۱۳۸۸ مرداد ۳, شنبه

برگزاری "روز همبستگی جهانی با مردم ایران"

حمایت از اعتراضات ایرانیان در 110 شهر

روز گذشته همزمان با روز جهانی همبستگی با مردم ایران، مردم جهان به همراه ایرانیان در 110 شهر جهان در مکان های عمومی یا در مقابل دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی تجمع کرده و خواستار آزادی زندانیان، به رسمیت نشناختن دولت برآمده از کودتا و پایان برخوردهای غیر قانونی با معترضان شدند.

شیرین عبادی به همراه گروههای سرشناس حقوق بشر با انتشار فراخوانی، سوم مرداد را روز اقدام برای حقوق بشر در ایران نامگذاری کرده و از مردم سراسر جهان خواسته بودند در این روز در مقابل سفارت خانه های ایران تجمع کنند. فدراسیون بین‌المللی جوامع حقوق بشر، عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر، گزارشگران بدون مرز و کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران از جمله صادر‌کنندگان این فراخوان هستند.

سیمین بهبهانی، بانوی شعر ایران که از حامیان این همبستگی است با بیان اینکه در ایران حقوق بشر از هر سو پایمال می شود به روز گفت: برای همین باید حقوق بشر را پاس داشت و کمک کرد مردم بیشتر با حقوق خود آشنا شوند

وی تاکید کرد: هر چقدر اقداماتی چون سوم مرداد بیشتر صورت بگیرد و هر قدر به مردم آگاهیهای لازم داده شود و روشنگری شود مردم بهتر می توانند نسبت به تعیین سرنوشت خود اقدام کنند.

خانم بهبهانی اقدامات صورت گرفته در روز همبستگی با مردم ایران را تاثیرگذار دانست و در عین حال گفت: متاسفانه حاکمیت ایران هر جایی که به نفعش باشد ترتیب اثر می دهد اما اگر به نفعش نباشد توجهی نمی کند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر