۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

درخواست مشترک موسوی و کروبی برای مجوز راهپیمایی

دو تن از رهبران جنبش اعتراضی ایران مشترکا از دولت خواسته اند که برای اعتراض به پخش صحنه 'اهانت' به آیت‌الله خمینی در تلویزیون این کشور، مجوز راهپیمایی صادر کند.

مهدی کروبی روز دوشنبه ۲۳ آذر (۱۴ دسامبر) به سایت تغییر (پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی) گفت: "امروز بنده با مهندس میرحسین موسوی تلفنی صحبت کردم و قرار بر این شد که برای راهپیمایی و محکوم کردن رفتارهای اینچنینی یک درخواست مجوز بدهیم".

او گفت با وجود اینکه برگزاری راهپیمایی مسالمت آمیز طبق اصل ۲۷ قانون اساسی ایران نیاز به مجوز ندارد، با توجه به شرایط جامعه و با هدف جلوگیری از آسیب دیدن تظاهرکنندگان، درخواست صدور مجوز را به وزارت کشور ارائه خواهند کرد.

آقای کروبی افزود: "امیدواریم که این حسن نیت ما پاسخ درخور و مناسب بگیرد اما در صورت مخالفت [وزارت کشور]، ما نمی توانیم عواقب حضور خودجوش مردم را بر عهده بگیریم و هرگونه اتفاقی که برای مردم انقلابی ایران بیفتد، مسئولیتش متوجه آقایان است".

او پاره کردن تصاویر آیت الله خمینی را محکوم کرد و گفت که "نشر و اشاعه" این کار در تلویزیون ایران، "مصداق تشویش اذهان عمومی" است.

آقای کروبی گفت: "گویی یک توطئه از پیش تعیین شده صورت گرفته باشد، زیرا ناگاه مردم ایران عکس امام عزیزشان را پاره شده بر صفحه تلویزیون دیدند که رفتاری بسیار مشکوک و عجیب بود".

بی گمان توطئه افکنان تصویر امام خمینی را با ترفندهای خاص و فضاسازی شناخته شده، به آتش کشیدند تا آن را به پای جنبش سبز بگذارند و از این طریق حقانیت ندای سبز مردم را مشوش کنند

زهرا رهنورد

تلویزیون ایران در بخش خبری ۲۰:۳۰ روز ۱۶ آذر، در قسمتی از گزارش خود از حوادث روز دانشجو که به اعتراضات دانشجویان مخالف دولت مربوط می شد، تصویری از عکس پاره شده آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی را پخش کرد و آن را به دانشجویان معترض نسبت داد.

پخش این تصاویر باعث شد موج تازه ای از تهاجم علیه جنبش اعتراضی موسوم به "جنبش سبز" و رهبران آن آغاز شود و تا عالی ترین سطوح گسترش یابد؛ تا جایی که آیت الله علی خامنه ای 'اهانت' به بنیانگذار جمهوری اسلامی را صراحتا نتیجه اقدامات رهبران مخالفان دولت و کار هواداران آنها دانست.

با این حال مخالفان دولت این اتهام را به شدت رد می کنند.

در یکی از تازه ترین واکنش ها از این دست، زهرا رهنورد (همسر میرحسین موسوی) گفته است که "جنبش سبز" از دل اندیشه های آیت الله خمینی سر بر آورده و حامی آرمان های اوست.

خانم رهنورد روز دوشنبه ۲۳ آذر در گفت و گو با سایت پارلمان نیوز، پایگاه خبری فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی، گفت: "بی گمان توطئه افکنان تصویر امام خمینی را با ترفندهای خاص و فضاسازی شناخته شده، به آتش کشیدند تا آن را به پای جنبش سبز بگذارند و از این طریق حقانیت ندای سبز مردم را مشوش کنند".

پیش تر میرحسن موسوی و محمد خاتمی هم انتشار تصاویر 'اهانت به آیت الله خمینی' در تلویزیون ایران را مشکوک خوانده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر