۱۳۸۸ آذر ۲۶, پنجشنبه

میرحسین موسوی : منتظر جواب رسمی به درخواست مجوز راهپیمایی هستیم

میرحسین موسوی با اتقاد از فضا سازی های اخیر در خصوص توهین به تصویر بنیانگذار نظام می گوید که برای برگزاری یک راهپیمایی همچنان منتظر پاسخ وزارت کشور هستیم.

به گزارش سایت کلمه ، پیرو سوالات مکرر حامیان جنبش سبز در مورد این که آیا مهندس میرحسین موسوی در مراسم تعیین شده برای روز جمعه جهت اعلام انزجار ازتوهین به تصویر حضرت امام شرکت خواهند کرد ، میرحسین موسوی در گفتگویی با سایت کلمه ضمن تاکید بر محکومیت این عمل زشت و ساختار شکنانه گفت: اصل توهین صورت گرفته نسبت به حضرت امام حرکتی مشکوک است که قطعا مورد انزجار همه اقشار مردم قرار دارد.

نخست وزیر امام تاکید کرد:با توجه به التهاب موجود در فضای جامعه ، مجمع روحانیون مبارز و همچنین حضرت حجت الاسلام و المسلمین کروبی و اینجانب درخواست مجوز برای راهپیمایی جداگانه کرده‌ایم و هنوز منتظر جواب رسمی به این درخواست هستیم و به نظر می‌رسد بیشتر به نفع کشور است که به این درخواست پاسخ مثبت داده شود.

مهندس موسوی افزود: کشور به آرامش نیاز دارد، منتهی به نظر نمی‌رسد فضاسازی روزهای اخیر و زیر پا گذاشته شدن بدیهی‌ترین موازین حقوقی از سوی مسئولان عالیرتبه قضائی و امنیتی کشور حرکتی در این جهت باشد.

نخست وزیر امام گفت:به نظر ما اگر اقدام خاصی در دستور کار متصدیان قرار دارد آنها می‌توانند مقاصد خود را با هزینه کمتری به انجام برسانند.

سبزها همچنان در انتظار مجوز راهپیمایی

سازمان تبلیغات اسلامی اعلام نمود پس از نماز جمعه این هفته در اعتراض به اهانت به آیت الله خمینی و برای تجدید میثاق با علی خامنه ای راهپیمایی هایی در سراسر کشور برگزار خواهد شد. در همین حال اصلاح طلبان اعلام نمودند در پی کسب مجوز راهپیمایی جداگانه ای هستند تا از همراهی با اهداف مشکوک ترتیب دهندگان این راهپیمایی دولتی خودداری نمایند. راهپیمایی های دولتی چند روز اخیر محل اهانت و حمله و تهدید معترضان و رهبران آنها بود. در مواردی حتی نزدیکان و خانواده آیت الله خمینی نیز مورد حمله و توهین قرار گرفتند.

پس از چند تجمع دولتی در اعتراض به "سناریوی" پاره کردن عکس آیت الله خمینی که بیشتر فضای ضد معترضان هوادار و رهبران جنبش سبز بر آن حاکم بود ، سازمان تبلیغات اسلامی اعلام نمود پس از نماز جمعه این هفته شهرهای مختلف تظاهراتی در "محکومیت اهانت به ساحت مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی" برگزار خواهد شد.

آنگونه که از لحن اطلاعیه این سازمان مشخص است اهداف برگزار کنندگان این راهپیمایی نیز هدف قرار دادن رهبران جنبش و معترضان به نتایج انتخابات خواهد بود. به نظر می رسد پس از شش ماه اعتراضات رو به گسترش خیابانی ، حکومت در پی نمایش قدرتی برای مقابله با جنبش سبز اعتراضی مردم ایران است.

در بخشی دیگر از بیانیه سازمان تبلغیات اسلامی که بی شباهت به نوشته های سایت های و روزنامه های هوادار اقتدارگرایان در چند روز اخیر نیست، آمده است: "در پی هتک حرمت گستاخانه و نابخردانه جمعی از "فرصت‌طلبان و اغتشاشگران" نسبت به ساحت قدسی و عظیم‌الشأن بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و معمار كبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن محكوم كردن این اقدام ننگین و شرم‌آور، [...] از عموم مردم ولایتمدار ایران اسلامی دعوت كرد تا با حضوری معنوی، آگاهانه و هوشیارانه در مصلاهای نماز جمعه سراسر كشور و تظاهرات پس از آن ضمن تجدید میثاق با ولایت فقیه ، پاسخ دندان‌شكن به یاوه‌گویان و اهانت‌كنندگان بدهند."

در هفته گذشته، بسیج نیروهای مختلف و تند شدن فضای رسانه ای و تبلیغات صدا و سیمای دولتی و روزنامه ها و وب سایت های حامی دولت احمدی نژاد و رهبر ایران حکایت از برنامه ریزی برای برگزاری یک نمایش تبلیغاتی داشت. نمایشی که با پخش تصاویر پاره کردن عکس آیت الله خمینی آغاز شد.

استاندار تهران: نیازی به مجوز نیست، جمعه همه راهپیمایی کنند

در همین حال استاندار تهران در خصوص درخواست برخی گروهها و احزاب سیاسی برای برپایی تظاهرات به دلیل اهانت به آیت الله خمینی گفت: "شورای تبلیغات اسلامی برای راهپیمایی روز جمعه از همه اقشار و گروههای سیاسی برای شرکت دعوت کرده است، پس نیازی به راهپیماییهای جداگانه نیست."

به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی مهر، مرتضی تمدن روز چهارشنبه هفته جاری در همایش واکاوی فتنه های بعد از انتخابات با بیان این مطلب اظهار داشت: "گروههای مختلفی که دم از امام می زنند بهتر است در راهپیمایی روز جمعه شرکت کنند و در کنار مردم قرار گیرند و اظهار وفاداریشان به امام را از این طریق نشان دهند."

گرچه در بیانیه سازمان تبلیغات نیز بر این موضوع اشاره شده است که "از همه سلایق" برای شرکت در این راهپیمایی دعوت می گردد اما با اشاره به اینکه "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از شور و شعور انقلابی - اسلامی [...] در موضع‌گیری‌ها و صدور بیانیه‌ها و قطعنامه‌ها و راهپیمایی‌های خودجوش طی هفته جاری در ابراز انزجار و خشم خود از این توطئه طراحی شده دشمن و اعلام حمایت و اطاعت همه جانبه از ولایت فقیه زمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌ العالی) تشكر می گردد." مشخص است که این فراخوانی از جنس تجمعات به ظاهر "خودجوش" چند روز اخیر است.

در هفته گذشته در تجمعات دولتی و سازماندهی شده با حضور شبه نظامیان وابسته به سپاه و سخنرانی های نمایندگان تندرو حامی اقتدارگرایان در مجلس این راهپیمایی ها بجای تجلیل از جایگاه آیت الله خمینی به محل فحاشی و حمله به موسوی، کروبی ، هاشمی و حتی بیت امام تبدیل شده بود. شرایطی که به واقع برای راهپیمایی روز جمعه نیز به وضوح قابل پیش بینی است.

جمعه روز سبز ها نیست ؛ شاید وقتی دیگر

روز سه شنبه مهدی کروبی در باره درخواست مجور راهپیمایی گفت : "در صورت مخالفت [حکومت]، ما نمی‌توانیم عواقب حضور خودجوش مردم را بر عهده بگیریم و هرگونه اتفاقی که برای مردم انقلابی ایران بیفتد مسئولیتش متوجه آقایان است." مهدی کروبی از تصمیم مشترک خود و مهندس میرحسین موسوی برای درخواست مجوز به منظور راهپیمایی در اعتراض به هتک حرمت صورت گرفته نسبت به امام راحل خبر داد.

سایت تغییر در گفتگویی با دبیرکل حزب اعتماد ملی نوشت:"نشر و اشاعه این عمل از سوی صدا وسیما، مصداق تشویش اذهان عمومی است. چرا که در موارد مشابه صدا و سیما عاقلانه رفتار کرد و مانع از انتشار تصاویر ساختار شکنانه بود اما در این مورد گویی که یک توطئه از پیش تعیین شده صورت گرفته باشد، زیرا ناگاه مردم ایران عکس امام عزیزشان را پاره شده بر صفحه تلویزیون دیدند که رفتار بسیار مشکوک و عجیب بود."

مجمع روحانیون مبارز نیز در واکنشی دیگر روز یکشنبه 22 آذر اعلام کرد در اعتراض به "هتک حرمت" آیت‌الله خمینی، از وزارت کشور درخواست برپایی راهپیمایی خواهد کرد. مجید انصاری عضو این مجمع نیز درباره راهپیمایی روز جمعه گفت: "مجمع درخواستی رسمی برای راهیپیمایی مستقل به وزارت کشور داده است و منتظر دریافت مجوز برای برگزاری این تجمع هستیم."

مجید انصاری در گفت و گو با خبرآنلاین در پاسخ به اینکه با توجه به آنکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از آحاد مردم برای حضور در راهپیمایی روز جمعه دعوت کرده است آیا در این راهپیمایی شرکت می کنید، گفت: "آن پیشنهاد شواری هماهنگی به جای خود محترم است اما همانطور که گروه های مختلف در چند روز اخیر راهپیمایی کردند، ماهم درخواست خود را ارائه کردیم و منتظر اعلام نظر وزارت کشور هستیم. در صورت دریافت مجوز زمان آن را اعلام می کنیم."

سایت روز آنلاین نیز در گزارشی به نقل از یک منبع اگاه در تهران نوشت : "معترضان به نتایج انتخابات و جنبش سبز تقاضای برگزاری راهپیمایی جداگانه و مجزا دارند و راهپیمایی روز جمعه برای شرکت سبزها مناسب نیست".

در گزارش این روزنامه الکترونیکی تصریح شد برخی سایت ها از مردم حامی جنبش سبز دعوت کرده اند که آنها نیز روز جمعه در این راهپیمایی اعتراضی شرکت کنند، اما این عضو یکی از احزاب شناخته شده اصلاح طلب در تشریح دلیل عدم شرکت هوادران جنبش سبز به روز گفت: "اصلاح طلبان و جنبش سبز برای نشان دادن میزان حامیان و حضور آنان نبایستی با راهپیمایی ای که حامیان دولت ترتیب داده اند، ادغام شوند؛ زیرا در اینصورت مخالفان، با قلب واقعیت اینگونه وانمود خواهند کرد که تمامی حاضران در راهپیمایی جزو موافقان دولت بوده اند، در حالیکه جنبش سبز می تواند در یک راهپیمایی جداگانه، قدرت واقعی به صحنه کشاندن مردم را نشان دهد."

اعتراض مجمع روحانیون مبارز نسبت به کارشکنی وزارت کشور در صدور مجوز راهپیمایی

در پی درخواست مجمع روحانیون مبارز برای صدور مجوز راهپیمایی به منظور محکوم کردن اهانت به امام خمینی، وزارت کشور، عصر روز چهارشنبه طی نامه ای، به بهانه اینکه درخواست مجمع با امضای دبیر اجرایی آن تشکل ارسال شده و به امضای رئیس مجمع نرسیده است، پاسخگویی به درخواست مذکور را ناممکن اعلام کرد.


به دنبال این نامه وزارت کشور، مجید انصاری، دبیر اجرایی مجمع در نامه ای به وزیر کشور ضمن اعتراض به پاسخ غیرمسئولانه آن وزارتخانه، خواستار صدور مجوز برای راهپیمایی مورد درخواست مجمع شد.
متن این نامه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجمع در پی می آید:

باسمه تعالی

وزیر محترم کشور جناب آقای محمد نجار

سلام علیکم

با کمال تأسف در پاسخ به درخواست کتبی مجمع روحانیون مبارز برای صدور مجوز راهپیمایی جهت اعلام انزجار از اهانت به ساحت مقدس امام خمینی (س) پس از دو روز انتظار، عصر چهارشنبه 25 آذر پاسخ ناموجه آن وزارتخانه را با امضای مدیرکل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده ده احزاب دریافت کردیم. در این نامه، پاسخگویی به درخواست مجمع را به این بهانه که نامه به امضای رییس مجمع نرسیده است، ناممکن اعلام نموده است و با یادآوری فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای راهپیمایی پس از نماز جمعه، شرکت در آن را توصیه نموده است!!
لذا بدین وسیله اعلام می داریم:

1- گرچه شخصیت ممتاز و بی نظیر حضرت امام خمینی(س) از چنان تلألؤ و درخشندگی برخوردار است که غبار برخاسته از جهالت و غرض ورزی و کینه توزی ها نمی تواند از تابش آن نور الهی بکاهد، اما وظیفه همه دلباختگان و ارادتمندان آن حضرت است که به نحو شایسته از هتک حرمت به آن خورشید همیشه تابان اعلام انزجار و تنفر کنند و به همین سبب طی چند روز گذشته اقشار مختلف به دعوت گروه ها و شخصیت ها، تجمعات و راهپیمایی های متعددی داشته اند. مجمع روحانیون مبارز علاوه بر صدور بیانیه ای در تاریخ 22 آذر 88 طی مکاتبه رسمی با فرمانداری تهران و وزارت کشور تقاضای صدور مجوز برای راهپیمایی نموده است تا از این طریق هرگونه شائبه اقدام غیرقانونی مرتفع گردد. (گرچه مطابق روال سی سال گذشته بعد از انقلاب در اینگونه موارد که نوعی اجماع ملی بر آن استوار است نیاز به کسب مجوز احساس نمی شد.)

2- با توجه به تبصره ذیل بند «ز» ماده 9 اساسنامه مجمع که صراحتا واگذاری وظایف مذکور در این بند از جمله امضای مکاتبات رسمی را از سوی رییس شورای مرکزی به دبیر اجرایی مجاز دانسته و این امر هم مطابق اساسنامه انجام شده است، عدم پاسخگویی به درخواست مجمع نوعی بهانه جویی ناموجه و دور از شأن وزارت کشور می باشد که تنها شأن آن اجرای دقیق قانون فارغ از مصلحت اندیشی های شخصی و سیاسی است.

3- انجام و یا اعلام راهپیمایی توسط سایر گروه ها از جمله شورای هماهنگی تبلیغات، نافی حق قانونی دیگران در انجام وظایف ملی، انقلابی و مذهبی خود نمی باشد.

اینک با توجه به اصل 27 قانون اساسی و نیز قانون احزاب و گروه ها و آیین نامه اجرایی آن، تقاضا دارد دستور فرمایید نسبت به خواسته قانونی مجمع، اقدام مقتضی معمول و پاسخ مثبت جهت صدور مجوز راهپیمایی توسط این تشکل روحانی و همفکران و همراهان آن را در اسرع وقت اعلام نمایند.

بدیهی است هماهنگی درباره زمان، مکان و برنامه های راهپیمایی توسط نماینده مجمع آقای طهماسبی با آن وزارتخانه انجام خواهد شد.

بیانیه تحلیلی جبهه مشارکت در باره شرایط کنونی جنبش سبز با توجه به اعتراضات دانشجویی در 16 آذر

با گذشت شش ماه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم در 22 خرداد با مشارکت چشمگیر و فعال و پرشور مردم و در پی آن انجام کودتای انتخاباتی ، جنبش اعتراضی مردم ایران با شعار " رای من کجاست ؟" همچنان ادامه دارد و در آخرین جلوه خود در روز 16 آذر نمایشی پر شکوه از مقاومت و پایداری فرزندان نخبه این مرز وبوم را در همگامی با خواست ملت در دانشگاههای سراسر کشور به نمایش گذاشت و ورق زرین دیگری را در کارنامه سراسر افتخار جنبش دانشجویی به ثبت رساند .

در 16 آذر سال 1332 سه قطره خون آن سه آذر اهورایی در اعتراض به رخداد کودتای آمریکایی – انگلیسی 28 مرداد علیه دولت ملی دکتر مصدق و تثبیت رژیم دیکتاتوری و وابسته پهلوی بر سنگفرش دانشگاه تهران ریخته شد تا نشان دهد که فرزندان دانشجوی ملت ایران با تمام وجود خود را متعهد به چگونگی سرنوشت میهن و متوجه تمام مسائل مرتبط با اداره کشور می دانند و تا پای جان برای رهایی ایران از دام استعمارخارجی و استبداد داخلی مایه می گذارند . 16 آذر 32 در سخت ترین شرایط نظامی امنیتی برآمده از کودتا جرقه آتشی بود که در میان مردم ایران افتاد و در گذر زمان به شعله انقلاب اسلامی با شعار " استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی "تبدیل شد که بساط کودتاگران را در هم ریخت و نظامی برپایه رای ملت از خاکستر مجاهدان راه استقلال و آزادی سربرآورد اما پاسداری از این نظام همچنان تامل و توجه و مراقبت را توسط وارثان آن سه قطره خون می طلبید و می طلبد . براین باور بود که در همه سالهای پس از انقلاب 16 آذر به نقطه کانون بیداری و هوشیاری دانشگاه و دانشجو تبدیل شده بود و به مقتضای شرایط و تحولات حضور آگاهانه و پرشور دانشگاهیان را در عرصه جامعه به نمایش می گذاشت و امسال اوج حیات و پویایی خود را در مقابله با کودتایی دیگر علیه رای ملت به نمایش گذاشت و نشان داد دانشگاه به مثابه مغز و دانشجویان همانند قلب ملت ایران عمل می کند و جریان سیال دانشجویی همچون خونی روان در پیکر میهن جاری است و آنرا از هرگونه انحراف وکرختی و لختی باز می دارد . 16 آذر امسال نشان داد که پس از گذشت 56 سال از شهادت آن سه آذر اهورایی هنوز خون آنها در رگ های دانشجویان جریان دارد و خواست حاکمیت بر سرنوشت خویش همچنان آرمان اصلی جنبش دانشجویی در پیوند با جنبش عظیم مردمی سبز ایران است .
در این شرایط جا دارد با مروری بر روند حوادث واقعه در این شش ماه به بازنگری راه طی شده پرداخته و از تاکتیک هایی که در این مدت توسط کودتاگران برای مهار و فرسایش و نابودی جنبش سبز بکار گرفته شده است پرده برداری نمائیم تا در ادامه راه با هشیاری و پایداری بیشتری گام برداشته و این جنبش را به سرمقصد نهایی ، که همان میزان بودن رای ملت در اداره امور کشور و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است ، برسانیم . کودتاگران در مقابله با جنبش اعتراضی سبز مردم به تقلب در انتخابات تاکتیک های ذیل را در شش ماه بکار بستند :
1 – ایجاد رعب و وحشت و خشونت : حمله به ستاد انتخاباتی موسوی در قیطریه در عصر روز 22 خرداد و ادامه آن ازساعات اولیه روز شنبه به دیگر ستادها ، هجوم به دفتر جبهه مشارکت در شامگاه روز شنبه 23 خرداد و بازداشت همه افراد موجود در دفتر ازجمله دبیرکل و تعداد قابل توجهی از اعضای شورای مرکزی و پلمپ دفتر جبهه توسط نیروهای امنیتی ، ادامه این هجوم به خانه های فعالان سیاسی و مطبوعاتی و بازداشت آنها و اگر درخانه نبودند در خیابان وانتقال همه باز داشتی ها به سلول های انفرادی زندان اوین ، برخورد نیروهای نظامی و امنیتی با مردم معترض در خیابانها و کشته و مجروح کردن تعدادی از آنها و آرایش شبه حکومت نظامی در خیابانها ، به میدان آوردن نیروهای غیررسمی لباس شخصی در حمله و هجوم به مردم و اقدامات وحشیانه آنها در کوی دانشگاه تهران و مجتمع سبحان و...، برگزاری دادگاههای نمایشی فله ای و پخش باصطلاح اعترافات برخی زندانیان سیاسی ، تبلیغات یکسویه و سراپا کذب صداو سیما و رسانه های حامی کودتا و...
2- سرکوب : وقتی تاکتیک رعب و وحشت و خشونت چاره ساز نشد سیاست سرکوب شدید در دستورکار قرار گرفت و قرارگاه ٍثارالله مسئولیت اینکار را بعهده گرفت و از روز شنبه 30 خرداد شاهد بدترین نوع برخوردها با مردم معترض و دستگیریهای وسیع بودیم ، کشته و مجروح شدن بسیاری از مردم و انتقال دستگیرشده ها به زندان غیراستاندار کهریزک! و... ، که منجر به قتل سه تن و انجام جنایاتی همچون شکنجه و آزار جنسی نسبت به زندانیان شد ، و پرکردن تمام میادین و خیابانهای اصلی تهران از نیروهای نطامی و انتظامی و ضد شورش و... تاکتیک سرکوب تمام عیار کودتاگران را نسبت به معترضین به تقلب در انتخابات را به نمایش گذاشت .
3- موازی سازی و ایجاد انحراف در جنبش : اقتدارگرایان حاکم که تجربه وید طولایی در موازی سازی و ایجاد گفتمان و نهاد های بدلی برای مقابله با اصلاح طلبان در دوره اصلاحات داشتند این بار نیز در پی بی ثمر بودن دو تاکتیک ایجاد رعب و وحشت و خشونت و سرکوب ، که در حضور پرشور مردم سبز در روز قدس به نمایش درآمد ، در آستانه روز 13 آبان از یک سو به اعلام یک تشکل خلق الساعه بنام " جنبش سبز علوی " اقدام کردند و از سوی دیگر با بسیج نیروهای لباس شخصی و استقرار آنها در همه مسیرهای منتهی به سفارت آمریکا تمام نیروی خود را برای عدم تجمع مردم سبز بکار گرفتند و با رو در رو قرار دادن اینها با معترضین و برخوردهای شدید سعی در رادیکالیزه کردن اعتراض سبزها و ایجاد انحراف در گفتمان و شعار های جنبش را داشتند و پاره کردن عکسها در اینروز نیز ناشی از اجرای چنین سیاسی بود و متاسفانه تکرار این سناریو در برخی دانشگاهها و همچنین پاره کردن عکس امام خمینی در روز 16 آذر و نمایش آنرا در سیما باید در ادامه اجرای این سیاست دانست که پرونده اعمال اقتدارگرایان در این باره را به پروژه کارناوال عصر عاشورا درایام انتخابات سال 76 علیه آقای خاتمی پیوند می دهد.
آنچه حضور پرشور دانشجویان در روز 16 آذر امسال را بیش از پیش معنادار و ممتاز کرد اینکه ناکارکردی این تاکتیک های سه گانه در "محدود سازی" جنبش سبز بخوبی آشکار شد و اینکه این جنبش اجتماعی با استفاده از تمام تجربه های تاریخ معاصر ایران راه خود را بدون عجله و صبورانه و به تعبیری آهسته و پیوسته بسوی مقصد ، که همان احقاق حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش و میزان بودن رای مردم در اداره امور کشور و اجرای تام و تمام قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است ، ادامه می دهد . علائم دریافتی طی شش ماه گذشته با گذشتن جنبش از ایستگاههایی همچون روزهای 25 خرداد ، قدس ، 13 آبان و 16 آذر بخوبی حاکی از فراگیری خواست های این جنبش و عمق آنها در درون جامعه و میان همه اقشار و گروههای اجتماعی است . ازاینرو تشدید خشونت و سرکوب و به میدان آوردن تندروترین افراد حامی کودتا در روزهای آتی برای " برخورد حذفی" دور از انتظار نیست و البته برای توجیه اینگونه برخورد اجرای سناریوهایی از گونه هتک حرمت به ساحت امام خمینی و نسبت دادن آن به افراد جنبش سبز و اینکه اینها پایبندی به ارزشهای اسلامی و انقلابی و امام ندارند نیزجزء لوازم این کاراست ! رهبران جنبش سبز و به ویژه آقای موسوی به عنوان راهبر راه سبز امید وظیفه دارند با حضور فعال فکری و معنوی خود مانع از گرایش های افراطی و تفریطی در بدنه جنبش شوند چرا که کودتاگران در پی آنند که با اتخاذ و اعمال تاکتیک های سه گانه مورد اشاره بر گرایش های افراطی و تفریطی در بخشی از بدنه جنبش دامن زنند و با این وسیله اسباب و بهانه های لازم را برای توجیه برخورد های زورمدارانه و اقتدارگرایانه خود با جنبش فراهم آورند . تاکید بر مشی قانونی و مسالمت آمیز ، حرکت تدریجی و زمانبر ، تعامل و گفتگو ، تحمل مخالف ، رقابت و برسمیت شناختن تنوع و تکثر فکری و سیاسی موجود در جامعه و ایران را برای همه ایرانیان خواستن باید آنقدر به تکراردرآید تا ملکه ذهن همه حاضران در جنبش شود و اینکه اساس جنبش سبز همچون پیام همه پیامبران الهی و مصلحان بشری فقط بر کلام و صدا و پیام استوار است و ما جز اینها ابزار و سلاحی نداریم اما می دانیم اگر این کلام و صدا وپیام منطبق بر فطرت الهی انسانها باشد بر عمق جان آنها می نشیند و معجزه می آفریند و...
جبهه مشارکت ایران اسلامی براین باور است که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم با حضور حداکثری مردم می توانست فرصتی بزرگ برای حضور قدرتمندانه نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی و بازسازی اعتماد و سرمایه اجتماعی درداخل باشد اما متاسفانه بدلیل کودتای انتخاباتی و آنچه تا کنون رخداده تبدیل به یک تهدید و بحران شده است و به رغم تمام سیاست های انجام شده از سوی حاکمیت ، درسایه تحلیلی که ارائه شد اعتراض به نتیجه انتخابات در قالب جنبش سبز سر باز ایستادن ندارد و از اینرو ما امیدواریم که همه دست اندرکاران امور بادرک و دریافت این واقعیت راه را برای برون رفت از این بحران باز کنند و دریابند که بقا و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران در گرو گردن نهادن به رای ملت و اجرای بدون تنازل قانون اساسی است و تاکتیک های اتخاذ شده تاکنون برای مقابله با جنبش سبز عدم کارایی و هزینه زایی خود را بخوبی نشان داده و راه بجایی نبرده است و زمان اتخاذ سیاست های خردمندانه و آشتی جویانه فرارسیده است .

اعدام یک نوجوان دیگر در زندان دیزل آباد کرمانشاه

انجمن دفاع اززندانیان سیاسی وحقوق بشر ایران

امروزپنجشنبه 26 آذرماه ساعت چهار صبح مصلح زمانی درزندان دیزل آباد کرمانشاه اعدام شد.
جمهوری اسلامی با وجود تلاش های گسترده واعتراضات درداخل وخارج ازکشور برای نجات جان مصلح زمانی سرانجام جنایت دیگری به کارنامه سیاه آدم کشان حکومتش افزود.
مصلح زمانی درسن 17 سالگی به جرم داشتن رابطه جنسی با دوست دخترش توسط نیروهای نظامی وبسیج سپاه پاسداران دستگیرشد. نیروهای انتظامی این نوجوان را مورد شکنجه وآزار قرار دادند. برایش پرونده سازی کردند، متهم به شرارت در بلاد اسلامی شد، حکم اعدام برایش صادرگردید، بدون وکیل مدافع حکمش توسط شعبه ششم قوه قضاییه جمهوری اسلامی مورد تایید قرار گرفت.
جمهوری اسلامی وقاضی های جنایت کارش شش سال مصلح را درحبس وسلول نگه داشتند وسرانجام اعدامش کردند.
انجمن دفاع اززندانیان سیاسی وحقوق بشرایران ضمن تسلیت به خانواده مصلح زمانی ، اعدام او را به شدت محکوم میکند. ازمردم ،نهادها ومدافعان حقوق انسان میخواهد که به جنایات جمهوری اسلامی اعتراض کنند.

معترضان ایران: در راهپیمایی روز جمعه شرکت نمی‌کنیم

در حالی که هواداران دولت ایران خود را برای برگزاری تظاهرات پس از نمازجمعه روز ۲۷ آذر آماده می کنند، برخی از احزاب مخالف دولت و رهبران جنبش اعتراضی می گویند که در این راهپیمایی شرکت نخواهند کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که یک نهاد حکومتی است، از مردم دعوت کرده است که پس از نمازجمعه این هفته تهران، در محکومیت "اهانت" به عکس آیت الله خمینی تظاهرات کنند، اما میرحسین موسوی، یکی از رهبران مخالفان دولت ایران گفته است که برای محکوم کردن این "اهانت"، منتظر صدور مجوز برای یک راهپیمایی جداگانه خواهد ماند.

برخی از معترضان ایرانی در وبلاگ ها، وبسایت ها و شبکه های اجتماعی اینترنتی، بحث هایی در مورد شرکت معترضان در راهپیمایی روز جمعه مطرح کرده بودند.

اما آقای موسوی گفته است که با توجه به "التهاب موجود در فضای جامعه"، به همراه مهدی کروبی و مجمع روحانیون مبارز، از دولت ایران خواسته است که مجوز راهپیمایی جداگانه ای برای معترضان صادر شود.

مجید انصاری، عضو سرشناس مجمع روحانیون مبارز هم گفته است: "پیشنهاد شورای هماهنگی به جای خود محترم است، اما همانطور که گروه های مختلف در چند روز اخیر راهپیمایی کردند، ما هم درخواست خود را ارائه داده ایم و منتظر اعلام نظر وزارت کشور هستیم".

تأکید بر مشی قانونی و مسالمت آمیز، حرکت تدریجی و زمانبر، تعامل و گفت و گو، تحمل مخالف، رقابت و به رسمیت شناختن تنوع و تکثر فکری و سیاسی موجود در جامعه و ایران را برای همه ایرانیان خواستن، باید آنقدر به تکرار در آید تا ملکه ذهن همه حاضران در جنبش شود

جبهه مشارکت ایران اسلامی

پیش تر مرتضی تمدن، استاندار تهران گفته بود که به نظر او نیازی برای انجام راهپیمایی های جداگانه نیست و همه می توانند برای محکوم کردن "اهانت" به عکس آیت الله خمینی، در راهپیمایی روز جمعه شرکت کنند.

این در حالی است که احزاب مخالف دولت و رهبران جنبش اعتراضی ایران، ماجرای پخش تصاویر مربوط به عکس پاره شده آیت الله خمینی در تلویزیون این کشور را "مشکوک" می دانند.

بیانیه سپاه و جبهه مشارکت

دولت ایران در بیش از شش ماهی که از اعتراضات گسترده انتخاباتی در این کشور می گذرد، تمام درخواست های معترضان برای برگزاری راهپیمایی و تجمع را رد کرده است، به همین دلیل هواداران جنبش اعتراضی از راهپیمایی های عمومی مانند راهپیمایی روز قدس، روز ۱۳ آبان و تجمع های دانشجویی روز ۱۶ آذر برای بیان اعتراض خود استفاده کرده اند.

اکنون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه ای، با اشاره به تداوم این اعتراضات، بر شرکت هواداران حکومت ایران در راهپیمایی روز جمعه تأکید کرده است.

در اطلاعیه سپاه آمده است: "بی تردید خروش عظیم ملت ولایتمدار و عاشورایی ایران در روز جمعه و در طلیعه ماه محرم، طومار فتنه را در هم پیچیده و با نشان دادن نقش بی بدیل رهبری در انقلاب و حفاظت از کیان نظام... به آنانی که هنوز بر تداوم عقده گشایی و خصومت با خط راستین امام و ولایت فقیه اصرار دارند، هشدار خواهد داد که از فرصت هدیه شده توسط مقام معظم رهبری استفاده کنند، در غیر این صورت در انتظار آتش قهر الهی و خشم مقدس و انقلابی مردم آزاده ایران باشند".

یک روز پیش تر، جبهه مشارکت ایران اسلامی که از مهم ترین احزاب مخالف دولت ایران محسوب می شود، در بیانیه ای تحلیلی نوشته بود که حکومت این کشور تاکنون برای مهار اعتراضات پس از انتخابات از تاکتیک های "ایجاد رعب و وحشت"، "سرکوب شدید" و "موازی سازی (مانند نمونه جنبش سبز علوی) و ایجاد انحراف در جنبش" استفاده کرده و در هر سه مورد شکست خورده است.

در این بیانیه آمده بود: "تشدید خشونت و سرکوب و به میدان آوردن تندروترین افراد حامی کودتا در روزهای آتی برای ‘برخورد حذفی’ دور از انتظار نیست".

جبهه مشارکت بر "مشی قانونی و مسالمت آمیز"، "حرکت تدریجی و زمانبر"، "تعامل و گفت و گو" و "تحمل مخالف" از سوی هواداران جنبش اعتراضی ایران تأکید کرده بود.