۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

رئیس دانشگاه شیراز: عده ای با گفتن الله اکبر اخلال ایجاد می کنند

نشان دانشگاه شیراز

پرونده تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه شیراز در دست بررسی است

رئیس دانشگاه شیراز نسبت به الله اکبر گفتن های شبانه دانشجویان اعتراض کرده و گفته است "برخی که قصد اخلال در دانشگاه را دارند شبها در حد چند دقیقه الله اکبر می گویند و ایجاد اخلال می کنند."

محمد هادی صادقی رئیس دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرگزاری مهر خواستار برخورد ده تا پانزده دانشجویی شده است که به گفته وی این دانشجویان "باعث ایجاد اخلال و بی نظمی هایی در خوابگاههای دانشگاه (شیراز) شده اند."

الله اکبر گفتن های شبانه بعد از اعلام نتایج انتخابات در شهرهای مختلف شروع شد و معترضان به نتایج انتخابات در ساعات معینی در طول شب پشت بام رفته و شعار الله اکبر سر می دهند.

آقای صادقی همچنین می گوید پرونده 20 تا 30 نفر از دانشجویان در کمیته انضباطی به خاطر اتفاقات پس از انتخابات در حال بررسی است.

بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعتراضاتی در برخی دانشگاهها نظیر دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه شیراز انجام شد و پرونده ای که رئیس دانشگاه شیراز به آن اشاره کرده، به دانشجویانی مربوط می شود که در این اعتراضات حضور داشتند.

به گفته رئیس دانشگاه شیراز پرونده دانشجویان در کمیته انضباطی این دانشگاه در حال بررسی است.

در حالی پرونده هایی برای برخی دانشجویان معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در کمیته های انضباطی تشکیل شده، اعتراضات در دانشگاهها با شروع سال تحصیلی ادامه یافته و در روز بازگشایی دانشگاهها گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران در محوطه این دانشگاه دست به تجمع زدند. اتفاق مشابهی نیز در برخی دانشگاهها از جمله دانشگاه صنعتی شریف رخ داد.

بعد از این وقایع، معاونت دانشجویی وفرهنگی دانشگاه تهران به دانشجویان ساکن کوی این دانشگاه هشدار داد که حق برگزاری تجمع ندارند و در صورت شرکت در تجمعات بدون مجوز با آنها برخورد خواهد شد.

در پی اعتراضات گسترده ماه های اخیر به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برخی مقام های جمهوری اسلامی نسبت به بروز اعتراضات دانشجویی همزمان با بازگشایی دانشگاه ها ابراز نگرانی کردند و حتی گفته شد که برخی مقام ها موضوع تعطیلی دانشگاه ها برای یک ترم را مطرح کردند که این خبر از سوی مقام های رسمی تکذیب شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر