۱۳۸۸ آبان ۱۴, پنجشنبه

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در تهران بازداشت شد

فرهاد پولادی

پولادی به دلیل نامشخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در تهران بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ماموران امنیتی جمهوری اسلامی فرهاد پولادی، خبرنگار این خبرگزاری در تهران را حدود ساعت یازده صبح روز چهارشنبه و همزمان با راهپیمایی 13 آبان در تهران بازداشت کردند و با خود بردند.

این خبرگزاری به نقل از یک شاهد عینی می نویسد که دو مامور امنیتی اونیفورم پوش و یک مامور لباس شخصی جمهوری اسلامی موتور سیکلتی را که آقای پولادی ترک آن سوار بود متوقف و او را بازداشت کردند.

براساس این گزارش، ماموران پس از ضبط تلفن همراه آقای پولادی، او را با خود به محل نامعلومی بردند.


خبرگزاری فرانسه با اعلام اینکه وزارت ارشاد اسلامی برای پوشش راهپیمایی 13 آبان به خبرنگاران خارجی مجوز داده بود، گفته است از مقامات این وزارت خانه خواستار دریافت اطلاعات در مورد دلیل و محل بازداشت فرهاد پولادی شده است.

مشخص نیست که آیا آقای پولادی در حوالی محل برگزاری مراسم دولتی 13 آبان بازداشت شده و یا مشغول گشت در شهر بوده است.

منابع خبری دولتی در جمهوری اسلامی در انتشار اخبار روز 13 آبان تاکید داشته اند که تعداد زیادی خبرنگار خارجی این مراسم را پوشش داده اند.

در عین حال، همزمان با مراسم دولتی در برابر سفارت سابق آمریکا، که با حضور گروهی از دانش آموزان و سایرین برگزار می شد، تظاهرات مخالفان دولت در نقاط مختلف شهر تهران جریان داشت.

گزارش های خبری و تصویری این تظاهرات، که عمدتا توسط شهروندان عادی تهیه و از طریق اینترنت توزیع شده است، حاکی از شعارهای مخالفان و برخورد خشونت آمیز ماموران امنیتی با آنان است.

این گزارش ها به طور گسترده در رسانه های بین المللی انعکاس یافته است.

در مقابل، منابع رسمی خبری در جمهوری اسلامی تظاهرات غیردولتی را منعکس نکرده یا ابعاد آن را بسیار ناچیز توصیف کرده اند.

از زمان انتشار نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، بسیاری از گزارشگران خارجی از کشور اخراج شده اند و دولت برای فعالیت سایرین هم محدودیت های شدیدی را به اجرا گذاشته است.

ظاهرا هدف از این اقدامات جلوگیری از گردآوری و انتشار اخبار مربوط به وقایع داخلی جمهوری اسلامی بوده است.

همچنین، شماری از روزنامه نگاران، از جمله تعدادی از گزارشگران رسانه های خارجی، بازداشت و برخی در محاکمات دستجمی ظاهر شده اند.

رهبران جمهوری اسلامی گردهمایی های اعتراضی نسبت به نتیجه انتخابات را، که به گفته معترضان حاصل تقلب گسترده به نفع محمود احمدی نژاد بوده، ناشی از خبررسانی رسانه های خارجی قلمداد کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر