۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

ابطحی به ۶ سال زندان محکوم شد

در حالی که برخی رسانه‌ها شایعه آزادی ابطحی را منتشر کرده‌اند، دختر حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی در گفتگو با «آینده»، این شایعه را تکذیب کرد.

این رسانه ها نوشته بودند: ” ابطحی شب گذشته آزاد شده، ولی بازجوها از وی و خانواده اش درخواست کرده اند که خبر این آزادی را اعلام نکنند و با کسی نیز دیدار نداشته باشد.”

به گفته وی، صبح امروز پنج تن از مأموران به همراه محمدعلی ابطحی به خانه وی رفته و با حضور وی به بازرسی از منزل پرداخته و سپس عازم دادگاه شده‌اند و در این دادگاه محمدعلی ابطحی به واسطه پنج اتهام موجود در کیفرخواست وی، به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

با توجه به صدور حکم، قرار است وکیل محمدعلی ابطحی فردا برای تعیین قرار وثیقه و ایجاد زمینه آزادی وی به مراجع قضایی مراجعه کند.

با این وصف غیر از اولین جلسه دادگاه متهمان انتخابات که محمد علی ابطحی سخنانی را تحت عنوان اعترافات بیان کرد، تنها یک جلسه دادگاه در مورد وی در روز ۱۳ آبان‌ ماه برگزار شده است.

گفتنی است وکلای متهمان حوادث پس از انتخابات امیدوارند با توجه به وعده‌های مسئولان عالی قضایی احکام بدوی صادر شده در مرحله تجدیدنظر تقلیل یابد

موسوی: کشوری که به نام اسلام اداره می شود نباید با ترساندن مردم مسیر را طی کند


××۱۳آبان امسال مردم با برخورد های خشن و بی سابقه نیروهای نظامی و انتظامی مواجه شدند وحجم نیروهایی که برای مقابله با تظاهرات مردم به کار گرفته شد بسیار عظیم بود به نظر شما چه نتیجه ای را از این اقدام می خواستند بگیرند؟ آیا به آن نتیجه رسیدند؟ کلا ۱۳ آبان امسال را چطور ارزیابی می کنید؟ و چه نتایجی حاصل شد؟

۱۳آبان امسال با نحوه شرکت مردم درخیابان ها وحضور در صحنه به یک خاطره بزرگ برای مردم ما تبدیل شد. در اوایل انقلاب مراسم و روزهای گوناگونی داشتیم. به تدریج به دلیل تکرار زیاد ‏‎ٌعدم نوآوری دور شدن از مبدا و منبع چه بسا انگیزه هایی که برای آن روزها و مراسم بود دور شدیم و فراموش کردیم چه فضایی در کشور حاکم بوده و ارزشهای بنیادی که منجر به این مراسم و اتفاقات می شد را از یاد بردیم.

××بعد ازانتخابات روزهای تاریخی انقلاب باز تعریف و باز تفسیر شدند

جریانات رخ داده در انتخابات و پس از آن منجر یه این شد که تک تک این روزها چه آنها که تاریخی هستند و چه آنها که متعلق به تاریخ انقلاب اسلامی هستند نماد جدید پیدا کرده دوباره باز تعریف و باز تفسیر شوند که بسیار مهم است.

۱۳ آبان یاد آور سه حادثه بود که در بیانیه گفته شد. مهمترین آن اشغال لانه جاسوسی و گرفتن سفارت خانه آمریکا توسط دانشجویان خط امام بود. دلایل آن هم روشن است. مساله کودتای ۲۸ مرداد و نوع فعالیت های آمریکا در حمایت از رژیم شاه سرکوب و کشتن مردم و غارت اقتصادی کشور که در یک نمونه آن خرید وسیع اسلحه در آن زمان بود . موضوع دیگر حضور چند ده هزار مستشار آمریکایی در کشورما که به ایران بعنوان بخشی از خاک آمریکا نگاه می کردند و هر کار که می خواستند انجام می دادند.

××مردم ما مخالف دخالت بیگانگان در سرنوشتشان هستند

من به ذهنم می آید اگر به جای آمریکا انگلیس یا روسیه بود هم این اتفاق بر ضد روسیه و انگلیس رخ می داد.مردم ما مخالف دخالت بیگانگان در سرنوشتشان هستند. تسخیر سفارت آمریکا واکنشی نسبت به این مساله بود.بخصوص بعد از بردن شاه به آمریکا و پس از آن جنایاتی که مرتکب شده بود.مردم احساس عصبانیت و نارضایتی کرده و سفارت را گرفتند.توجه به ریشه های تاریخی این روز(۱۳ آبان) در طول سالیان گذشته کمی تضعیف گردید.

من برداشتم این است که درست است در این مدت با آمریکا قطع رابطه داشتیم و شاید دیگر فعالیت آمریکا جلوی چشم و ذهن جوانان نبود اما مردم ما همچنان به بنیاد ها توجه دارند.دوست دارند که کشورشان مستقل باشد و بیگانگان حضور نداشته باشند.برای همین وجه مشترک وذهنیت همه مردم که در ۱۳ آبان به خیابان آمدند به این مساله بر می گشت.

××۱۳ آبان در خیابان علیه مردم لشکر کشی کردند

متاسفانه دخالت هایی در این قضبه (راهپیمایی ۱۳ آبان) صورت گرفت. جدا کردن مردم از یکدیگرو اعمال محدودیت برای راه سبز و جنبش سبز وضعیت تازه ای را بوجود آورد.

در درجه اول آنچه که در خیابان ها دیده شد یک لشکر کشی عظیم علیه مردم بود.من در طول تاریخ انقلاب چنین صحنه ای را ندیده بودم که این همه نیرو در جاهای حساس چیده باشند.

صبح ۱۳ آبان که از خانه به سمت فرهنگستان بیرون آمدم شاهد یک آرابش نیروی بسیار متراکم روبروی دانشگاه تهران و همه خیابان های منتهی به خیابان آیت الله طالقانی و نقاط مرکزی شهر بودم.

همان لحظه که مردم هنوز جمع نشده بودند وآن اتفاقات نیفتاده بود به ذهنم رسید که اگر امروز یک نفر هم به خیابان نیاید این یک پیروزی برای راه سبز امید است.(آوردن آن همه نیرو) نشان می دهد چه خوفی از آن دارند و جنبش سبز چه عظمتی در خود دارد.

×× کشوری که به نام اسلام اداره می شود نباید با ترساندن مردم مسیر را طی کند

اگر واقع بینانه نگاه کنیم نباید نظام از این مساله بترسد. مسیردر کشوری که به نام اسلام اداره می شود ویک انقلاب بزرگ را از سر گذرانده نباید از این راه باشد که با ترساندن مردم کشور را اداره کند.

انقلاب اسلامی اتفاق افتاد که به مردم شهامت بدهد. مردم در انقلاب اسلامی از زمین سربرداشتند وچشم در چشم جهانیان دوختند. در خودشان شهامت را کشف کردند. این شهامت بود که به ما قدرت داد در ۸ سال دفاع مقدس مقابل همه نیروها بایستیم و با دادن شهدای بسیار یک میلیمتر از خاک کشور را واگذار نکنیم. در طول انقلاب سرمایه بزرگتر از این نداریم.

اولین برداشت از آن آرایش نیرو در ۱۳ آبان این است که مفهومی جز ایجاد ترس نمی تواند داشته باشد و سرمایه بزرگ (شهامت مردم)مورد تهدید و هدف قرار دادند. درحالیکه اگربخواهیم یک ملت و کشور سرفراز و پیشرفته داشته باشیم باید بر این مساله (شهامت)تاکید کنیم و بایستیم. این همان چیزی است که در ۱۳ آبان مورد هدف قرار گرفت.

اما اگر بپرسیم آیا این هدف برای آنها حاصل شد؟ به نظر من حاصل نشد.

×× عصبانیت موجب فراتر رفتن بعضی ها از شعار اصولی می شود

حضور گسترده نیروها و بعد آن ضرب و شتم ها که در تصاویر و سایت ها منتشر شد و شاهد های بی شمار داشت مردم را اذیت کرد. به مردم خسارت وارد کردند اما مردم نترسیدند. شما اگر صحنه خیابان ها را ببینید مردم را کتک می زنند اما مردم فرار نمی کنند بلکه می روند آن طرف خیابان شعار خود را می دهند.

نتیجه بعدی این نوع برخوردها (برخورد خشن)این است که عصبانیت موجب فراتر رفتن بعضی ها از شعار اصولی می شود که راه سبز بر آن تاکید داشته است. پایبندی بر قانون اساسی و اجرای همه اصول قانون اساسی بدون دخالت واعمال سلیقه در کشور است که باید به آن توجه داشت.

برای ما حفظ عقلانیت و خونسردی و حفظ و پایبندی به اصول و شجاعت در جامعه ضروری است.

اگر بخواهیم اجماع قابل توجهی برای تغییر مطلوب در کشور به سمت اهداف خوبی که تعریف شده را بین خود حفظ کنیم و پایبندی خود را به این مساله نشان دهیم باید این حداقل( پایبندی به قانون اساسی ) را حفظ کنیم و بسیار ضروری است که بگوییم ما پایبند به قانون اساسی هستیم.

مردم توجه کنند که هرچه در مقابل آنها خشونت کنند آنها نباید اسیر خشونت و احساسات شوند.برای ما حفظ عقلانیت و خونسردی و حفظ و پایبندی به اصول و شجاعت ابراز عقاید در جامعه ضروری است.

انقلاب شده که شجاعت داشته باشیم و آزادی را بخواهیم

انقلاب شده که ما به اصول پایبندی داشته باشیم.انقلاب شده که ما شجاعت داشته باشیم و آزادی را بعنوان یک اصل و خواسته فطری انسان دائم بخواهیم.ما نمی توانیم از این اصول برگردیم و هر هزینه ای که لازم باشد تن می دهیم و تحمل می کنیم.

خواست همه مردم کشور است که راه(جنبش سبز) مسالمت آمیز و از مسیر غیرخشونت آمیزباشد

از نظر روش هم با مردم به اجماع رسیده ایم و این خواست همه مردم کشور است که راه(جنبش سبز) مسالمت آمیز و از مسیر غیر خشونت آمیز باشد.باید این اجماع را حفظ کنیم و در این راه خداوند کمک خواهد کرد.

××طرح هدفمند کردن یارانه ها اکنون در کشور مطرح است و بحث مخالفت و موافقت ها زیاد بوده است.نگرانی هایی هم بین کارشناسان وجود دارد با توجه به تجربیات اجرایی که شما داشته اید نظرتان در مورد نتایج این طرح چیست؟

طرح هدفمندسازی یارانه ها اسم مثبتی دارد.در این اصطلاحی که به کار می برند تایید می کنند که پرداخت یارانه ها اجتناب ناپذیر است و از سوی دیگر می گویند که می خواهیم یارانه ها را هدفمند کنیم.اما در برخی استدلال ها که برای یارانه شده و ما را به بیراهه می برد این است که برخی به گونه ای حرف می زنند که گویی یارانه مضر و زشت است در حالیکه اینگونه نیست.

در همه اقتصادهای جهان یارانه پرداخت می شود.اصل اما این است که چگونه یارانه داده شود که بهترین حاصل را برای کشور داشته باشد.برخی از کشورهای پیشرفته پرداخت یارانه را به شکل وسیع در اقتصاد خود دارند.ما هم از این مساله جدا نیستیم.

باید به کسانیکه استدلال می کنند یارانه کلا بد است و باید حذف شود گفت که اشتباه می کنند.

هدفمند کردن یارانه ها بیش از آنکه حذف یارانه ها باشد افزایش قیمت برخی از کالاهای مورد نیاز مردم است

مشکل هدفمند کردن یارانه ها در محتوای خود لایحه ای است که به مجلس داده شد.این لایحه درواقع بیش از آنکه حذف یارانه ها باشد افزایش قیمت برخی از کالاهای مورد نیاز مردم است.

زمانیکه ما نفت فراوان داریم و به خاطر آن امتیازات نسبی در کشور بدست می آوریم (در اینجا بحث قیمت وفروش ارزان و گران آن مطرح نیست) به دلیل آنکه نفتی که دولت می فروشد با قیمت بین المللی متفاوت است نباید به این اختلاف قیمت به چشم یارانه نگاه کند.این دید اشتباه است.این اختلاف قیمت در کالاهای داخلی هم وجود دارد.

اگر با این منطق به مساله هدفمند کردن یارانه ها نگاه کنیم باید به این سمت میل کنیم که پیوند ارگانیک بین اقتصاد داخلی و اقتصاد جهانی ایجاد کنیم.در چنین حالتی انتظار است اگر قیمت حامل های انرژی برخی کالاها و خدمات را افزایش دهیم آیا بقیه بخش های اقتصاد خود را متاثر از اقتصاد بین الملل و قیمت جهانی می کنیم؟

آیا حاضر هستیم حقوق کارگران را بر اساس قیمت بین المللی پرداخت کنیم؟

می توان این سوال را مطرح کرد که آیا حاضر هستیم اتومبیل تولید داخل را به قیمت خارج بفروشیم یا حقوق کارگران را بر اساس قیمت بین المللی پرداخت کنیم و میانگین قیمت های داخل را بر این اساس تنظیم کنیم.

نمی توان از یک طرف اقتصاد کشور را متاثر از قیمت بین المللی و قیمت نفت خلیج فارس کنیم و از طرف دیگر این فاصله در بخش های دیگر را حفظ کنیم.به طور مثال تورم ۲۵ درصدی در سال گذشته به معنای از دست دادن یک چهارم قدرت خرید مردم بود.خوب ببینیم میانگین تورم در جهان و کشورهایی که از نظر اقتصادی موفق بودند چگومه بوده است؟

دولت می تواند از این زاویه به مسایل نگاه کند که بیشتر خدمات و کالاهایی که به مردم ارائه می دهد یا حقوقی که به مردم داده می شود و تنظیم کالای اقتصادی مردم هیچ تناسبی با وضعیت بیرون از کشور ندارد.به همین دلیل بالا بردن یکباره قیمت ها و حدف یارانه در مقابل پرداخت ۱۰ یا ۲۰ هزار تومان برای هر فرد اشتباه بزرگی است که انجام می دهیم .

با اجرای لایحه هدقمند سازی یارانه ها ذائقه مردم تلخ خواهد شد

یقینا این اقدام اثرش را بر زندگی مردم خواهد گذاشت و ذائقه مردم تلخ خواهد شد و ممکن است شاهد مشکلات اساسی امنیتی اجتماعی و اقتصادی در کشور در سطح روستاها مردم مستضعف جامعه و در سطح تولید باشیم.
در همین رابطه من به یاد دارم که در اوایل انقلاب زمانیکه بحث قیمت پایین نفت در داخل کشور مطرح می شد معتقد بودیم از این اختیار نسبی برای ایجاد رقابت قوی در سطح جهان و اقتصاد خود استفاده کنیم.نمی خواهم بگویم هیچ نوع سیاست تعدیل یا سیاست در جهت تنظیم یارانه ها و اقتصاد نداشته باشیم اما همه این ها می تواند به صورت یک بسته سیاستی و از هم جدا نباشد.

زمانیکه قیمت حامل انرژی در کشور را بالا ببریم اثرش را در زندگی و سفره های عادی مردم خواهد گذاشت که باید تاثیر آن بر آموزش هزینه بهداشت و درمان و… را ارزیابی کرد.

اکنون باید دید آیا مقدمات لازم برای اینکه از این سیاست ها تاثیر کمتر ببینیم تدارک دیده ایم؟یا صرفا با پخش پول و در آمد ناشی از این سیاست ها چشم دوخته ایم. در این صورت نمی توان بر مشکلات غلبه کرد.نرخ تورم بالا فایده این برنامه ها را از بین می برد و ما را با وضعیت خطرناکی مواجه می کند.

دولت حالت بی طرف و نگاه جامع به منافع کلی کشور ندارند

آنچه که بنده را نگران می کند نبود یک برنامه جامع همراه با نظارت دقیق مجلس است.دولت تلاش بسیار کرده که در آمد ناشی از بالا بردن قیمت حامل های انرژی را (من این اسم را به جای هدفمند سازی یارانه به کار می برم) به صورت کلی و در یک سر فصل کلی در اختیار بگیرد.احساس می کنم این مساله منجر به آشفتگی و فساد گسترده در جامعه خواهد شد.

به دلیل اختلافات سیاسی و سلیقه ای مردم را با مشکلات بسیار مواجه کرده اند

در حال حاضر مشاهده می کنیم دولت و کسانیکه در اجرا هستند حالت بی طرف و نگاه جامع به منافع کلی کشور ندارند.گاهی اختلاف مجری با یک دستگاه دیگر که نظر دولت را ندارد منجر به انجام ندادن کار می شود.نمونه آن مترو است.مترو جز، ضرورت های اصلی برای رفت و آمد است.با افزایش قیمت بنزین وسایل رفت و آمد عمومی مانند مترو را تقویت کند اما به دلیل اختلافات سیاسی و اختلافات سلیقه ای شاهد هستیم چند سال را از دست داده ایم و مردم را با مشکلات بسیار مواجه کرده اند.

برای اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها کافی است دولت با یک بخش خوب و با یک بخش بد باشد.به یک قسمت پول می دهد و به قسمت دیگر نمی دهد.

ضرورت برنامه ریزی در کشور این است که سلایق شخصی افراد را که گاهی به صورت اغراق آمیز وجود دارد کنترل شود.از اولین ضرورت ها و وظابف برای تشکیل مجالس در دوران مشروطیت تا به امروز این بوده که کنترل و ضابطه مند کردن هزینه و در آمد دولت را نظارت کند. در جمهوری اسلامی و قانون اساسی نیز بیش از گدشته به این نقش مجلس توجه شد.

اکنون اگر این بودجه(در آمد حاصل از حذف یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی )از نظارت دقیق مجلس خارج بماند نتیجه حاکم شدن سلیقه شخصی و ریخته و پاش فراوان است.

مردم اطلاعی از اینکه ۳۰۰ میلیارد دلار در آمد نفت در ۴ سال دولت نهم چطور و کجا هزینه شد و نتایج آن چه بود؟ندارند

هنوز مردم در جریان حساب ذخیره ارزی و نحوه خرج کرد آن نیستند.اینکه چطور از حساب ذخیره هزینه شده شفاف نبوده و مردم اطلاعی از اینکه ۳۰۰ میلیارد دلار در آمد نفت در ۴ سال دولت نهم چطور و کجا هزینه شد و نتایج آن چه بود؟ندارند.این مسایل هنوز برای مردم جای سوال است و یا اینکه دولت موظف بوده طبق برتامه چهارم قیمت ها را در هر سال به صورت متوازن افزایش دهد و تمهیداتی بیندیشد که افزایش قیمت ها بر زندگی مردم اثر گذار نباشد.

این اقدامات انجام نشده و یک باره این طرح را به میان کشسده اند.

به لایحه هدفمند سازی یارانه ها بد بین هستم

بنده کلا به این لایحه بد بین هستم. البته برای کمتر شدن هزینه های مردم فکر می کنم مجلس با مقاومت باید حداقل نظارت خود بر هزینه ها را تثبیت کند تا اینکه از این بودجه برای عامه پروری یا تزریق پول در یک بخش ویژه مواجه نشویم. این مساله مهمی است که مردم و دست اندرکاران که در مجلس هستند یاید نسبت به آن حساس باشند که این مساله کوچکی نیست.

در قلب سپاه و بیت رهبری تحلیل سازان پشت صحنه کیستند و از کجا دستور می گیرند؟

رهبر می گوید آنها که به نتیجه انتخابات اعتراض دارند، اغتشاشگراند و می خواهند شیرینی انتخابات با شکوه و 40 میلیونی را به کام مردم تلخ کنند.(یعنی آن 3 میلیون تهران و چندین میلیون شهرستانی ایران که به خیابان ها آمدند خودشان به کام خودشان زهر می ریزند!)

ایشان می فرماید که آنها آلت دست انگلیس و خارجی ها شده اند و این تحلیل نیست، بلکه اطلاعات است!(لابد همان اطلاعاتی که در زندان سعی کردند اعترافش را بگیرند!)

احمدی نژاد می گوید: آنها که به نتیجه انتخابات اعتراض دارند و می خواهند رای 24 میلیونی ایشان را مصادره کنند خس و خاشاک اند و مردم خودشان آن ها را خواهند روبید.(یعنی مردم خودشان با دست خودشان، خودشان را می روبند!)

آقایان جنتی و احمد خاتمی و محمدیزدی، یعنی دو شیخ و یک سید که مثلث بسیاری از جنایات 20 سال اخیر کشورند می گویند: همه این اعتراضات زیر سر موسوی و کروبی است و قوه قضائیه باید آنها را به جرم زیر علامت سئوال بردن پیروزی شکوهمند احمدی نژاد محاکمه کند.

فرماندهان سپاه و در راس نیروهای نظامی، سرلشگر سنگین وزن "فیروزآبادی" که فقط به امام زمان پاسخگوست و ایشان هم که فعلا در صحنه نیست تا سئوالی کند و پاسخی بخواهد، همان حرف های رهبر و همچنین دو شیخ و یک سید مورد اشاره را تکرار می کنند، که معلوم نیست آنها این حرف ها را به آنها یاد داده و یا آنها به اینها. بقیه ژنرال های انتظامی و سپاهی هم طوطی اند و آموزش دیده جمع بالا.

براستی آنها، در خلوت خویش هم همینگونه می اندیشند که در مقابل تریبون ها بیان می کنند؟

اگر باور آنها چنین باشد، یعنی در بی خبری غوطه می خورند و اگر باورشان نباشد و به مصلحت چنین گفته باشند و بگویند، فریبکاران و دغلکارانی اند که نه دین دارند و نه آئین.

براستی در پشت صحنه چه گزارش ها و تحلیل هائی، از سوی چه محافلی تهیه می شود و در اختیار کسانی که چنین بی پروا دروغ می گویند و یا چنین باورهائی را به خود تلقین کرده اند می گذارند. آن محافل کدام است؟ در ایران است؟ نامشان چیست؟ آیا آنها نیز بی خبرند و خیال بافی و تحلیل سازی می کنند؟ یا مامورند و انجام وظیفه می کنند.

به دو نمونه از تحلیل باقی ها و گزارش هائی که مبنای سخنرانی ها و موضع گیری های علی خامنه ای و بقیه آقایان نامبرده در بالا می شود توجه کنید:

«یکی از روحانیون حامی احمدی نژاد در روزهای نخست پس از انتخابات با قاطعیت تمام به من می گفت اطلاعات موثقی دارد که درجه داران سپاهی حامی میرحسین و کروبی و هاشمی، با بهره گیری از نفوذ خود در پادگان ها و پایگاه های بسیج اکنون مسلح شده و با لباس نظامی مردم را می زنند و می کشند تا نظام را بدنام کنند و پروژه صهیونیسم بین الملل را در ایران پیاده نمایند!»(نویسنده وبلاگ تورجان)

«اطلاعات سپاه گزارشی تحقیقی از ریشه های جنبش سبز تهیه نموده و در بخشی از آن مدعی شده که این جنبش مربوط به اقشار مرفه بوده و اکثریت تظاهرکنندگان از مناطق شمال شهر و اعیان نشین می آیند. همچنین آماری از الله اکبر گویان شب 13 آبان ارائه می کنند که نشان می دهد در مناطق شمال شهر، الله اکبر با شدت و گستردگی بیشتری بوده و بهمراه آن توهین هایی نیز به مقام رهبری شده است.

طبقه متمول و پولدار، گرداننده اصلی اعتراضات و تامین کننده مالی آن هستند. این قشر پولدار شامل ثروتمندان سنتی و قدیمی مناطق شمال شهر نمی شود، زیرا بخش اعظم آنها در دهه اول انقلاب از کشور خارج شده و ثروت خویش را نیز در صورت امکان با خود برده اند، بلکه اکثر ایشان افرادی هستند که بعد از انقلاب ثروتمند شده و همزمان با توسعه تراکم زیربنای مسکونی شمال شهر و ساخت و سازهای جدید، این امکان را یافته اند که از مناطق مرکزی یا جنوبی شهر به مناطق شمال شهر و محلات مرفه نشین نقل مکان نمایند. بخشی از این ثروتمندان نیز زخم خورده های اوایل انقلابند که به خارج مهاجرت نموده بودند و در دوران خاتمی و به ابتکار دولت اصلاحات، امکان بازگشت به کشور و سرمایه گزاری یافته و در صدد انتقام گیری هستند.

در همه کشورها یا حکومت است که ثروتمندان و کارآفرینان را از بدنه طرفدار خودش می سازد یا اینکه ثروتمندان و کارآفرینان هستند که حکومتی نزدیک به خودشان را بقدرت می رسانند، ولی متأسفانه در کشور ما، سلاح ثروت همیشه خارج از دستان بدنه طرفدار حکومت و در اختیار نامحرمان و نااهلان بوده و این افراد که از صدقه سر حکومت و با بهره گیری از منابع میهن اسلامی به ثروت رسیده اند، ثروتشان را در راههای پلید و گسترش فساد و بیدینی بکار برده و اخیراً هم که با تحریک و حمایت بیگانگان و به امید رسیدن به یک حکومت لائیک و ضدمذهبی و از بین بردن ریشه های انقلاب اسلامی و تشیع، جسارت توطئه و آشوب گری یافته اند. ضرورت دارد که نظام مقدس اسلامی یکبار برای همیشه و با اتخاذی تصمیمی انقلابی، سلاح ثروت را از دست نااهلان و نامحرمان خارج نموده و آنرا بدستانی مطهر و پاک بسپارد.

کاهش پروازهای عبوری از فضای ایران


مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور از کاهش 7.5 درصدی پروازهای عبوری از فضای ایران در طول سالجاری خبر داد.

به گزارش مهر احمد مومنی رخ امروز در افتتاحیه پنجمین همایش مدیریت ترافیک هوایی (CNS/ATM) با اعلام این موضوع تصریح کرد: دلیل این کاهش تغییرات اقتصاد جهانی و شیوع برخی بیماری ها و ایجاد شدن مسیرهای مستقیم برفراز آسمان کشورهای همجوار است.

معاون وزیر راه و ترابری با بیان اینکه دو راه هوایی از شمال غرب به سمت جنوب و کشورهای حاشیه خلیج فارس همچنین شمال غرب به سمت افغانستان و آسیای جنوب شرقی در طول سالهای اخیر فعال شده اند، اعلام کرد: ایران دارای 102 راه هوایی است که اغلب آنها مستقیم و یک طرفه نیستند که باید با پیگیری سازمان هواپیمایی کشوری و همکاری دیگر نهادها، راههای مستقیم و یکطرفه هوایی افزایش یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به مصرف 3.5 لیتر سوخت برای هر مسافر در هر 100 کیلومتر، شرکتهای هواپیمایی ترجیح می دهند از مسیرهای مستقیم، یکطرفه و ایمن استفاده کنند که این لزوم انجام این مهم را مشخص می کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشوراعلام کرد: پارسال با حدود 7.5 درصد کاهش، 164 هزار پرواز عبوری از مسیر ایران انجام شد که امیدواریم با انجام مدیریت ترافیک هوایی و ایجاد مسیرهای مستقیم و یکطرفه این رقم به 175 هزار پرواز عبوری افزایش یابد.

مومنی رخ در ادامه از هواپیما به عنوان ایمن ترین، سریعترین و مقرون به ‌صرفه ترین وسیله حمل و نقل در دهه های گذشته یاد کرد و گفت: این موضوع نه تنها سبب رشد صنعت هوانوردی و استقبال مردم از آن شد، بلکه ترافیک بسیار زیادی را در فرودگاه‌ها ایجاد کرد.

وی با اعلام اینکه تمام پروازها در قالب مقررات و قوانین سازمان بین المللی هواپیمایی (ایکائو) انجام می شود، تصریح کرد: برای نظم بخشیدن به حمل و نقل هوایی، نیاز به اعمال مدیریت فراگیر احساس شد که در نتیجه آن مرکز کنترل ترافیک هوایی ابتدا در کشورهای اروپایی شکل گرفت و در حال حاضر اعمال مدیریت ترافیک هوایی به سایر کشورهای جهان انتقال یافته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور در ادامه اعلام کرد: برای اعمال مدیریت ترافیک هوایی مطلوب الزاماتی از جمله استفاده از تجهیزات کمک ناوبری، رادارها و غیره ضروری است که شرکت فرودگاه‌ها تا حد امکان توانسته‌ در فضای کشور این تجهیزات را تامین کند.

مومنی رخ در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به فعالیتهای صورت گرفته در صنعت هوانوردی سایر ارگانهای پروازی بتوانند همگام با این پروسه فعالیت کنند تا فضای کشور با توجه به اهمیت در منطقه خاورمیانه، گستردگی و ایجاد فضای ایمن موجب جذب ترافیک هوایی بیشتر ‌شود.

اختلاس میلیاردی کارمندان سفارت ایران در پاریس

نتایج اولیه این تحقیق قضائی و انتظامی نشان از دست داشتن کارمندان داخلی سفارت در این دستبرد دارد. کلمه:روزنامه فرانسوی “لوموند” در خبری به نقل از منابع قضایی مدعی شد دادستانی پاریس دستور تحقیق بدوی در مورد دستبرد ۶۰۰ هزار یوروئی از دارائی‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس را صادر کرده است.این تحقیق از طرف دادستانی پاریس به بریگاد جرم‌های فریبکارانه محول شده است. بع گزارش آینده به نوشته این روزنامه، بانک فرانسوی که سفارت ایران در آن حساب دارد، بعد از مشاهده برداشت‌های پی‌در‌پی و مشکوک، حسابداری سفارت را در جریان این نقل و انتقالات قرار می‌دهد. منابع قضائی کل برداشت از این حساب را که به وسیله صدها عملیات بانکی صورت گرفته، نزدیک به ۶۰۰ هزار یورو برآورد کرده‌اند. نتایج اولیه این تحقیق قضائی و انتظامی نشان از دست داشتن کارمندان داخلی سفارت در این دستبرد دارد. “لوموند” به نقل از منابع پلیس می‌نویسد: یکی از کارمندان سفارت پول‌ها را به بانک یکی ازکشورهای موسوم به “بهشت مالیاتی” ارسال و دوباره همین پول به حساب دو کارمند دیگر در پاریس ارجاع می‌شده است. روزنامه “فرانس سوار” که برای اولین‌بار و به عنوان خبر اختصاصی این خبر را در شماره دیروز خود و در یکی از صفحات اصلی با درج عکس سفارت ایران در پاریس درج کرد، در این مورد می‌نویسد: این برداشت‌ها طی ماه‌های گذشته با صدها چک کمتر از ۱۰۰۰ یورو انجام شده است. در پی این موضوع اوائل ماه جاری یکی از کارمندان سفارت به کمیساریای محل مراجعه و شکایتی در این زمینه تدوین می‌کند. این شکایت به سرعت به دادستانی پاریس ارجاع می‌شود. به نوشته این روزنامه یکی از کارمندان سفارت با صدور چک‌های مختلف پول‌هایی را به نام یک شرکت در یکی از کشورهای دیگر ارسال می‌کرده است که بعد از دریافت، دوباره این پول‌ها به حساب دو کارمند دیگر در پاریس ارسال می‌شده است. این روزنامه فرانسوی در خبر مندرج خود متذکر می‌شود که خبرنگار این روزنامه به منظور طرح سوالاتی خبرنگار خود را به سفارت ایران اعزام کرده که سفارت ایران تمایلی برای جواب به سوالات در این زمینه را نداشته است

جمهوری اسلامی برای بیست و پنجمین بار در سازمان ملل به نقض حقوق‌ بشر محکوم شد

در ساعات اوليه روز جمعه ۲۹ آبان ماه کشورهای عضو سازمان ملل متحد با اکثريت آراء قعطنامه محکوميت نقض حقوق بشر در ايران توسط دولت جمهوری اسلامی را به تصويب رساندند.

قطعنامه با ۷۴ رای مثبت، ۵۹ رای ممتنع و ۴۸ رای منفی به تصويب رسيد. در رابطه با رای گيری آنچه که از اهميت ويژه ای برخوردار بود عدم شرکت نمايندگان دو دولت ترکيه و عراق در سازمان ملل متحد در رای گيری و ازهمه مهمتر رای مثبت دولت عربستان سعودی به محکوم کردن مقامات جمهوری اسلامی بود. دولتهای روسيه و چين به اين قطعنامه رای منفی دادند.

نماينده جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد در نيویورک با قرائت بيانيه ای اتهامات مطرح شده عليه دولت متبوعش را ساختگی خواند و افزود: "دولت کانادا بدليل نقض حقوق مردمان بومی در اين کشور نمی تواند چنين قطعنامه را تهيه وتنظيم کند." آقای خزاعی بدون اشاره به مفاد قطعنامه درباره سرکوب مردم ايران بار ديگر به عملکرد دولت اسراييل با فلسطنيان پرداخت.

ماه گذشته دولت کانادا که ابتکار تهيه پيش نويس قطعنامه نقض سيستمانيک حقوق بشر در ايران از سال ۲۰۰۳ پس از مرگ مشکوک زهرا کاظمی عکاس ايرانی تبعه اين کشور در زندان اوين به عهده گرفته است آنرا به کميته سوم شصت و چهارمين اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه کرده بود. دولت سوئد از طرف کشورهای عضو اتحاديه اروپا و دولت نروژ همکاری نزديکی با دولت کانادا در تهيه پيش نويس قطعنامه داشته اند. به هنگام ارائه آن بيش از چهل و دو کشوراز جمله دولت ايالات متحده آمريکا از آن حمايت کردند.

آنچه که در قطعنامه محکوم کردن دولت جمهوری اسلامی در نقض اساسی ترين حقوق مردم ايران بيشتر از قطعنامه های سالهای گذشته به چشم ميخورد لحن تند انتقادی آن است. در اين قطعنامه برای اولين بار از دولت جمهوری اسلامی خواسته شده است که به گزاشگران ويژه متفاوت در امورمربوط حقوق بشر بويژه گزارشگر امور مربوط به شکنجه، دستگيری های خودسرانه، اعدامهای فراقانونی، مدافعان حقوق بشر، ناپديد شدگان غير داوطلبانه و آزادی بيان اجازه دهد که برای تحقيق و تهيه گزارش هرچه زودتر به ايران سفر کرده و در طول سال آينده وقايع نقض حقوق بشر در اين کشور را در اولويت قرار داده و از نزديک دنبال کنند.

يکی ديگر از عمده نکات مورد توجه در قطعنامه محکوميت نقض حقوق بشر درايران آنست که از دبير کل سازمان ملل متحد خواسته شده تا وی در سال آينده به اعضای سازمان ملل متحد گزارش دهد تا چه اندازه دولت جمهوری اسلامی به مفاد اين قطعنامه به ويژه؛ آيا اين دولت از پذيرفتن گزارشگران ويژه برای انجام تحقيقات مستقل در ايران عمل کرده است يا نه.

همچنين قطعنامه به جريانات حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری در خردادماه پرداخته و از دولت جمهوری اسلامی خواسته است که به آزار و اذيت، سرکوب و ارعاب فعالين سياسی، مدافعان حقوق بشر، دانشجويان، روزنامه نگاران، وبلاگ نويسان، روحانيون منتقد دولت و وکلای مدافع خاتمه دهد و کليه کسانی که بطور خودسرانه بدليل عقايدشان در زندانهای کشور بويژه آن دسته از ايرانيانی که پس از ۲۲ خرداد ماه بازداشت و زندانی شده اند را سريعا آزاد کند.

اکثريت کشورهای عضو سازمان ملل متحد به مقامات حکومت جمهوری اسلامی هشدار داده‌اند تا به سياست عدم مجازات ناقضان حقوق بشردر ايران خاتمه دهند و دستورانجام تحقيات مستقل، بيطرفانه و معتبری برای بررسی اتفاقات پس از انتخابات رياست جمهوری را صادر کنند. در بخش ديگری از قطعنامه محکوميت دولت جمهوری اسلامی آمده است: " دولت جمهوری اسلامی می بايست در عمل و در قوانين خود به تمامی عملکردهای تبعيض آميز خود درنقض حقوق اقليت های قومی ومذهبی در ايران خاتمه
دهد.