۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

Pictures: YES the police did USE GUNS #IRAN #IRANELECTION


خبر فوري از شيراز:اوضاع ناآرام در شيراز

الان 2 ساعت است كه در محوطه شاهچراغ و خيابانهاي اطراف درگيري و زدوخورد شديد در جريان است . نيروهاي لباس شخصي با سنگ و ميله و انواع سلاح سرد به مسجد قبا حمله ور شده و در حال تخريب مسجد ميباشند . سر و دست شكسته در محوطه امري عادي است. لباس شخصي ها در حال شعار دادن عليه موسوي و جنبش سبز هستند. ودر مقابل ايشان هم مردم به طرفداري از موسوي شعار ميدهند. شعار مردم: نيروي انتظامي باعث ننگ مايي تجاوز جنايت مرگ بر ولايت از حوالي ساعت يازده صبح، گروهي به سرکردگي سرهنگ ابراهيم عزيزي و محمدباقر ولدان با پوشيدن کفن حمله به مسجد قبا را آغاز کرده‌اند. عزيزي فرمانده سابق بسيج شيراز و فرماندار کنوني شهرستان شيراز است [1] و ولدان طلبه‌اي که چندي پيش با تهيه طومار عليه آيت‌الله‌العظمي سيد علي‌محمد دستغيب فتنه‌اي بزرگ برانگيخت و آيت‌الله سيد عبدالعلي آيت‌اللهي رفتار او را «فريبکاري شيطاني» خواند. [2] مهاجمان براي اشغال مسجد مي‌کوشند و محافظان مسجد قبا و پيروان و طلاب آيت‌الله دستغيب به شدت در حال مقاومت‌اند. تا اين لحظه، درگيري ادامه دارد. در دوران جنگ تحميلي، مسجد قبا بزرگ‌ترين پايگاه اعزام نيرو به جبهه بود و از نظر تعداد شهدا گويا در ايران حائز رتبه نخست است. مهاجمان کساني‌اند که در حوادث اخير به قمار مرگ و زندگي دست زدند و اينک با چرخش اوضاع مي‌کوشند براي حفظ منصب و مقام خود شهر را به خون کشند. اين آخرين برگ آنان در اين قمار خونين است. حوادث امروز، اگر فوراً از سوي مقامات عالي مملکتي، مهار نشود مي‌تواند به کشتار و آشوب بينجامد. کشته شدن طرفين کاملاً محتمل است. پيامد اين حادثه قابل پيش‌بيني نيست. تخريب يا به آتش کشيدن مسجد قبا لکه ننگي بزرگ و نازدودني بر دامان مهاجمان و حاميان ايشان خواهد بود. ——————————– طبق گزارشهاي تاييد نشده همينك كنترل اوضاع در شهر شيراز از سوي نيروهاي امنيتي خارج شده و درگيريها در نقاط مختلف شهر شيراز گزارش مي شود . ———————— در شيراز مردمي كه براي زيارت به شاهچراغ مي روند را بسيار شديد تفتيش بدني مي كنند . در ساير نقاط شهر درگيري گزارش مي شود ———————— مشاهدات يك شاهد عيني : ز ته تا سر کوچه ی مسجدی که آقای دستغیب توش نماز می خونه نزدیک به 200 تا مامور (غیر لباس شخصی) با باتوم و صلاح و اشک آور و ….. وایساده بودن قریب به 2000 نفر هم جلو کوچه مسجد و میدان شاهچراغ (احمدی ) بودن که اکثرا ریش داشتن و بسیجی مثل اینکه بیوجدانا تقاضای دستگیری آقای دستغیب رو داشتن یه نفر هم به عنوان فرمانده بسیج تو بلندگو صحبت میکرد و می گفت اینجا رو ترک کنید (البته سیاستشون بود ظاهری این حرف رو میزدن یعنی کجا رو دیدی یه مشت جوجه بسیجی از فرماندش دستور نگیره )ما هم مثل شما دلمون از دست آقای دستغیب موسوی صانعی (دقیقا اسم برد ) خونه.

خبرهای ضد و نقیض در مورد اجساد کشته شدگان روز عاشورا

در حالی که برادر علی حبیبی موسوی خامنه، می گوید که جنازه او از بیمارستان ابن سینا در تهران ناپدید شده است، خبرگزاری رسمی دولت ایران نوشته است که این جنازه برای کالبدشکافی و 'تحقیقات پلیسی' نگهداری می شود.

رضا حبیبی موسوی، یکی از خواهرزادگان میر حسین موسوی روز دوشنبه ۷ دی (۲۸ دسامبر) به 'پارلمان نیوز'، پایگاه خبری فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی گفت: "جنازه برادرم را از بیمارستان ابن سینا برده اند و هر کجا دنبالش می گردیم کسی مسئولیت قبول نمی کند".

آقای موسوی گفته است که تا زمانی که جنازه یافت نشود، خانواده او نمی تواند مراسمی را به مناسبت درگذشت او برپا کند.

در این حال ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت ایران در گزارشی نوشته است که جسد آقای حبیبی موسوی "به همراه 4 تن دیگر از کشته شدگان اغتشاشات تهران به منظور تکمیل تحقیقات کالبدشکافی و پلیسی و یافتن سرنخ های بیشتر" نگهداری می شود.

در گزارش ایرنا به محل نگهداری اجساد مورد اشاره و نهاد نگهداری کننده آنها اشاره ای نشده است.

برخی رسانه های نزدیک به معترضان در ایران می گویند که نگهداری این اجساد برای جلوگیری از تبدیل شدن تشییع جنازه آنها به موقعیتی برای اعتراضات تازه است.

در این حال رضا حبیبی موسوی به پارلمان نیوز گفته است: "هرزمان که جنازه برادرم پیدا شود از طریق رسانه ها در مورد مراسم اطلاع رسانی خواهیم کرد".

روز یکشنبه گزارش شد که علی حبیبی موسوی خامنه، خواهر زاده میرحسین موسوی، همزمان با برگزاری تجمع های اعتراضی عزاداران مخالف دولت در تهران به ضرب گلوله به قتل رسیده است.

به گزارش سایت کلمه، که اخبار و دیدگاه های میرحسین موسوی را منتشر می کند، خواهر زاده ۳۵ ساله آقای موسوی مقارن ظهر عاشورا در نزدیکی خیابان آزادی از ناحیه کنف هدف اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان ابن سینا در فلکه دوم صادقیه، جان سپرد.

در این گزارش آمده بود که والدین علی حبیبی موسوی، میرحسین موسوی و گروهی دیگر از شخصیت های سیاسی در بیمارستان حضور یافتند.

در مورد نحوه کشته شدن علی حبیبی موسوی گزارش های متفاوتی انتشار یافته است.

براساس برخی از گزارش ها، وی در اثر تیراندازی مستقیم ماموران امنیتی به سوی تظاهرکنندگان از پای درآمد در حالیکه منابع دیگر این احتمال را مطرح کرده اند که ضاربان آقای حبیبی او را عمدا هدف قرار دادند.

منابع خبری طرفدار دولت نیز کشته شدن علی حبیبی موسوی را بخشی از یک توطئه گسترده تر قلمداد کرده و 'تیم های ترور' را مسئول قتل 'مشکوک' او معرفی می کنند.

خبرگزاری کار ایران - ایلنا - گزارش کرده که سرتیپ پاسدار عزیزالله رجب زاده، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، گفته است که موضوع کشته شدن خواهرزاده میرحسین موسوی در دست بررسی است.

آقای رجب زاده افزوده است که در حال حاضر، امنیت در تهران برقرار است و اتفاق خاصی در جریان نیست.

میرحسین موسوی به عنوان یکی از رهبران اصلی جنبش اعتراضی ایران شناخته می شود و با توجه به نحوه کشته شدن خواهرزاده او در روز عاشورا، برگزاری هر نوع مراسم بزرگداشت می تواند به فرصتی برای برگزاری تجمع گسترده منجر شود.

هفته گذشته مراسم بزرگداشت آیت الله حسینعلی منتظری، از مراجع تقلید شیعه و از منتقدان حکومت کنونی ایران، به فرصتی برای برگزاری اجتماعات گسترده ای در چند شهر تبدیل شد.

محکومیت خشونت های روز عاشورا توسط گروه های سیاسی داخل و خارج ایران

جبهه مشارکت ایران اسلامی، دفتر ادوار تحکیم وحدت و سازمان عفو بین الملل با صدور اطلاعیه هایی، حوادث روز عاشورا در شهرهای مختلف ایران را محکوم کرده اند.

جبهه مشارکت ایران اسلامی، از احزاب اصلی جناح اصلاح طلب در ایران، در اطلاعیه خود در این مورد آورده است: "براستی اگر حاکمیتی باتدبیر و عاقل بر سر کار بود نمی بایست پس از این مدت با شنیدن صدای اعتراض و حضور فعال از عقلای قوم ودلسوزان ملت می خواست به چاره جویی این بحرانی که روز به روز تشدید می شود و برای همه مضر است بپردازند ؟ و نه اینکه زمام امور اداره این بحران را به دست کسانی بسپارد که جز زور و اسلحه و خشونت و زدن و بستن و گرفتن زبانی دیگر یاد نگرفته اند."

در ادامه اطلاعیه جبهه مشارکت آمده است: "اگر حکومت با تدبیری بر سر کار بود به جای ضرب و شتم مردم و دستگیری بی گناهان دستور می داد تا نظامیان به پادگانها بر گردند و دست خونین ناقضان حقوق ملت را از جان و مال و ناموس مردم کوتاه می کرد و به جای آزادیخواهان و حق طلبان کسانی را به زندان می انداخت که در کشتار مردم و شکنجه و تجاوز به زندانیان و شکستن حرمت دین و روحانیت و مشوه کردن چهره نظام در جهان نقش داشته اند."

جبهه مشارکت در اطلاعیه خود حوادث پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران و وقایع روز عاشورا را "نشانه شکست کامل کودتا و کودتاگران و نه نشانه اقتدار حاکمیت" خوانده است.

دفتر ادوار تحکیم وحدت که از دیگر گروه های اصلاح طلب در ایران است، نیز با صدور اطلاعیه ای نسبت به وقایع روز عاشورا واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

در اطلاعیه این دفتر آمده است:"غاصبان رای ملت و اشغالگران حاکمیت برگی دیگر بر کارنامه اشتباهات و جنایات خود افزودند و در مسیر اضمحلال و رسوایی گامی به پیش رفتند."

ادوار تحکیم وحدت در اطلاعیه خود همچنین اضافه کرده:"حکومتی که خود را برآمده از آموزه‌های دینی و انقلابی ملی و مردمی می‌داند اینگونه در ظهر عاشورا آتش گلوله به روی بی‌گناهان می‌گشاید و آن می‌کند که مستبدان روسیاه تاریخ این مملکت در ادوار مختلف نیز از عمل بدان شرم داشته‌اند."

سازمان عفو بین الملل که از گروه های بین المللی مدافع حقوق بشر است در واکنش به وقایع روز یکشنبه ایران با صدور بیانیه ای گفت: "کشته شدن عده ای در روز عاشورا کاملا قابل اجتناب بود و این روند برای خونریزی های بیشتر باید خاتمه یابد."

حسیبه حاج سهراوی، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین الملل در بیانیه این سازمان گفته است که "خشونتها در ایران در حال افزایش است و به نظر می رسد فشار فزاینده نیروهای امنیتی با مقاومت بی سابقه معترضان رو به رو می شود."

عفو بین الملل در ادامه بیانیه خود آورده است: "رهبر ایران (آیت الله خامنه ای) و دولت این کشور باید پلیس را از استفاده از ابزار زور بر حذر دارند و فرماندهان سپاه پاسداران باید مانع از ورود بسیج به تظاهرات شوند. چون بارها ثابت شده که رفتار آنها به آتش درگیری های دامن می زند و به کشته شدن افراد بیشتری می انجامد."

دعوت از مقامات دولتی برای تظاهرات دولتی فردا

حمله نیروهای حامی خامنه ای به دانشجویان دانشگاه علم و صنعت


تصاویری از افرادی که به اسم دانشجو برای سرکوب دانشجویان به دانشگاه علم و صنعت آورده شده بودند:





تصاویری (در زير) از تجمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به کشتار مردم در روز عاشورا



تونل وحشت اوین و تیراندازی در این زندان

صدها شهروند بازداشت شده وقایع اخیر در بدو ورود به زندان اوین با عبور از تونل وحشت مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته مورخ 7 دیماه در آستانه ورود دست کم 400 شهروند بازداشت شده به این زندان، نیروهای حفاظت و نظامی مستقر در اوین با تشکیل تونلی انسانی موسوم به تونل وحشت که با قرار گرفتن نیروهای باتوم به دست در دو سوی یک مسیر باریک و ضرب و شتم مستمر زندانیان در حین عبور شکل میگیرد اقدام به عبور دادن شهروندان و از این تونل و بالطبع ضرب و شتم و مجروح کردن آنان کردند.
فارغ از اقدام غیرانسانی مورد اشاره، شاهدان عینی در تاریخ مورد اشاره از اقدام به فرار یک زندانی از مقابل درب ورودی زندان اوین خبر می دهند که به ضرب گلوله ای که به پای نامبرده شلیک شد متوقف و مجدداً بازداشت شده است.
حجم بی سابقه شهروندان بازداشت شده علاوه بر افزایش خشونت های کم سابقه، باعث تغییرات اساسی در زندان اوین منجمله افزایش نیروهای نظامی و همینطور تغییر کاربری ساختمانهایی همچون ساختمانی آموزشی اوین به بازداشتگاه شده است.