۱۳۸۸ مهر ۱, چهارشنبه

قدردانی کروبی از حمایت منتظری

مهدی کروبی

آقای کروبی اظهار امیدواری کرد سایر بزرگان حوزه نیز به جنبش اعتراضی بپیوندند

مهدی کروبی با قدردانی از آیت الله منتظری به خاطر حمایت هایش از او در بحران پس از انتخابات، اظهار امیدواری کرده است که دیگر علما و بزرگان حوزه "توان اعتراض" بیابند.

مهدی کروبی، دبیر کل حزب اعتماد ملی، که در هفته های اخیر به عنوان صدای اصلی مخالفان به خصوص در زمینه نقض حقوق بازداشتی ها نقش ایفا کرده، در نامه ای از آیت الله حسینعلی منتظری تشکر کرد.

در جریان بحران پس از انتخابات ایران که با اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد و سرکوب شدید این اعتراضات همراه بود، آیت الله منتظری با صدور بیانیه هایی صریح به دفاع از معترضان برخاست.

همچنین پس از آنکه گزارش شد مهدی کروبی در مراسم نماز جمعه 26 تیر به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی هدف حمله خفیف فیزیکی قرار گرفته، آقای منتظری از او دفاع کرده بود.

تا پیش از انتخابات اخیر اغلب سیاستمداران منتقد و مخالف داخل کشور حتی از تماس با آیت الله منتظری پرهیز می کردند مبادا مورد غضب قرار گیرند؛ اما نامه نگاری آقای کروبی تنها یکی از مواردی است که نشان می دهد بحران اخیر تا چه حد اینگونه معادلات را به هم ریخته است.

آقای کروبی در ابتدای نامه اش پس از عرض ارادت به آقای منتظری نوشت: "از اینکه به خاطر برخی حوادث و تعرضات پیش آمده بعد از انتخابات دور دهم ریاست جمهوری برای اینجانت از این حقیر تفقد نمودید و طی نامه ها و بیاناتی اظهار تاسف فرمودید لازم دانستم بدین وسیله تشکر و قدردانی خود را اعلام دارم و از اینکه این پاسخ با کمی تاخیر خدمتتان ارسال می شود پوزش می خواهم."

آقای کروبی در باقی این نامه از رفتار حکومت با مخالفان شکایت می کند و "تعرض و برخی توهین ها و ناملایمات" برای خود را در مقابل آنچه معترضان متحمل شده اند ناچیز می شمارد.

او به ویژه به "نادیده گرفته شدن" بعضی از اصول مسلم قانون اساسی به خصوص بخش هایی از آن که برای "پرهیز از خودکامگی" تنظیم شده است اعتراض می کند.

آقای کروبی می نویسد که انتخابات "عملا در پرتو دخالت های مراکز قدرت بی معنا" شده است و آزادی احزاب و مطبوعات "به راحتی توسط مراکز خودکامه" مورد تعرض قرار گرفته است.

او می افزاید: "و از همه وحشتناک تر به بهانه حفظ امنیت، بزرگترین ناامنی؛ حمله و کشتار و ضرب و شتم و شکنجه و.... برای جوانان و زنان و مردانی که فقط با احساس مسئولیت و امیدی که خودِ این مسئولین در آنها برانگیخته بودند که میتوانید آزادانه به هر کسی رای دهید و بعد دیده بودند که چگونه نتایج اعلامی برخلاف روال قانونی و با دخالت های علنی مسئولین اجرا و نظارت بر خلاف آرای آنها اعلام می شود، به صحنه حساس مسئولیت آمده و در تظاهراتی آرام و حتی بدون شعار اعتراض خود را اعلام کردند و دیدیم که چگونه مورد تهاجم قرار گرفتند."

او در پایان نامه اش اظهار امیدواری می کند که "خداوند متعال به همه مسئولین ما احساس مسئولیت و انگیزه امانتداری برای مردم و سعه صدر و تحمل حکومت داری عادلانه و رعایت اخلاق و دستورات اسلامی را عنایت فرماید و به همه اقشار جامعه به ویژه علما و بزرگان حوزه احساس مسئولیت و توان اعتراض و برخورد با قانون گریزی ها و قانون ستیزی ها عطا کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر