۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

تجمع اعتراض آمیز در دانشگاه آزاد تهران با 'برخورد' بسیجی ها روبرو شد

تجمع اعتراض آمیز دانشگاه آزاد تهران - عکس از خبرنامه امیرکبیر

منابع دانشجویی تعداد معترضان را حدود دو هزار نفر برآورد کردند - عکس از خبرنامه امیرکبیر

بنابه گزارش ها از تهران، دانشجویان دانشکده فنی واحد تهران مرکز ظهر روز سه شنبه در داخل ساختمان دانشکده تجمع کردند که با برخورد نیروهای بسیجی روبرو شد.

"خبرنامه امیرکبیر" - پایگاه خبری دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر - و برخی دیگر از وبسایت های دانشجویی شمار دانشجویان معترض در این تجمع را بیش از دو هزار نفر برآورد کرده اند.

ویدئوهایی نیز از این تجمع در اینترنت منتشر شده است که در آنها شعارهایی چون "دولت کودتا، استعفا استعفا" و "بسیجی برو بیرون" شنیده می شود.

به گزارش منابع دانشجویی در ایران، این تجمع ظهر روز سه شنبه شکل گرفت و پس از ساعتی نیروهای بسیجی با استفاده از گاز اشک آور دانشجویان را پراکنده کردند و عده ای از آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به نوشته خبرنامه امیر کبیر بسیجی ها که حضور پررنگی در داخل و اطراف دانشگاه داشتند، علاوه بر گاز اشک آور به باتوم و شوک دهنده الکتریکی مجهز بودند و در این درگیری بیش از 10 دانشجو زخمی شده اند.

در پی این حادثه کلاس های عصر دانشکده فنی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز تعطیل شد.

این سومین تجمع اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه آزاد تهران طی چند هفته اخیر توصیف می شود که به نوشته خبرنامه امیرکبیر احضار تعدادی از دانشجویان به دفتر حراست دانشگاه را در پی داشته است.

از زمان بازگشایی مراکز تحصیلی در ابتدای مهرماه، بسیاری از دانشگاه های ایران از جمله دانشگاه تهران، صنعتی شریف و دانشگاه های دولتی و آزاد برخی دیگر از شهرها صحنه اعتراضات دانشجویی بوده است.

این اعتراضات به انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد مربوط می شود که طی آن محمود احمدی نژاد برنده اعلام شد که با تردید گروه های بزرگی از رای دهندگان مواجه شد و اعتراضات بی سابقه ای را در پی داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر