۱۳۸۹ فروردین ۳۱, سه‌شنبه

بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از حاشیه نشینی تهران





















وزیر امور خارجه ترکیه وارد ایران شد *حسینیان: انحلال جبهه مشارکت و مجاهدین انقلاب به جا و به موقع بود

وزیر امور خارجه ترکیه وارد ایران شد

داوود اوغلو، وزیر امور خارجه‌ی ترکیه به منظور دیدار با منوچهر متکی، وزیر خارجه‌ی جمهوری اسلامی به ایران سفر کرده است. وی در این سفر همچنین با برخی از دیگر مقامات بلندپایه‌ی جمهوری اسلامی دیدا خواهد کرد. توسعه‌ی مناسبات دو کشور و همچنین همکاری‌های منطقه‌ای هدف از این سفر اعلام شده است.

حسینیان: انحلال جبهه مشارکت و مجاهدین انقلاب به جا و به موقع بود

در واکنش به اعلام توقیف دو حزبِ بزرگِ اصلاح طلبِ مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت، روح اللح حسینیان، رییس کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراهای مجلس شورای اسلامی، انحلال این دو حزب را، با توجه به "عملکرد آنها در ماههای پس از انتخابات، "اقدامی به جا" ذکر کرد.
به گزارش ایسنا، این نمایندۀ افراطیِ حامیِ دولت، طی گفتگویی با این خبرگزاری، ضمن بیان اینکه "نظام جمهوری اسلامی یک نظام نوپا است"، خاطرنشان کرد: "بر همین اساس، سیاست‌زدگی‌ها در آن یک واقعیت است که باید آن را پذیرفت و علی‌رغم تبعات منفی آن، امری طبیعی است."
وی در ادامه سخنان خود، اعلام انحلال سازمان مجاهدین و جبهه مشارکت را، بدلیل اینکه "این دو حزب در فتنه‌های انتخابات بسیار نقش داشتند"، "بسیار مفید و به‌جا" ذکر کرد و توجیه نمود: "نظام برای اثبات اقتدار خود باید با متخلفین به طور جدی برخورد کند. امیدوارم که سایر احزاب از این مساله درس بگیرند و قانون‌مندی و حزب‌داری را رعایت کنند."