۱۳۸۹ فروردین ۲۹, یکشنبه

حکم جلب "مهدی هاشمی" در اختیار وزارت اطلاعات و ناجا قرار گرفته است

رييس فراکسيون انقلاب اسلامي مجلس از صدور حکم بازداشت مهدي هاشمي از سوي دادستاني و تحويل آن به وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي براي دستگيري وي خبر داد.
به گزارش ايرنا، روح‌اله حسينيان در حاشيه جلسه علني روز يکشنبه مجلس، در جمع خبرنگاران افزود: صدور اين حکم نشان مي‌دهد که قوه قضاييه براي برخورد با سران فتنه تصميم جدي دارد.
وي افزود: ماجراي دستگيري مهدي هاشمي و صدور حکم آن از آنجا شروع شد که برخي خبرها در ايام نوروز حاکي از آن بود که قرار است مهدي هاشمي به کيش سفر کند و از آنجا توسط هواپيماي حامل خانواده وي به تهران برگردد.
حسينيان افزود: در اين راستا حکم بازداشت وي از سوي دادستاني صادر شد که يکي از اين احکام به دادسراي کيش تحويل داده شد تا نيروي انتظامي پيگير آن باشد و حکم ديگر در اختيار وزارت اطلاعات قرار گرفت.
حسينيان اظهار داشت: اما با وجود صدور اين احکام، آنها متوجه ماجرا شدند که قرار است مهدي هاشمي دستگير شود و لذا به همين خاطر هاشمي سفر خود به ايران را لغو کرد.
وي با بيان اينکه هنوز نيروي انتظامي حکم بازداشت مهدي هاشمي را به پليس بين‌الملل نداده است، گفت: البته با توجه به اينکه نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران عضو اينترپل است، اين نهاد مي‌تواند با جمع‌آوري اسناد، آن را تحويل اينترپول داده تا مهدي هاشمي را در لندن دستگير و به مقامات قضايي جمهوري اسلامي تحويل دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر