۱۳۸۸ آبان ۱۱, دوشنبه

نماینده مجلس معاون احمدی نژاد را با شهرام جزایری مقایسه کرد

محمدرضا رحیمی

آقای رحیمی قبلا این اتهامات را رد کرده است

به گزارش منابع خبری ایران الیاس نادران نماینده مجلس شورای اسلامی می گوید که محمد رضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد "یک مفسد مالی" مانند شهرام جزایری است که نمی تواند "پرچم دار مبارزه با مفاسد اقتصادی باشد."

آقای نادران که قبلا در کنار چند نماینده دیگر مجلس اتهام "جعل مدرک" و "دریافت حقوق با ارایه مدارک تقلبی"را به آقای رحیمی وارد کرده بود گفت: "اسناد مختلفی به دست آمده كه برای تعيين عدم صلاحيت مالی و مديريتی رحيمی كفايت می‌كند."

آقای رحیمی قبلا با رد این اتهامات گفته است که به خاطر این اتهامات از الیاس نادران، علیرضا زاکانی و احمد توکلی به کمیسیون اصل نود مجلس شکایت کرده اما آقای نادران می گوید چنین شکایتی را ندیده است.

با این حال آقای نادران افزود: "... اما از آن استقبال می‌كنم و خوشحال می‌شوم كه بدانم مورد شكايت ايشان چيست تا اگر ايرادی در من است آن را اصلاح كنم."

وی ادعا کرد که برای پرهیز از "آسیب رساندن به دولت و شخص رئیس جمهور" تاکنون شواهد علیه آقای رحیمی را علنی نکرده است اما گفت: "اما اگر کار به محاکم قضایی بکشد و حکمی صادر شود همه از جمله آقای احمدی نژاد باید پاسخگو باشند."

آقای نادران قبلا تهدید کرده است که اگر کمیسیون اصل نود به شکایتش رسیدگی نکند، آن را در دستگاه قضایی پیگیری خواهد کرد.

شهرام جزایری که آقای نادران محمد رضا رحیمی را با او مقایسه کرده است یکی از بزرگترین "مفسدان" اقتصادی ایران در چند دهه اخیر قلمداد می شود که در جريان محاکمه اش اعتراف کرد به تعداد زيادی از مقامات دولتی و قانونگذاران ايرانی از جناحهای مختلف سياسی مبالغی پرداخته و با اين روش در مدت کوتاهی به ثروت هنگفتی دست يافته است. او خرداد ماه سال 1387 به 11 سال حبس تعزیری محکوم شد.

از حدود دو سال پیش که بحث مدرک جعلی علی کردان، وزیر سابق کشور ایران در مجلس مطرح شد، بحث هایی هم درباره تقلبی بودن مدرک آقای رحیمی که آن زمان معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور بود، به میان آمد که اخیرا با انتصاب آقای رحیمی به معاون اولی بار دیگر اوج گرفت.

محمدرضا رحیمی متولد کردستان در دوره دوم ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۲ استاندار کردستان شد که با روی کار آمدن محمد خاتمی در سال ۱۳۷۶ عبدالله رمضان زاده جایگزین او در استانداری کردستان شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر