۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

'بهمن امویی دوباره به زندان انفرادی منتقل شده است'

دادگاه بهمن احمدی امویی، از روزنامه نگاران بازداشت شده پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، ۲۱ آذر برگزار می شود.

ژیلا بنی یعقوب، همسر آقای احمدی امویی که خود روزنامه نگار است با تایید این خبر از انتقال مجدد او به زندان انفرادی خبر داده است.

خانم بنی یعقوب که با بی بی سی صحبت می کرد علت انتقال همسرش از یکی از بندهای عمومی زندان اوین به زندان انفرادی را اعتراض به شرایط زندان عنوان کرد.

ژیلا بنی یعقوب به نقل از سایر زندانیان هم بند با آقای احمدی امویی گفت: "بهمن را به علت اعتراض به شرایط نامناسب بند ۳۵۰ به انفرادی منتقل کردند."

به گفته خانم بنی یعقوب، بهمن احمدی امویی بیشتر از ده روز است با خانواده اش تماس نداشته است.

خانم بنی یعقوب گفت برای دیدار با دادستان تهران درخواست داده و چون جوابی نشنیده خواستار دیدار با همسرش شده که این درخواست هم رد شده است.

آقای احمدی امویی یک هفته پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران به همراه همسرش بازداشت شد و همچنان در زندان به سر می برد.

خانم بنی یعقوب پس از دو ماه بازداشت آزاد شد.


ژیلا بنی یعقوب با اشاره به برگزاری دادگاه همسرش در ۲۱ آذر در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، از اتهام او اظهار بی اطلاعی کرد.

به گفته خانم بنی یعقوب، وکیل بهمن احمدی امویی قرار است این هفته به دادگاه مراجعه کند تا برای نخستین بار پرونده او را پس از پنج ماه بازداشت مطالعه کند.

خانم بنی یعقوب همچنین از این که همسرش تا فرصت باقی مانده تا برگزاری دادگاه امکان مشورت با وکیل و خانواده اش را ندارد، ابراز نگرانی کرد.

او گفت: "این برای ما باعث تاسف است که در حالی که زمان بسیار اندکی به برگزاری دادگاه بهمن باقی مانده، او همچنان در انفرادی است. در حالی که باید در این زمان با وکیلش در تماس باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر