۱۳۸۸ شهریور ۲۵, چهارشنبه

راهپیمائی روز قدس استخوان درگلوی کودتاچی ها


با اعلام حضور میرحسین موسوی، مهدی کروبی و هاشمی رفسنجانی در راهپیمائی روز قدس، فرصت دیگری فراهم آمد تا مردم بدون بیم از به گلوله بسته شدن و یا زیر ضربه باتوم رفتن و آتش افروختن برای خنثی کردن گاز اشک آور به خیابان ها بیآیند.

همه تلاش کودتاچی ها آنست که این راهپیمائی بدون شعار علیه کودتا و جنایاتی که در دو ماه و نیم گذشته انجام شده برگزار شود تا بتوانند آن را به سود کودتا مصادره کرده و پایگاه مردمی دولت و حاکمیت کودتا معرفی کنند. حتی خبرسازی کرده بودند که هاشمی رفسنجانی نماز روز قدس را نمی خواند، که این خبر از سوی دفتر وی تکذیب شد.

مشکل بزرگ حکومت آنست که نمی تواند در روز قدس با مردم ایران همان کاری را بکند که اسرائیل با فلسطینی ها می کند و بعد هم بگوید مردم برای محکوم کردن اسرائیل در روز قدس به خیابان ها آمده بودند. به همین دلیل تمام تلاش را روی جلوگیری از شعاری ضد کودتا کرده اند، نه روی وعده سرکوب مردم. بدین ترتیب است که روز قدس به فرصتی استثنائی برای مردم تبدیل شده است. حتی حکومت خود نیز مشوق حضور مردم در روز قدس شده است، زیرا در آستانه مذاکرات اتمی با گروه 1+5 بسیار نیازمند است نمایشی از حمایت مردم را پشتوانه خود کند تا مشروعیتی برای دولتی که فاقد مشروعیت انتخاباتی است فراهم آورد. با همین هدف است که از شب گذشته سیمای جمهوری اسلامی رجزخوانی در باره پیشرفت های اتمی در دوران احمدی نژاد را شروع کرد. حتی اگر از بیم شعارهای خشمگین مردم علیه احمدی نژاد نبود، شاید او را بعنوان سخنگوی روز قدس به میدان می فرستادند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر