۱۳۸۸ مرداد ۱۴, چهارشنبه

White House reverses statement on Iran election

ABOARD AIR FORCE ONE (Reuters) - White House spokesman Robert Gibbs on Wednesday said he had misspoken in calling Mahmoud Ahmadinejad Iran's elected leader and that Washington will let the Iranian people decide whether Iran's election was fair.

"Let me correct a little bit of what I said yesterday. I denoted that Mr. Ahmadinejad was the elected leader of Iran. I would say that's not for me to pass judgment on," Gibbs told reporters aboard Air Force One.

"He's been inaugurated. That's a fact. Whether any election was fair, obviously the Iranian people still have questions about that, and we'll let them decide about that."

Mahmoud Ahmadinejad was sworn in as Iran's president on Wednesday in a ceremony boycotted by reformist leaders and parliamentarians and marred by street protests over his victory.

The 53-year-old hard-liner took his oath of office nearly eight weeks after a disputed election that unleashed Iran's worst unrest since the 1979 Islamic revolution and divided the political and clerical elite.

Obama and the leaders of France, Britain, Italy and Germany have all decided not to congratulate Ahmadinejad on his re-election. Gibbs had called Ahmadinejad Iran's "elected leader" on Tuesday during a briefing

عنتر نژاد زیبا میشود.











رئیس جمهور موسوی اتهام انقلاب مخملی را تکذیب کرد

ما دائم تأکید می‌کنیم که مسائل ما مسأئل ملی و داخلی است و ربطی به بیگانگان ندارد. میرحسین موسوی در جمع گروهی از جوانان به اتهام انقلاب مخملی و یا ارتباط با بیگانگان که به حرکات مردم نسبت داده می‌شود اشاره کرد و اظهار داشت: این اتهامات بی‌پایه در حالی ایراد می‌شود که ما دائم تأکید می‌کنیم که مسائل ما مسأئل ملی و داخلی است و ربطی به بیگانگان ندارد. حتی ایرانیان خارج از کشور هم در حمایتی که از حرکت مردم در داخل کشور کردند به خارجی‌ها پیوند نخوردند. به گزارش آفتاب وی افزود: این حس در حرکت مردم ما خیلی قوی بود و باید این رویکرد را تشدید کنیم. چرا که درونمایه‌ این حرکت تقویت هویت ملی ماست که در ذات خود نمی‌تواند بدون اجتناب از بیگانه شکل بگیرد. مسأئل ما در پیوند با بیگانه حل نمی شود و این را به عنوان یک اصل بایستی بپذیریم. مخصوصاً تجربیات 200 ساله گذشته ما نشان می‌دهد که لازم است ما در این زمینه مراقبت داشته باشیم. معنای آن این نیست که ما جهان را نشناسیم و از اتفاقاتی که در جهان به وقوع می‌پیوندد پند نگیریم و استفاده نکنیم. نه! اینها مواردی است که از آن استفاده می کنیم. ما نسبت به این نهضت عظیمی که آغاز شده هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌الملی باید روشنگری کنیم. ذهن‌های خلاق و انسان‌های خوب و گروه‌های خوب را در جامعه جهانی به این سمت متمایل کنیم و از نظریات آنان هم استفاده کنیم. منتهی بحث بر سر تسلیم بودن و متأثر شدن از سیاست‌های استعماری و سیاست‌ کشورهای بزرگ است که مورد اشاره بنده است، که طبیعتاً یک فاصله‌گذاری جدی و روشنی در این رابطه باید داشته باشیم»

هوارد بسکرویل : تنها فرق من با مردم ایران زادگاهم است و این فرق بزرگی نیست

هوارد کانکلین بسکرویل (متولد ۱۰ آوریل ۱۸۸۵ و در گذشته ۱۹ آوریل ۱۹۰۹) معلم آمریکایی مدرسه مموریال در تبریز بود. از او اغلب به عنوان «لافایت آمریکایی ایران» یاد می‌شود. هوارد باسکرویل معلم ۲۳ ساله در پاییز ۱۹۰۸ به دعوت مدرسه مموریال تبریز جهت تدریس تاریخ به ایران آمد. ورود او به ایران مقارن با دوره‌ای بود که محمد علی شاه در تهران مجلس به توپ بست و اساس مشروطه را برچید و دوره استبداد صغیر را در ایران حاکم کرد. باسکرویل در مدرسه تاریخ عمومی درس می‌داد، اما به خواست شاگردان مدرسه و معلمان مدرسه مانند مرحوم شریف‌زاده تدریس حقوق بین‌الملل را نیز بر عهده گرفت. در همان دوران مردم تبریز به رهبری ستارخان و باقرخان برای اعاده مشروطیت به پاخاستند و به دنبال این حوادث دسته‌ای در تبریز به نام فوج نجات تشکیل شد. باسکرویل که دوره سربازی را در آمریکا دیده بود، به قول خودش به جای نقالی تاریخ مردگان تصمیم گرفت مشق نظامی به جوانان بیاموزد. در همین ایام مرگ سید حسن شریف‌زاده دوست و یار نزدیک باسکرویل چنان او را منقلب کرد که در جواب همسر کنسول آمریکا که از او خواسته بود از صف مشروطه‌خواهان جدا شود، ضمن پس دادن پاسپورتش گفت:تنها فرق من با این مردم، زادگاهم است و این فرق بزرگی نیست.

زهرا اشراقی، نوه خمینی: به عنوان عضوی از خانواده امام شرمنده فعالان سیاسی و یاران همیشگی امام هستم

نوه امام (ره) عدم شناسایی برخی از دستگیر شدگان در راهپیمایی‌های خیابانی را از مهمترین دغدغه‌ها دانست و از مسئولان قضایی و امنیتی کشور خواست افرادی را که در بازداشتگاها نگه داری می شوند را شناسایی کرده و نگرانی خانوادها را رفع کنند.:::: به گزارش سحام نیوز زهرا اشراقی، نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به عنوان عضوی از خانواده امام (ره) شرمنده فعالان سیاسی و یاران همیشگی امام (ره) و خط مشی ایشان هستم که امروز در مسند اتهام براندازی نظام قرار گرفته‌‌اند. :::: زهرا اشراقی با اشاره به قضاوت افکار عمومی اظهار داشت: خوشبختانه همه اقشار مردم بر آنچه به فعالان سیاسی و مبارزین انقلاب گذشته واقف هستند. :::: وی تصریح کرد: دادگاه مذکور نمایشی است که روز به روز اعتماد مردم را به حکومت کاهش داده و سلب می‌کند. :::: اشراقی تصریح کرد: اکثر زندانیان سیاسی که امروز در دادگاه محاکمه می‌شوند از یاران نزدیک و وفاداران و پشتوانه‌های امام در پیروزی انقلاب اسلامی بودند که همین امر موجب شد شرمندگی بنده به عنوان نوه ایشان شده است. :::: این فعال سیاسی با بیان اینکه به گفته امام (ره) نظام و ابسته به فرد نیست، اظهار داشت: افرادی که خود از پایه گذاران و مبارزان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، امروز به خود نظام خیانت نمی‌کنند. :::: نوه امام (ره) عدم شناسایی برخی از دستگیر شدگان در راهپیمایی‌های خیابانی را از مهمترین دغدغه‌ها دانست و از مسئولان قضایی و امنیتی کشور خواست افرادی را که در بازداشتگاها نگه داری می شوند را شناسایی کرده و نگرانی خانوادها را رفع کنند. :::: این فعال سیاسی همچنین خطاب به رئیس قوه قضاییه گفت: سلب مسئولیت بزرگترین اشتباه است، ارزنده است در روزهای آخر فعالیت خود در این سمت به میدان آمده و با به اتمام رساندن پرونده دستگیر شدگان حوادث اخیر، با خرسندی از سمت خود خداحافظی کنید.:::: نوه امام (ره) برگذاری چنین دادگاهی را در تاریخ انقلاب بی‌سابقه دانست و از فرزندان شهیدانی همچون شهید مطهری و بهشتی که امروز خود دارای جایگاه اجتماعی در بین مردم و مسئولان هستند، خواست فعالیت خود را بیشتر کنند و از موقعیت فعلی در جهت بهتر شدن فضای کنونی کشور استفاده کنند.

مقایسه دو تحلیف - اوباما و احمدی نژاد




نامه وزرای دولت مهندس بازرگان به نخست وزیر ترکیه صاحب آن 5ر18 میلیارد دلار ملت ایران است، آن را پس بدهید

سرانجام، پس از هفته ها سکوت ناشی از شرایط کودتائی حاکم بر مطبوعات کشور، روزنامه اعتماد ملی با اشاره به ضبط 5ر18 میلیارد دلار پول ایران در خاک ترکیه، متن نامه ای را منتشر کرد که برخی از کاربدستان دولت موقت مهندس بازرگان به نخست وزیر ترکیه نوشته اند. آنها با علم بر این که نامه نوشتن به مقامات ایران نه تنها نتیجه بخش نیست، بلکه می تواند زمینه ساز دستگیری آنها نیز بشود، بنام ملت ایران از نخست وزیر ترکیه خواسته اند پول ملت ایران را ترکیه پس بدهد!