۱۳۸۹ خرداد ۳, دوشنبه

اخبار ویژه از پشت پرده سیاست و قضاوت : از فاجعه کهریزک تا جنگ قدرت

منابع خبری جرس در تهران پس از پیگیری پرونده بازداشتگاه کهریزک و دنبال کردن روابط پشت پرده و جنگ قدرت بسیج و وزارت اطلاعات به اخباری دست یافته اند که در تحلیل شرایط روزهای آینده کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این منابع همچنین اخباری از پروژه فرمانده سابق بسیج در سرکوب بیشترمعترضان و نیز اعدام فرزاد کمانگر و شیرین علم هولی کسب کرده اند که پیش از این در رسانه ها نیامده بود.

جنایات کهریزک

برخی از اولیای دم و خانواده های شاکیان پروندۀ بازداشتگاه کهریزک که در جریان رسیدگی به پرونده، در دادگاه متهمان حضور داشته‌اند، از شنیده‌ها و گزارش‌های بسیار دردناک و تلخی خبر می‌دهند که هم تایید کنندۀ اظهارات و نگرانی های مهدی کروبی است و هم از وقایعی فجیع تر در آن بازداشتگاه خبر می دهند.

این درحالیست که نه تنها نتیجۀ گزارش هیئت تفحص مجلس پیرامون این بازداشتگاه اعلام و شفاف نشده، بلکه منابع آگاه از راه اندازی مجدد بازداشتگاهی تحت عنوان «سروش ۱۱۱» با همان شرایط خبر داده بودند.

مهدی کروبی سال گذشته از آزار و اذیت دستگیرشدگان در حوادث بعد از انتخابات خبر داده، و شدیدا نسبت به این مسئله اعتراض کرده بود.

جنگ قدرت

حسین طائب، فرمانده سابق بسیج و حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، در ادامۀ اختلافات دامنه داری که طی چند ماه اخیر بینشان پیش آمده، و همزمان با پرونده سازی این دو علیه یکدیگر، ظاهرا طائب دست به پیگیری پرونده فساد مصلحی در شهرضای اصفهان زده و همزمان مصلحی اقدامات و عملکرد طائب در زمان فرماندهی بسیج (در مواجهه با معترضین و بازداشت شدگان بعد از انتخابات) را بررسی و ضمیمه پرونده ای کرده که در حال تجمیع است.

منابع خبری موثق گزارش داده بودند که این دو نفر طی چند ماه اخیر، با مراجعات مکرر به دفتر رهبر جمهوری اسلامی، سعی در گروکشی از یکدیگر داشته اند.

به گزارش منابع خبری جرس، چندی پیش در جریان بالا گرفتن اختلافات میان سپاه و وزارت اطلاعات که یکی از نتایج فوریِ آن انتقال تمامی افرادِ تحت بازداشت سپاه به وزارت اطلاعات بود، وزیر اطلاعات با پرونده بسیار محرمانه ای در مورد طائب در آن وزارتخانه مواجه گشت که برابر این پرونده، "در مقر طائب در خیابان سئول تهران، در جریان بازداشتهای معترضان خیابانی به چند دختر از جمله ترانه موسوی تجاوز شده است."

این منبع خبری گفته بود طائب که پس از اطلاع از پرونده یادشده، به مصلحی هشدار داده بود که پرونده اخلاقیِ دهه شصت وی در اصفهان، در حفاظت اطلاعات سپاه در دست مطالعه می باشد.

نقدی و پروژه سرکوب

سرکوب‌های رخ داده و برخوردهای اخیر با رهبران جنبش و حامیان آن، مطلوب باند سردار محمدرضا نقدی، فرمانده فعلی بسیج نمی باشد و وی راه اندازی و تحقق پروژه ای گسترده‌ و خشن‌تر را برای سرکوب‌ها ضروری می داند.

منابع خبری جرس خاطرنشان کردند تا کنون این پروژۀ وی توسط برخی مقامات مهار شده است.

سردار محمدرضا نَقَدی که مهرماه سال گذشته به حکم رهبر جمهوری اسلامی به فرماندهی بسیج منصوب شد، در آبان ماه سال ۱۳۸۴ به حکم محمود احمدی نژاد به سمت ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب گردیده بود که به دلیل مسائل مالی از این سمت عزل شد.

نقدی چند سال پیش ریاست حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی را برعهده داشت که اقدامات و نقش وی در ماجرای شکنجه شهرداران تهران، حمله به کوی دانشگاه تهران (۱۸ تیر ۱۳۷۸)، ضرب و شتم مهاجرانی و عبدالله نوری (دو وزیر دولت اصلاحات) در نماز جمعه تهران و موارد دیگر، جنجال برانگیز شده بود.

انتقام جویی شخصی در اعدامها

و اینکه منابع خبری جرس گزارش داده اند که اعدام فرزاد کمانگر، نوعی انتقام‌جویی شخصی بازجویان وی و بخشی از پروژۀ ارعاب و تهدید معترضان- قبل از فرا رسیدن خردادماه – به حساب می آمد.

گزارش های واصله خبر داده اند که کمانگر فشارهای بسیار زیادی را در دوران بازجویی متحمل شده و با وجود آنها، هیچ اعترافی به اعمالِ ناکرده انجام نداد. (این مسئله در رنج نامه وی آمده و مورد تایید وکیل ایشان بود.)

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد فشارها بر دختر اعدام شده (شیرین علم هولی) نیز بسیار غیرانسانی بوده و به دلیل اینکه این دختر جوان فارسی سلیس بلد نبوده و تنها زبان کردی مسلط بود، بازجوها با تصور اینکه وی نمی‌خواهد فارسی صحبت کند، او را مرتبا مورد آزار و اذیت قرار می دادند.

گفتنی است فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان، مهدی اسلامیان و شیرین علم هویی، درحالی اعدام شدند که حکمشان بر اساس بررسی دادگاهی صالح اعلام نشده بود و از این پنج تن، پرونده سه نفر بر اساس ماده ۱۸ در دست بررسی بود و به وکیل و خانواده های بعضی از آنان قول آزادی داده شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر