۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

ديوار نويسی






اعدام دو قربانی رژيم ضد مردمی در سيرجان + 15






وعده ما پنجشنبه میدان توپخانه-اطلاع رسانی کنید


دوستان به مناسبت سفر پدر معنوی جنبش سبز به دیار باقی جهت تسلای خاطر ایشان و اعلام حمایت از بیت رنج کشیده ایشان و بیت آیت الله العظمی صانعی فردا ساعت 15 در میدان توپخانه تجمعی برگزار کنیم .
بهتر است با توجه به شرایط حساس این تجمع با سکوت برگزار گردد.
لذا از دوستان جنبش سبز تقاضا میکنم در این تجمع حضور به هم رسانند و اطلاع رسانی کنند
http://img98.com/images/rjxbqrbwyil1qrpvrdok.jpg

Iran must allow peaceful gatherings during ‘Ashoura

Amnesty International has urged the Iranian authorities to ensure that freedom to gather peacefully is assured during ’Ashoura religious celebrations this month.

“Iran’s government must make ‘Ashoura the time to end the practice of preventing peaceful demonstrations - including by making pre-emptive, arbitrary arrests - and ensure that excessive force is not used in the event that those taking part in ‘Ashoura commemorations gather to voice their opposition to the government,” said Malcolm Smart, Director of Amnesty International's Middle East and North Africa programme.

“We call on the Supreme Leader to ensure that no one faces arrest or the batons of plain-clothed Basij for merely taking part in a peaceful demonstration on such a solemn occasion.”

Amnesty International has repeatedly condemned mounting repression of dissent in Iran and the excessive use of force.

It has called for the Basij not to be used in the policing of demonstrations on account of the violence they have meted out against those taking part in ongoing demonstrations.

Protests have continued since the disputed June election, sometimes on days marking other events of national significance.

‘Ashoura, the 10th day of the Islamic month of Moharram, is a Shi’a Muslim religious occasion marking the killing, or martyrdom, of Hossein, the grandson of the Prophet Mohammad and an important religious and community leader. It will be marked by a national holiday in Iran on 26 and 27 December.

محمد خاتمی: بدتر از شعار مرگ، برانداز خواندن منتقد است

محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران از محدودیت های اعمال شده برای برگزاری مراسم ترحیم آیت الله منتظری انتقاد کرد.

آقای خاتمی روز چهارشنبه ۲ دی (۲۳ دسامبر) در دیدار با اعضای شورای اسلامی دانشگاه های تهران، از "تحرکات صورت گرفته از سوی عده ای، در جریان و بعد از مراسم تشییع آیت الله منتظری" اظهار تأسف کرد و گفت: "چه کسانی هستند که می آیند و رفتارهایی انجام می دهند که حتی نشود یک مجلس ترحیم برای ایشان گرفت"؟

او گفت که "اگر فضا مناسب تر بود" مراسم تشییع جنازه آقای منتظری "وسیع تر" برگزار می شد.

ده ها هزار تن از مقلدان آقای منتظری و هوادارن جنبش اعتراضی ایران روز دوشنبه در مراسم تشییع جنازه او شرکت کرده بودند.

در حاشیه این مراسم شعارهای تندی علیه رهبر جمهوری اسلامی و مقامات دولتی داده شد که واکنش تند هوادارن آیت الله علی خامنه ای را برانگیخت.

این واکنش ها باعث شد که خانواده آقای منتظری از برگزاری مراسم ترحیم برای او منصرف شوند.

بدتر از شعار 'مرگ بر...' آن است که هر کسی انتقاد کرد ولو این که اصول را قبول داشته باشد، او را برانداز خواند و با او برخورد کرد

محمد خاتمی

مراسمی هم که قرار بود به دعوت آیت الله جلال الدین طاهری اصفهانی در روز چهارشنبه در اصفهان برگزار شود، با دخالت مأموران انتظامی و امنیتی و افراد لباس شخصی لغو شد.

آقای خاتمی در سخنان روز چهارشنبه خود از شخصیت آقای منتظری و "دانش وسیع" او تجلیل کرد.

او گفت: "این پیرمرد همواره در صدد بود که از اسلام و اصل نظام دفاع بکند. ممکن است هر کس در جایی طوری صحبت کند که عده ای نپسندند، ولی باید جهت گیری اصلی قضیه را دید."

او از آیت الله منتظری به عنوان یکی از ارکان مبارزه با استکبار، بیداد و انحراف در دوران پیش از انقلاب اسلامی یاد کرد.

'زنده باد مخالف من'

آزادی یعنی اینکه انتقاد و اعتراض در جامعه هزینه ای نداشته باشد و گر نه تایید آنچه در جامعه می گذرد که آزادی نیست

محمد خاتمی

محمدخاتمی در این دیدار، "نقد کردن" و "ایستادگی در برابر انحرافات" را وظیفه دانشگاهیان دانست و آزادی را برابر با رعایت حق انتقاد و اعتراض در جامعه خواند.

او گفت: "آزادی یعنی اینکه انتقاد و اعتراض در جامعه هزینه ای نداشته باشد و گر نه تایید آنچه در جامعه می گذرد که آزادی نیست".

آقای خاتمی ظاهرا در اشاره به شعارهای معترضان در روزهای اخیر گفت: "در سال های پیش وقتی شعار 'مرگ بر...' را سر می دادند، می گفتم این شعار را ندهید. شعار ما شعار زندگی است و زنده باد مخالف من، و این زنده باد به معنای آن است که اگر مخالفت نباشد، حکومت چون قدرت و امکانات دارد امکان انحراف بزرگی از سوی قدرت وجود دارد".

او افزود: "بدتر از شعار 'مرگ بر...' آن است که هر کسی انتقاد کرد، ولو این که اصول را قبول داشته باشد، او را برانداز خواند و با او برخورد کرد."

تکذیب نامه به رهبری

آقای خاتمی در این دیدار با انتقاد از رواج دروغ و تهمت در ایران، ادعای نگارش و ارسال نامه ای محرمانه توسط وی به آیت الله خامنه ای را تکذیب کرد.

او گفت: "در روزهای اخیر مطالبی را به من نسبت می دهند که در نامه ای به رهبری نوشته ام و بعد هم مطالبی را به رهبری نسبت می دهند که فلان موضع را در قبال آن گرفته اند، نمی دانم به چه دلیل و با چه جرأتی هر دروغی را می گویند".

برخی سایت های اینترنتی اخیرا نوشته بودند که آقای خاتمی نامه ای محرمانه به آیت الله خامنه ای نوشته است و آقای خامنه پس از خواندن آن نامه گفته است که اطلاعات غلطی به آقای خاتمی می دهند.

جلوگیری از مراسم ترحیم آیت‌الله منتظری و بروز درگیری در اصفهان

ماموران دولتی مانع از از برگزاری مراسم ترحیم آیت الله منتظری در اصفهان شده اند و همزمان از ادامه نا آرامی در نجف آباد هم گزارش هایی رسیده است.

روز چهارشنبه، ۲۳ دسامبر (۲ دی)، گروهی از مردم اصفهان به منظور بزرگداشت آیت الله حسینعلی منتظری که قرار بود به دعوت آیت الله جلال الدین طاهری اصفهانی برگزار شود، در صدد حضور در مسجدی در این شهر بودند اما با ممانعت ماموران دولتی مواجه شدند.

محمد طاهری، پسر آیت الله طاهری اصفهانی به بی بی سی فارسی گفت که "تنگ نظری ها" باعث به خشونت کشیده شدن مراسم ترحیم آقای منتظری در اصفهان شد.

او گفت که مأموران با ایجاد راهبندان و تصادف های مصنوعی، مانع از حضور پدرش در مسجد سید، محل برگزاری مراسم ترحیم آقای منتظری شدند.

یکی از اعضای دفتر آقای طاهری هم گفت که او بعداز ظهر روز چهارشنبه به نجف آباد، زادگاه آیت الله منتظری رفت تا در مراسمی در این شهر شرکت کند.


آقای طاهری اصفهانی که از زمان حیات آیت الله خمینی امام جمعه اصفهان بود، در سال ۱۳۸۱ در اعتراض به برخوردهای حکومت با مخالفان و از جمله حصر آیت الله منتظری از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش سایت نوروز، وابسته به جبهه مشارکت اسلامی، مراسم روز سوم آیت الله منتظری که قرار بود به دعوت آیت الله طاهری اصفهانی، در مسجد سید اصفهان برگزار شود، به دلیل "حمله گسترده نیروهای امنیتی و دستگیری گسترده مقلدین ایشان" برگزار نشد.

روز گذشته، برخی سایت های مخالف دولت گزارش کردند که به دعوت آیت الله طاهری، مراسم ترحیم آیت الله منتظری روز چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در مسجد سید اصفهان برگزار خواهد شد.

با اینهمه، به گزارش نوروز، بامداد امروز درهای مسجد بسته شد و نیروهای یگان ویژه، که این سایت شمار آنان را بیش از دو هزار نفر ذکر می کند، با استقرار در این محل، مردم را از مقابل مسجد دور کردند.


در ادامه این گزارش آمده است که پس از آنکه مردم حاضر در محل با دادن شعارهایی، اعتراض خود را ابراز داشتند، هدف حمله گسترده نیروهای امنیتی و شلیک گاز اشک آور قرار گرفتند.

به نوشته نوروز، در برخورد نیروهای امنیتی با سوگواران، بیش از پنجاه نفر از جمله یکی از استادان حوزه و دانشگاه به نام مسعود ادیب، هم بازداشت شده اند.

این سایت خبری می افزاید که گزارش هایی از دستگیری یک عکاس و سه خبرنگار خبرگزاری های رسمی نیز دیافت شده است.

همچنین، ماموران از حرکت اتومبیل حامل آیت الله طاهری به سوی مسجد سید جلوگیری کردند و بیت او را به محاصره در آوردند.

مسدود شدن مسیرهای مسجد

پیشتر، سایت جرس، که اخبار جنبش راه سبز را منعکس می کند، گزارش کرده بود که از ساعات اولیه بامداد، ماموران انتظامی و افراد موسوم به لباس شخصی مسیرهای منتهی به مسجد سید را مسدود کرده و با به کارگیری گاز اشک آور و استفاده از باطوم، در صدد متفرق کردن جمعیت بودند.

آیت الله طاهری اصفهانی

آیت الله طاهری از روحانیون اصلاح طلب و معترضان به نتیجه انتخابات است

برخی سایت های خبری دیگر هم گفته بودند که روز گذشته، یکی از نهادهای دولتی در اصفهان از آیت الله طاهری خواست تا مراسم بزرگداشت آیت الله منتظری را، که زاده شهر نجف آباد در استان اصفهان است، لغو کند اما این درخواست مورد قبول قرار نگرفت.

به همین دلیل، از ساعات اولیه بامداد، ماموران امنیتی در اطراف مسجد مستقر شدند و با بستن در مسجد، اعلامیه هایی مبنی بر لغو این مراسم را بر در و دیوارهای آن نصب کرده اند.

آیت الله جلال الدین طاهری اصفهانی پیش از این امام جمعه شهر اصفهان بود اما هفت سال پیش در اعتراض به شیوه های حکومتی و همچنین حصر آیت الله منتظری از این سمت کناره گرفت و از حامیان جناح اصلاح طلب و از معترضان به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری محسوب می شود.

حوزه علمیه اصفهان نیز اطلاعیه ای را با امضای آیت الله مظاهری، رئیس حوزه، منتشر کرد که در آن ضمن تجلیل از فعالیت های سیاسی و علمی آیت الله منتظری، از درگذشت او ابراز تاسف عمیق شده است.

قرار بود نخستین مراسم تجلیل از آیت الله منتظری بعد از دوشنبه در قم برگزار شود اما خانواده وی به دلیل آنچه که اشغال محل مراسم توسط ماموران امنیتی و افراد طرفدار حکومت خوانده شده این مراسم را لغو کردند.

همچنین، خانواده منتظری اعلام کرده است که به منظور جلوگیری از درگیری، در نظر ندارد مراسمی را به مناسبت سوم و روز هفت آیت الله برگزار کنند.

روز یکشنیه خبر درگذشت آیت الله حسینعلی منتظری، از مراجع تقلید شیعه و از منتقدان رهبران کنونی حکومت در ایران، انتشار یافت.

مراسم تشییع و تدفین پیکر وی روز دوشنبه در قم برگزار شد و منابع خبری از حضور دهها هزار تن از سوگواران در این مراسم خبر دادند.

گزارش های خبری حاکی از شعارهایی علیه برخی مقامات ارشد جمهوری اسلامی در مراسم قم و واکنش طرفداران حکومت نسبت به آن، از جمله از طریق تجمع در نزدیکی بیت آیت الله منتظری، بوده است.

همزمان، گزارش هایی از ناآرامی در شهر نجف آباد، زادگاه آیت الله منتظری، مخابره شده که در آنها آمده است که تظاهراتی که از روز گذشته آغاز شده همچنان به طور پراکنده همراه با شعارهایی علیه مقامات ارشد حکومت ادامه دارد و ماموران انتظامی همچنان به طور گسترده در شهر مستقر هستند.