۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

تجمع اعتراضی در دانشگاه آزاد کرج در حمایت از دانشجویان تهران مرکز

صبح امروز سه شنبه 28 مهرماه دانشجویان دانشگاه آزاد واحد کرج در پی فراخوانی که پیش از این داده شده بود و در اعتراض به حکومت کودتا و به منظور حمایت از دانشجویان واحد تهران مرکز دست به تجمعی اعتراضی زدند.

به گزارش بامدادخبر، این تجمع خودجوش که با استقبال و حضور پرشور بیش از دوهزار نفر از دانشجویان معترض برگزار شد علی‌رغم تهدیدات حراست و انتظامات صورت گرفت که روز گذشته با پخش تراکت هایی تحت عنوان کمیته راهبردی دانشگاه آزاد واحد از دانشجویان خواسته بودند که در هیچ تجمع اعتراضی شرکت نکنند.

بسیج دانشجویی در اقدامی مشکوک و تشنج زا در همان روز و ساعت اعلام شده برای تجمع اقدام به برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا در صحن دانشگاه نموده بود. پیش از ساعت 10:30 صبح که از قبل به عنوان ساعت شروع تجمع اعلام شده بود محوطه دانشکده فنی شاهد حضور بسیار پر رنگ و محسوس نیروهای حراست و لباس شخصی‌های غیر دانشجو بود. فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه به حدی بود که نیروهای حراست اجازه تجمع بیش از سه نفر را به دانشجویان نمی دادند. این جو با حضور رییس دانشگاه و رییس حراست ورییس دانشکده فنی شکل جدی تری به خود گرفت.

دانشجویان برای کاستن از فشار حراست و ایجاد هسته اولیه تجمع به سمت دانشکده دامپزشکی حرکت کردند و تجمع خود را از این دانشکده آغاز نمودند و سپس به سمت دانشکده حقوق و علوم سیاسی حرکت کردند.

شعار های «یا حسین، میرحسین»، «مرگ بر دیکتاتور»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» بارها در صحن دانشگاه طنین انداز شد.

تلاش گسترده نیروهای حراست و انتظامات برای پراکنده کردن و جلوگیری از برگزاری تجمع نیز با حضور گسترده دانشجویان ناکام ماند. با این وجود برخی از نیروهای امنیتی و بسیجی نیز با دوربین‌های فیلم برداری از اقدام به فیلم برداری از دانشجویان می نمودند.

این تجمع در ساعت 12:30 آغاز شد و پس از دوساعت پایان یافت.

azadkaraj_28mehr1.jpg

azadkaraj_28mehr2.jpg

azadkaraj_28mehr3.jpg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر