۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

تجمع هواداران آیت‌الله خامنه‌ای در مقابل بیت آیت‌الله منتظری در قم

گروهی از هواداران آیت الله خامنه ای در قم، در اعتراض به شعارهای مطرح شده در تشییع جنازه آیت الله منتظری، در مقابل دفتر او تجمع کردند، اما پلیس از نزدیک شدن آنان جلوگیری کرد و آسیبی به این دفتر وارد نشد.

خبرگزاری فارس که از دولت ایران حمایت می کند، از صبح روز سه شنبه اول دی (۲۲ دسامبر) در گزارشی نوشته بود که گروهی از مردم قم قصد دارند در اعتراض به شعارهایی که در جریان تشییع جنازه آقای منتظری علیه رهبر و مسئولان دولت ایران داده شد، از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت محلی در مقابل بیت آیت الله خمینی "تجمع و راهپیمایی" کنند.

این خبرگزاری بعدا گزارش داد که این تجمع انجام شده و تجمع کنندگان از جمله شعار داده اند: "وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد"، "سبز فقط سبز علی، لعنت به سبز اموی" و "رهبر اگر فرمان دهد، جان را نثارش می کنیم".

بنا بر این گزارش، احمد پناهیان، روحانی ای که در این تجمع سخنرانی می کرد، گفت: "سنگرهای منافقین در قم باید تخریب شود".

تجمع و تظاهرات هواداران دولت و رهبر ایران از مقابل بیت آیت الله خمینی در میدان روح الله قم آغاز شد که حدود یک کیلومتر با بیت آیت الله منتظری فاصله دارد.


خبرگزاری فارس گزارش داد که تظاهر کنندگان پس از جمع شدن در میدان روح الله، به سمت حرم حضرت معصومه و از آنجا به سوی بیت آیت الله منتظری حرکت کردند.

پیش تر خانواده آقای منتظری از احتمال حمله به دفتر و بیت او ابراز نگرانی کرده بودند.

جمعیت انبوه [در مسجد اعظم قم] با شعارهای 'این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده' و 'خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست'، 'مرگ بر اسرائیل'، 'مرگ بر آمریکا' و... اعلام کردند که به سران فتنه اجازه نمی دهند حضور آنها در تشییع جنازه آیت الله منتظری که در پی پیام رهبر معظم انقلاب صورت پذیرفته است را به حساب خود بنویسند

روزنامه کیهان

احمد منتظری، فرزند آیت الله منتظری بعد از ظهر روز سه شنبه در مورد وضعیت دفتر و بیت او به بی بی سی فارسی گفت: "صبح موانعی ایجاد کردند اما پس از مذاکراتی که با مسئولان داشتیم، موانع را برداشتند و رفت و آمد عادی شد و ظهر هم نماز جماعت برگزار کردیم".

او که حدود ساعت ۱۴:۳۰ به وقت ایران با بی بی سی گفت و گو می کرد، گفت: "الآن هیچ مزاحمتی وجود ندارد، اما بعد از ظهر قرار است در مقابل بیت امام تظاهراتی در اعتراض به شعارهایی که در تشییع جنازه آیت الله منتظری داده شد، برگزار شود".

احمد منتظری گفت که با مسئولان استانداری قم تماس گرفته و از آنها خواسته است که امنیت دفتر و بیت آقای منتظری را تأمین کنند.

او همچنین گفت که خانواده آقای منتظری برای پرهیز از بروز درگیری، مراسمی در روزهای سوم و هفتم درگذشت او برگزار نخواهند کرد.

یکی از اعضای دفتر آیت الله منتظری هم حدود ساعت ۱۸:۳۰ به وقت محلی به بی بی سی گفت که پیش از نماز مغرب و عشاء گروهی از هواداران دولت در مقابل دفتر آقای منتظری تجمع کردند و شعارهایی دادند، اما پس از نماز متفرق شدند.

روز دوشنبه و پس از پایان مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری هم تجمع و درگیری های پراکنده ای در اطراف دفتر و بیت او اتفاق افتاد.

برخی گزارش ها از پاره کردن پوسترها و نمادهای عزاداری نصب شده به در و دیوار بیت و شکستن شیشه های حسینیه و دفتر توسط هواداران دولت حکایت داشت.

این گروه از شعارهای تند گروهی از تشییع کنندگان، علیه آیت الله علی خامنه ای خشمگین شده بودند.

گزارش هایی هم از حضور اعتراضی این گروه در مقابل منزل آیت الله یوسف صانعی منتشر شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر