۱۳۸۸ آذر ۲۰, جمعه

احمدی‌نژاد: سوخت هسته‌ای ۲۰ درصد تولید می‌کنیم

محمود احمدی ن‍ژاد، رئیس جمهوری ایران در جریان سفر به اصفهان از تصمیم کشورش برای تولید سوخت هسته ای با غنای ۲۰ درصد خبر داد.

آقای احمدی نژاد روز چهاشنبه ۱۱ آذر (۲ دسامبر) گفت: "غربی ها که بر اساس مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی می توانستند به ایران سوخت ۲۰ درصد بدهند، ندادند و تلاش کردند در روند پیشرفت هسته ای ایران اختلال ایجاد کنند".

رئیس جمهور ایران همچنین بار دیگر بر راه اندازی ۱۰ مرکز هسته ای مانند نطنز در ایران تاکید کرد، اما به جزییات آن اشاره ای نکرد.

آقای احمدی نژاد گفت که ایران ماجرای پرونده هسته ای را تمام شده می داند و دیگر حاضر نیست در باره آن گفت و گو کند.

او رفتار آژانس بین المللی انرژی اتمی را دو گانه خواند و شورای حکام را متهم کرد که تحت فشار چند کشور غربی علیه ایران قطعنامه صادر کرده است.

محمود احمدی نژاد همچنین مطرح شدن موضوع احتمال بروز جنگ با ایران را یک "جنگ روانی" و "بازی تبلیغاتی" خواند و گفت که اسرائیل و حتی "اربابانش" نمی توانند به ایران حمله کنند.

آقای احمدی نژاد در بخشی از سخنان خود گفت که می خواهد رازی را افشا کند و ادامه داد: "ما تاسیسات هسته ای را در اصفهان قرار دادیم چون مردم اصفهان در طول تاریخ سر سوزنی به کسی امتیاز نداده اند و حتی اگر برخی سیاسیون بخواهند، ملت اصفهان اجازه نخواهد داد تا حتی یک سانتریفیوژ هم خاموش شود".

این در حالی است که رئیس جمهوری ایران سه شنبه شب، ۱۰ آذرماه در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود که کشورش درحال بررسی گزینه های خود برای کاهش میزان همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی در پی صدور قطعنامه ای از سوی این آژانس علیه ایران است.

در پی صدور این قطعنامه، مجلس ایران از دولت خواسته بود همکاری خود را با آژانس کاهش دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر