۱۳۸۸ شهریور ۲۵, چهارشنبه

موسوی:
در کنار مردم و همراه مردم
در راهپیمائی روز قدس شرکت می کنم

راهپیمائی روز قدس استخوان درگلوی کودتاچی ها


با اعلام حضور میرحسین موسوی، مهدی کروبی و هاشمی رفسنجانی در راهپیمائی روز قدس، فرصت دیگری فراهم آمد تا مردم بدون بیم از به گلوله بسته شدن و یا زیر ضربه باتوم رفتن و آتش افروختن برای خنثی کردن گاز اشک آور به خیابان ها بیآیند.

همه تلاش کودتاچی ها آنست که این راهپیمائی بدون شعار علیه کودتا و جنایاتی که در دو ماه و نیم گذشته انجام شده برگزار شود تا بتوانند آن را به سود کودتا مصادره کرده و پایگاه مردمی دولت و حاکمیت کودتا معرفی کنند. حتی خبرسازی کرده بودند که هاشمی رفسنجانی نماز روز قدس را نمی خواند، که این خبر از سوی دفتر وی تکذیب شد.

مشکل بزرگ حکومت آنست که نمی تواند در روز قدس با مردم ایران همان کاری را بکند که اسرائیل با فلسطینی ها می کند و بعد هم بگوید مردم برای محکوم کردن اسرائیل در روز قدس به خیابان ها آمده بودند. به همین دلیل تمام تلاش را روی جلوگیری از شعاری ضد کودتا کرده اند، نه روی وعده سرکوب مردم. بدین ترتیب است که روز قدس به فرصتی استثنائی برای مردم تبدیل شده است. حتی حکومت خود نیز مشوق حضور مردم در روز قدس شده است، زیرا در آستانه مذاکرات اتمی با گروه 1+5 بسیار نیازمند است نمایشی از حمایت مردم را پشتوانه خود کند تا مشروعیتی برای دولتی که فاقد مشروعیت انتخاباتی است فراهم آورد. با همین هدف است که از شب گذشته سیمای جمهوری اسلامی رجزخوانی در باره پیشرفت های اتمی در دوران احمدی نژاد را شروع کرد. حتی اگر از بیم شعارهای خشمگین مردم علیه احمدی نژاد نبود، شاید او را بعنوان سخنگوی روز قدس به میدان می فرستادند

بازداشت فیاض زاهد عضو ارشد حزب اعتماد ملی

فیاض زاهد، عکس از پارلمان نیوز

فیاض زاهد از اعضای ارشد حزب اعتماد ملی است

نعمت احمدی وکیل فیاض زاهد کارشناس سیاسی و عضو ارشد حزب اعتماد ملی در تهران می گوید که او دستگیر شده است.

آقای احمدی در مصاحبه با بی بی سی فارسی گفت که اتهام موکل وی اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تظاهرات و نوشتن مقالات اعلام شده است.

او می گوید که ماموران دولتی با داشتن حکم بازرسی به منزل موکل او رفته اند اما دکتر زاهد در منزل نبوده است. ماموران در این مراجعه خواهان حضور وی در بازپرسی شعبه 13 می شوند.

آقای زاهد روز سه شنبه همراه با وکیل خود به بازپرسی شعبه 13 مراجعه می کند و هنگام ترک آنجا دستگیر می شود که به گفته وکیلش محل نگهداری او معلوم نیست.

نعمت احمدی می گوید آقای زاهد به علت حضور در جبهه دچار مشکلات کلیوی است و برای پرهیز از هوای آلوده عمدتا در تهران اقامت نمی کند.

او اظهار امیدواری کرد تحقیقات بازپرس شعبه 13 دادسرا زودتر تکمیل و او آزاد شود.

حزب اعتماد ملی به دبیر کلی مهدی کروبی اخیرا تحت فشار زیادی از سوی دولت قرار گرفته است.

ماموران دادستانی تهران روز 17 شهریور با مراجعه به دفتر این حزب در جمشیدیه اسناد، مدارک و لوازم دفتر را توقیف و در دفتر حزب را پلمب کردند.

در همان روز مرتضی الویری، از مشاوران آقای کروبی، و محمد داوری، سردبیر سایت سحام نیوز (وبسایت رسمی حزب اعتماد ملی) توسط ماموران بازداشت شدند.

آقای کروبی، نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری، که دولت محمود احمدی نژاد را نامشروع می خواند دستگاه های دولتی را به قتل و نقض حقوق معترضان به نتایج انتخابات در زندان ها متهم کرده است.

اخطار رئیس جدید قوه قضائیه ایران به مخالفان

صادق لاریجانی

عکس از وبسایت قوه قضائیه ایران

رئیس قوه قضائیه ایران به مخالفان دولت و معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور هشدار داده است که دستگاه قضایی با آنها برخورد خواهد کرد.

صادق لاریجانی روز چهارشنبه ۲۵ شهریور (۱۶ سپتامبر) در جمع مسئولان عالی قضایی گفت: "تمام کسانی که در اغتشاشات اخیر به سمت قانون شکنی و زیر سئوال بردن اصل نظام رفتند، در هر جایگاهی که هستند، بدانند که دستگاه قضایی ساکت نمی ماند و حسب مقررات نسبت به آنان تصمیم گیری خواهد کرد".

او معترضان را به "اظهار کذب"، "اشاعه کذب" و "هتک حرمت نظام" متهم کرد و گفت که دستگاه قضایی در مقابل "اقدامات غیرقانونی و ادعاهای کذب" خواهد ایستاد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد جناح اصلاح طلب در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، نتایج اعلام شده این انتخابات را "مهندسی شده" خواندند و گفتند که تقلبی گسترده در آن صورت گرفته است.

آقای موسوی و آقای کروبی همچنین برخورد مأموران حکومتی با اعتراضات پس از انتخابات را که به کشته شدن عده ای انجامید، خشونت آمیز و غیرقانونی معرفی کردند.

آقای کروبی حتی خواهان بررسی موضوع تجاوز جنسی به عده ای بازداشت شدگان این حوادث شد، اما هیأت سه نفره ای که از سوی رئیس قوه قضائیه ایران مأمور بررسی شواهد و مدارک آقای کروبی شده بود، این مدارک را "جعلی" خواند و ادعای او را رد کرد.

اکنون آقای لاریجانی از اعضای این هیأت تشکر کرده و گفته است: "امیدوارم تمام افراد درون خانواده نظام اسلامی بتوانند با تدبیر و سعه صدر نسبت به حل و فصل مسائل اخیر گام بردارند".

او در عین حال گفت کسانی که بعد از انتخابات "از طریق غیرقانونی قصد رسیدن به اهداف خود را داشتند، اکنون طلبکار شده اند و نظام جمهوری اسلامی را بدهکار جلوه می دهند".

آقای لاریجانی همچنین گفت: "معتقدیم در مسیر مقابله با این فتنه و کارهای غیرقانونی، افراط و تفریط هایی نیز صورت گرفته است، اما همگان بدانند که بنای نظام برخورد با تخلف است و اگر مأموری خلاف کرده است، قطعا با او نیز مقابله خواهد شد".

او در پاسخ به کسانی که تصمیم قوه قضائیه مبنی بر منتشر نکردن نام و مشخصات متهمان در پنجمین جلسه محاکمه بازداشت شدگان حوادث اخیر را نتیجه "فشار" دانسته اند، گفت که این تصمیم برای رعایت نص قانون بوده است.

تبصره ۱ ماده ۱۸۸ آئین دادرسی کیفری که به موضوع علنی بودن محاکمات اختصاص دارد، می گوید: "منظور از علنی بودن محاکمه، عدم ایجاد مانع جهت حضور افراد در دادگاه می باشد، لکن انتشار آن در رسانه های گروهی قبل از قطعی شدن حکم، مجاز نخواهد بود و متخلف از این تبصره به مجازات مفتری محکوم می شود".

رسانه ها در ایران هویت و عکس متهمان و اتهامات آنها را در چهار جلسه نخست دادگاه با جزئیات منتشر می کردند.

خبرنگاران ایران



خبرنگار عراقی‌ کفش پران به جرج بوش از زندان آزاد شد ولی‌ افسوس خبرنگاران ایران کفش که هیچ کتک که هیچ به جرم روشنگری زندان میشوند کجاست آن سایه امنیت کجاست آزادی بیان.