۱۳۸۸ تیر ۲۸, یکشنبه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: تا آخر ایستاده ایم تا نظام بماند

آقای فیروزآبادی از حامیان محمود احمدی نژاد است

سرلشکر حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در نامه ای که خطاب به "امام دوازدهم شیعیان" نوشته، با مرور وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، اعلام کرده است که "با تمام توان ایستاده ایم تا نظام بماند."

آقای فیروزآبادی در این نامه خطاب به "دشمنان میهن و ملت" هشدار داده است.

سرلشکر فیروزآبادی، یکی از بلند پایه ترین مقام های نظامی ایران است که از سال ۱۳۶۸ تاکنون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران است.

این ستاد عالیترین مرجع نظامی نیروهای مسلح در ایران است که وظیفه سیاست‌گذاری و فرماندهی کلیه نیروهای مسلح ایران یعنی ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی را برعهده دارد.


آقای فیروزآبادی در نامه خود، ضمن یادآوری شرایط مختلف ایران در ۳۰ سال گذشته از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله با عراق، جنگ های مسلحانه شهری، فعالیت های تجزیه طلبانه در سال های نخست انقلاب و شرایط کشور پس از درگذشت آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی، نوشته است که در ۳۰ خرداد ماه امسال، "۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ را بازسازی کردند، تخریب، کشتار و آشوب، به پایگاه های بسیج و مسجد خدا یورش بردند."

اشاره آقای فیروزآبادی به ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ اشاره به روزی است که سازمان مجاهدین خلق با اعلام جنگ مسلحانه، طرفداران خود را به راهپیمایی دعوت کرد. این تاریخ آغازگر یک دوره ترور و درگیرهای خیابانی در ایران بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، راهپیمایی طرفداران میر حسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد اصلاح طلب و معترض به نتایج انتخابات را با ۳۰ خرداد ۶۰ مشابه دانسته است.

آقای فیروزآبادی در نامه خود مدعی شده است که "در ۳۰ خرداد آشوبگران و منافقان با چهره ای جدید که چندان بی ارتباط با منافقان سابق نیستند، بر ملت یورش آوردند و منافقانه سلاح اهدایی آمریکا و اسرائیل و انگلیس را به سوی مردم شلیک کردند تا به خیال خام خود با کمک رسانه هیا بیگانه، ناجا و بسیج را متهم کنند."

نیروهای دولتی "سلاحی در دست نداشتند"

آقای فیروزآبادی از اعضای شورای عالی امنیت ملی ایران نیز هست که مهمترین نهاد امنیتی این کشور است.

او در نامه خود نوشته است که نیروهای انتظامی و بسیج و سپاه در این روز سلاحی در دست نداشتند.

به نوشته آقای فیروزآبادی "مسئولان با حکمت و تدبیر به کار بردن سلاح را به خاطر پیشگیری از هرگونه آسیب به مردم منع کرده بودند و نیروهای حافظ امنیت هیچگاه سلاحی در دست نداشتند و به کار نبردند."

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران می گوید که در روز ۳۰ خرداد امسال "ماموران حفظ امنیت و مدافعان حریم قانونی کتک خوردند، زخمی شدند، شهید شدند، بی رحمانه آنها را زیر چرخ های ماشین گرفتند، اما صبورانه با جانشان از مردم دفاع کردند، در مقابل آنها برای کشته های دروغی خود عزاداری کردند."

اشاره آقای فیروزآبادی، به کشته شدن ندا آقا سلطان دختر ۲۶ ساله ای است که به ضرب گلوله مستقیم کشته شد و مردم معترض با حضور در خیابان های تهران در صدد برپایی مراسم بزرگداشت برای او بودند که با ممانعت نیروهای دولتی روبه رو شد.

نیروهای مسلح و ۴ نامزد انتخابات

آقای فیروزآبادی در این نامه می نویسد که "نیروهای مسلح و بسیج هر ۴ کاندیدا را از یاران انقلاب می دانستند و مانند مردم ایران و با تشخیص خود کم یا زیاد به آنها رای دادند."

او در این نامه گلایه می کند که "چه ناسزاها که نثار ما نکردند و چه فحاشی ها و تهمت ها که از آن بی نصیب نماندیم. امنیت مردم را خدشه دار کردند و چون به دفاع از مردم برخاستیم، به ما لقب ستمکاران دادند."

آقای فیروزآبادی در ادامه نوشته است "کار آنگاه برایمان سخت شد و روحمان به درد آمد که اتاق فرمان خارجی ها و بعضی داخلی ها به هم پیوند خورد و چهره پاک نظام در کلمات سخیف و زهرآلود آنها گرد آلود شد."

ماموران حفظ امنیت و مدافعان حریم قانونی کتک خوردند، زخمی شدند، شهید شدند، بی رحمانه آنها را زیر چرخ های ماشین گرفتند، اما صبورانه با جانشان از مردم دفاع کردند، در مقابل آنها برای کشته های دروغی خود عزاداری کردند

حسن فیروزآبادی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در عین حال نوشته است که پس از اظهار نظر آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، شرایط تغییر کرد "رفته رفته صف خودی ها، یعنی ملت بزرگ ایران از اندک غیرخودی های نفوذ کرده در میان مردم جدا شد و به رغم به اصطلاح نخبگانی که از نخبگی جز وابستگی به بیگانه و تهاجم به ارزش های انقلاب و امام چیزی نمی فهمند، ملت یکپارچه می کوشد ندای رهبرمان را با سرود وحدت و امنیت و سرافرازی و کار و پیشرفت تحقق بخشد."

او در بخش دیگری از این نامه نوشته است که "چشم از دشمن اصلی برنمی داریم که آنها ام الفسادند و یاران ممکن الخطا و قابل بازگشت، دنیا هم می داند که ملت ایران در برابر دشمن ید واحده است. با تمام توان و آمادگی ایستاده ایم، تا نظام بماند."

آقای فیروزآبادی در این نامه به طور تلویحی از دوران وزارت ارشاد محمد خاتمی نیز انتقاد کرده و نوشته پس از پایان جنگ "بسیجی ها چیزهایی می دیدند که نمی پسندیدند. رهبری در این وضعیت به مردم و مسئولان هشدار داد. مسئول فرهنگی به جای اقدام، استعفا داد. بسیجی ناآرام بود، رنج می برد."

آقای فیروزآبادی از حامیان پرنفوذ محمود احمدی نژاد محسوب می شود. او چند ماه پیش از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دولت آقای احمدی نژاد را اصلاح طلب خواند و گفته بود "او طرح های نو آورد که توانست بر سیاست استکبار جهانی تاثیر بگذارد."

چندی پیش نشان استقلال ایران که بالاترین نشان دولتی این کشور است به آقای فیروزآبادی اهدا شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر