۱۳۸۸ مرداد ۱۹, دوشنبه

Iran prisoners were 'savagely raped' after protests

A reformist candidate defeated in the Iranian presidential election has claimed that arrested protesters have been "savagely raped" while in custody.

Mehdi Karroubi: Iran prisoners were 'savagely raped' after protests
Mehdi Karroubi, Iranian reformist presidential candidate and former parliament speaker Photo: GETTY

Mehdi Karroubi, who has led protests to overturn the result of the June 12 vote, said that both women and young boys had been victims of assault.

His allegations, made in a letter to the former president, Hashemi Rafsanjani, follow a number of individual claims made by Iranian blogs and foreign media.

They were revealed as the head of the police admitted there had been mistreatment of prisoners detained in the aftermath of the election.

Politicians from across the political spectrum in Iran have alleged that a number of protesters have died while in police custody.

Mr Karroubi posted a copy of his letter on his website on Sunday. "A number of detainees have said that some female detainees have been raped savagely," he wrote.

"Young boys held in detention have also been savagely raped. The young boys are suffering from depression and serious physical and mental damage."

Mr Karroubi wrote the letter to Mr Rafsanjani in his role as head of the Assembly of Experts, which is responsible for supervising the performance of the supreme leader, Ayatollah Ali Khamenei. But Mr Rafsanjani has also emerged as a key figure in the split in the Iranian regime's leadership, challenging the government's handling of the election and the post-election protests.

Mr Karroubi said in the letter that his informants were in "sensitive positions". But a number of Iranian blogs have taken up the case of Taraneh Moussavi, 28, who was picked up a week after the election by plain-clothed police while awaiting a speech by Mir Hossein Mousavi, the principal reformist challenger.

She disappeared, after being separated from others detained at the same time, but some weeks later her family were telephoned to be told that she had been hospitalised after rupturing her womb and anus in "an unfortunate incident".

By the time they arrived at the hospital she had disappeared again, and her body was later found, burned, in the desert to the west of Tehran.

She is thought previously to have been taken to Evin Prison in Tehran, the main base for holding political detainees.

The police chief, General Ismail Ahmadi Moghaddam, said that there had been mistreatment of protesters taken to Kahrizak prison, in southern Tehran, which is normally used to hold dangerous criminals. But he said the only deaths were from a viral illness spread by overcrowding.

Opposition leaders and even some government supporters claim that at least three protesters were tortured and killed in the jail, including the son of a senior aide to another defeated candidate, the conservative Mohsen Rezaei, who has led calls for an inquiry.

The prosecutor-general, Ghorban Ali Dorri Najafabadi, said: "Unfortunately, negligence and carelessness by some officials caused the Kahrizak incident, which is not defendable.

"During early days, it is possible there were mistakes and mistreatment due to overcrowding in the prison."

The prison was closed in July, and three warders arrested.

Fareed Zakaria (CNN)

فرید ذکریا (مفسر خبری CNN) در برنامه ای دادگاه نمایشی جمهوری اسلامی و اعترافات گرفته شده را با دادگاه استالین که در سال 1930 برگزار شد مقایسه می کند. در این دادگاه 50 کارگزار شوروی به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" به دادگاه می آیند و اعتراف می کنند به امید آزادی و آزار و اذیت کمتر. اما ....

پیروز باد سبز صداقت بر سیاهی نیرنگ

سالها بود كه امید سبز ، صداقت سبز ، شور سبز و دوستی و صمیمیت سبز در فضای آكنده از فریب و دروغ و كینه رنگ باخته بود و تو با آمدنت بار دیگر طعم سبز امید را در زیر آبی آسمان صداقت چشاندی.

تو را می ستایم كه امپراتور دروغ نیز نتوانست با همه نیرنگ و فریبكاری‌اش زلال سبزت را به تیرگی بیالاید . آنگاه كه بر آشفتی و به حق هم بر آشفتی و انگشت اعتراض بسوی امپراتور دروغ نشانه رفتی و به او گفتی كه آمده‌ام تا تو و تفكر تو نباشد ، صلابتت را ستایش كردم كه جانا سخن از زبان ما می‌گفتی. ای كه در كنار تو بودن امنیت سبز باغستان ایمان را برایمان تداعی می‌كند، پاكی و صداقتت را با تمام وجود باور دارم.

صرف حضور تو چه با شكوه و چه با قدرت قدیسان دروغین و بت‌های ساخته دست نفاق را از اریكه قدرت به پایین كشید و به همه نشان داد كه فرق بزرگی است بین پاكی و درستی و نجابت واقعی و طبل‌های توخالی و فریبكاری پوشالی. تو آمدی و چه خوب آمدی . تو آمدی و چه سبز آمدی. تو كه از سلاله نجابت و شهامتی. تو كه هنوز بوی خاكریزهای شلمچه و نیزارهای هور الهویزه را می‌دهی .با آمدنت امپراتور دروغ بر خود لرزید و كنگره‌های كاخ ریا و تزویر ترك بر داشت . ای كاش زود تر آمده بودی و این همه ستم بر ما نمی‌رفت.

همواره سر افكنده فرزندانمان بوده‌ایم و این نسل بازی خورده مظلوم.تو آمدی و برایمان حیثیتی تازه خریدی و ما می‌توانیم امروز بار دیگرمقابل فرزندانمان به گذشته سبزمان افتخار كنیم و سرها را بالا نگاه داریم و با شجاعت اعلام نماییم كه ما از جنس توایم و از نژاد تو نه نژادی دیگر، به سبزی خو كرده‌ایم و تن به سیاهی نمی‌دهیم.

امروز با حضور تو و در كنار تو و در زیر بیرق سبز اندیشه تو می‌توانیم حساب خود را از سیاه اندیشانی كه از سی سال پیش تا كنون بر مركبی از حیله و خدعه و خرافه تاخته‌اند و حتی از مخدوش ساختن و وهن دین خدا نیز ابایی نداشته‌اند جدا نماییم و در مقابل فرزندانمان از این قوم هتاك و پرده در برائت بجوییم.

حتی اگر در سایه زر و زور و تزویر امپراتور دروغ، تو پیروز انتخابات نشوی، ما از همین امروز می‌توانیم صدای شكستن دیوارهای شیشه‌ای قصر امپراتور دروغ را بشنویم و این پیروزی واقعی را به جشن بنشینیم و بر این لطف الهی شكرگزار باشیم.
ای بزرگ سبز پوش كه شایستگی آن نام بزرگ را نیز داری ، ما آمده ایم تا دستانت را به پاس همه زحماتی كه در گذشته كشیده‌ای بفشاریم و همراه با تو فریاد كنیم كه هیهات من الذله.

می‌دانیم كه تو نیز با استعانت از حسین ابن علی (ع) و با یاری جستن از بزرگ مرد عرصه شهادت و شهامت با نیت سبز خویش كه همانا كمك به دین محمد (س) است و نجات آن از دست تحجر و خرافه پروری به میدان آمده‌ای. ما به وظیفه خود عمل خواهیم كرد و معتقدیم در هر صورت برنده واقعی سبز ایمان است بر سیاهی جهل و نادانی.
ما شكستیم آنچه را كه باید می‌شكستیم و این پیروزی از هر پیروزی دیگر بزرگ تر است. این بذرهای سبزی كه امروز برخاك پهناور ایران عزیز پاشیده شد روزی به نهال ها و در نهایت درختان سبز تناوری تبدیل خواهند شد كه با هیچ تبری به زیر نخواهند آمد.

ح




اگر مملکت حساب و کتاب داشت حاج منصور ارضی باید به جای امثال ابطحی محاکمه می شدند

حاج منصور ارضی، رئیس مداحان تهران، که سالها شانه به شانه احمدی نژاد در مساجد مداحی می کرد و اکنون نیز یکی از بسیج کنندگان اوباش و فرماندهان لباس شخصی های پا رکابی احمدی نژاد است در جلسه هفتگی زیارت عاشورا در حسینیه صنف لباس فروش ها با اشاره به سخنان هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران، مبنی بر ضرورت آزادی بازداشت شده‌ها گفت: نباید زحمات سپاه، بسیج و ناجا در کنترل اغتشاشات تباه شود.

از جمله این زحمات، همان زحماتی است که شیخ مهدی کروبی در نامه خود به هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری به آن اشاره می کند. این نامه را در همین شماره پیک نت بخوانید.

امثال حاج منصور ارضی باید بر صندلی دادگاه بنشینند، نه آنها که این روزها به دادگاه برده می شوند. فاجعه را اینها آفریدند. کودتای مخملی را اینها کردند و با این وقاحت نیز از فاجعه آفرینی دفاع می کنند.


جامعه انفجاری ایران- عرب ها فهمیده اند درایران چه خبر است، اما حکومت ایران هنوز زیر بار نمی رود- طرح از شرق الاوسط .

هدف احمدی نژاد از تصفیه های درونی وزارت اطلاعات


به دنبال برکناری محسنی اژه ای از وزارت اطلاعات، احمدی نژاد عملا خود مدیریت مهمترین نهاد امنیتی کشور را عهده دار شده و در حال اجرای پروژه تصفیه حساب است. به دنبال برکناری دو هفته پیش حاج حبیب الله ( معاونت فرهنگی)، خزایی ( ضدجاسوسی) اکنون نوبت فیروز آبادی معاون فنی وزارت و منصوری معاون پارلمانی رسیده است. برکناری "معین" معاونت حفاظت نیز قطعی شده است. از ابتدای تاسیس وزارت اطلاعات تا کنون چنین تصفیه حساب یکجا با انگیزه های سیاسی بی سابقه بوده است.

شنیده های موثق حاکی از این است که تیم امنیتی با مدیریت "ح.ط" و "ا.س" و مشورت ..... ( که خود سابقه طولانی در این وزارتخانه داشته است) در حال اجرای این پروژه هستند و درصددند به آرزوی دیرینه برخی افراد و جریان ها جامه عمل بپوشانند. آرزوی تبعیت وزارت اطلاعات و بدنه کارشناسی آن از جریان های تند بیرونی آرزویی بود که در دوره مدیریت یونسی بر این وزارتخانه و موفقیت در استقلال این نهاد با مانع جدی روبرو شده بود. این جریان معتقد است با وجود روی کار آمدن اصولگرایان محسنی اژه ای نتوانست تغییرات لازمه را ایجاد نماید و عملا مدیران مستقل دوره اصلاحات کماکان نبض این وزارتخانه را در دست داشتند. تا آنجا که گفته می شود احمدی نژاد در یک دیدار اتفاقی با علی یونسی با کنایه او را وزیر در سایه خوانده بود .جریان تندرویی که سالها با ایجاد سازمان امنیت موازی در دیگر نهادها به دنبال اهداف خود بود، اینک در خلا ایجاد شده و در حالیکه از وزیر (که باید مجتهد و مستقل باشد) خبری نیست در حال اجرای این پروژه است. موضوع آنجا نگران کننده می شود که بدانیم معاونین برکنار شده همچون حاج حبیب الله از خوش نام ترین و مستقل ترین مدیران بوده اند و هیچ گاه گرایش سیاسی به جریانها نداشته اند و مورد اعتماد مجموعه این وزارتخانه به حساب می آمده اند. خبرها حاکی از آن است که عدم همراهی بدنه کارشناسی و مدیران مستقل این وزارتخانه با سناریوی کودتای مخملی انگیزه اصلی تیم امنیتی مذکور در اجرای این پروژه است. با وجود آشنایی این افراد با نحوه تصمیم گیری در این وزارتخانه این نوع رفتار عجیب به نظر می رسد، چرا که وزارت اطلاعات از معدود نهادهایی است که تصمیمات در آن اساسا ناشی از کار کارشناسی است و تغییرات معاونین بدون توجیه بدنه کارشناس نمی تواند موجب تغییر چندانی شود. از همینجاست که نگرانی بیشتر می شود. نگرانی از تلاش برای تغییرات گسترده حتی در بدنه کارشناسی. تغییراتی که در صورت تحقق لطمات جبران ناپذیری را به مهمترین نهاد امنیتی کشور وارد می کند و آن را از یک نهاد مستقل و کارشناس به یک نهاد گوش به فرمان و سیاسی افراطی تبدیل می کند. تا جایی که نهادی که باید چشم نظام باشد به مشت تبدیل می شود آنهم مشتی به فرمان گروهی خاص.