۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

دیدار محرمانه وزیر احمدی نژاد با همتای اسراییلی

انتشار عکس هایی ازجلسه دیدار محرمانه محمد مهدی زاهدی وزیرعلوم دولت نهم با یکی از وزرای کابینه اسراییل در سایت های مختلف اینترنتی، بار میزان صداقت این دولت را در شعارهای ضد اسراییلی خود به موضوع بحث رسانه ها تبدیل کرد.

عکس هایی که در سایت "جهان" منتشر شده و دیگر سایت های محافظه کارنیز آن را انعکاس داده اند، زاهدی را در اتاقی همراه با وزیر اسراییلی نشان می دهد. این درحالی است که مقامات جمهوری اسلامی همواره از حضور در جلساتی که مقامات اسراییلی نیز در آنها حضور دارند خودداری می کنند. طی سالهای بعد از انقلاب بسیاری از ورزشکاران ایرانی که براساس قرعه دربرابر ورزشکاران اسراییلی قرار گرفته اند از رقابت با آنها خودداری کرده و از دور مسابقات حذف شده اند.

به گزارش "جهان"، زاهدی که هنگام تصدی وزارت علوم در کنفرانس سزامی ۲۰۰۸ کشوراردن شرکت کرده بود با وزیر علوم کشور اسراییل رالب (راغب) مجادله گفت وگو کرده است. جهان با تاکید بر این که زاهدی "به دور از چشم دوربين‌ها و اصحاب رسانه و در پشت درهاي بسته به مذاکره با وزير علوم وقت اسراییل پرداخته"، تاکید کرده: " هر چند تلاش‌هاي بسياري براي رسانه‌اي نشدن اين اتفاق انجام شد، اما زمزمه سفارت زاهدي، سايت جهان را بر آن داشت تا با انتشار عکس‌هايي از اين ديدار، مسئولان عالي دولت و مقامات ديپلماسي کشور را در انتخاب افراد آگاه به شئونات انقلاب اسلامي ياري کند."

گفت وگوی زاهدی و وزیر اسراییلی مشخصا به صورت تصادفی نبوده است. چرا که در عکس ها نشان داده می شود که وی به همراه چند نفر دیگر در یک اتاق با وزیر اسراییلی حضور دارند.

این اولین بار نیست که یکی از نزدیکان احمدی نژاد عرف دیپلماتیک جمهوری اسلامی را در ارتباط با اسراییل نادیده می گیرند. جنجال برانگیزترین مورد از این دست هنگامی رخ داد که اسفندیاررحیم مشائی معاون احمدی نژاد ورییس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری در اظهاراتی گفت: "ما با همه مردم دنیا دوست هستیم حتی مردم آمریكا و اسرائیل". این اظهارات واکنش شدید برخی از مراجع تقلید، حدود 200 تن از 290 نماینده مجلس، و 50 نفر از 88 نماینده خبرگان را برانگیخت به نحوی که رهبر ناچار شد در خطبه های نماز جمعه تهران اظهارات مشائی را اشتباه بخواند.

زاهدی که خود را" نابغه ریاضی" خوانده بود طی چهارسال وزارت خود بر دستگاه آموزش وعالی کشور ستاره کردن و برخورد با دانشجویان معترض را به عنوان یک سیاست داپمی در دستور کار قرار داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر