۱۳۸۸ مهر ۱, چهارشنبه

انتشار اخبار مبهم از سقوط یک هواپیما در ایران

نقشه محل سقوط

رسانه های خبری ایران گزارش هایی مبهم از سقوط یک هواپیما در نزدیکی ورامین در جنوب تهران منتشر کرده اند.

روابط عمومی نیروی هوایی ارتش ایران با صدور اطلاعیه ای ضمن تأیید وقوع این سانحه، اعلام کرد که سقوط این هواپیما ارتباطی با رژه هوایی نخستین روز هفته گرامیداشت جنگ هشت ساله ایران و عراق نداشته است.

رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر به خبرگزاری فارس گفته که این سانحه در ساعت ۱۰ صبح به وقت ایران در جنوب قرچک در نزدیکی ورامین اتفاق افتاده است.

احمد اسفندیاری گفته است که نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر ورامین جنازه ۷ تن از سرنشینان هواپیما را یافته اند و تلاش برای یافتن سایر اجساد احتمالی و پاکسازی منطقه ادامه دارد.

این خبرگزاری در خبری دیگر نوشته که هواپیمای مذکور "در حین آموزش" سقوط کرده است.

به نظر می رسد سکوت سازمان هواپیمایی کشوری در مورد سقوط این هواپیما و همزمانی وقوع سانحه با رژه هوایی سالروز آغاز جنگ ایران وعراق، احتمال نظامی بودن این هواپیما را مطرح کرده که صدور اطلاعیه نیروی هوایی ارتش را در پی داشته است.

با این حال در اطلاعیه نیروی هوایی ارتش ایران، تنها ارتباط سقوط هواپیما با رژه هوایی رد شده و اشاره ای به نظامی بودن یا نبودن هواپیما نشده است.

برخورد یک هواپیمای سوخوی ۲۴ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با یک هواپیمای مسافربری در جریان یک رژه هوایی در روز ۱۹ بهمن ۱۳۷۱ (روز نیروی هوایی) به کشته شدن ۱۳۴ تن انجامید.

چند سال بعد هم یک هواپیمای کوچک نظامی در جریان یک رژه هوایی در منطقه ای مسکونی در مرکز تهران سقوط کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر