۱۳۸۸ آبان ۱۲, سه‌شنبه

بیانیه سپاه پاسداران در مورد نحوه راهپیمایی 13 آبان

آتش زدن پرچم آمریکا در سیزده آبان

سپاه پاسداران از مردم خواسته تنها علیه آمریکا شعار دهند

سپاه پاسداران ایران در مورد نحوه مناسب برگزاری راهپیمایی روز 13 آبان بیانیه ای صادر کرده است.

در این بیانیه که در سایت خبری سپاه پاسداران انتشار یافته ضمن بازگویی سوابق مراسم روز 13 آبان، که جمهوری اسلامی آن را روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری کرده، از مردم دعوت شده است تا به طور گسترده در این راهپیمایی شرکت کنند و تنها علیه آمریکا شعار بدهند.

در این بیانیه آمده است که آمریکا در خلال سی سال گذشته در رابطه با ایران پی در پی شکست خورده و در نتیجه، جمهوری اسلامی به "موتور محرکه و الگوی نافذ و جامعی برای شکل گیری نهضت بیداری جهانی" مبدل شده است.

سپاه پاسداران در بیانیه خود تاکید می کند که سیاست ایالات متحده نسبت به جمهوری اسلامی مانند گذشته است و اظهارات مقامات آمریکایی در مورد تغییر سیاست این کشور را "در سطح ادبیات رایج و فریبنده سیاسی و گفتمان های بدون پشتوانه و صداقت رسانه ای" توصیف کرده است.

این بیانیه نتیجه می گیرد که آمریکا همچنان "دشمن شماره یک ایران اسلامی" به شمار می رود و از مردم می خواهد تا، با پیروی از دستورات آیت الله روح الله خمینی و آیت الله علی خامنه ای، آمریکا را همچنان دشمن خود بدانند.

سپاه پاسداران در پایان بیانیه خود ضمن دعوت از قشرهای مختلف مردم، به خصوص جوانان، برای شرکت گسترده در مراسم روز 13 آبان به منظور تجدید میثاق با آرمان های آیت الله خمینی و بیعت مجدد با آیت الله خامنه ای، بر "هشیاری آنان نسبت به احتمال شیطنت و فتنه انگیزی ایادی دشمن و عده ای غافل و فریب خورده در این همایش عظیم استکبار ستیزی" تاکید می نهد.

بیانیه سپاه پاسداران با متهم ساختن آمریکا به راه اندازی "جنگ نرم علیه ایران" ابراز اطمینان می کند که این جنگ نیز مانند جنگ هشت ساله علیه عراق با پیروزی جمهوری اسلامی خاتمه خواهد یافت.

هشدار علیه تجمع معترضان

سپاه پاسداران در پایان بیانیه خود هشدار می دهد که مردم ایران "به هیچ جریانی اجازه نخواهد داد با طرح شعارها و مسایل انحرافی و دروغین، به اراده راسخ و عزم پولادین آنان خدشه ای وارد سازد."

همچنین، گزارش شده است که سرتیپ پاسدار احمد رضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، گفته است افرادی که مردم را به تجمع غیرقانونی تشویق می کنند باید پاسخگو باشند.

تظاهرات

تجمعهای بعد از انتخابات با برخورد خشونت آمیز مواجه بوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای رادان گفته است "رسما اعلام می کنیم کسانی که قصد تجمع غیرقانونی دارند و افرادی که مردم و جوانان را با فریب، دعوت و تشویق به تجمع غیرقانونی کنند باید پاسخگو باشند.

در خبری دیگر در همین مورد، سرلشکر پاسدار یحیی رحیم صفوی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران و مشاور آیت الله خامنه ای نیز در مورد تظاهرات روز 13 آبان هشدار داده و گفته است که ممکن است کسانی بخواهند در این روز "فتنه گری کنند" و از مردم خواسته است تا "صف خود را از فتنه گران جدا کنند."

این فرمانده سابق سپاه در اشاره ای تلویحی به مقامات ارشد سابق جمهوری اسلامی که به نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری معترض هستند گفته است "عده که بعضا در زمان امام [روح الله خمینی] مسئولیت هایی داشتند ولی امروز در مقابل قانون، انقلاب، دولت و رهبری ایستاده اند جایگاهی در بین ملت ما ندارند."

بیانیه سپاه پاسداران و هشدار برخی از مقامات و نهادهای امنیتی در حالی انتشار می یابد که برخی وبسایت ها به نقل از معترضان به نتیجه مناقشه برانگیز انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و نحوه برخورد خشونت آمیز دولت با اعتراضات گفته اند که از راهپیمایی 13 آبان، که تجمعی قانونی است، به منظور ابراز نظر خود استفاده خواهند کرد.

از زمان اعلام نتیجه انتخابات، دولت از صدور مجوز تجمع به معترضان خودداری ورزیده اند و در نتیجه، آنان برای این منظور، از اجتماعاتی که توسط حکومت بر پا می شود استفاده کرده اند.

شعارهای اعتراضی در تظاهرات دولتی

در این زمینه می توان به یک مورد مراسم نماز جمعه و راهپیمایی جمعه آخر ماه رمضان، موسوم به روز قدس، اشاره کرد که اگرچه توسط حکومت راه اندازی شده بود اما در جریان آن، دهها هزارتن از مخالفان دولت در تظاهراتی موازی، شعارهای رایج حکومتی را نادیده گرفتند و به دادن شعارهای مورد نظر خود پرداختند.

از جمله شعارهای روز قدس ابراز مخالفت با دولت های روسیه و چین به دلیل حمایت از دولت محمود احمدی نژاد و تاکید بر اولویت مسایل ایران بود که با ابراز نارضایتی و خشم برخی از مقامات و رسانه های طرفدار دولت مواجه شد و حتی آیت الله خامنه ای مواجه شد.

تظاهرات روز قدس

سپاه پاسداران علیه تظاهرات موازی روز قدس هشدار داده بود

در آستانه روز قدس سپاه پاسداران با صدور بیانیه ای، به تظاهرکنندگان مخالف دولت علیه حضور در آن راهپیمایی هشدار داده و معترضان را به خشونت تهدید کرده بود هرچند این اقدام مانع از حضور گروهی از معترضان در تظاهرات مخالف دولت نشد.

در خلال هفته های اخیر نیز برخی مقامات حکومتی نیز در این مورد اظهار نظر کرده اند و از جمله احمد جنتی، یکی از امامان جمعه موقت تهران، در خطبه های نماز جمعه روز 16 اکتبر در مورد شرکت مخالفان دولت در راهپیمایی 13 آبان هشدار داد و اخیرا فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران نیز گفت که "کانون فتنه اعلام کرده که در روز 13 آبان شیطنت هایی خواهد داشت."

همزمان، میرحسین موسوی مهدی کروبی و همچنین مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه هایی خواستار حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان شده اند.

آقای موسوی در بیانیه خود نسبت به خدشه دار شدن مصالح ملی ابراز نگرانی کرده و وبسایت تغییر - متعلق به حزب اعتماد ملی، گفته است که آقای کروبی در راهپیمایی روز 13 آبان شرکت می کند.

همچنین آیت الله یوسف صانعی، از مراجع تقلید شیعه در قم، با صدور بیانیه ای ضمن بزرگداشت روز 13 آبان، استبداد حکومت ها را زمینه ساز بهره برداری قدرت های استعماری دانسته و استعمار و استبداد را دو روی یک سکه توصیف کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر