۱۳۸۸ مرداد ۲۹, پنجشنبه





مرداد 88 نخستين هجوم سياسي به جبهه ميرحسين عضو کمسیون ماده 10 احزاب: هر حزبی به راه سبز امید بپیوندد لغو امتیاز خواهد شد


عضو کمسیون ماده 10 احزاب: هر حزبی به راه سبز امید بپیوندد لغو امتیاز خواهد شد

عضو کميسيون ماده 10 احزاب به احزاب هشدار داد در صورت همکاري با تشکيلات «راه سبز اميد» پس از تذکر و اخطار کتبي، مجوز آنها باطل خواهد شد.

به نوشته اعتماد، اين موضع از سوي «حميدرضا فولادگر» عضو کميسيون ماده 10 احزاب تنها يک روز پس از تشريح جزئيات «راه سبز اميد» اتخاذ شد تا ادامه راه اين تشکل چندان به آساني ميسر نباشد.روز سه شنبه سيدعليرضا حسيني بهشتي برخي ساز و کارهاي اين «جبهه سبز» را اعلام کرد؛ جبهه يي که ميرحسين شنبه هفته جاري در ديدار اعضاي انجمن اسلامي جامعه پزشکي نام آن را «راه سبز اميد» اعلام کرده بود. بر اين اساس اصلاح طلبان معتقد بودند موانع بسياري سر راه اين جبهه فراگير که ظرفيت ساماندهي ميليوني مردم و فعالان سياسي را دارد، ايجاد خواهد شد.

24 ساعت زمان کافي بود تا اين پيش بيني محقق شود و عضو کميسيون ماده 10 احزاب را به اين موضع گيري وادار کند؛ «لازمه فعاليت سياسي موسوي تمکين به قانون است. طبق ماده 16 کميسيون 10 احزاب، اين کميسيون به احزابي که قصد دارند زير مجموعه جبهه سياسي حرکت هاي غيرقانوني وي شوند، پس از تذکر و اخطار کتبي، مجوز آنها را توقيف و باطل خواهد کرد.»

حميد رضا فولاد گر نماينده حامي دولت در مجلس که عضو کميسيون ماده 10 احزاب است، در گفت وگو با فارس به تشريح تشکيل جبهه سياسي، از سوي موسوي پرداخت و اظهار داشت؛ اگر موسوي قصد دارد يک جبهه سياسي تشکيل دهد، تشکل هايي که قرار است زيرمجموعه اين جبهه فعاليت کنند، بايد داراي مجوز براي فعاليت قانوني باشند. وي افزود؛ فعاليت قانوني هر جبهه سياسي مشروط به اين اصل است که تشکل هاي زيرمجموعه آن جبهه، از قبل داراي مجوز باشند و اگر اين گونه نباشد اين تشکل جديد محسوب مي شود و بايد براي تشکيل آن اقدام به اخذ مجوز از وزارت کشور کرد.

فولاد گر ادامه داد؛ به عنوان مثال جبهه پيروان خط امام و رهبري که متشکل از 14 تشکل است که اين تشکل ها داراي مجوز براي فعاليت هستند يا جبهه شوراي هماهنگي دوم خرداد نيز از تشکل هاي مجوز دار تشکيل شده که نمي شود بر اين اساس جبهه پيروان خط امام و رهبري يا جبهه شوراي هماهنگي دوم خرداد را تشکل جديدي دانست و اين نوع تشکل نياز به مجوز ندارد. عضو کميسيون ماده 10 احزاب با بيان اينکه موسوي با قبول قانون اساسي و دولت جمهوري اسلامي که مجري قانون است در انتخابات شرکت کرده بود، افزود؛ براي تقاضاي مجوز لازم است وي در مرحله اول اظهارات گذشته خود را مبني بر عدم مشروعيت دولت دهم پس بگيرد و به مشروعيت دولت منتخب مردم اذعان کند.

نماينده اصفهان با بيان اينکه فعاليت سياسي موسوي مشروط به عملکرد قانوني وي است، تصريح کرد؛ طبق ماده 16 احزاب، قانون اين اجازه را به اعضاي کميسيون ماده 10 داده تا در صورتي که حزب يا تشکل مجوز بخواهد زير مجموعه جبهه يا تشکل ديگري شود، به اين دليل که جبهه سياسي، دولت را نامشروع بداند، در چند مرحله اخطار، تذکر کتبي و حتي توقيف و لغو مجوز حزب را ارائه کند که در اين صورت جبهه سياسي طبق قانون نمي تواند تشکيل شود.وي اضافه کرد؛ بايد احزاب و تشکل ها طبق مرامنامه خود قانوني عمل کنند و قانون طبق آيين قانوني، مي تواند از فعاليت آنها با هر تشکلي يا حزب ديگري که قصد دارد جبهه سياسي تشکيل بدهد مخالفت کند.





جنايات ارتکابی در ايران تحقيق بين المللی را ايجاب می کند، فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران

در پی نامه مورّخ ۲ ژوئيه (۱۱ تير) فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران خطاب به آقای بان کی مون دبيرکل سازمان ملل متحّد که طّی آن اعزام يک فرستاده ويژه به ايران به منظور تحقيق در باره قتل و شکنجه و بازداشت های خودسرانه در پی انتخابات متقّلبانه رياست جمهوری, فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران امروز طّی نامه سرگشاده ای از خانم ناوانه تم پيلای کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درخواست کردند که تحقيق در باره جنايات ارتکابی را خود وی به عهده بگيرد و بدين منظور هرچه زودتر راهی ايران شود.






در اين نامه خاطر نشان شده است که انتشار گزارش کميساريای حقوق بشر سازمان ملل در باره وضعیّت حقوق بشر در ايران ملازمه با انجام تحقيقات همه جانبه در باره رقم واقعی کشته شده گان, اعمال شکنجه و بدرفتاری در باره بازداشت شده گان که تا کنون حداقّل به مرگ سه زندانی انجاميده, تعداد و شرايط بازداشت صدها تن که بيش از دو ماه است که در زندان های رسمی و غير رسمی جمهوری اسلامی به سر می برند, انجام تحقيقات از زندانيان و خانواده های آنان که زير فشار و تهديد مستمّر شبکه های اطلاعاّتی- قضايی هستند, چگونگی برگذاری محاکمه های نمايشی طّی هفته های اخير .... دارد.

همچنين با ياد آوری فشارهای که طّی ماههای گذشته بر کانون مدافعان حقوق بشر اعمال کرده اند و از جمله بستن و مهروموم کردن دفتر کانون, بازداشت عبدالفتاح سلطانی و محمدعلی دادخواه, از کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درخواست کرده ايم که در جريان بازديد از زندان اوين با آقايان سلطانی و دادخواه ملاقات کنند و هم با ديگر اعضای کانون مدافعان حقوق بشر که علی رغم تهديد و فشار مستمّر همچنان به فعاليت های خود ادامه می دهند به گفتگو بپردازند.

عبدالکريم لاهيجی
رئيس جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران
نايب رئيس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر

جا قحط بود؟



این مدل جدید شلوار جین ساخت چین است که به ایران صادر شده است. یعنی تجار آن را به چین سفارش داده و حالا وارد کرده اند. جنسش چندان مرغوب نیست. مثل بقیه جنس های چینی. اما ارزان است. باز هم مثل بقیه اجناس ساخت چین. اما بعید است سفارش دهنده و وارد کننده بتواند این شلوارها را در ایران آب کند. بسم الله الرحمان الرحیمی که به سفارش تجار ایرانی روی دو جیب عقب این شوار جین دوخته شده، همان جائی است که روی آن می نشینند و در واقع "نام خدا" می رود زیر "ک ..." آن کسی که این شلوار را پایش می کند. این همه جا برای نام خدای رحمان وجود داشت، دیگر چه نیازی به تبلیغ نام او در چنین جائی؟

چند صد هزار از این شلوار وارد کرده اند معلوم نیست، اما شک نداشته باشید که بزودی فروش آن ممنوع می شود و نیروی انتظامی این بار موظف می شود درخیابان ها برجستگی های نیمه دوم تنه دختران و پسران را کنترل کند تا مبادا روی لنبر آنها اسم خدا نوشته شده باشد. هم چشم چرانی و هم ماموریت. شاید هم این بار دستور از بالا صادر شود که کسی را بازداشت نکرده و به کهریزک نبرند، بلکه در همان وسط خیابان به هرکس که این نوع شلوار را به پا دارد دستور دهند آن را در آورد.

رای ما کو؟

احمدی نژاد می خواهد، امشب
به سئوالات مردم در سیما پاسخ بگوید!

رئیس دولت کودتا می خواهد مستقیم با مردم صحبت کند! یعنی مردم بیایند روی خط تلفن سیمای دروغگوی جمهوری اسلامی و از دروغگوی بزرگ سئوال کنند. نه درباره بازداشتی ها، نه درباره تجاوزاتی که در زندان ها صورت گرفته، نه در باره نقش خود وی در طراحی و اجرای کودتا، نه در باره محصول کار سردار محصولی، نه درباره دلیل ندادن مجوز راهپیمائی سکوت به مردم از میدان امام حسین تا میدان آزادی، نه درباره تیراندازی به مردم، نه در باره هویت لباس شخصی ها و رابطه آنها با خود وی، نه درباره ترور دکتر سامی و ترور عبدالرحمان قاسملو، نه درباره گرانی و بیکاری و.... خیر، این مسائل جزئی است، ایشان می خواهد در باره اتم از ایشان سئوال کنند و درباره ترکیب زنانه کابینه اش. زنانی که یکی از آنها همسر حسین شریعتمداری است و دیگری مسئول بسیج دختران مدارس و سومی که هنوز نامش اعلام نشده نیز در همین ردیف ها. مصباح یزدی زیر چادر. در اعتراض به این نمایش، حالا که اجازه راهپیمائی نمی دهد، چاره ای جز این می ماند که مردم روی بام ها فریاد بکشند: الله اکبر؟

پنجشنبه شب، یعنی امشب، قرار است رئیس دولت کودتا گفتگوی تلویزیونی داشته باشد و مردم مستقیم با او تماس گرفته و سئوالاتشان را مطرح کنند. البته نه از آن سئوالاتی که دو ماه و اندی است که میلیون ها ایرانی در تهران و دیگر شهرهای ایران می کنند و کسی جواب نمی دهد. همان سئوال معروف را می گوئیم: رای ما کو؟

احمدی نژاد که مستقیما در کودتای 22 خرداد نقش آفرین بوده و طراح یورش به فعالان سیاسی و کمک گیری از برادران سپاه برای بازجوئی سفید و اعتراف گیری است، مدعی 24 میلیون رای است. اگر یک دهم این ادعا هم درست بود، او در تهران یک تظاهرات حمایتی از خودش راه انداخته بود. همچنان که بعد از اعلام نتیجه کودتائی انتخابات برای چنین نمایشی خیز برداشت و ابتدا خواست در مصلی تهران عده ای را جمع کند. به او خبر دادند که مصلی بزرگ است و یک گوشه آن هم با طرفداران لباس شخصی جنابعالی پر نمی شود. صاحب رکورد دروغ در ایران، یعنی احمدی نژاد میدان ولیعصر را برای این نمایش انتخاب کرد و به گفته همه ناظران و شاهدان، علیرغم همه تدابیر و تدارکات، کمتر از حدود 50 هزار نفر از بسیجی ها و لباس شخصی ها در میدان ولیعصر جمع شدند. همان اجتماعی را می گوئیم که احمدی نژاد در آن مخالفان 3 میلیونی خود در تهران را خس و خاشاک نام داد!

فریاد الله اکبر بر پشت بام‌ها

حالا این رئیس دولت می خواهد مستقیم با مردم صحبت کند. یعنی مردم بیایند روی خط سیمای دروغگوی جمهوری اسلامی و از دروغگوی بزرگ سئوال کنند. نه درباره بازداشتی ها، نه درباره تجاوزاتی که در زندان ها صورت گرفته، نه در باره نقش خود وی در طراحی و اجرای این کودتا، نه در باره محصول کار سردار محصولی، نه درباره دلیل ندادن مجوز راهپیمائی سکوت از میدان امام حسین تا میدان آزادی، نه درباره تیراندازی به مردم، نه در باره هویت لباس شخصی ها و رابطه اش با خود وی، نه درباره ترور دکتر سامی و ترور عبدالرحمان قاسملو، نه درباره گرانی و بیکاری و.... خیر، این مسائل جزئی است، در باره اتم باید از ایشان سئوال کنند و ترکیب زنانه کابینه اش. زنانی که یکی از آنها همسر حسین شریعتمداری است و دیگری مسئول بسیج دختران مدارس و سومی که هنوز نامش اعلام نشده نیز در همین ردیف ها. به جای این که حسین شریعتمداری را به کابینه بیآورد، خانم دستجردی همسر ایشان را به کابینه می خواهد بیآورد تا شریعتمداری خط به کابینه بدهد و اعضای کابینه را کنترل امنیتی کند!

رئیس دولت کودتا امشب می آید به تلویزیون برای پاسخ ندادن به آن سئوالاتی که در بالا نوشتیم. برای دهن کجی به این نمایش تلویزیونی، قرار است همزمان با شوی جدید احمدی نژاد در تلویزیون مردم روی بام رفته و با فریاد "الله اکبر" بگویند که مردم روی بام اند، نه پای تلویزیون و سخنان کودتاچی!

کانون مدافعان حقوق بشر فاش کرد: همکاری نکردن با شیرین عبادی شرط آزادی اعضای کانون

شبکه جنبش راه سبز (جرس): کانون مدافعان حقوق بشر با صدور اطلاعیه ای نسبت به بازداشت همکاران این کانون همچون محمد علی دادخواه و عبدالفتاح سلطانی و آزار نرگس محمدی و محمد سیف زاده با تماس های مکرر و احضار به محل دادسرا و... اعتراض کرده و خواستار آزادي هرچه سريعتر زندانيان سياسي و اعضاي كانون مدافعان حقوق بشر و شوراي ملي صلح شده است.

متن کامل اطلاعیه کانون را در زیر بخوانید:
پس از انتخابات 22 خرداد 2 تن از اعضاي كانون مدافعان حقوق بشر آقايان عبدالفتاح سلطاني و محمدعلي دادخواه و هچمنين همكار مطبوعاتي كانون، آقاي عبدالرضا تاجيك بازداشت شدند. همچين 11 نفر از اعضاي شوراي ملي صلح آقايان كيوان صميمي، عبداله مؤمني، حسن كاك اميني، عبدالفتاح سلطاني، عيسي سحرخيز، سعيد حجاريان، كوروش زعيم، مصطفي تاج‌زاده، حسين مجاهد، محمد توسلي و تقي رحماني نيز در آغازين روزهاي پس از انتخابات بازداشت شدند كه 3 نفر از آنها آزاد شدند.

در هفته‌هاي اخير نيز ساير اعضاي كانون مدافعان حقوق بشر از جمله آقاي محمد سيف‌زاده و خانم نرگس محمدي با تماسهاي مكرر و احضار به محل دادسرا و ساير نهادهاي امنيتي نامشخص، تهديد به برخوردهاي امنيتي در صورت تداوم فعاليت حقوق بشردوستانه شدند. همچنين مطلع شديم كه در گفت و گوي مقامات مسئول با بازداشت‌شدگان كانون در زندان، شرط آزادي ايشان توقف فعاليت هاي حقوق بشري و عدم همكاري با رئيس كانون خانم عبادي عنوان شده است و زندانيان كانون، تحت فشار براي اعتراف به خائن بودن اعضاي كانون مي‌باشند.

كانون مدافعان حقوق بشر اعلام مي‌دارد:
1. كانون مدافعان حقوق بشر كه در سال 1379 تأسيس شده است در آغازين روزهاي تاسيس، درخواست خود را به كميسيون ماده 10 احزاب كشور ارائه نمود. در تاريخ17/1/1383 كميسيون مذكور پس از جلسه خود اعلام نمود كه مجوز كانون به تصويب رسيده و در 31/6/1385 نيز تصويب پروانه فعاليت آن توسط مقام ذيصلاح مربوطه، اعلام رسمي و علني شد همچنين تاكيد شد كه پروانه فعاليت مي بايست در اختيار اين نهاد قرار گيرد. كانون مدافعان حقوق بشر به ثبت جهاني نيز رسيده و عضو فدراسيون بين‌المللي حقوق بشر (fidh) مي‌باشد، لذا بر اساس قوانين جمهوري اسلامي ايران، كانون مدافعان حقوق بشركاملاً قانوني است و تمام فعاليتهاي خود را در چارچوب قانون انجام مي‌دهد.


2. حكومت ايران متعهد و ملتزم به اعلاميه جهاني حقوق بشر و ميثاقين سياسي- مدني و فرهنگي- اجتماعي- اقتصادي بوده و متعهد به پيمان بين المللي مبني بر همكاري و تضمين انجام و تداوم فعاليت مدافعان حقوق بشر نيز مي‌باشد.

3. فعاليتهاي كانون مدافعان حقوق بشر به عنوان يك نهاد مدني ملي- بين‌المللي فعاليتي غير سياسي است و صرفاً با رويكرد حقوق بشر دوستانه و در چارچوب اعلاميه جهاني حقوق بشر و با التزام به قوانين داخلي صورت مي‌گيرد. لذا كانون مدافعان حقوق بشر فعاليت قانوني خود را در چارچوب‌هاي ياد شده و بر اساس منافع ملي و ارزشهاي حقوق بشري ارزيابي مي‌نمايد.


4. اكنون كه آزادانه مي‌توانيم، اعلام مي‌كنيم كه به هيچ عنوان كانون مدافعان حقوق بشر پاي از خط قرمز تأمين منافع ملي ملت سرافراز ايران فراتر ننهاده و محكم و استوار بر تحقق اعلاميه جهاني حقوق بشر،رعايت قانون و حفظ منافع ملي ايران در عين التزام به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و پايبندي به اعلاميه جهاني حقوق بشر ايستاده و اگر هر اعترافي تحت شرايط فشار و شكنجه در زندان ها اخذ گردد، هيچگونه ارزش قانوني و اعتبار ندارد. در آبان‌ماه سال 1386 كه تهديدها عليه ايران شدت گرفت، شيرين عبادي برنده جايزه صلح نوبل و كانون مدافعان حقوق بشر نه تنها در نشست‌هاي بين‌المللي ، سرسختانه مخالفت خود را اعلام نمودند و جنگ را محكوم كردند، بلكه در كشور ايران نيز اقدام به تشكيل شوراي ملي صلح نمودند كه دهها شخصيت برجسته و ممتاز ايراني در عرصه‌هاي گوناگون، مؤسسين اين نهاد مدني معتبر مي‌باشند.


5. يك بار ديگر از مسئولان امر مصرانه مي‌خواهيم كه در شرايط حساس كنوني با آزادي هرچه سريعتر زندانيان سياسي و اعضاي كانون مدافعان حقوق بشر و شوراي ملي صلح و برداشتن فشارهاي امنيتي از روي ساير فعالان عرصه مدني- سياسي- اجتماعي ايران مرهمي هر چند كوچك بر رنجها و آسيب‌هاي ملت ايران نهند كه قطعا تداوم آن بر ضد مصالح و منافع ملي ايران است.

رئیس جمهوری روسیه به پرزیدنت پرس: بمب اتمی ایران موجب مسابقه تسلیحاتی خاورمیانه میشود ما با آن مخالفیم

استقبال رئیس جمهوری روسیه ازپرزیدنت پرس درسوچی







پرزیدنت شیمعون پرس در پایان گفتگوهای مهمی که با سران جمهوری فدرال روسیه انجام داد، و مسائل اتمی ایران یکی از مهمترین موضوع های مورد بحث بود، در ساعات شامگاه امروز (چهارشنبه 28 امردادماه 1388- 19 اوت 2009) به اورشلیم باز می گردد. پرزیدنت دمیتری مدودیف رئیس جمهوری روسیه در این دیدار گفت: «دولت مسکو با مجهز شدن جمهوری اسلامی ایران به جنگ افزار اتمی مخالف است و آن را امری خطرناک برای خاورمیانه می داند». در همان حال، رئیس جمهوری مصر در دیداری که با سران جامعه یهودیان ایالات متحده در واشنگتن داشت، حمله نظامی به هدف ویران کردن تاسیسات اتمی ایران را امری خطرناک دانست و بدون ذکر نام اسرائیل، این کشور را از چنین قصدی برحذر داشت. حکومت ایران روز گذشته (سه شنبه) ابراز آمادگی خود را برای از سرگیری گفتگوهای اتمی پس گرفت، و یک روزنامه اسرائیلی امروز نوشت: اسرائیل رئیس پیشین سازمان بین المللی انرژی اتمی را متهم می سازد که اسناد و شواهد افشاگرانه در مورد فعالیت های هسته ای ایران را پنهان نگاه داشته بود تا انگشت اتهام به سوی دولت تهران دراز نشود.

پرس: «بمب اتمی ایران، همانند
بازداشتگاه مرگ پرنده نازی های»
گفتگوهای روسای جمهوری اسرائیل و روسیه، که در کاخ ییلاقی ریاست جمهوری در شهر سوچی در ساحل دریای سیاه انجام گرفت، بیش از چهار ساعت ادامه داشت و علاوه بر مسائل اتمی ایران، یک رشته موضوع های دیگر و از جمله روند صلح خاورمیانه و همکاری های راهبردی بین اسرائیل و روسیه و گسترش روابط دو کشور مورد رایزنی قرار گرفت.
پرزیدنت پرس در این دیدار بر خطرات اتمی شدن حکومت ایران انگشت گذاشت و از جمله گفت: «چنین امری، حکومت ایران را به یک بازداشتگاه مرگ پرنده مبدل خواهد ساخت». اشاره رئیس جمهوری اسرائیل به اردوگاه های مرگ آلمان نازی بود که یهودیان را به طور دسته جمعی به آنجا می فرستادند تا آنها را بکشند و سپس در کوره های آدم سوزی به خاکستر مبدل کنند. سران جمهوری اسلامی ایران تا کنون بارها اسرائیل را به نابودی تهدید کرده اند و هاشمی رفسنجانی گفته بود که "یک بمب اتمی اسلامی کافیست تا اسرائیل نابود شود" و احمدی نژاد نیز گفته بود: «اسرائیل به زودی از نقشه جغرافیا محو و نابود خواهد شد».

«اسرائیل حاضر است با روسیه در امور
علمی، کشاورزی و پزشکی همکاری کند»

در آغاز دیدار بین روسای جمهوری اسرائیل و روسیه، پرزیدنت مدودیف گفت: دولت مسکو اسرائیل را یک دوست واقعی و یک شریک مهم برای خویش می داند و روسیه مایل است همکاری های راهبردی با اسرائیل را گسترده تر سازد و آن را در سطح روابط استراتژیک روسیه با فرانسه، ایتالیا و آلمان قرار دهد.
پرزیدنت مدودیف گفت: ما توانائی های اسرائیل را در رویاروئی با بحران اقتصادی جهانی، و دستاوردهای کشور شما را در امور نانوتکنولوژی، علوم، پزشکی و کشاورزی از نزدیک دنبال می کنیم و آن را ارج می نهیم.
رئیس جمهوری روسیه از پیشنهاد پرزیدنت پرس برای پیشبرد پروژه های بزرگ اقتصادی در زمینه دستاوردهای علمی در رشته های اعلام شده و هر زمینه دیگری که اسرائیل در آن در جهان پیشگام است، استقبال کرد.

«برنامه های موشکی پرهزینه ایران،
از نیت های اتمی پرده بر می دارد»
بخش عمده ای از گفتگوهای روسای جمهوری دو کشور به برنامه های اتمی ایران اختصاص داشت. پرزیدنت پرس در آغاز این دیدار گفت: «مشکل اساسی در مورد ایران، تنها تلاش حکومت برای رسیدن به بمب هسته ای نیست، بلکه ماهیت رژیم مطرح است» و افزوده گفت: «جناب رئیس جمهوری، من یهودی هستم و شمار زیادی از افراد خانواده من (زاده بلاروس) به دست نازی ها کشته شدند و هنگامی که من سخنان رئیس جمهوری ایران را می شنوم که اسرائیل را به نابودی تهدید می کند، نمی توانم بی تفاوت بمانم. از دیدگاه من، دستیابی حکومت ایران به بمب هسته ای، به منزله یک بازداشتگاه مرگ پرنده خواهد بود. من نمی گویم که همین فردا آن ها چنین کاری خواهند کرد، ولی هیچ اطمینانی هم وجود ندارد که چنین امری رخ ندهد».
پرزیدنت پرس افزوده گفت: «این واقعیت که حکومت ایران به موازات برنامه های اتمی خود، میلیارد دلار را برای تولید انواع موشک های دور برد هزینه می کند، نیت های واقعی رژیم آن کشور را آشکار می سازد».
رئیس جمهوری اسرائیل گفت: «ما هیچ کشور دنیا را مورد تهدید قرار نداده ایم. نسبت به هیچ سرزمین یا کشوری چشم طمع نداریم – و این در حالی که رژیم ایران هر روز و هر شب، نه تنها علیه اسرائیل، که علیه دنیا دست به تهدید می زند». پرزیدنت پرس افزوده گفت: «خدا می داند که بمب اتمی ایران به دست چه عواملی برسد. گروه های تروریستی در همه دنیا فعال هستند، و همان گونه که خود جنابعالی نیز متوجه هستید، از دست یازیدن به هیچ گونه شیوه و روشی رویگردان نمی شوند».

رئیس جمهوری روسیه: «بمب اتمی در
ایران،
مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه»
پرزیدنت مدودیف در پاسخ گفت: «دولت روسیه با بودن جنگ افزار اتمی در دست جمهوری اسلامی ایران مخالف است – این وضع موجب ناراحتی همه ماست و تردیدی نداریم که اگر ایران بتواند سلاح هسته ای به دست آورد، موجب مسابقه تسلیحاتی در کشورهای دیگر خاورمیانه نیز خواهد شد و این بدترین سناریو خواهد بود».
رئیس جمهوری روسیه افزوده گفت که در دیدار با همتای آمریکائی او، پرزیدنت باراک اوباما توجه زیادی به این موضوع نشان داد و مساله به طور جامع مورد گفتگو قرار گرفت و رئیس جمهوری ایالات متحده شیوه بسیار سازنده ای را در مورد مساله اتمی ایران ارائه داد.
پرزیدنت پرس در این دیدار، موضوع رسیدن سلاح های ساخت روسیه به دست حکومت ها و یا سازمان های ضد اسرائیلی را نیز مطرح ساخت و از جمله یادآور شد که برخی سلاح هائی که حزب الله در جنگ سه سال پیش علیه اسرائیل به کار برد ساخت روسیه بود.
در حالی که روسیه در گذشته چنین اتهاماتی را رد کرده بود، پرزیدنت مدودیف این بار گفت که این موضوع را با دقت بیشتر مورد رسیدگی قرار خواهد داد.
در این میان، روزنامه اسرائیلی هاآرتس امروز نوشت: در ماه های اخیر بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتم توانسته اند شواهد و مدارکی به دست آورند که ثابت می کند جمهوری اسلامی ایران به اجرای برنامه های نظامی اتمی پرداخته است. این شواهد که ادعاهای محمد البرادعی در دفاع از پروژه های هسته ای ایران را نقض می کند، در بخش بسیار محرمانه گزارش های سازمان آمده که هنوز در اختیار هیچ کشوری قرار نگرفته است.