جهان است."

او گفت: "سخن گفتن از انزوای ایران حرفی برآمده از دماغ های باددار مستکبرین و متعلق به گذشته است."

قطعنامه تازه شورای حکام از ایران می خواهد ساخت یک مرکز غنی سازی دوم در نزدیکی قم را متوقف کند. ایران در پی صدور آن قطعنامه از طرح خود برای ساخت ده مرکز غنی سازی دیگر خبر داد.

گفته می شود برخی کارشناسان نسبت به توانایی ایران برای اجرای چنین طرح بلندپروازانه ای ابراز تردید کرده اند.

اما آقای احمدی نژاد سه شنبه شب در واکنش به این تردیدها گفت: "بايد بگویم بلوفی در کار نيست اصلا در اين عرصه نمی توان بلوف زد."

او افزود: "ساخت 10 سايت هسته ای در دستور کار دولت قرار گرفته و از چند ماه قبل طراحی سايت های هسته ای برای 500 هزار سانتريفيوژ انجام شده است."

او در واکنش به تصویب قطعنامه نیز گفت: "البته هم بعضی ها در داخل مقصر بودند و هم آنها مقصرند زيرا نمی بايست به فشار صهيونيست ها و انگليسی ها تن در می دادند؛ به هر صورت در اين فضا قطعنامه صادر کردند، گرچه اين قطعنامه هيچ مبنای حقوقی ندارد."

او با اشاره به مخالفت های داخلی با طرح آژانس برای انتقال اورانیوم به خارج گفت: "اينها يک عده کسانی بودند که در اوج فشارهای هسته ای از اين طرف به ما فشار می آوردند و می گفتند کوتاه بياييد اما حالا سوپرانقلابی شده اند. حالا که گذشت، هم اينها و هم آنها خطا کردند و ما گفتيم حالا که اين طور شد ما نمی دهيم."

قطعنامه اخیر شورای حکام پس از آن صادر شد که ایران از پذیرش طرح جابجایی بخش بزرگی از اورانیوم غنی شده خود به روسیه و فرانسه برای غنی سازی بیشتر سر باز زد.

از سوی دیگر کین گانگ سخنگوی وزارت خارجه چین خواستار تشدید دیپلماسی برای حل بحران مربوط به برنامه اتمی ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه آقای کین گفت: "در شرایط فعلی، همه طرف ها باید بر تلاش های دیپلماتیک بیافزایند تا به راه حلی جامع، دراز مدت و درست در مورد مساله اتمی ایران برسیم."

او گفت که "تحریم ها هدف قطعنامه نیستند، ما باید این مساله را از طریق گفت و گو و مذاکره به درستی حل کنیم" و افزود که چین برای کمک به ادامه مذاکرات به آن قطعنامه رای داده است.

منابع خبری همچنین به نقل از یک منبع دیپلماتیک روسیه گزارش داده اند که اگر جامعه جهانی در مورد تحریم های تازه علیه ایران به توافق برسد مسکو آن را مسدود نخواهد کرد.

بنابه این گزارش ها این منبع دیپلماتیک روز سه شنبه در مسکو به خبرنگاران گفت: "اگر در مورد تحریم ها اجماع حاصل شود ما قصد نداریم تنها بمانیم. ما کنار نمی ایستم."

او در واکنش به طرح ایران برای ساخت 10 مرکز غنی سازی دیگر گفت: "این اعلامیه باعث خوشبینی ما نیست، حتی بدون آن نیز مذاکرات با ایران دشوار است."

معترضان ایرانی، نامزد دریافت عنوان 'شخصیت سال' شدند

هفته نامه تایم، معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران را به عنوان يکی از نامزدهای دریافت عنوان 'شخصیت سال' انتخاب کرده است.

این مجله در توضیح انتخاب 'معترضان ایران' نوشته است: "چندین هفته در تابستان، بسیاری از ایرانیان در اعتراض به تقلب احتمالی به خیابان ها رفتند که در تمام جهان بازتاب داده شد. شجاعت و عزم آنها در مقابل سختگیری بی رحمانه دولت (ایران) عمق اشتیاق آنها را برای رسیدن به آنچه باور دارند، نشان داد. مرگ ندا (آقا سلطان) یکی از زنان معترض، به نماد غم انگیز این جنبش تبدیل شد و نشان از آن داشت که رژیم تحت حکومت (آیت الله) خامنه ای، رهبر ایران و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری تا چه اندازه برای بر سر قدرت ماندن در تلاش اند."

تایم در پایان بخش مربوط به نامزدی معترضان ایرانی نوشته است: "نهایتا هر امیدی به اینکه این اعتراض ها به سرآغازی برای شکوفایی دموکراسی در ایران تبدیل شود، با خشونت سرکوب شد و هر چه زمان پیش رفت، مشخص شد که رهبران این جنبش اعتراضی، همچون میر حسین موسوی، آن طور که بسیاری از غربی ها زمانی امیدوار بودند، به دنبال گسست کامل از جمهوری اسلامی نبوده اند."

در میان فهرست نامزدهای دریافت عنوان " شخصیت سال" تایم، نام هایی چون آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، بن برنانکه، رئیس بانک مرکزی آمریکا، استیو جابز، مدیر اپل مکینتاش و یوسین بولت، قهرمان دو سرعت جهان نیز به چشم می خورند.

اما عجیب ترین نامزد تایم برای دریافت این عنوان، دزدان دریایی سومالیایی هستند که به گفته تایم در سال 2009 به بیش از 300 کشتی حمله کردند.

سال گذشته باراک اوباما که هنوز به عنوان رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد نکرده بود، به عنوان 'شخصیت سال' انتخاب شد.

در طول تاریخ اعطای عنوان مرد سال (بعدها شخصیت سال) تاکنون فقط یک نفر (ریچارد نیکسون، رئیس جمهوری وقت آمریکا) توانسته است این عنوان را در دو سال متوالی از آن خود کند.

بحث برانگیز

مجله تایم از سال 1927 انتخاب "مرد سال"را آغاز کرد و از آن زمان به طور سالانه یک مرد، زن یا گروه را به عنوان برنده این عنوان برگزیده است.

در سال 1951 تایم عنوان "مرد سال" خود را به محمد مصدق، نخست وزیر وقت ایران اعطا کرد. مصدق اولین نفر از خاور میانه بود که این عنوان را کسب می کرد.

آیت الله خمینی، رهبر انقلاب ایران، دومین ایرانی بود که در سال 1979 به عنوان "مرد سال" انتخاب شد که با توجه به بحران گروگانگیری در ایران انتقادهایی را در آمریکا به همراه داشت.

این مجله در سال 1982 کامپیوتر و در سال 1988 "کره در معرض خطر زمین" را به عنوان مرد سال برگزید.

در سال 1999 عنوان انتخاب مجله تایم به "شخصیت سال" تغییر کرد تا به گفته ناشران این مجله فراگیرتر باشد.

اعطای این عنوان بعضا با جنجال ها و انتقادهایی نیز همراه بوده است. از جمله انتخاب آدولف هیتلر، صدراعظم آلمان و رهبر حزب نازی در سال 1938 و دو بار انتخاب شدن ژوزف استالین، دیکتاتور اتحاد جماهیر شوروی.

این هفته نامه در سال 1999 آلبرت آینشتاین، دانشمند آلمانی تبار را به عنوان "شخصیت قرن" برگزید.

سعید لیلاز به ۹ سال و شاهپور کاطمی به یک سال حبس محکوم شدند

دادگاه انقلاب سعید لیلاز را به نه سال و شاهپور کاظمی را به یک سال حبس محکوم کرده است.

روز چهارشنبه، 2 دسامبر (11 آذر)، به نقل از محمود علیزاده طباطبائی، وکیل مدافع سعیدلیلاز، اقتصاد دان و روزنامه نگار ایرانی، گزارش شد که شعبه 26 دادگاه انقلاب موکل او را به نه سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

به گفته آقای طباطبائی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، نگهداری غیر مجاز اسناد طبقه بندی شده دولتی و ارتباط با بیگانگان از جمله اتهامات آقای لیلاز بوده که دادگاه بدوی به استناد آنها، حکم نه سال حبس تعزیری را صادر کرده است.

وکیل سعید لیلاز در رد این اتهامات گفته است که در جریان محاکمه، ارتباط موکل وی با حسین رسام، کارمند ایرانی سفارت بریتانیا در تهران، از جمله موارد ارتباط با بیگانگان ذکر شد و آقای لیلاز نیز در رد این اتهام گفت که به دلیل شغل خبرنگاری، ممکن است با هرکس ارتباط داشته باشد.

همچنین، اتهام نگهداری غیر مجاز اسناد طبقه بندی شده دولتی به موضوع یافتن گزارش تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضائیه در خانه آقای لیلاز ارتباط داشته در حالیکه، به گفته آقای علیزاده طباطبائی، این گزارش در تمامی سایت های خبری منتشر شده و در دسترس بوده و داشتن این نوع مدارک به شغل سعید لیلاز در روزنامه سرمایه ارتباط داشته است.

سعید لیلاز، که از منتقدان سیاست اقتصادی دولت محمود احمدی نژاد بوده، روز 27 خرداد، در جریان موج بازداشت های پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، در خانه مسکونی خود در تهران بازداشت و زندانی شد.

کاظمی

اتهام کاظمی شرکت در تجمعات غیرقانونی بوده است

روز 3 شهریور، تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی سعید لیلاز را در کنار چند تن دیگر از شخصیت های اصلاح طلب در چهارمین جلسه دادگاه متهمان وقایع بعد از انتخابات نشان داد و روز 26 آبان نیز گزارش شد که جلسه محاکمه آقای لیلاز به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی و نگهداری اسناد طبقه بندی دولتی در شعبه 26 دادگاه انقلاب برگزار شده و متهم به دفاع از خود پرداخته است.

آقای علیزاده طباطبائی گفته است که حکم موکل او صادر شده اما هنوز ابلاغ نشده است.

حکم دادگاه بدوی قابل تجدید نظرخواهی است و فرد متهم و وکیل او می توانند ظرف بیست روز خواستار رسیدگی مجدد به این حکم در دادگاه تجدید نظر شوند.

برخی خبرگزاری ها به نقل از این وکیل دادگستری گزارش کرده اند که دادگاه با تبدیل قرار بازداشت سعید لیلاز به وثیقه موافقت نکرده و در نتیجه، آقای لیلاز تا زمان رسیدگی به پرونده در دادگاه تجدید نظر همچنان در زندان خواهد ماند.

محکومیت کاظمی، تجدید نظر خواهی نوروزی

محمود علیزاده طباطبائی، که وکالت شاهپور کاظمی، برادر زهرا رهنورد را نیز برعهده دارد، از صدور حکم دادگاه علیه این موکل خود هم خبر داده است.

کامبیز نوروزی

درخواست تجدید نظر کامبیز نوروزی تسلیم دادگاه شده است

به گفته آقای طباطبائی، شعبه 26 دادگاه انقلاب شاهپور کاظمی را به جرم شرکت در تجمعات غیرقانونی به یکسال حبس محکوم کرده است.

انتظار می رود وکیل آقای کاظمی در مهلت قانونی از این حکم دادگاه تجدید نظر بخواهد.

شاهپور کاظمی پس از بیش از پنج ماه حبس، روز پنجشنبه گذشته با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد و مشخص نیست که آیا تا زمان رسیدگی به حکم دادگاه بدوی در دادگاه تجدید نظر همچنان آزاد خواهد بود یا نه.

ظاهرا آقای کاظمی در ارتباط با اعتراضات نسبت به نتیجه اعلام شده انتخابات مناقشه برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری بازداشت و به اقدام علیه امنیت ملی با شرکت در تجمع های غیرقانونی متهم شده بود اما به گفته آقای طباطبائی، حکم یک سال زندان در ارتباط با اتهام شرکت در تجمعات غیرقانونی صادر شده است.

از آقای کاظمی به عنوان یکی ازکارشناسان و استادان برجسته بخش مخابرات ایران یاد شده و به گفته زهرا رهنورد، وی هیچ فعالیت سیاسی و انتخاباتی نداشته و بازداشت او صرفا برای وارد کردن فشار بر میرحسین موسوی صورت گرفته است.

در ارتباط با بازداشت های بعد از انتخابات، خبرگزاری کار ایران - ایلنا - به نقل از محمود علیزاده طباطبائی افزوده است که روز چهارشنبه مهلت قانونی برای تجدید نظرخواهی از حکم دادگاه بدوی علیه کامبیز نوروزی به پایان می رسد و به همین دلیل، درخواست تجدیدنظر تسلیم دادگاه شده است.

دادگاه انقلاب تهران آقای نوروزی را به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام و اخلال در نظم عمومی به دو سال حبس و هفتاد و چهار ضربه شلاف محکوم کرده است.

روز 8 تیرماه گزارش شد که کامبيز نوروزي حقوقدان، روزنامه‌نگار و دبير کميته حقوقي انجمن صنفی روزنامه نگاران بازداشت شده است.