۱۳۸۸ تیر ۲۸, یکشنبه

شعارهای"مرگ بر روسیه و چین" نمازگزاران تهرانی، سوژه روزنامه آمریکایی

روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» با انتشار گزارشی، شعارهای نامرسوم نمازگزاران در نماز جمعه تهران به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی را مورد توجه قرار داد.

به گزارش عصر ایران روزنامه آمریکایی نوشت: "ندای «مرگ بر چین» چند بار در طول خطبه های هاشمی و پس از آن از سوی نمازگزاران شنیده شد و روسیه نیز همچون چین هدف معترضان قرار گرفت."

براساس این گزارش هر دو کشور – چین و روسیه – از جمله کشورهایی بودند که بلافاصله پس از پیروزی ماه گذشته احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب او را به رسمیت شناختند.

به نوشته «کریستین ساینس مانیتور» در حالی که آمریکا مدت هاست به عنوان «شیطان بزرگ» در ایران شناخته می شود اما در نماز جمعه تهران، ایالات متحده برای مدتی کوتاه از ایفای نقش شیطان بزرگ رهایی یافت و در عوض معترضان ، عصبانیت خود را معطوف شماری از رقبای جهانی آمریکا کردند.

براساس این گزارش هواداران موسوی در طول خطبه های اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور ذی نفوذ پیشین ایران بارها شعار «مرگ بر چین» و «مرگ بر روسیه» سر دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: این شعار بلافاصله پس از آن آغاز شد که هواداران احمدی نژاد شعار مشهور «مرگ بر آمریکا» را در طول خطبه ها سر دادند.

روزنامه آمریکایی با ذکر دلایل سردادن چنین شعارهای نامرسومی در نماز جمعه می نویسد: "آمریکا نباید خیلی امیدوار باشد که جای این کشور با سایر کشورها به عنوان دشمن درجه یک مردم ایران عوض شود. یکی از دلایل سردادن چنین شعارهایی تایید سریع محمود احمدی نژاد توسط چین و روسیه بوده است."

«کریستین ساینس مانیتور» در خصوص دیگر علل مخالفت های مردم با چین و روسیه می نویسد: "رفتارهای دولت چین با مسلمانان اویغور نیز یکی از دلایل نارضایتی مردم است."

برپایه این گزارش، شعارها علیه چین پس از آن آغاز شد که هاشمی در خطبه های نماز جمعه اقدامات دولت چین در سین کیانگ را به شدت محکوم کرد.

گاردین در مطلبی در این خصوص نوشته است: "رفسنجانی از سرکوب ناآرامی های اویغور انتقاد کردو اظهارات وی با فریادهای «مرگ بر چین» همراه شد."

«کریستین ساینس مانیتور» در ادامه به پوشش خبری حوادث اخیر چین در ایران و سایر کشورهای اسلامی پرداخته و می نویسد: "بخش عمده ای از مسلمانان نسبت به ناآرامی های چین سکوت اختیار کردند به استثنای ترکیه که نخست وزیر آن کشتار علیه اویغورها را نوعی نسل کشی نامید و از جنبه مسلمانان افراطی نیز القاعده تهدید به اقدامات متقابل کرد.

برپایه این گزارش، دولت ایران به خاطر آنچه واکنش سرد نسبت به کشتار اویغورها نامیده شده مورد انتقاد قرار گرفته است. نیویورک تایمز در همین زمینه گزارش داده که سه روحانی برجسته ایرانی از واکنش نرم دولت به رفتارهای چین در قبال مسلمانان اویغور انتقاد کرده اند.

طرحی برای یکپارچه سازی بیشتر قدرت

در حالی که دولت محمود احمدی نژاد می کوشد با کاهش اختیارات شوراهای شهر، انتخاب شهرداران را به وزارت کشور واگذار کند، انتقاد اعضای شورای شهر تهران از این طرح بالا گرفته است. گزارش ها حکایت از آن دارد که در مجلس هشتم هم اختلاف نظرهایی جدی بر سر این طرح وجود دارد.

مرتضی طلایی از اعضای شورای شهر تهران در انتقاد از تصمیم دولت نهم و مجلس برای گرفتن اختیارات شوراها، آن را حاکی از عدم توجه و درک کافی از اهمیت بالای شوراها دانست. وی با اشاره به نقش شوراها در گسترش عرصه های دموکراتیک و نهاد سازی، به طور تلویحی علاقه دولت احمدی نژاد به بالا بردن اختیارات دولت را مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد که شیوه برنامه ریزی "دستوری" و از "بالا به پایین" به بن بست رسیده ا

سردار طلایی که با خبرگزاری مهر می کرد کاهش اختیارات شوراها را سبب ساز "تمرکزگرایی" دانست که خلاف اصل یکصد و دوم قانون اساسی است و تاکید کرد که این اقدام سبب بالا بردن هزینه ها خواهد شد و مغایر با اصل 44 قانون اساسی است که بر خصوصی سازی تاکید دارد.

نگرانی درباره قبضه اختیارات شوراهای شهر توسط دولت، زمانی گسترش یافت که کمتر از سه هفته پیش، نائب رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی این شورا از "برنامه ریزی" مجلس و دولت برای گرفتن حق انتخاب شهرداران از شوراها خبر داد و افزود: "در واقع مي‌خواهند اختيارات شوراها را كم ‌كنند، در حالي كه ما به دنبال 23 وظيفه قابل واگذاري دولت به شهرداري‌ها هستيم."

این طرح نه به دار است نه به بار!

اظهارات حسن بیادی، واکنش یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی را به همراه داشت. سيد محمد جواد ابطحي با اذعان به اینکه بر اساس این طرح قرار است شهرداران از این پس توسط وزیر کشور و استانداران انتخاب شوند، در عین حال در مورد رای آوردن این طرح ابراز تردید کرد: "به نظر نمي رسد که اين طرح در صحن علني مجلس راي بياورد و تصويب شود". او همچنین با متهم کردن بیادی به "جو سازی" خاطرنشان کرد وی به طرحی انتقاد دارد که " به قولي نه به دار است نه به بار!"

گفتنی است که پیش از اظهارات حسن بیادی، مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران از واگذار شدن 23 تصدي مربوط به دولت به شهرداري‌ها خبر داده بود. خبری که معصومه ابتکار دیگر عضو شورای تهران پس از فاش شدن طرح مذکور به آن واکنش نشان داد. چرا که به گفته او دولت کاهش تصدی های خود را تنها به شهردارانی واگذار می کند که خود انتخاب کرده است، "در غير اين صورت دولت هرگز وظايف خود را به شهرداران محول نمي‌كرد."

در مجلس اجماعی وجود ندارد

در همین حال محمدحسين نژاد فلاح، عضو كميسيون سياست داخلي که از مخالفان این طرح است، با اشاره به این مهم که "اصلی ترین" وظیفه شوراها انتخاب شهردار است، گرفته شدن این وظیفه را باعث "بی هویتی" شوراها دانسته و گفته است با گرفته شدن این اختیار "ديگر حقي براي شوراها باقي نمي‌ماند." به باور او شهردارانی که از سوی وزارت کشور انتخاب شوند "بعید است" پاسخگوی شوراهای شهر باشند.

به همین علت به گزارش بین نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی هیچ "اجماعی"و اتفاق نظری در این مورد وجود ندارد.

روزنامه سرمایه نیز دیروز در گزارشی مفصل به طرح مذکور پرداخت. سرمایه دو اظهار نظر کاملا متفاوت از نمایندگان مجلس هشتم پیرامون این طرح را انعکاس داد. در یک طرف نماینده رباط کریم که از موافقان این طرح است و اعتقاد دارد " اصل تشکیل شوراهای شهر هم در قانون اساسی و هم در زمان شکل گیری این نبود که شهرداران را انتخاب کنند" و در سوی دیگر مخبر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس که این طرح را مغایر با قانون می داند و تاکید می کند انتخاب شهردار بر عهده شورای شهر است.

در ادامه گزارش روزنامه خبرنگار این نشریه به انعکاس نظر رئیس هیات مدیره جامعه مدرسان شهرساز ایران پرداخته است. علی نوذرپور گفته است این طرح "کاملا سیاسی" و در جهت "یکپارچه سازی قدرت" در جامعه مطرح شده است. به باور او "تا پیش از این اگر افرادی از بدنه دولتی قدرت فاصله می گرفتند به شوراها و شهرداری روی می آوردند که اساساً نهادهای غیردولتی و مردمی است" اما با طرح موجود این کار عملی نخواهد بود.

انتقادها از این طرح در شرایطی مطرح می شود که دولت احمدی نژاد در چهار سال گذشته تلاش زیادی کرده تا اقتدار دولت در امور اجرایی را با منحل کردن برخی سازمان ها و شوراهای اقتصادی عملی کند که از این میان می توان به انحلال سازمان برنامه و بودجه و شورای پول و اعتبار اشاره کرد.

ست.

رفسنجانی: افرادی که در ناآرامی ها بازداشت شدند باید آزاد شوند

اکبر هاشمی رفسنجانی در اولین حضورش در نماز جمعه بعد از انتخابات اعلام کرد که باید اعتماد مردم به جمهوری اسلامی احیا و از زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر دلجویی شود.

رسانه های ایران گزارش می دهند این مراسم با وجود گرمای شدید هوا، با حضور گسترده مردم و در میان تدابیر امنیتی برگزار شد.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی نامزدهای اصلاح طلبان و محسن رضایی دیگر نامزد محافظه کاران در انتخابات، در نماز جمعه امروز حضور داشتند.

برخی منابع از جمله خبرگزاری ایلنا می گویند شبکه تلفن همراه در مناطق پیرامون دانشگاه تهران قطع شده بود. این در حالی است که سرویس اس ام اس یا پیام کوتاه نیز قطع است.

آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه نخست درباره به پیامبری مبعوث شدن پیامبر اسلام و تاریخ صدر اسلام سخنرانی کرد. او تاکید کرد که پیامبر اسلام با مردم با انس و الفت برخورد می کرد، نه زور و فشار.

رییس مجمع تشخیص مصلحت ایران سپس به بحث درباره مساله انتخابات و اتفاقات بعد از آن پرداخت. او گفت که انتخابات خوب شروع شد و همه چیز آماده یک افتخار بزرگ برای کشور ایران بود، اما اینطور نشد.

آقای هاشمی رفسنجانی سپس به نقش خود در پیروزی انقلاب ایران اشاره کرد و گفت که حضور مردم در خیابانها بود که کمر حکومت "مغرور و متکبر" محمدرضا پهلوی، شاه سابق ایران را شکست.

او با اشاره به روایتی که می گفت مبنای تفکر و استدلال آیت الله خمینی بوده، اعلام کرد که پیامبر اسلام به امام علی گفته است "اگر دیدی مرم راضی بودند و تو را قبول کردند و به تو این سمت را دادند، شما بپذیر. اگر احتراز کردند، بگذار هر کاری می خواهند بکنند."

آقای هاشمی رفسنجانی که رییس مجلس خبرگان رهبری نیز هست، در ادامه به بحث درباره خدشه به جمهوریت پرداخت و گفت: "جمهوری اسلامی لفظ تشریفاتی نیست. هم جمهوری است و هم اسلامی. باید این دو با هم باشند. اگر هر یک از این دو آسیب ببیند، دیگر انقلاب و جمهوری اسلامی نخواهیم داشت."

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: تا آخر ایستاده ایم تا نظام بماند

آقای فیروزآبادی از حامیان محمود احمدی نژاد است

سرلشکر حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در نامه ای که خطاب به "امام دوازدهم شیعیان" نوشته، با مرور وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، اعلام کرده است که "با تمام توان ایستاده ایم تا نظام بماند."

آقای فیروزآبادی در این نامه خطاب به "دشمنان میهن و ملت" هشدار داده است.

سرلشکر فیروزآبادی، یکی از بلند پایه ترین مقام های نظامی ایران است که از سال ۱۳۶۸ تاکنون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران است.

این ستاد عالیترین مرجع نظامی نیروهای مسلح در ایران است که وظیفه سیاست‌گذاری و فرماندهی کلیه نیروهای مسلح ایران یعنی ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی را برعهده دارد.


آقای فیروزآبادی در نامه خود، ضمن یادآوری شرایط مختلف ایران در ۳۰ سال گذشته از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله با عراق، جنگ های مسلحانه شهری، فعالیت های تجزیه طلبانه در سال های نخست انقلاب و شرایط کشور پس از درگذشت آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی، نوشته است که در ۳۰ خرداد ماه امسال، "۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ را بازسازی کردند، تخریب، کشتار و آشوب، به پایگاه های بسیج و مسجد خدا یورش بردند."

اشاره آقای فیروزآبادی به ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ اشاره به روزی است که سازمان مجاهدین خلق با اعلام جنگ مسلحانه، طرفداران خود را به راهپیمایی دعوت کرد. این تاریخ آغازگر یک دوره ترور و درگیرهای خیابانی در ایران بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، راهپیمایی طرفداران میر حسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد اصلاح طلب و معترض به نتایج انتخابات را با ۳۰ خرداد ۶۰ مشابه دانسته است.

آقای فیروزآبادی در نامه خود مدعی شده است که "در ۳۰ خرداد آشوبگران و منافقان با چهره ای جدید که چندان بی ارتباط با منافقان سابق نیستند، بر ملت یورش آوردند و منافقانه سلاح اهدایی آمریکا و اسرائیل و انگلیس را به سوی مردم شلیک کردند تا به خیال خام خود با کمک رسانه هیا بیگانه، ناجا و بسیج را متهم کنند."

نیروهای دولتی "سلاحی در دست نداشتند"

آقای فیروزآبادی از اعضای شورای عالی امنیت ملی ایران نیز هست که مهمترین نهاد امنیتی این کشور است.

او در نامه خود نوشته است که نیروهای انتظامی و بسیج و سپاه در این روز سلاحی در دست نداشتند.

به نوشته آقای فیروزآبادی "مسئولان با حکمت و تدبیر به کار بردن سلاح را به خاطر پیشگیری از هرگونه آسیب به مردم منع کرده بودند و نیروهای حافظ امنیت هیچگاه سلاحی در دست نداشتند و به کار نبردند."

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران می گوید که در روز ۳۰ خرداد امسال "ماموران حفظ امنیت و مدافعان حریم قانونی کتک خوردند، زخمی شدند، شهید شدند، بی رحمانه آنها را زیر چرخ های ماشین گرفتند، اما صبورانه با جانشان از مردم دفاع کردند، در مقابل آنها برای کشته های دروغی خود عزاداری کردند."

اشاره آقای فیروزآبادی، به کشته شدن ندا آقا سلطان دختر ۲۶ ساله ای است که به ضرب گلوله مستقیم کشته شد و مردم معترض با حضور در خیابان های تهران در صدد برپایی مراسم بزرگداشت برای او بودند که با ممانعت نیروهای دولتی روبه رو شد.

نیروهای مسلح و ۴ نامزد انتخابات

آقای فیروزآبادی در این نامه می نویسد که "نیروهای مسلح و بسیج هر ۴ کاندیدا را از یاران انقلاب می دانستند و مانند مردم ایران و با تشخیص خود کم یا زیاد به آنها رای دادند."

او در این نامه گلایه می کند که "چه ناسزاها که نثار ما نکردند و چه فحاشی ها و تهمت ها که از آن بی نصیب نماندیم. امنیت مردم را خدشه دار کردند و چون به دفاع از مردم برخاستیم، به ما لقب ستمکاران دادند."

آقای فیروزآبادی در ادامه نوشته است "کار آنگاه برایمان سخت شد و روحمان به درد آمد که اتاق فرمان خارجی ها و بعضی داخلی ها به هم پیوند خورد و چهره پاک نظام در کلمات سخیف و زهرآلود آنها گرد آلود شد."

ماموران حفظ امنیت و مدافعان حریم قانونی کتک خوردند، زخمی شدند، شهید شدند، بی رحمانه آنها را زیر چرخ های ماشین گرفتند، اما صبورانه با جانشان از مردم دفاع کردند، در مقابل آنها برای کشته های دروغی خود عزاداری کردند

حسن فیروزآبادی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در عین حال نوشته است که پس از اظهار نظر آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، شرایط تغییر کرد "رفته رفته صف خودی ها، یعنی ملت بزرگ ایران از اندک غیرخودی های نفوذ کرده در میان مردم جدا شد و به رغم به اصطلاح نخبگانی که از نخبگی جز وابستگی به بیگانه و تهاجم به ارزش های انقلاب و امام چیزی نمی فهمند، ملت یکپارچه می کوشد ندای رهبرمان را با سرود وحدت و امنیت و سرافرازی و کار و پیشرفت تحقق بخشد."

او در بخش دیگری از این نامه نوشته است که "چشم از دشمن اصلی برنمی داریم که آنها ام الفسادند و یاران ممکن الخطا و قابل بازگشت، دنیا هم می داند که ملت ایران در برابر دشمن ید واحده است. با تمام توان و آمادگی ایستاده ایم، تا نظام بماند."

آقای فیروزآبادی در این نامه به طور تلویحی از دوران وزارت ارشاد محمد خاتمی نیز انتقاد کرده و نوشته پس از پایان جنگ "بسیجی ها چیزهایی می دیدند که نمی پسندیدند. رهبری در این وضعیت به مردم و مسئولان هشدار داد. مسئول فرهنگی به جای اقدام، استعفا داد. بسیجی ناآرام بود، رنج می برد."

آقای فیروزآبادی از حامیان پرنفوذ محمود احمدی نژاد محسوب می شود. او چند ماه پیش از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دولت آقای احمدی نژاد را اصلاح طلب خواند و گفته بود "او طرح های نو آورد که توانست بر سیاست استکبار جهانی تاثیر بگذارد."

چندی پیش نشان استقلال ایران که بالاترین نشان دولتی این کشور است به آقای فیروزآبادی اهدا شد.

مطبوعات ایتالیا درارزیابي یها می نویسند : به احتمال زیاد، رژیم ایران در سراشیب فروپاشی قرار دارد



روزنامه های ایتالیا نیز همانند رسانه های همگانی اکثر کشورهای جهان، آن چه را که در ایران می گذرد از نزدیک دنبال می کنند و گزارش های مشروحی درباره آن انتشار می دهند. از فحوای کلام و شیوه گزارش دادن این روزنامه ها چنین بر می آید که اکثر مفسران ایتالیائی بر این باورند که رژیم اسلامی ایران در سراشیب سقوط حتمی قرار گرفته و آن چه امروز در ایران می گذارد یک نبرد قدرت در داخل دستگاه حاکمه است که هر روز شدید تر می شود. هم زمان، شکاف بین هیات حاکمه و مردم روز به روز عمیق تر می گردد و مردم برای رسیدن به حقوق و آرمان های خویش پای فشاری می کنند و از گزمه های رژیم، دیگر هراسی ندارند. روزنامه های ایتالیا اکثرا بر این باورند که سخنان هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه، موجب رسوائی گسترده تر رژیم گردید و سودی به حال جناح محروم داخل حکومت نداشت و تنها، موجب رسوائی هر چه بیشتر جناح تمامیت خواه حکومت شد. روزنامه "ایل ریفورمیستا" نوشت: «اوضاعی که در ایران جریان دارد، کاملا واقعی است، ولی آن قدر شگفت انگیز است که انسان از خود می پرسد آیا به راستی واقعیت دارد؟

مصالحه با جناح حاکم، هرگز!


در پاسخ به افرادی که معتقدند: این یک دعوای خانوادگی بینِِِ «اهالی انقلاب» میباشد و باید آنرا با چانه زنی سیاسی حل و فصل کرد( اشاره به نامه آقایان عباس آخوندی نماینده ویژه میرحسین موسوی مستقر در محل شورای نگهبان در روز انتخابات وبیژن زنگنه نماینده ویژه میرحسین موسوی در تنظیم ارتباطات با صدا و سیما در امر تبلیغات انتخابات،در ارتباط با « یافتن راه‌های برون رفت از بحران اجتماعی»،خطاب به علی لاریجانی ، رییس مجلس در تاریخ ۳۰/۳/۱۳۸۸ ) ، یاد آور میگردیم: ۱- ما با حاکمانی که افرادی را به نام لباس شخصی برای سلاخی مردم بی گناه و بی دفاع که فقط برای احقاق حق خود گردآمده اند، به میدان میفرستد ، هیچگونه سنخیتی نداریم. ۲- ما با حاکمانی که آرا مردم را به هیچ میشمرند و آنان را خس و خاشاک مینامند، هم خانواده نیستیم. ۳- ما با کسانیکه مشروعیت خویش را منتسب به ته چاه جمکران میدانند و نه آراء مردم، هیچ نسبیتی نداریم. ۴- ما با کسانیکه دانشجویانمان را در خوابگاه هایشان مورد تجاوز قرار میدهند و آنان را به خاک و خون میکشند، در تضاد هستیم. ۵- ما از کسانیکه دانشجویان و معلمان و کارگران ما را فقط به خاطر مطالبات صنفی خویش ، روانه زندان میکنند و آنان را مورد شکنجه های روحی و جسمی قرار میدهند ، منزجر هستیم. ۶- ما با کسانیکه سرمایه های این مملکت را از گلوی کودکان و مادران ایرانی میبرند، تا به یار و غارهای فلسطینی و لبنانی گرفته تا آنطرف اقیانوس ها به بولیوی و ... بدهند، بیزاریم... اینها فقط مشتی از خروارهاست ... ما هیچوقت ، و در هیچ زمانی ، هیچ نسبتی با این افراد نداشته و نداریم. کسانیکه سعی دارند برای این خیزش همگانی که از روی درد و استیصالی است که سالها بر دل مردم نقش برداشته ، صاحب و راهبری بر گزینند، این پنبه را از گوش خود بیرون کنند و ندای حق طلبی این مردم درد مند را که از ظلم به ستوه آمده اند ، بشنوند. آقایان! مردم جلوی گلوله نایستادند ، مردم جوانانشان را سپر آماج گلوله و باطوم و قمه نکردند تا به شما برسند ،‌همه این از جان گذشتگیها برای رهایی از ظلم و ستم هیات حاکمه است که شما میخواهید با رایزنی های سیاسی کمی از آن قدرت را از آن خود کنید. آن چیزی را که شما میخواهید ،‌ مردم آنرا با تمام وجود دارند نفی میکنند. شما خیلی عقب تر از مطالبات مردم هستید، آیا شعار « مرگ بر دیکتاتور » را از مرد...

تصاویر خدمه پرواز سانحه هوایی کاسپین


برای همه این عزیزان طلب آمرزش و برای بازماندگان علو درجات و صبر جزیل خواستاریم


کروی پروازی



میهمانداران



گارد پرواز

__________________

راه مبارزه با روزنامه‌های دروغگو: برعکس کردن آنها جلوی گیشه‌ها. بدون درد و خونریزی

از آنجایی که بر هر مسلمانی واجب است تا جلوی نشر اکاذیب را بگیرد و از آنجا که مواردی مثل خریدن و پاره کردن روزنامه‌ها هم هزینه دارد و هم خطر دارد و هم کار قشنگی نیست و باز هم از آنجا که تحمل خزعبلات بعضی جراید روی گیشه‌ها غیر ممکن است و عجیب روی اعصاب مردم راه می‌رود پیشنهاد جدیدی دارم: همه ما می‌توانیم از کنار هر دکه روزنامه فروشی که رد شدیم اولین نسخه از روزنامه‌های دروغگو را که بالای آن‌ها قرار گرفته است برعکس کنیم تا نه تیترش و نه نامش مشخص شود. می‌توانیم این کار را به بهانه‌ی دیدن روزنامه انجام دهیم. حالا تا روزنامه فروش بیآید و آن را درست کند و دوباره جلوی دید مردم قرار دهد کلی زمان می‌برد. شاید هم چندین ساعت طول بکشد. نگران ضرر کردن روزنامه فروش نباشید، چون هر روز جرایدی که فروش نرفته اند را به موسسه مربوطه بازمیگرداند و برای آن هم پولی پرداخت نمی‌کند. تنها ضرر این کار برای صاحبان روزنامه‌های دروغگو خواهد بود.