۱۳۸۸ تیر ۱۹, جمعه

دیرک زاگر: از تعقیب اپوزیسیون در ایران دست بردارید!

دیرک زاگر، عضو هیئت رئیسه‌ی گزارشگران بدون مرز دولت آلمان را فرا خوانده است که تمام امکانات خود را به‌کار گیرد تا معترضان دستگیرشده در ایران آزاد شوند و کمیسیونی برای رسیدگی به اقدامات نیروهای امنیتی در ایران تشکیل شود.

انجمن بین‌المللی قلم آلمان و سازمان "گزارشگران بدون مرز" از جمله نهادهایی هستند که در روزهای گذشته بارها به اعمال زور و خشونت دولت جمهوری اسلامی علیه تظاهرکنندگان، دستگیری آنان و محدود کردن آزادی رسانه‌ها، آزادی بیان وعقیده در ایران اعتراض کرده‌اند. انجمن بین‌المللی قلم مثلا در بیانیه‌‌ی خود نوشته است که « با تأثر رویدادهای تکان‌دهنده‌‌ی ایران را دنبال می‌کند.» و تأکید کرده است: «ما به‌ویژه نگران کسانی هستیم که در این رابطه دستگیر شده‌اند.»

در بیانیه‌ی انجمن بین‌المللی قلم آلمان، همچنین از روزنامه‌نگارانی نام برده شده که در هفته‌های گذشته از سوی مأموران دولتی ایران بازداشت شده‌اند. ژیلا بنی‌یعقوب و مهسا امرآبادی از جمله‌ی این روزنامه‌نگاران هستند.

بیانیه‌ی "گزارشگران بدون مرز"

"گزارشگران بدون مرز" نیز در بیانیه‌ای که در تاریخ هفتم ژوئیه منتشر کرد، ضمن انتقاد از رفتار مأموران امنیتی با دستگیرشدگان وقایع اخیر، نگرانی شدید خود را از وضعیت وخیم سعید حجاریان، روزنامه‌نگاری که روز سوم ژوئیه به بیمارستان منتقل شده است، ابراز کرد. حجاریان در روز ۱۵ ژوئن در خانه‌ی خود در تهران دستگیر شد. در بیانیه‌ی "گزارشگران بدون مرز" آمده است که «سعید حجاریان در حال حاضر قادر به راه رفتن نیست و از نظر سلامتی در موقعیت وخیمی به‌سر می‌برد.»

دویچه وله برای آشنا شدن با فعالیت‌های این دو نهاد در رابطه با حفظ و حمایت از موازین حقوق بشر در ایران با دیرک زاگر، (Dirk Sager) عضو هیئت رئیسه‌ی "انجمن بین‌المللی قلم آلمان"، مسئول پیگیری وضعیت نویسندگان در بند در این انجمن و نیز عضو هیئت اجرایی "گزارشگران بدون مرز" گفت‌وگو کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر